moeder wil (weer eens) niet meewerken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 07:53

Goedemorgen,

En zit je been er nog aan?

LoveGlove

Re: moeder wil (weer eens) niet meewerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 08:59

Ben net wakker. Ja mijn been zit er nog want ik voel hem. Ofja mijn knie dan. Ik weet nu niet hoe mijn knie eruit ziet. Wat ik wel weet is dat. De zwelling er nog zit want ik draaide me net even om en dat ging net op die zwelling dus dat voelde ik. Ja lopen enzo heb ik dus nu nog niet gedaan maar ik denk ook wel dat hij flink stijf zal zijn

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 09:11

De zwelling zal wel even duren. Reken op ongeveer een week

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 09:15

Haha oké. Ik ga nu naar onder dus ben benieuwd

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 09:17

Hey TS! Toevallig had ik ook zo'n dom fietsongelukje met als gevolg een mega dikke knie. In de avond gebeurt en de volgende ochtend wist ik niet wat ik zag toen ik wakker werd :P Bij mij deed het voornamelijk zeer omdat het vocht in de knie gewoon veel druk veroorzaakt. Dus buigen was echt niet te doen, ik heb een steunverband aangelegd zodat je hem niet buigt. Aangezien ik wel moest werken, met het OV erheen want fietsen ging echt niet. Na twee dagen was het weer een stuk beter, belasten als traplopen deed ik heeeel voorzichtig, maar wel lekker rustig fietsen. Beweging is goed alleen je moet het proberen een beetje ontzien. Een week later en mn knie was alle kleuren van de regenboog geweest... Maar toen was het allemaal weer ok als ik niet te gek deed ;) Dus ik zou proberen je niet te druk te maken, maar wel in de gaten houden of de zwelling langzaam afneemt, dan gaat het als het goed is ook langzaam minder pijn doen!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 09:21

Maar in principe als je je knie al 3 keer pijn hebt gedaan dan weet je toch dat de zwelling er nog zit?

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 09:29

heerlijk zulke ouders!
Toen mijn broer zijn teen letterlijk omgedraaid aan zijn voet zat zij mijn vader nog 'doe er maar een koud doekje om, trekt wel weer bij' :')
Ik denk dat je knie ook wel weer bij trekt, ik heb zelf een keer een scheurtje gehad in mijn knieband en de zelfde knie 3 keer geneusd. Dan word je knie vanzelf wat gevoeliger voor klappen. Maar met rust en voorzichtig bewegen gaat het vaak wel over. Zoals DGL zegt, door het vocht in je knie doet hij meer pijn en kan je hem minder goed bewegen.
Sterkte!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 09:42

Ja ik moet nu schoonmaken dus dat word lopen en buigen. Mijn moeder wist natuurlijk nog niet dat ik mijn knie al had bewogen toen ik uit bed stapte dus ik kwam onder, loop eens normaa. Kom doorzetten. Normaal lopen word hem nog echt niet maar buigen af en toe wel. Nu is mijn knie zelf niet dik maar de hele zijkant. Zou het komen op de manier hoe ik heb geslapen of zou dat gewoon normaal zijn? Het was wel de zijkant waar de fiets tegenaan knalde. Dus ik denk dat het wel gewoon goed is. Ofja wat je goed noemt. Nu is mijn vader thuis die zal er straks ook nog het een en ander over te zeggen hebben. Niet in de positieve kant natuurlijk jammer genoeg

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:01

Meisje toch, klinkt niet aardig wat ik ga zeggen maar als jij al zo snel piept over elk pijntje zijn mensen er snel klaar mee. Was ook de aanpak van mijn ouders; aan het klagen? Aanpakken. Je mag best een keer zeggen dat het zeer doet en dat zal niemand erg vinden. Maar je gaat op de gegeven moment een grens over en dan is het klagen. Ik heb het vermoeden dat je ouders je goed genoeg kennen :D
Als je vader thuiskomt begin dan gelijk positief! 'goed nieuws pap! Mijn knie is er vannacht niet afgevallen!'
Dus maak het voor jezelf ook wat leuker. Aan de pijn kun je weinig doen nu: Accepteer dat en ga er luchtiger mee om.

