Last van gewrichten en heel moe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 20:31

tamary schreef:
ierusju schreef:
Als jullie even terug lezen, kun je zien dat ik 5 injecties b12 heb gehad en slik nu vitamine b12. Als dat omhoog gaat, gaan automatisch mij vitamine d ook omhoog. Mijn klachten waren daar in eerste instantie aan gelinkt, maar alleen een vage tinteling die ik af en toe had in mijn handen is hiermee weggegaan.

Opname probleem is niet opgelost/gevonden wat er precies mis is? Pillen gaan zelfde traject als voedsel waar je niet genoeg uit haalt en je hebt al een tekort. Na injecties moet de B12 waarde in je bloed veel hoger blijven om normaal te zijn, ik dacht zelfs iets van boven de 1000. Lees het topic over b12 tekort hier eens door, want paar injecties en dan stoppen is bijna de slechtst mogelijke manier als je het niet via spijsvertering binnenkrijgt en dat niet is/kan worden opgelost. Verbeteringen na oplossen tekort door b12 injecties zijn vaak langdurig traject en startdosis moet behoorlijk hoog zijn om verbetering te gaan merken.

Ik dacht ook dat pillen niet zouden helpen, maar de waardes zijn zo hoog dat je het opneemt door middel van osmose.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:40

Misschien toch lyme?

ierusju

Re: Last van gewrichten en heel moe.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 22:35

Maar is dat niet heel laat voor symptomen? De laatste keer dat ik ben gebeten is minstens 8 jaar terug.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 23:14

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:54

Is coeliakie (glutenintolerantie) uitgesloten? Vitaminetekorten komen niet uit de lucht vallen lijkt mij.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 02:55

Lyme kan een verlate reactie hebben. Mijn vriendin is gebeten in 2013 en kreeg klachten bijna een heel jaar later.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 03:05

Jeetje iris, wat balen. Atrose kan het niet ivm leeftijd. Maar zijn er foto'sgemaakt van de gewrichtenwaar je last van hebt? Fysiotherapie?

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:18

Ik denk dat je niet helemaal goed hebt gelezen. De symptomen die ik kan vinden zijn:
Citaat:
Klachten die op kunnen treden bij histamine intolerantie zijn:
flushing (gevoel van warmte en roodheid van de huid);
hartkloppingen (onregelmatige hartslag);
netelroos (jeukende uitslag op de huid);
rode jeukende zwellingen op de huid;
oedeem (vochtophoping in de huid);
diarree (waterige ontlasting);
darmkrampen (buikpijn);
lage bloeddruk;
benauwdheid;
winderigheid;
hoofdpijn;
loopneus;
onrust;
niezen;
jeuk.

Toch bedankt voor het meedenken :)[/quote]

De lijst hierboven is niet compleet gezwollen gewrichten hoort daar o.m. ook bij. Ben ervaringsdeskundige

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:37

als ik dit zo lees dan herken ik dit. Ik heb het labeltje Fibromyalgie gekregen, ook ik spuit, al 4 jaar, wekelijks vit B12. Het heeft bij mij even geduurd voordat de vermoeidheid verminderde, wel een half jaar.
Weg is het nog steeds niet.

Ik heb een hele uitleg gekregen van mijn reumatoloog hoe hij fibromyalgie ziet. (hij doet mee onderzoek) Als er interesse is dan hoor ik het wel.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:42

Ik ben wel benieuwd!

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 08:28

henshem schreef:
De lijst hierboven is niet compleet gezwollen gewrichten hoort daar o.m. ook bij. Ben ervaringsdeskundige

Maar ik heb geen gezwollen gewrichten. Vandaar dat het zo raar is dat ik pijn heb.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:02

als ik dit zo lees dan herken ik dit. Ik heb het labeltje Fibromyalgie gekregen, ook ik spuit, al 4 jaar, wekelijks vit B12. Het heeft bij mij even geduurd voordat de vermoeidheid verminderde, wel een half jaar.
Weg is het nog steeds niet.

Ik heb een hele uitleg gekregen van mijn reumatoloog hoe hij fibromyalgie ziet. (hij doet mee onderzoek) Als er interesse is dan hoor ik het wel.

Hier ook fybro
ik krijg geen spuiten ....zou ook mogelijk kunnen helpen.
Bij mij heeft de magnesium ook heel goed geholpen ik probeerde het omdat het mogelijk zou helpen en waarempel bij de 2e doos kwam er verschil.
en dat voor een luttel bedrag!

