Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wendy schreef:Om even op jouw voorbeeld in te gaan:
- zonder longtransplantatie gaat de roker dood
- zonder medische hulp gaat degene met overgewicht dood
- zonder levensverlengende behandeling gaat degene dood
Zonder IVF gaat er niemand dood. IVF is om een individuele wens in te willigen, zonder de IVF gaat diegene niet dood. En daarin ligt, voor mij, het verschil. Het is niet medisch noodzakelijk, en hoort daarom m.i. niet in het basispakket.
en daarom vind ik het niet erg dat allerlei behandelingen waaronder IVF in het basispakket zitten. Er zijn overigens ook al aanvullende verzekeringen voor meer IVF behandelingen als binnen de standaard drie behandelingen geen zwangerschap lukt volgens mij. Verplaatsen naar een volledig aanvullende verzekering kan wat mij betreft ook maar ik maak me om die IVF behandelingen niet drukker dan allerlei medische behandelingen die standaard vergoed worden maar waar mensen zelf een hand in hebben gehad of ze die nodig hebben. vuurneon schreef:Maartje1990 schreef:@Vuurneon: Homoseksuele koppels is gewoon koppels van hetzelfde geslacht, niet persé mannenMaar TS gaf aan draagmoederschap ook niets te vinden. Daarbij zal bij homoseksuele koppels toch ook regelmatig gekozen worden voor IVF omdat kans op bevruchting groter is dan KI
Persoonlijk zou ik denk ik eerder gaan dan voor IVF, ik wil zwanger worden, natuurlijk gaat het toch al niet. Dan heb ik liever die zekerheid ''meteen'' zwanger te worden.
Ik heb het toch ook over vrouwen én mannen
Kans op succes ivf is kleiner dan KI. Bij KI zijn de kansen evengoed als bij natuurlijke bevruchting. Daarnaast heb je vergrote kans op BBZ bij IVF
bij IVF is die kans 30% antje_vip schreef:Kwanyin schreef:Ik ben nog altijd benieuwd naar het antwoord waarom je blijkbaar niet voorbestemd was om kinderen te krijgen, als je na ifv een kind krijgt dat gezond en liefdevol opgroeid tot een fantastisch volwassen persoon, terwijl andere vrouwen op een natuurlijke wijze onmiddellijk zwanger geraken en een zwaar gehandicapt kind ter wereld brengen. Waarom was er een reden dat de eerste vrouw dat kind niet had mogen krijgen, en de tweede vrouw wel?
Tja in zo'n geval zou ik zeggen dat de tweede mevrouw beter geen kind had kunnen krijgen.
Maar in het algemeen vind ik ivf gewoon veel te veel gedoe; allerlei medische onderzoeken en spuiten enzo. Jarenlang bezig zijn om hopelijk ooit eens zwanger te worden.. Dan zit je net zo goed jarenlang in een emotionele achtbaan.
, het doet zeer in je ziel als je een zwangere buik voor je neus ziet of kleine baby's en bent zelf niet in staat om dat te krijgen iets wat voor zoveel mensen vanzelf sprekend is...
het is een leeg nest gevoel die leegte blijft zolang ik geen kind heb en als je die leegte niet/hebt ervaart dan mis je dat ook niet...

Maartje1990 schreef:vuurneon schreef:
Ik heb het toch ook over vrouwen én mannen
Kans op succes ivf is kleiner dan KI. Bij KI zijn de kansen evengoed als bij natuurlijke bevruchting. Daarnaast heb je vergrote kans op BBZ bij IVF
Waar haal je dat vandaan? Dat is geloof ik bijna de helft kleiner.
kans op BBZ is ook groter bij IVF (en dat kan levensbedreigend zijn voor de vrouw)little_birdy schreef:Ik vind het jammer dat het bestaat.
Je kunt waarschijnlijk niet voor niets niet zwanger worden.
Survival of the fittest.
Plus de wereld is nu al te vol.
Is het dan juist niet goed dat de natuur alles op deze manier filtert?
Ik geloof dat als het niet had bestaan de wereld een stuk minder vol en sterker zou zijn.
Dit is natuurlijk mijn mening en geen feit
studiemiep schreef:Voor de rest betaal ik graag mee aan de IVF / gehandicapte kind van een ander.
Als wij dat allemaal niet willen dan moet je verkassen naar de VS waar de zorg letterlijk onbetaalbaar is....en waar veel zorg ellende voorkomt omdat mensen zorg simpel weg niet kunnen betalen.
Dan maar iedere maand die 100 euro (mensen met max zorgtoeslag krijgen nog eens 70-80 euro van de staat). Echt met ons systeem zijn we vele malen beter af dan ieder ander systeem.
little_birdy schreef:Ik vind het jammer dat het bestaat.
Survival of the fittest.
Ik geloof dat als het niet had bestaan de wereld een stuk minder vol en sterker zou zijn.

nova_zodiax schreef:little_birdy schreef:Ik vind het jammer dat het bestaat.
Survival of the fittest.
Maar wat nou als ik wel zwanger kan worden, maar het bij mijn partner niet kan. ??
Mara82 schreef:Ik ben eigenlijk gewoon beetje sprakeloos wat ik lees van mensen die tegen zijn...
En ja... Soms sta ik op een punt om te stoppen... Maar wetende dat ik nog 1 punctie heb wil ik toch die graag benutten.... Me laatste kans dat ze me kunnen helpen! Dat laat je toch niet schieten??
Ook al is het heeel zwaar, pijnlijk zowel lichaamelijk als geestelijk! Maar wil later niet het gevoel en spijt hebben dat ik de laatste poging niet gedaan heb.
En over vergoeden.. We betalen met zijn alle zat aan dingen waar je oom kunt afvragen of dat wel reëel is...
Mara82 schreef:Ik ben eigenlijk gewoon beetje sprakeloos wat ik lees van mensen die tegen zijn...
En ja... Soms sta ik op een punt om te stoppen... Maar wetende dat ik nog 1 punctie heb wil ik toch die graag benutten.... Me laatste kans dat ze me kunnen helpen! Dat laat je toch niet schieten??
Ook al is het heeel zwaar, pijnlijk zowel lichaamelijk als geestelijk! Maar wil later niet het gevoel en spijt hebben dat ik de laatste poging niet gedaan heb.
En over vergoeden.. We betalen met zijn alle zat aan dingen waar je oom kunt afvragen of dat wel reëel is...