Hevige pijnklachten ondebuik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:44

bowena_84 schreef:
Inwendig heb ik gisteren al gehad. Was geen lolletje :oo

Morgen krijg ik uitwendig en dan moet ik van half 1 tot half 2 een liter drinken en mag dan tot half 3 niet meer plassen. Laten we het zo stellen dat ik niet zo goed ben in plas ophouden dus ik vind dat altijd een beetje vervelend. Maar wat moet dat moet!

Hmm
Ik had een dame die dat echt top deed hihi.
Vervelend dat t bij jou wel zo onplezierig was.

bowena_84

Re: Hevige pijnklachten ondebuik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 11:49

Moet zeggen mijn gyn deed het ook super. Het is alleen zo pijnlijk van binnen dat de echo gewoon zeer onprettig aanvoelde. Heb er opzich normaal ook geen problemen mee hoor :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:52

Nou succes morgen met de echo. Hopen dat er iets uitkomt.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 11:53

Dankje!!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:50

Ik kom even binnenvallen hoor. Ik zie dat je PDS hebt, ik heb dat ook. De klachten die jij beschrijft komen mij heel bekend voor, bij mij is het een zeurende pijn in mijn gehele onderbuik (dus blaas/baarmoeder/darmen) met zeer pijnlijke steken. Bij mij zijn dit aanvallen die zo'n 3 tot 6 uur duren waarna de steken verdwijnen en de zeurende pijn langzaam maar zeker binnen drie dagen afzwakt.

Ik ben er ook een keer voor naar de HAP geweest waar ik inderdaad ook moest plassen (had zelf al een test gedaan, werk in de zorg) en ze een inwendig vaginaal onderzoek hebben gedaan omdat ze dachten dat mijn spiraal verkeerd was geschoten. Toen geen echo maar alleen 'met de vingers'. Echo gepland later die week, spiraal zat goed en ook geen cystes/poliepen te zien in mijn baarmoeder/eierstokken (ik ben hier mee bekend). Toch weer terug naar de huisarts, die geeft aan dat het is omdat mijn darmen misvormd zijn en het stuk waar de dikke darm over gaat in de endeldarm verkrampt maar mijn darmen er ook ontlasting langs willen werken wat die vreselijke pijn geeft. En dan komt het: 'Het hoort bij PDS, neem maar een pcm.'. Daar was ik het dus even niet mee eens, dus ik ben niet vertrokken voordat ik wat anders kreeg. Hij heeft toen diclofenaczetpillen voorgeschreven, die moet ik inbrengen als ik een aanval op voel komen (dat voel ik gelukkig heel goed). Ik moet zeggen dat ze wel aardig werken, misschien voor jou ook een idee om te proberen?

Oooohja en plassen doet dan ook zoooo verschrikkelijk pijn, ik jank dan echt alles bij elkaar terwijl ik normaal echt nooit huil van de pijn. Ik ga dan bijna van mijn graat zo'n pijn heb ik. Verschrikkelijk. Ik weet precies hoe je je voelt.

Heel veel sterkte :(:)

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 13:08

Wow Donja wat een vehaal :oo Wat heftig. Dat klinkt wel akelig bekend ;( Heb alleen niet het idee dat het bij mij aanvallen zijn, het is echt al constant, 3 weken. Maar het klinkt wel zi bekend. Hoe is het zitten voor jou?
Hoe gaat het nu, moet je die zetpillen regelmatig gebuiken? Wat heftig voor jou :(:)

Als er morgen niets uit de echo komt ga ik dit direct met de huisarts bespreken. In principe is mijn ontlastingspatroon goed, maar wie weet wat er van binnen speelt.
Dankjewel voor je verhaal!!

BTW, ik heb een zwemband gescoord bij de action, hij is iets aan de ruime kant maar mijn derrière raakt iig de stoel niet :') gaat best prima zo! Vanmiddag krijgt hij de vuurdoop in de auto en bij de fysio. Als hij het daar goed doet ben ik weer even gered!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:13

Als ik zo'n aanval heb kan ik helemaal niks, alleen een beetje rollen op de grond. Ik heb ze gelukkig helemaal niet zo vaak nodig omdat ik nu heel erg op mijn voeding let, heel veel vezels om de boel daar maar op gang te houden. Ik weet niet hoe veel last jij normaal van je PDS hebt maar ik heb echt elke dag pijn. Dat went wel maar het beïnvloed mijn humeur heel erg maar de pijn zelf is niet dusdanig erg dag ik niks kan hoor. Dan zit de pijn ook niet in mijn onderbuik maar meer aan de bovenkant, bij mijn maag zegmaar.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 13:19

Hmm, klinkt ontzettend naar!
Ik heb opzich bijna geen last meer van mijn PDS. Net als jij let ik erg op mijn voeding, heb ik een goed ontlastingspatroon en nog zelden buikpijn. Soms als ik eg gekruid eet, of erg vettig of gewoon te afwisselend dan kan ik nog wel eens kramp hebben. Maar over het algemeen heb ik het best goed onder controle.