Bralindy schreef:
Jeetje iris, wat balen. Atrose kan het niet ivm leeftijd. Maar zijn er foto'sgemaakt van de gewrichtenwaar je last van hebt? Fysiotherapie?

artrose heeft niets met leeftijd te maken, dat is mij verteld omdat ik het op 33 jarige leeftijd na foto's dus ook had!en altijd dacht dat het een ouderdomsziekte was!
Laatst bijgewerkt door kwita op 16-10-15 09:06, in het totaal 2 keer bewerkt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:05

Aan welke gewrichten heb je precies pijn? Bij welke inspanning? Wat voel je precies? Wanneer heb je er meer of minder last van?

Heb je buiten je gewrichten en vermoeidheid nog meer last?

Kijk, ik vind het raar dat je 17jr bent en last heb van je gewrichten. Dat hoort niet en daar moet iets aan gedaan worden. Als je er in het reguliere circuit niet verder mee komt is het misschien een idee om naar een Mesoloog te gaan. Dat is een soort 'huisarts' van het alternatieve circuit. Zij doen een heel uitgebreid algemeen onderzoek.

Na 10jr buikklachten waar ze in het ziekenhuis niet uit kwamen hebben ze bij mij in 2 sessies de oorzaak gevonden en ik ben inmiddels al ruim 2jr klachtenvrij.

Mijn moeder heeft ook gewrichtspijn en er werd dit werd in het ziekenhuis aan artrose geweten. Ook de mesoloog heeft haar heel goed kunnen helpen en ze is inmiddels van de pijnstilling af. Hoewel artrose nooit meer over gaat kan ze er nu beter op inspelen.

Dus als je er echt niet meer uit komt in het reguliere circuit en je bent verzekerd dan is een Mesoloog misschien een goed idee. :)

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 13:15

_Nelleke_ schreef:
Aan welke gewrichten heb je precies pijn? Bij welke inspanning? Wat voel je precies? Wanneer heb je er meer of minder last van?

Heb je buiten je gewrichten en vermoeidheid nog meer last?

Kijk, ik vind het raar dat je 17jr bent en last heb van je gewrichten. Dat hoort niet en daar moet iets aan gedaan worden. Als je er in het reguliere circuit niet verder mee komt is het misschien een idee om naar een Mesoloog te gaan. Dat is een soort 'huisarts' van het alternatieve circuit. Zij doen een heel uitgebreid algemeen onderzoek.

Na 10jr buikklachten waar ze in het ziekenhuis niet uit kwamen hebben ze bij mij in 2 sessies de oorzaak gevonden en ik ben inmiddels al ruim 2jr klachtenvrij.

Mijn moeder heeft ook gewrichtspijn en er werd dit werd in het ziekenhuis aan artrose geweten. Ook de mesoloog heeft haar heel goed kunnen helpen en ze is inmiddels van de pijnstilling af. Hoewel artrose nooit meer over gaat kan ze er nu beter op inspelen.

Dus als je er echt niet meer uit komt in het reguliere circuit en je bent verzekerd dan is een Mesoloog misschien een goed idee. :)

Ik heb last van mijn handen, voeten, knieën en heupen.
Ik merk nu wel dat het koud is en ik heb naar school gefietst dat mijn handen heel koud zijn en dat ik dan moeite heb met mijn vingers bewegen. Idem met paardrijden.
Na inspanning is het meestal wel erger, maar niet altijd.
Het is een kloppende, stekende pijn, waardoor ik ook de kracht in mijn handen verlies.

Ik heb ook last van migraine. Nu al een paar maanden nergens last van, maar dat kan zo omslaan in een paar aanvallen in een maand.

AlexZura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:52

Zou het reactieve artritis kunnen zijn? Sorry als het al genoemd is, heb niet hele topic door gelezen. Wel vervelend, hoop dat je ergens wat verlichting kunt krijgen!

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:25

Maringe, had jij echt een b12 tekort in je bloed of...?

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 19:02

Ik wil binnenkort een afspraak met de huisarts maken. Ik ben namelijk 3x naar de reumatoloog geweest, maar die zei letterlijk: 'ik weet niet wat het is, ik denk stress. Als het erger wordt kun je natuurlijk altijd terug komen.'

