Ik kom even binnenvallen hoor. Ik zie dat je PDS hebt, ik heb dat ook. De klachten die jij beschrijft komen mij heel bekend voor, bij mij is het een zeurende pijn in mijn gehele onderbuik (dus blaas/baarmoeder/darmen) met zeer pijnlijke steken. Bij mij zijn dit aanvallen die zo'n 3 tot 6 uur duren waarna de steken verdwijnen en de zeurende pijn langzaam maar zeker binnen drie dagen afzwakt.
Ik ben er ook een keer voor naar de HAP geweest waar ik inderdaad ook moest plassen (had zelf al een test gedaan, werk in de zorg) en ze een inwendig vaginaal onderzoek hebben gedaan omdat ze dachten dat mijn spiraal verkeerd was geschoten. Toen geen echo maar alleen 'met de vingers'. Echo gepland later die week, spiraal zat goed en ook geen cystes/poliepen te zien in mijn baarmoeder/eierstokken (ik ben hier mee bekend). Toch weer terug naar de huisarts, die geeft aan dat het is omdat mijn darmen misvormd zijn en het stuk waar de dikke darm over gaat in de endeldarm verkrampt maar mijn darmen er ook ontlasting langs willen werken wat die vreselijke pijn geeft. En dan komt het: 'Het hoort bij PDS, neem maar een pcm.'. Daar was ik het dus even niet mee eens, dus ik ben niet vertrokken voordat ik wat anders kreeg. Hij heeft toen diclofenaczetpillen voorgeschreven, die moet ik inbrengen als ik een aanval op voel komen (dat voel ik gelukkig heel goed). Ik moet zeggen dat ze wel aardig werken, misschien voor jou ook een idee om te proberen?
Oooohja en plassen doet dan ook zoooo verschrikkelijk pijn, ik jank dan echt alles bij elkaar terwijl ik normaal echt nooit huil van de pijn. Ik ga dan bijna van mijn graat zo'n pijn heb ik. Verschrikkelijk. Ik weet precies hoe je je voelt.
Heel veel sterkte