Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
PowerReiner schreef:Vind het ook niet echt kunnen dat je iemand gaat vertellen dat je last hebt van zijn rook op het terras en daarom opstapt. Dat je er last van hebt is natuurlijk te begrijpen, maar dat is jouw beperking. Zoek dan een ander plekje op waar geen rokers zitten bijvoorbeeld.
Greetje63 schreef:Meeroken: wereldwijd jaarlijks 600.000 doden
Wereldwijd is naar schatting één op de honderd sterfgevallen het gevolg van passief meeroken. Jaarlijks sterven in totaal naar schatting 600.000 niet-rokers aan de gevolgen van passief roken (Öberg et al., 2010; WHO, 2013). De sterfte ontstaat vooral door hartziekten, luchtweginfecties, astma en longkanker.
. Niet iedere zwangere gaat zó streng met de regels om hoor. IMO is dat ook helemaal niet nodig. Gewoon een beetje met beleid, that's it. Ik ken er genoeg die geen foliumzuur slikken en af en toe een uitsmijter eten.Collie2008 schreef:Vaak heeft overigens meer dan de helft van de zwangeren al antistoffen in het bloed tegen toxoplasmose (gevaar van de kattenbakken). Dus dat wordt ook vaak overdreven, maar goed als je daar geen concreet bewijs van hebt snap ik de voorzichtigheid natuurlijk wel.
Eight schreef:Ik ben zelf een nietroker, maar kanker afschuiven op roken is not done, welvaartsziekte en verdiep je eens in al het bewerkte eten dat wij eten, de stoffen die vrijkomen bij die processen zijn ook iets om je druk over te maken. Die zitten namelijk niet alleen in de lucht maar ook in ons eten.. Ik hoop dat iedereen zo veel mogelijk rekening houd met de zwangere vrouwen maar je kunt de rokers niets zelf opleggen helaas. Ik vind het knap dat ze kunnen bepalen dat de kanker doof meeroken komt, en niet door alle andere troep die in de lucht hangt, klinkt mij in de oren als een gekleurd onderzoek..
c_alsemgeest schreef:Greetje63 schreef:
En jij vind onderstaande meevallen? Duizenden mensen sterven per jaar tgv ven enkel passief meeroken! Maar jij vind dat mogelijk een overdreven reactie omdat de meerderheid er enkel last van heeft in de zin van stank, luchtwegproblemen maar er niet dood aan gaat. En duizend mensen die doodgaan door meeroken is dan gewoon vette pech? Met deze cijfers spoor je in mijn ogen niet als je een ander laat meeroken. Of je hebt gewoon totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel voor je medemens.
ROKEN IN NEDERLAND: FEITEN EN CIJFERS
Feiten en cijfers over roken
Roken is in Nederland een van de belangrijkste doodsoorzaken. Nederland telt ruim 3,5 miljoen rokers en 2 miljoen van hen zullen door roken overlijden. Elk jaar sterven circa 19.000 mensen als gevolg van roken en 20 tot 30 procent van alle kanker wordt veroorzaakt door roken.
In 2012 overleden in Nederland 19.030 mensen van twintig jaar en ouder aan de directe gevolgen van roken. De werkelijke sterfte die gerelateerd is aan roken ligt hoger, omdat het effect van passief roken nog niet is verdisconteerd. De jaarlijkse sterfte door meeroken wordt geschat op enkele duizenden gevallen door hartaandoeningen, enkele honderden gevallen door longkanker en enkele tiental gevallen van wiegendood (Hofhuis en Merkus, 2005).
Krijg jij soms geld voor de anti rook campagne die je aan het voeren bent?
Want je bent erg fanatiek... en je toon is in veel gevallen ook niet prettig.
En nee, ik rook niet... rook ook niet mee, want mijn man rookt ook niet.
Maar de onderzoeken die jij aankaart zijn onvolledige of eenzijdige onderzoeken.
Er zou ook moeten staan 'directe mogelijke oorzaken van kanker' de oorzaak hoeft namelijk niet in het roken zelf te liggen maar kan genetisch bepaald zijn. Roken en andere vormen van blootstelling werken dan "enkel" als versnellende factor. Dat iemand kanker heeft gekregen van het roken an sich is nooit te bewijzen. De nieuwste onderzoeken bekijken de volledige luchtkwaliteit en het effect hiervan op de gezondheid. Hier nemen ze niet enkel roken mee maar ook fijnstoffen (door oa uitlaatgassen e.d.). De hippe scootertjes zijn trouwens de grootste vervuilers... dus die mogen ook naar de schroot als we onze medemens niet willen vergiftigen
Ik vind het trouwens wel heel logisch als je niet in het bijzijn van zwangere dames of kinderen rookt.