Maar ik ben toch eigenwijs geweest en ben op symptomen gaan zoeken, omdat ik dus de laatste tijd rare spiertrekkingen heb in mijn benen.
Het lijkt een beetje op een trillende huid bij een paard wanneer er een vlieg zit.

Ik ben dus uitgekomen op de ziekte van Lyme. Maar ik het raar om zelf aan de HA te vragen of daar op gezocht kan worden? En ik weet natuurlijk niet wat hij er van zak vinden, omdat je toch vaak hoort dat het niet erkend wordt als je geen tekenbeet met rode kring hebt.

Weet dus niet helemaal wat ik met mezelf aan moet :\

Edit: bij de reumatoloog is een bloedonderzoek gedaan naar verschillende dingen. Weet niet exact waarnaar, maar daaruit bleek geen reuma. Ook zijn er van mijn handen en voeten röntgenfoto's gemaakt en ook die waren netjes en was er niets op te zien.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:08

Ik las je titel en het eerste wat ik dacht was ook Lyme. In Nederland doen ze nog weleens moeilijk over die testen en zijn ze ook niet zo betrouwbaar. Als je op Lyme zou willen testen zou ik dat in Duitsland uit laten zoeken, dan kun je tenminste op de uitslag vertrouwen.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 19:57

Ja weet ik. Alleen ligt de Duitse grens zo'n 2 uur rijden hier vandaan

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:14

Ik heb alleen jouw berichten grotendeels doorgelezen ts, maar ook ik moest meteen aan lyme denken bij de titel. Met deze klachten is het bij mij aan het rollen gegaan.

Voor Duitse bloedtesten hoef je gelukkig niet zelf naar Duitsland, je kunt het laten versturen (zelf of via een ILADS arts)
Via een arts vind ik zelf fijner, want ook daar zijn testen niet 100% betrouwbaar (85%) en een arts kan dan beoordelen of een behandeling niet toch nodig is. Ook kan een arts door jou klachten bekijken of er co-infecties bij zitten.

Laat je iig niet aanpraten dat het stress is, dat is gewoon onzin. Daar krijg je echt niet zulke klachten van.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 20:52

Stress vond ik ook een raar idee idd, maarja ik heb het nu een maand aangekeken en het is er niet beter op geworden.

Hoe zijn ze er bij jou achter gekomen dat je lyme hebt melody? En wat kun je er eigenlijk aan doen?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:58

Ja dat gebruiken ze gewoon veel te snel.. Bij mij is het daar 8 jaar lang op gegooid. Heel veel artsen nemen jonge mensen met serieuze klachten waar niks aan te zien is gewoon niet serieus.

Ik heb 2 jaar geleden een duidelijkere EM gekregen dus toen heb ik een diagnose gehad, maar regulier vonden ze na een maand dat ik beter was terwijl ik alleen maar zieker werd. In mijn bloed werd wel steeds antistof gevonden maar dan zeggen ze gewoon dat dat niet wil zeggen dat het actief is dus dat het restverschijnselen zijn.

Wij vonden het bullshit en dat bleek het ook te zijn, ik ben nu inderdaad in Duitsland getest via een arts in Maastricht die mij ook gaat behandelen en daar vonden ze naast duidelijk actieve Lyme nog 3 ziektes en B12 tekort. Mijn behandeling wordt niet van te voren uitgezet omdat dat bij Lyme gewoon onmogelijk is, ik wordt nu behandeld met homeopathische middelen en verschillende antibiotica en dan kijkt mijn arts steeds hoe we verder gaan.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 19:20

Gefeliciteerd!
Pff, dat is ook niet fijn!
Ik vind het best vreemd dat er zo nonchalant met lyme wordt omgegaan in nederland

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 10:42

Ik ben gister naar de huisarts geweest. Ik ga nu bloed laten prikken op nog meer dingen en ook lyme. Het wordt niet opgestuurd naar Duitsland, omdat hij zei dat er in Nederland nu steeds betere testen zijn. Het enige nadeel is dat ze op zoek gaan naar antistoffen voor lyme, maar dat je die hebt, betekent niet dat je nog steeds last hebt van lyme. Dus mocht dat er uit komen, moet er verder worden onderzocht. Ik voelde me gelukkig wel serieus genomen en hij zei dat er best een kans was dat het lyme is, maar wilde zelf op nog meer dingen testen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:59

is er al meer nieuws ?