Daar lig je dan met je been in 2 stukken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Re: Daar lig je dan met je been in 2 stukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 07:44

Schrale troost, maar je bent in ieder geval thuis. Sterkte

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:31

zodra het ook maar even kan nemen we je weer mee op sleeptouw tham! ik weet dat het niks voor jou is maar die rust heeft je been nu echt nodig, hoe poedersuiker het ook is. je kan t!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:27

Medicatie kan door huisarts verandert worden dus moet steeds nagegaan worden

Fijn dat je weer thuis bent. Voor de rust beter

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 19:08

Dankjullie

Ayasha begrijp je wel. Maar een te lage waarde in narcose zou ik liever voorkomen ;)

Vandaag even mijn paard geborsteld, doet dan toch goed en laad me weer even op.

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:08

Beterschap! Mooi dat je weer thuis bent :)

Happysil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:32

Wat een vervelende breuk. Ik wens je heel veel beterschap!
En fijn voor je dat je weer thuis bent.

En voor alle negatieve mensen.....walk a mile in her shoes!!!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 00:26

Jij bent wel raar terecht gekomen. Bah. Zelf heb ik 2,5 jaar terug ook zo'n breuk gehad. Ook geopereerd. Ik had aangegeven geen morfine te willen maar werd stug aan zo'n pomp gezet. Niet gebruikt trouwens. Mij is de pijn enorm mee gevallen. Eigenlijk heb ik zowel tijden het breken, voor de operatie wat nog 2 dagen duurde en daarna geen pijn gehad. Mijn herstel ging ook super snel.6 wk onbelast,6 wk 50% belast, daarna is er een schroef verwijderd en mocht ik volledig belasten. 14 week na de breuk zat ik weer op het paard. Wel lange tijd een gemene steek gehad en een op slot schietende knie. Hierdoor is mijn pen al binnen een jaar verwijderd. daarna nooit meer last gehad.
probeer je hiermee een hart onder de riem te steken, dat het herstel ook heel voorspoedig kan gaan.

Dat je zo moe bent heeft deels misschien ook te maken met de narcose. dat duurt ook een tijd voor die troep uit je lichaam is

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 10:31

14 weken :o

Help haha!

Vandaag alweer minder moe, ook 1 morfinepil gehad vannacht in plaats van 2 nodig hebben.

Niet meer wakker geworden van de pijn.

Maar dankje! Maar die 14 weken laten me het niet positiever inzien zeg haha. Ik mag nu al heel iets belasten dus denk wel dat er nog een verschil in zit (naar de wc erop 'lopen' hoor haha. Meer mag ook niet echt).

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 10:32

Mijn moeder komt met het idee, leer hem liggen. (Hij is 1,75, ik 1,64...).

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 11:52

Haha waarom niet? Tijd genoeg ervoor nu. Neem een krukje erbij, snoepjes en oefenen met wachten op een snoepje.
Dan eerst een makkelijke oefening als een voetje optillen. Let er dan wel op dat je naast hem zit en niet voor hem anders heb je een hoef in je gezicht haha.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 12:04

smileydees schreef:
Sjonge jonge wat een reacties zeg. Ze schrijft dit om het even van haar af te schrijven. Als jullie daar zouden liggen zouden jullie je dan top en dankbaar voelen. Waarschijnlijk zouden jullie ook balen.
Ts succes, wel een banketstaaf ongelukje zeg. Als je zegt dat je van je paard bent afgevallen klinkt het beter dan afgestapt.....

_/-\o_

Mensen die vinden dat TS overlopend van dankbaarheid haar topic moet starten hebben waarschijnlijk zelf niet in haar situatie gezeten... laten die mensen blij zijn.

Het zijn mensen die zo hakken op TS haar veronderstelde ondankbaarheid, die het op bokt stukken minder gezellig maken. >;)

Ik heb zelf wel eens een nacht tegenover iemand gelegen die zo'n operatie had ondergaan, die lag te vloeken van de pijn. Dan denk ik niet: "Goh, wat ondankbaar van die persoon, om zo te liggen vloeken na een operatie, laat haar blij wezen dat ze geholpen is..." 8)7 Maar dan denk ik: "Ja, die persoon heeft ècht pijn." :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 13:19

Zoolgangster schreef:
smileydees schreef:
Sjonge jonge wat een reacties zeg. Ze schrijft dit om het even van haar af te schrijven. Als jullie daar zouden liggen zouden jullie je dan top en dankbaar voelen. Waarschijnlijk zouden jullie ook balen.
Ts succes, wel een banketstaaf ongelukje zeg. Als je zegt dat je van je paard bent afgevallen klinkt het beter dan afgestapt.....

_/-\o_

Mensen die vinden dat TS overlopend van dankbaarheid haar topic moet starten hebben waarschijnlijk zelf niet in haar situatie gezeten... laten die mensen blij zijn.

Het zijn mensen die zo hakken op TS haar veronderstelde ondankbaarheid, die het op bokt stukken minder gezellig maken. >;)

Ik heb zelf wel eens een nacht tegenover iemand gelegen die zo'n operatie had ondergaan, die lag te vloeken van de pijn. Dan denk ik niet: "Goh, wat ondankbaar van die persoon, om zo te liggen vloeken na een operatie, laat haar blij wezen dat ze geholpen is..." 8)7 Maar dan denk ik: "Ja, die persoon heeft ècht pijn." :(:)

veronderstellingen die niet kloppen helpen ook niet aan de gezelligheid.

