"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:19

Kan het wisselen van soort pil ook zonder tussenkomst van de huisarts? Ik heb namelijk niet het idee dat mijn huisarts mij goed zou kunnen adviseren hierin.

Anoniem

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:19

Nee, omdat het op voorschrift is moet het altijd via een arts.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:20

AmyII schreef:
Kan het wisselen van soort pil ook zonder tussenkomst van de huisarts? Ik heb namelijk niet het idee dat mijn huisarts mij goed zou kunnen adviseren hierin.

Die van mij ook niet denk ik man van 35 maar zoek zelf wat dingen op en anders kan ik altijd info vragen bij de apotheek

Kala

Ik heb er 5 jaar geleden voor gekozen dat ik al geen pil meer wilde slikken en zo laag mogelijk in de hormonen wilde gaan zitten. Ik ben aan de Nuvaring begonnen. Op zich echt super fijn in gebruik alleen ik merkte dat het vlammetje toch wel heel erg op een laag pitje kwam te staan. Van alles geprobeerd, totdat ik 3 maanden geleden met de ring gestopt ben... Wat een wéreld van verschil zeg. Voor mij nooit meer anticonceptie.

Spiraaltje ga ik niet aan beginnen. Zit er wel over te twijfelen om me te te laten steriliseren, maar ik heb geen haast...

_helga_ schreef:
AmyII schreef:

Die van mij ook niet denk ik man van 35 maar zoek zelf wat dingen op en anders kan ik altijd info vragen bij de apotheek

Ik kreeg van mijn vorige huisarts gewoon een website en dan moest ik zelf maar lezen. ZÓ bizar.
Laatst bijgewerkt door Kala op 24-04-15 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Coloured

Niks slechters dan de pil. Gooit je hormonaal helemaal over hoop. En dat heeft veel meer effect op je hele lichaam dan dat "men" je wil laten geloven. Dus niet alleen op je libido.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:23

Poiuytrewq schreef:
Zwanger zijn was alleen heel erg libidoverlagend bij mij

Bij mij de 1e zwangerschap ook (van dochterlief), bij mijn 2e zwangerschap (van zoonlief) totaal geen last van gehad... ik dan, mijn man had er wat meer moeite mee :')

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:25

Toen ik met de pil ben begonnen, kreeg ik juist een veel hoger libido, kon nergens anders meer aan denken. :P Maar voelde mij er wel veel anders door, somber, depressief, je leeg voelen, niet goed weten wat ik wil met mijn leven. Beetje moeilijk te omschrijven, soms heb ik van die dagen/periodes. Ik ben wel een paar keer gestopt ongeveer 5 weken, maar dat hielp niet zo.
Ik kan er ook niet mee stoppen, want de pil is wel ideaal, omdat ik dan zelf kan inplannen wanneer ik ongesteld kan worden. Nu kan ik hem bijvoorbeeld doorslikken als ik een belangrijke toets heb of het mooi weer is en zin heb om te gaan paardrijden. Als het een regenachtige week is en ik heb niets te doen, dan las ik wel een stopweek in :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 06:56

Jans schreef:
Met een driefasenpil heb ik juist een mega libido, zonder pil heb ik dat echt niet.. := ik herken me ook niet in het artikel :n ze zijn terughoudend met de driefasenpil, maar omdat je elke week ong een andere hormoonhoeveelheid binnen krijft heeft het veel minder impact op oa je libido.

Overigens heb ik al jaren dezelfde: trigynon. Alleen gestopt ivm zwanger worden. De goedkope variant heb ik geweigerd, ze bestellen de dure voor me. Krijg hem toch volledig vergoed. Van de goedkope werd ik een heks met hoog libido :')

Ik heb ook trigynon. Bij een gewone pil moet ik overgeven van de hormonen. Deze gaat prima.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 07:27

Geryon schreef:
De neppe yasmin. En las net op internet dat de yasmin libidoverhogend zou zijn?
Herken het probleem uit de OP zeker. Seks is leuk, maar meer niet.