Ik neem je verhaal in ieder geval mee!

eveliienxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:26

Ik heb ook een tijd lang onverklaarbare buikpijnklachten gehad. Meerdere echos gemaakt, MRI gehad en ontelbare keren bloed geprikt. Ik heb na 3 jaar de oplossing osteopaat gevonden, misschien kan het jou ook helpen! Heel veel sterkte nog!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:42

xDonja schreef:
Ik kom even binnenvallen hoor. Ik zie dat je PDS hebt, ik heb dat ook. De klachten die jij beschrijft komen mij heel bekend voor, bij mij is het een zeurende pijn in mijn gehele onderbuik (dus blaas/baarmoeder/darmen) met zeer pijnlijke steken. Bij mij zijn dit aanvallen die zo'n 3 tot 6 uur duren waarna de steken verdwijnen en de zeurende pijn langzaam maar zeker binnen drie dagen afzwakt.

Ik ben er ook een keer voor naar de HAP geweest waar ik inderdaad ook moest plassen (had zelf al een test gedaan, werk in de zorg) en ze een inwendig vaginaal onderzoek hebben gedaan omdat ze dachten dat mijn spiraal verkeerd was geschoten. Toen geen echo maar alleen 'met de vingers'. Echo gepland later die week, spiraal zat goed en ook geen cystes/poliepen te zien in mijn baarmoeder/eierstokken (ik ben hier mee bekend). Toch weer terug naar de huisarts, die geeft aan dat het is omdat mijn darmen misvormd zijn en het stuk waar de dikke darm over gaat in de endeldarm verkrampt maar mijn darmen er ook ontlasting langs willen werken wat die vreselijke pijn geeft. En dan komt het: 'Het hoort bij PDS, neem maar een pcm.'. Daar was ik het dus even niet mee eens, dus ik ben niet vertrokken voordat ik wat anders kreeg. Hij heeft toen diclofenaczetpillen voorgeschreven, die moet ik inbrengen als ik een aanval op voel komen (dat voel ik gelukkig heel goed). Ik moet zeggen dat ze wel aardig werken, misschien voor jou ook een idee om te proberen?

Oooohja en plassen doet dan ook zoooo verschrikkelijk pijn, ik jank dan echt alles bij elkaar terwijl ik normaal echt nooit huil van de pijn. Ik ga dan bijna van mijn graat zo'n pijn heb ik. Verschrikkelijk. Ik weet precies hoe je je voelt.

Heel veel sterkte :(:)

Een osteopaat helpt echt enorm bij verkramping van darmen en andere ingewanden. Net als een fysio voor een stijve schouder.

Ik kan je van harte aanraden een goede osteopaat op te zoeken.
Verkramping van darmen, darmvlies, buikvlies, blaas, baarmoeder en andere banden (je organen hangen aan je achterwand -> rug) is ontzettend te verlichten!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:53

Ik heb niet alles gelezen hoor, maar ik moest meteen aan nierstenen denken....ook omdat je ontlasting verder goed is. Meestal is daar meteen iets mee aan de hand als het het darmstelsel betreft.
Ik heb zelf nierstenen gehad en de pijn begon in mijn onderrug (leek darmen) en verplaatste zich idd naar voren/omhoog. Leek heel klein beetje op een zware blaasontsteking. Zitten kon dus ook echt niet toen. Met een echo (en 2.5 liter water drinken zonder te plassen...) waren ze zo gevonden.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 13:55

Nierstenen zijn uitgesloten door huisarts, pijn zit te laag ervoor.

Als ik de ervaringen zo lees ga ik toch zoeken naar een osteo. Ik zal mijn lieve fysio zo eens vragen of hij leuke/goede collega's heeft :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:58

Ik zou dan ook met de fysio in gesprek gaat over bekkenbodemfysiotherapie. Dit is ook zeer regelmatig de oorzaak van de klachten die jij noemt, helemaal bij amazones. Door het verkrampen van de bekkenbodem raken de spieren in je onderbuik verzuurt. Dit verklaart wellicht ook de pijn bij het plassen.