Er is een verschil tussen vloeken op pijn/kwaal of de verpleging onbekwaam noemen die zijn/haar uiterste best doet.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 13:24

Als je als verpleging je best doet zorg je ervoor dat iemands ziekte in de gaten wordt gehouden, die met zoiets een levensbedreigende situatie kan worden zelfs.

Een dag later had ik een verpleegster die vanalles ook kwam uitleggen, even een praatje kwam maken.

Kon zeker uit luiheid mijn eigen ziekte niet controleren??
Simpel gedacht weer dit.

Ineke2: misschien dat ik het wel doe, mijne is er opzich wel geschikt voor.

Had trouwens net 2 weken mijn nieuwe zadel binnen na bijna 4 maanden wachten :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 13:29

Dat heb jij gezegd niet ik. Maar het zijn wel mensen. Geen robotten die geen fouten kunnen maken. Er zullen ook een boel patienten zijn die niet zo op de hoogte zijn van hun ziekte als jij en het is jammer dat jij daar last van hebt maar zo gaat het nu eenmaal. Ik heb ook al discussie gehad met verpleging dat ik gelijk bleek te hebben over medicatie maar dat was echt geen onbekwame verpleging. :) Enfin, tis voorbij. succes met de genezing.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 13:34

suikermeisje schreef:
14 weken :o

Help haha!

Vandaag alweer minder moe, ook 1 morfinepil gehad vannacht in plaats van 2 nodig hebben.

Niet meer wakker geworden van de pijn.

Maar dankje! Maar die 14 weken laten me het niet positiever inzien zeg haha. Ik mag nu al heel iets belasten dus denk wel dat er nog een verschil in zit (naar de wc erop 'lopen' hoor haha. Meer mag ook niet echt).

ja, weet niet wat ze bij jou gedaan hebben. ik had een pen in mijn beenmerg gekregen. ik was met mijn 14 week behoorlijk snel in alles.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 15:37

Bij mij zit er inderdaad ook een pin door mijn bot heen.

Vannacht weinig pijn gehad, vandaag overdag weer een stuk meer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:52

Wil je overdag mss te veel TS? Dat je hem onbewust toch meer belast dan goed is?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 23:46

Als het gister was geweest had het geklopt. Vanmorgen op de bank gaan liggen en alleen voor de wc eraf gekomen haha.

Met vlagen heb ik wat steken maar verder gaat het steeds beter.

Vanavond kwam een vriend langs waarvoor ik meer voel dan ik hoopte. Hij was zich toch wel gaan realiseren dat hij spijt had hoe die gedaan had en eigenlijk mij wel erg leuk vindt.

Koningsdag was aan het eind al met al dus best leuk :')

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 00:09

Heel veel sterkte ts. Ik heb in 2007 mijn scheen en kuit been gebroken gehad en een blijvende pin erin gehad.begin augustus gebeurd begin september mocht ik 50% gaan belasten en half november zat ik weer op het paard. En eind december liep ik helemaal zonder krukken. Rust veel uit want het vreet idd echt aan je. En heel veel succes met het herstel!

_Skinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 00:20

sterkte voor de tijd dat je nog moet. Hoop dat je snel weer op de been bent. Flink balen zeg

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 00:25

Billy schreef:
naar ongelukje, maar als je het allemaal beter weet dan het ziekenhuis, zou ik de breuk de volgende keer zelf behandelen, dan hoef je ook niet lelijk te doen over de mensen die je nu helpen.
Ik schrok trouwens toen ik in je profiel keek, ik dacht dat een puberende 16/17 jarige dit geschreven had.......
:roll: jeetje Billy (alweer) zo'n empathieloos antwoord :x

en @Ayasha vaak als ik je lees snap ik wel n beetje hoe je iets bedoeld maar vindt je nu toch best bot overkomen ik weet dat je daar niet mee zit maar geef t toch even aan:)

Mensen met veel pijn worden snelller kribbig als diegene dan ook onbegrepen word is dat dubbelop

als de zorg van (te drukke) verpleegsters niet goed is mag ze dat best zeggen

@ts waarom had je geen morfine pomp? zoals de broer van Ayasha ?

sterkte en neem je rust te herstellen

edit aanpassing

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 06:40

Gatsie Tham wat een naar ongeluk! :(:)
Hopelijk ben je snel weer een beetje op de been. Heel veel sterkte!
En als je je verveelt: mn inbox staat open & ik wil je best een x gezelschap komen houden.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 06:58

Sterkte meid Ik weet er alles van Bij mij was mijn bovenbeen stuk. Is ondertussen 7 jaar geleden maar ik loop nog steeds mank. Ik hoop dat bij jou alles goed komt.

Mijn suiker hield ik zelf in de gaten omdat ze daar bij mij ook weinig aandacht aan besteden. Ik ben geopereerd mbv ruggenprik. Terwijl ik geopereerd werd maten ze wel regelmatig mijn suiker. Tijdens mijn tweede operatie ( herbreuk ) had ik een anaesthesiebegeleider die zelf diabetes had dus die overlegde alles met mij zodat ik het gevoel had dat ik zelf de regie had

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 07:19

Dat is wel heel fijn Margriet. Maar wilde de operatie niet meemaken dus daarom narcose haha. Naja het is goed gegaan maar heeft niet veel vertrouwen bij me geschept.

Mila gezellig! Zal je PB-en haha.

Chantal_bel: okee... Ik ga heel veel rust hebben en houden en niet teveel hoop er weer snel op te zitten.
Al hoop ik stiekem op mijn eigen paard vrij snel te kunnen.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 07:23

Hoop mag je altijd hebben. Een mooi doel of flink aan de slag te gaan als de pijn minder word