Ik slik de echte Yasmin maar weet wel dat er toch echt verschil zit tussen de echte en de namaak hoor.
Libidoverhogend geloof ik niks van. Een van de redenen om aan de pil te blijven is dat ik toch geen relatie heb en dat het op dit punt dus totaal niet boeit. :')

Maar ik vind het ideaal verder en voel me er prima bij. Gavere huid en ik weet echt op de dag wanneer ik ongesteld moet worden. Heb ook weinig klachten tijdens mijn menstruatie en is met 3 dagen weer over. Ik hoef de pil niet te slikken omdat ik al 8 jaar geen relatie meer heb maar blijf hem toch slikken omdat er veel voordelen aanzitten voor mij.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 08:20

Suzanne F. schreef:
Geryon schreef:
De neppe yasmin. En las net op internet dat de yasmin libidoverhogend zou zijn?
Herken het probleem uit de OP zeker. Seks is leuk, maar meer niet.

Ik slik de echte Yasmin maar weet wel dat er toch echt verschil zit tussen de echte en de namaak hoor.
Libidoverhogend geloof ik niks van. Een van de redenen om aan de pil te blijven is dat ik toch geen relatie heb en dat het op dit punt dus totaal niet boeit. :')

Maar ik vind het ideaal verder en voel me er prima bij. Gavere huid en ik weet echt op de dag wanneer ik ongesteld moet worden. Heb ook weinig klachten tijdens mijn menstruatie en is met 3 dagen weer over. Ik hoef de pil niet te slikken omdat ik al 8 jaar geen relatie meer heb maar blijf hem toch slikken omdat er veel voordelen aanzitten voor mij.

Ja, zit een andere hulpstof in. Is bij alle neppe pillen. Zelf reageer ik gelukkig niet slechter op de neppe! Eerst de echte geslikt, maar toen ging mijn apotheek wisselen..

Blijf zelf ook slikken. Voordelen wegen echt op tegen de nadelen voor mij!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 09:02

Pfft ik heb ook spijt dat ik ooit aan de pil begonnen ben, ik werd er deppresief van en inderdaad libidoverlies, huidklachten, hormonaal alles door elkaar. Ik ga nooit meer kunstmatige hormonen nemen, ook al ben ik niet te genieten een week voordat ik ongesteld moet worden. Die andere 3 weken voel ik me veeeeel beter dan met pil.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 10:17

Nu heb ik toch een vraag ik ben gister ochtend begonnen met een nieuwe strip van de pil. Giateravond las ik dit en nu vraag ik me af moet ik eerst deze strip afmaken en dan pas stoppen of kan ik ook nu gewoon ermee stoppen??

Want ald ik de op lees komt alles zo overeen met wat ik nu heb. En ben er eigenlijk klaar mee en als dit dan een oplossing is stop ik liever gelijk.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 10:31

Tsja het is niet alsof ik mezelf hierin herken maar ik vraag mij dan af..
Ik slik nu ongeveer een jaar of 4, misschien 5 de pil(vanaf mijn 15/16e ongeveer) vanwege de té heftige buikkrampen in mijn menstruatieweek. Dit was niet vol te houden, een hele week kwam het aan alle kanten eruit en ik voelde me hondsberoerd. Nu heb ik gewoon alleen nog 'maar' enorme pijn die met aleve nog net uit te houden is, maar hoe zou ik dit zonder pil moeten oplossen dan?
Ik zie mezelf niet weer door die ellende gaan elke maand -O-

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:01

Herkenbaar verhaal. vriendlief hoor ik er regelmatig over..
Volgende week stap ik over op het anticonceptiestaafje (Implanon nxt.)
Als ik kijk hoe ik reageer op mijn hormoonschommeling in de stopweek ben ik toch bang voor wanneer ik minder binnen krijg :j
Zie een jankebal voor me, alleen permanent.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:05

Ik merk er toch niets van :D

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:06

Zijn er meer mensen die de pil doorslikken. Dus niet 3 strippen maar gewoon altijd ?
Ik doe dit op advies van de arts. Had wat vage klachten die elke x tijdens de stopweeek op kwamen zetten. En die zijn nu helemaal weg.
Heb toch nog toe ook nooit een doorbraak bloeding gehad. En slik al ruim 1,5 jaar door.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:08

Wat ik hier zoal lees herken ik mijzelf echt niet in.
Ik slik nu ruim 9 jaar de microginon 30.
En mijn zin overal in is echt niet verdwenen, ik wil het liefst elke dag.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:11

Hier hetzelfde... Ik slik de pil zelfs al langer, maar nog nooit iets gemerkt eigenlijk :S Ook niet van die andere dingen waar mensen het over hebben...