Zet gewoon je beste beentje voor en doe je best om het steunen en kreunen te beperken. Wil het echt niet, zeg gewoon dat je even pauze neemt (dus niet au au au dit lukt echt niet 'snif' 'snotter' 'zucht': Maar: Mam, ik neem even pauze en ga zo weer verder. Lukt het echt niet? Zeg dat dan ook op een normale manier zonder klaagzang)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-04-15 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:02

Als die fiets op de zijkant van je knie is gevallen is het waarschijnlijk wel normaal dat de zijkant van je knie gezwollen is. Of misschien is die fiets er wel tegen gevallen, is er zo een bacterie in je knie binnengedrongen die nu aan het groeien is juist op die plek waar de fiets gevallen is :+ ik plaag je maar hoor, maar je overdrijft eigenlijk wel heb ik de indruk. Tuurlijk doet het pijn, iedereen heeft al wel eens iets gekneusd, je bent niet de enige ;)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:07

Gewoon een paar dagen aankijken, waarschijnlijk trekt het dan gewoon weer weg. Beetje hard voor jezelf zijn.
Je ouders hebben groot gelijk hoor, als je elke keer dat je valt/iets stoot naar de dokter moet kun je bezig blijven :P

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:11

vuurneon schreef:
Meisje toch, klinkt niet aardig wat ik ga zeggen maar als jij al zo snel piept over elk pijntje zijn mensen er snel klaar mee. Was ook de aanpak van mijn ouders; aan het klagen? Aanpakken. Je mag best een keer zeggen dat het zeer doet en dat zal niemand erg vinden. Maar je gaat op de gegeven moment een grens over en dan is het klagen. Ik heb het vermoeden dat je ouders je goed genoeg kennen :D
Als je vader thuiskomt begin dan gelijk positief! 'goed nieuws pap! Mijn knie is er vannacht niet afgevallen!'
Dus maak het voor jezelf ook wat leuker. Aan de pijn kun je weinig doen nu: Accepteer dat en ga er luchtiger mee om.

Zet gewoon je beste beentje voor en doe je best om het steunen en kreunen te beperken. Wil het echt niet, zeg gewoon dat je even pauze neemt (dus niet au au au dit lukt echt niet 'snif' 'snotter' 'zucht': Maar: Mam, ik neem even pauze en ga zo weer verder. Lukt het echt niet? Zeg dat dan ook op een normale manier zonder klaagzang)

:D

TS: bij mij werd vroeger altijd gezegd: 'met een beetje mazzel hoeft ie er niet af'........ Oftewel: zowel dat niet het geval is, even jezelf vermannen en doorgaan. Als jij er wat positiever instaat heb je meer kans op wat medeleven dan nu!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:15

:D
Mijn dochter van 7 kan ook zo dramatisch doen... 'Mamaaaa!! Kijk, ik heb bloed!!!!!'
En dan zit er een mini schaafwondje... zucht...
Ik zeg dan altijd minstens zo paniekerig als zij 'oneee, dan moet ik NU je been eraf zagen..! Kom hier met dat been!'
Dan is ze stil :Y)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 10:17

ja ik zeg er niet zoveel over in het algemeen maar ja als mijn ouders er zelf over beginnen...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:21

TS no offence, maar ik zie wel eens vaker klaagzangen van je voorbij komen op bokt en je bent altijd ziek, hebt altijd iets, hebt altijd pijn, moet altijd naar een dokter en je roept altijd het hardst om aandacht. In de afgelopen maanden had je al (bijna) pfeiffer, een oorontsteking, griep, een verzwikte enkel, een gescheurde spier in je knie en nu weer dit.
Ik snap wel dat je ouders hier doodmoe van worden.
Tijd om even je schouders eronder te zetten, op te letten waar je loopt, op te letten hoe je fietst en te stoppen met klagen. Jammer dat je een keer ziek bent of dat je knie een keer dik is, zal nog wel vaker gebeuren. Wordt vanzelf weer beter, hoppa +:)+

