Ogen laten laseren, ervaringen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Re: Ogen laten laseren, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 13:51

rond de 2000 euro. prijzen staan gewoon vermeld bij de bedrijven op de sites.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 13:54

Per oog? Of is dat inclusief alle kosten?
Ik ben dus ook voornamelijk op zoek naar goede ervaringen bij klinieken die ervaring hebben met mijn soort ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 13:56

Kan je je ogen ook onder volledige narcose laten doen?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 13:57

Wat ik heb gelezen kan dat bij sommige klinieken,maar dat zijn wel extra kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 14:18

Verzekering vergoed het niet he? Later toch maar is voor sparen. Haha.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 14:22

Haha was dat maar zo ;), dan hadden al die klinieken het nog drukker.

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 17:01

Lous schreef:
Lous schreef:
Ik heb hele droge ogen en lenzen kan ik niet verdragen en deze zijn na onderzoek ook afgeraden.
Nu ben ik de onhandigheid van mijn bril gewoon zat.
Ik heb positieve verhalen gehoord van mensen die hetzelfde probleem als ik hadden en hun ogen hebben laten laseren zonder problemen.

Welke klinieken zijn er aan te raden met mijn ogen?

Nachtlenzen zijn geen optie. Ik heb -4.75 en -5.25.

Iemand nog tips? Enig idee met hoeveel kosten ik gemiddeld rekening mee dien te houden?

Je kan altijd eens naar Antwerpen gaan, is uiteindelijk niet eens zo ver van Breda.
Ik heb zelf ook erg droge ogen, en kon ook geen lenzen verdragen met de airco op het werk.
Afgelopen donderdag zijn mijn ogen dan gelasered.
Zeker niet de goedkoopste kliniek, maar wel erg goed!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 09:13

waarom onder volledige narcose? je voelt er niks van en het duurt ongeveer 20 seconden per oog.
echt waar, het stelt niks voor!!!

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 23:14

Beloven: het valt onder dezelfde verzekering van lenzen/bril. In mijn geval krijg ik 1x per 2 jaar 100,- vergoed. Dit mag je ook gebruiken voor een ooglaserbehandeling (tenminste, bij mijn verzekering). Maakt dus weinig uit ;)

Mijn lens-vrije weken zijn inmiddels in gegaan, moet er nog erg aan wennen (heb echt nooit eerder een bril gedragen, afgezien van de blauwe maandag toen ik een jaar of 9 was haha). 17 augustus vooronderzoek. Bedankt HouVanUtopia! Weet ik een beetje wat ik kan verwachten. Hoe lang zag jij 'slechter' door de oogdruppels? Ik ben benieuwd of ik 's avonds weer kan autorijden naar mijn werk.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 07:27

Als je het over pupil verwijdende druppels hebt kun je even een paar uur niet zonder goede zonnebril.
Als je in de spiegel kijkt ziet het er super wappie uit! :wow:

Als je de druppels bedoeld net na het laseren zorg dan dat je iemand mee hebt die kan autorijden.
Na het laseren zie je de eerste paar uur slingerend wazig scherp (heel vreemd!) Autorijden werd mij afgeraden.
Daarna werkt langzaam de verdoving uit en voelt het branderig pijnlijk.
De volgende dag verdroeg ik geen licht :(

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 07:33

Pfoe tis al weer jaren geleden maar heb er geen moment spijt van gehad!
Wel denk ik dat ze inmiddels alweer verder zijn dus denk niet dat je veel aan mijn verhaal hebt ;)
Heb toen de methode gehad van je hoornvlies wegpoetsen omdat ik dat flapje niet wilde ivm snowboarden.
Meer weet ik er niet meer van :+

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:22

Ik heb er heel de dag last van gehad kon geen licht verdragen dag na vooronderzoek

Woensdag ga ik voor het laseren heb donderdag een high tea gepland staan hoop dat dat gaat lukken!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:35

Yoehoeee ik kan zien!
Heb het gevoel dat ik zo me lenzen uit moet doen zo onwijs goed zie ik al!

Behandeling stelde niets voor echt niets gewoon bij thuiskomst kon ik al meteen de ondertiteling lezen op de tv toen de verdoving uit werkte wel wat last gehad van me rechteroog wat branderig en nu al nergens meer last van zit alweer lekker tv te kijken

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 23:45

Oooh wat goed!!! Gefeliciteerd met je 'nieuwe' ogen :D heerlijk. Welke methode hebben ze gedaan? Heb ik misschien al eerder gevraagd. In dat geval sorry ;)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:30

Ik heb de intralasik gedaan

Net eerste nacontrole gehad en alles ziet er top uit ik zien nu al voor 150% dus dat is echt top en geen droge ogen!

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:06

Net even opgezocht en IntraLasik blijkt hetzelfde te zijn als FemtoLasik?

Heb dezelfde ervaring als HouVanUtopia.
Volgende week ga ik naar mijn 3e en laatste controle (ondertussen bijna 4 weken geleden).
Nog geen dag spijt van gehad!

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 17:12

Echt super, die ervaringen van jullie! Moeten jullie nog druppelen? Intralasik en Femtolasik, is dat met een flapje? Ik heb morgen mijn vooronderzoek :D

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:35

FemtoLasik was inderdaad met een flapje. Het flapje werd wel gemaakt met de laster (dmv gasbelletjes) en dus niet "gesneden".