Vind het alleen een eng idee dat zoiets zoveel invloed kan hebben op je :S (Nouja als dat het geval was geweest, was ik er ook mee gekapt...)

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:12

Ik heb ook altijd heel veel last gehad van de pil. Ik merkte dat mijn bloeddruk omhoog ging in combinatie met de schildklierhormonen en ik had echt last van opvliegers etc. Ik kan dus niet tegen de extra hormonen in mijn lijf. Ik heb nu een koper spiraaltje. Dit is een spiraaltje zonder hormonen. Deze heeft dus niet al deze bijwerkingen.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:14

Ik ben al heel vroeg begonnen met het slikken van de pil, de huisarts raadde dit aan, omdat ik enorm veel pijn altijd had tijdens mijn ongesteldheid. Heel veel verschillende soorten geprobeerd, totdat ik er zo klaar mee was, want de pijn bleef., dat ik een spiraaltje heb genomen. Wat een uitkomst, geen pijn meer! Na vijf jaar eruit laten halen en geen nieuwe geplaatst.
Ik ben nu al twee jaar hormoon vrij en vind het heerlijk! Ik ben veel meer in balans met mijn emoties, wat enorm fijn is.
Helaas heb ik nog steeds geen regelmatige ongesteldheid. Ik wordt af en toe ongesteld, 1x in de twee maand. Aangezien ik zo lang aan de hormonen heb gezeten is dit niet vreemd, aldus de huisarts.
Ik wil het nog een tijdje aankijken maar als er geen veranderingen zijn dan ga ik weer naar huisarts. Lijkt mij niet heel gezond om haast nooit ongesteld te zijn. :+

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:20

Marjo89 schreef:
Zijn er meer mensen die de pil doorslikken. Dus niet 3 strippen maar gewoon altijd ?
Ik doe dit op advies van de arts. Had wat vage klachten die elke x tijdens de stopweeek op kwamen zetten. En die zijn nu helemaal weg.
Heb toch nog toe ook nooit een doorbraak bloeding gehad. En slik al ruim 1,5 jaar door.

Ik. Gebruik nu al 12 jaar de pil. Begonnen met Yasmin, toen Microgynon 30, Microgynon 50, Modicon en nu weer terug op Microgynon 50 (ze hebben geen Modicon in dit land :+ ).
Mijn cyclus is erg kort, hij duurt maar 21 dagen. Dan in de stopweek krijg ik 3 dagen lang zulke krampen dat ik niets kan. En als ik een lichtere pil pak, krijg ik nog tussentijds bloedverlies ook :+ Voor mij is het geen optie om helemaal te stoppen.
Mijn libido is wel alle kanten opgeschoten, van hooog tot vriespunt en alles ertussen. Kan er niet echt iets aan vastplakken wbt pilgebruik.

Grappig, mijn vriend kwam gisteren ook al met dit onderzoek :D Voor hem zou zo'n mannenpil wel handig zijn, die heeft een libido die naar de maan reikt :')

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:40

Intressant!
Herken me heel erg wat hier staat. Sex is best leuk.. maar of ik nog écht zin heb.. naah... zelden meer.
Ook gewoon niet lekker in mijn vel.
Was vorige maand al bij de huisarts geweest om een spirtaaltje te laten plaatsen, maar dit moet bij de gyn en daar zit dus wel een behoorlijk prijskaartje aan. (gehele eigen risico gaat eraan).

Ik denk dat ik eerst maar eens gewoon helemaal stop om te zien of het echt opknapt zonder pil. Dan kan ik altijd nog besluiten een spiraaltje te laten plaatsen.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:43

Ik ben ook afgevallen sinds ik ben gestopt. Meer mensen die dit merken?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:43

Weet iemand wat zo'n staafje in je arm kost?

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:45

Internet zegt 144 euro en onder de 21, 36 :)