Ik heb hier in een PDS-periode veel baat bij gehad. Ik heb dergelijke klachten naast de ziekte van Crohn, dus weet hoe ellendig je jezelf kan voelen.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 15:35

De fysio wilde eerst dat alle medische dingen uitgesloten gingen worden, dus eerst de echo afwachten en dan wist hij wel een goeie osteopaat en/of bekkenbodemfysio voor me :)

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 15:42

Ik wil trouwens nogmaals iedereen bedanken voor het meevertellen- denken- en voelen! _/-\o_ De pijnstillers slaan gelukkig wel aan en ik voel me al iets beter :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:58

Je Fysio heeft gelijk,eerst afwachten wat er medisch gezien uit komt.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 10:12

Weer even een update: de pijnstillers helpen goed, pijn is flink afgenomen. Wel is hij nu meer geconcentreerd op de voorkant en merk ik dat ik meer last heb met plassen. Ik heb met name het gevoel dat ik niet uitgeplast raak. Bij het plassen steekt het nog altijd behoorlijk. Ik heb vanochtend mijn urine weggebracht, daar kan ik na 2u voor bellen. Ben heel benieuw of er nog iets uit de echo komt of ik nu toch gewoon een 'ordinaire' blaasontsteking heb. Heb ik nog nooit gehad namelijk.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:14

Even alles bijgelezen, als eerste heel veel sterkte gewenst TS. :(:)

Een blaasontsteking zou eerder opgevallen moeten zijn lijkt mij in de urine en bloed? Hopelijk vinden ze snel de oorzaak.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 10:18

Dankjewel :)

Ik heb werkelijk geen idee. Ze zagen de laatste 2 keren wel afwijkingen in de urine maar niet duidelijk een blaas ontsteking. Ben het laatste kwartier al 5x moeten gaan plassen :/

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:20

Alhoewel, schiet mij ook te binnen. Je hebt ook de zogenaamde "stille" ontstekingen in blaas en nieren. Die kunnen ook niet overduidelijk aanwezig zijn, maar wel vage klachten geven. Je zou daar eens naar kunnen vragen straks.

Probeer sowieso wel veel water of kruidenthee te drinken en suikerproducten even te laten staan. Indien je een ontsteking hebt zitten daar, kunnen (extra) suikers de klachten verergeren namelijk.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 10:22

Ik drink over het algemeen ook vrijwel alleen water/spa rood en thee. Alleen een klein glaasje appelsap in de ochtend :o

Dankje, zal het navragen!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:52

Cranberry sap drinken! Is reinigend voor de blaas! :j

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 10:53

Het voelt echt bizar maar het is net alsof ik alle pijn uitgeplast heb :? :? Ik moest opeens echt heel vaak plassen en op wat steken en pijn bij het zitten na is die vreselijke druk pijn helemaal weg :\ ik durf er nog niet zo goed aan, bang dat het weer terug komt. Ik merk dat als ik mijn knieën optrek of ga zitten of op mijn onderbuik druk dat dat nog gevoelig is maar die vreselijke pijn van de afgelopen 3 weken is gewoon foetsie.
Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet behalve stiekem erg blij zijn.... Ik ga toch maar voor die echo vanmiddag, misschien dat ze toch nog wat kunnen zien.
Toch blaasstenen geweest dan? Bizar %)

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 11:08

Dokter heeft gebeld, de urine was helemaal schoon. Ze acht de conclusie blaasstenen gezien de geschiedenis, de klachten en het snel verminderen van de pijn erg groot. Ook zo de declofinac geholpen kunnen hebben. Ze raadde me aan de echo te laten maken, die kon dat namelijk bevestigen. Ook moet ik nog een dag of twee de declofinac blijven slikken voor de zekerheid. Ik durf bijna een vreugdes dansje te doen.... Ik kan er met mijn hoofd bijna niet bij maar het voelt als zo'n enorme opluchting Ö
Ik durf weer te plassen *\o/* alleen zitten is nog een beetje een issue :')

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:13

Nou dat zou geweldig zijn als je klachten nu helemaal af gaan nemen! Ben benieuwd wat de echo gaat zeggen over blaasstenen! Wel super voor je dat de pijn al zoveel is afgenomen!!