Ik druppel inderdaad nog steeds, maar steeds minder.
De eerste 2 weken 3 soorten druppels (en toen had ik er ook nood aan).
Maar de voorbije week steeds minder en minder, en sla ik wel eens een paar uur over. Zou me niet verbazen dat de oogarts dinsdag zegt dat ik mag stoppen, tenzij ik voel dat het nodig is.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:43

Ik moet eerste week antibiotica druppelen afbouwen van elk uur naar 6x 5x 4x etc per dag

En dan kunst tranen deze nu eerste week elk week maar ik vergeet het steeds heb nergens last
Moet hem vanaf woensdag ongeveer 8x per dag en daarna 3 tot 12x per dag na behoefte

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 16:19

Okee :)

Ik heb vanmorgen mijn vooronderzoek gehad. Mijn ogen zijn geschikt om gelaserd te worden. Mijn hoornvlies was dik genoeg (dikker dan gemiddeld). Hoewel ik zelf de voorkeur had voor de TransPRK methode (omdat dat zonder flapje is), werd mij toch de Intra Lasik behandeling aangeraden. Dit omdat ik een sterkte van -3,75 heb + cilinder. Op langer termijn schijnt het zo te zijn dat met TransPRK je ogen dan toch weer achteruit gaan, waardoor je toch weer meer kans hebt op het moeten dragen van een bril/lenzen. In principe doen ze TransPRK alleen tot een sterkte van -3.

Ik had zelfs a.s. donderdag al behandeld kunnen worden, maar dat vind ik te snel i.v.m. vrij nemen van mijn werk etc. Ik begeleid namelijk strandritten en de kans dat er zandkorrels in je ogen komen en paardenstof, paardenharen etc. is toch redelijk aanwezig. Heb nu dus een afspraak ingepland voor 28 september! Vind het nog wel een beetje spannend, aangezien ik er nog niet helemaal uit ben of ik zo'n flapje eigenlijk wel wil... Ben nog niet helemaal overtuigd! Nu heb ik dus ook nog rustig de tijd om de voor en tegens af te wegen en er rustig over na te denken.

Wat ik namelijk van internet begrepen heb, is dat je altijd kans hebt op flapcomplicaties en dat het flapje nooit meer helemaal dichtgroeit.
Bij de kliniek vertelde ze me dat het flapje wel altijd mooi weer sluit en dat er geen problemen verwacht hoeven te worden (ben dan wel weer een beetje sceptisch, want natuurlijk zeggen ze dat als ze patiënten binnen willen krijgen).

Wat vinden jullie? Wat is jullie verteld? Aangezien hier toch een aantal zitten die ook met Intra Lasik behandeld zijn...

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:23

Precies hetzelfde vertel de intralasik is op langer termijn veel veiliger
Ze controle voor je de kliniek uitgaat nog een keer en meteen de dag erna kom je weer op controle om te kijken of alles goed zit

Het is gewoon heel belangrijk om niet in je ogen te zitten goed met die bril op te slapen en dan kan er niets mis gaan.

Ook heb je veel minder last van deze methode de dagen erna en je hebt meteen een goed zicht.

Ik zie alleen maar voordelen bij deze techniek het is juist de meest veiligste techniek

Ook mijn opticien heeft mij dit verteld

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 19:15

Dat had ik inderdaad ook begrepen. De voordelen van geen pijn en meteen goed zicht zijn voor mij niet zo belangrijk. Ik heb het er best voor over om een week pijn te lijden, bij wijze van spreke, als het daarna maar levenslang goed is.

Op internet lees je namelijk toch ook dat zo'n flapje maar voor een klein gedeelte herstelt en dat zo'n 90 a 95% altijd 'los' blijft zitten en het dus een risico is als bijv. de airbag uitklapt (ik noem maar wat). Oftewel... dat altijd los zittende flapje zit me niet lekker. Nu hebben ze me wel verteld dat het nooit helemaal los kan schieten of kan verplaatsen, maar op internet kom je soms toch ook weer andere verhalen tegen. Vandaar mijn twijfels nog!

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:22

Zijn dat ook geen oudere verhalen, waarbij het flapje op een andere manier gemaakt werd?

Mijn oogarts heeft hier wel uitvoerig op gecontroleerd, namelijk :
- meteen na het laseren
- 20 minuten er na (voor ik naar huis ging)
- het eerste onderzoek 24u na de operatie
- 5 dagen na de operatie
Extra gekeken of het allemaal mooi aansluit.
Uiteraard wel de regels respecteren!

Morgen het voorlopige laatste onderzoek (4 weken), wil het gerust eens navragen voor je.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:50

Mijn vrouw heeft in 2005 haar ogen laten laseren bij www.excimerlasercentrum.nl
Niet het goedkoopste adres maar wel hele goede kliniek die samenwerkt met het instituut voor oogheelkunde van het Universitair Medisch Centrum St. Radboud te Nijmegen, dus mocht er iets mis gaan staat er een heel goed team achter.
Het is nu 10 jaar later en ze ziet nog steeds helemaal scherp.
Enige waar ze "last" van heeft is felle zon, ze draagt nu vaker een zonnebril dan voorheen.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:51

Dit heb ik ook nooit gehoord
En het feit ligt dat je de eerste dagen weken moet opletten
Na een tijd kan je gewoon vol gas in je oog wrijven bv.

Zowiezo zitten er in je ogen mega veel eiwitten waardoor het juist extra snel hersteld en hecht.