Collie2008 schreef:Greetje wat een nare manier van reageren heb jij. Zou bijna trek in een sigaret krijgen....mijn god hey....
Greetje63 schreef:Eight schreef:Ik ben zelf een nietroker, maar kanker afschuiven op roken is not done, welvaartsziekte en verdiep je eens in al het bewerkte eten dat wij eten, de stoffen die vrijkomen bij die processen zijn ook iets om je druk over te maken. Die zitten namelijk niet alleen in de lucht maar ook in ons eten.. Ik hoop dat iedereen zo veel mogelijk rekening houd met de zwangere vrouwen maar je kunt de rokers niets zelf opleggen helaas. Ik vind het knap dat ze kunnen bepalen dat de kanker doof meeroken komt, en niet door alle andere troep die in de lucht hangt, klinkt mij in de oren als een gekleurd onderzoek..
Wanneer kom jij onder die steen vandaan waar je schijnbaar de laatste 10 jaar onder gelegen hebt.
Pagina 46
http://www.kwf.nl/SiteCollectionDocumen ... kanker.pdf

Sees schreef:Anoeska, aha NU snap ik je eerdere post ook beter. Niet iedere zwangere gaat zó streng met de regels om hoor. IMO is dat ook helemaal niet nodig. Gewoon een beetje met beleid, that's it. Ik ken er genoeg die geen foliumzuur slikken en af en toe een uitsmijter eten.
Wat betreft roken, nogmaals, je kunt als zwangere het zelf uit de weg gaan maar je kunt, vind ik, niet verwachten dat mensen stoppen met roken in jouw bijzijn omdat jij zwanger bent. Uiteráárd zou ik ook aan mijn moeder vragen of ze buiten zou willen roken en zou mijn huis een no smoke zone worden (is het al muv het balkon en onder de afzuigkap) en zou ik bezoekjes aan kettingrokers (als er binnen gerookt wordt) tot een minimum proberen te beperken maar verder dan dat moet je niet willen gaan vind ik. Ik geloof nooit dat je kindje er wat aan overhoudt als je, zeg 1x per week wordt blootgesteld aan een sigaretje. Dan is de luchtvervuiling volgens mij veel schadelijker.
c_alsemgeest schreef:Kijk en dat bedoel ik nou
Met een dergelijke attitude kom je zeker ver in een discussie

Greetje63 schreef:Collie2008 schreef:Greetje wat een nare manier van reageren heb jij. Zou bijna trek in een sigaret krijgen....mijn god hey....
Deze uitspraak zegt meer over jouzelf dan mijn manier van reageren. Voor mij mag een ieder zo veel roken als die wil (maar wel graag serieus aangepaste zorgpremies) zolang ze een ander daar maar niet lastig mee vallen. Enkel in hun eigen huis mogen ze zelf beslissen. Maar op een terras, busstation ed mag je een ander er niet mee belasten. Zou raar zijn als ik een terras moet verlaten omdat een ander overlast veroorzaakt. En overlast is meeroken al trekken sommige hier wereldwijde onderzoeken in twijfel. En ja ik kan opstappen als ik niet naast een roker wil zitten (maar dat is natuurlijk niet de manier, dat zou het zeflde zijn als niet de straat op gaan in de nacht in de stad als je niet lastig gevallen wil worden), maar de bediening kan dat niet en die zit dus in werktijd verplicht in rooklucht. En was de overheid het daar nu juist over eens dat dat een oneerlijke arbeidssituatie is. En ja je kunt je baan opzeggen maar of je ook een andere baan vind? En je zult toch moeten werken als is het alleen al om de torenhoge ziektepremies te betalen die nog eens extra hoog zijn door oa rokende mensen.
PowerReiner schreef:O ja, rokers zijn de enigen die de zorgpremies omhoog schroeven. Wat dacht je dat voedselproducenten tegenwoordig veroorzaken met al die troep die in ons eten gestopt wordt? Wat dacht je van mensen die serieus te zwaar zijn en daardoor suikerziekte en allerlei andere kwalen oplopen en vervolgens jarenlang peperdure zorg nodig hebben?
Op de manier hoe jij denkt Greetje63, kun je bijna helemaal niet meer leven en beter in een glazen doos gaan zitten wachten tot je tijd voorbij is.
Het leven is er om van te genieten, en om dan alles te moeten laten staan omdat je misschien een paar jaar van je levensverwachting afhaalt noem ik geen genieten.