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:22

Ik wist dat dit van jou zou zijn cheyen(ne) :')
Maarre gaat het alweer wat beter?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:23

Oooo ik denk dat jij meer verraad dan je denkt. Denk daarbij aan bv moeilijk gezicht, zuchten etc. Maak er eens een grapje om :)
Mijn schoonvader zegt nooit iets als hij blessures maar zijn hele houding voldoet al aan 'klaagzang'. Je richt je te snel op elk pijntje en ja aan de buitenkant zie je dat ook. Dat is echt heel irritant: Dus wij komen ook aan met: luier om? Scheelt weer lopen naar de wc :j

Als je nu naar je paard moest ging vast ook :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:27

Van een dikke knie ga je niet dood hoor. Kijk het gewoon een paar dagen aan, vandaag nog even goed koelen. En probeer wel een beetje te blijven bewegen, anders heb je kans dat je knie stijf wordt en dan ben je verder van huis. Als je het dan nog niet vertrouwd kun je altijd nog langs de huisarts.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:34

Ik kende jou nog niet van eerdere topics.
Maar onder het lezen dacht ik al: Die ouders hebben groot gelijk. Wat een drama queen.
Later wordt dit eigenlijk bevestigd door de Bokkers omdat je dus meer van dit soort berichten hebt.

Daardoor moest ik denken aan vroeger een klasgenootje.
Die ook aan ging bij elke blauwe plek dat ze echt naar het ziekenhuis moest.
Keer op keer was er niets dus iedereen ging haar geklaag negeren. Klasgenoten, ouders en leerkrachten.
Tot ze een keer haar arm brak en iedereen zei. Miriam stel je niet zo aan.
Dat was wat ze gewonnen had met haar overdreven aandacht vragen voorheen.
Pas ruim een dag later is de arm in het gips gezet.

Wat ik wil zeggen. Pas hiermee dus op.
Niet meteen gaan piepen.
Ja soms doen dingen zeer. Wordt het dik.
Allemaal het mooie van ons lichaam om te genezen. Zonder direct een arts nodig te hebben.

Beterschap!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:35

Goof schreef:
TS no offence, maar ik zie wel eens vaker klaagzangen van je voorbij komen op bokt en je bent altijd ziek, hebt altijd iets, hebt altijd pijn, moet altijd naar een dokter en je roept altijd het hardst om aandacht. In de afgelopen maanden had je al (bijna) pfeiffer, een oorontsteking, griep, een verzwikte enkel, een gescheurde spier in je knie en nu weer dit.
Tijd om even je schouders eronder te zetten, op te letten waar je loopt, op te letten hoe je fietst en te stoppen met klagen. Jammer dat je een keer ziek bent of dat je knie een keer dik is, zal nog wel vaker gebeuren. Wordt vanzelf weer beter, hoppa +:)+

Gevalletje hypochondrie?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:36

purny schreef:
Goof schreef:

Gevalletje hypochondrie?

Of dat of aandacht inderdaad.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:46

wat een egocentrisch persoon ben jij TS!
Voor elk pijntje zeuren en de aandacht opeisen, pijntes uitvergroten. En dan nog zeuren over hoe slecht je ouders wel niet voor je zouden zijn want "ze kijken niet naar me om". Wordt eens volwassen en heb respect voor je ouders (en wees blij dat je je ouders nog hebt ipv alleen maar te zeuren)

waarom vraag je niet aan je geesten wat je moet dan, met hun röntgen ogen zien ze vast wat mis is :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:47

olafgek schreef:
wat een egocentrisch persoon ben jij TS!
Voor elk pijntje zeuren en de aandacht opeisen, pijntes uitvergroten. En dan nog zeuren over hoe slecht je ouders wel niet voor je zouden zijn want "ze kijken niet naar me om". Wordt eens volwassen en heb respect voor je ouders (en wees blij dat je je ouders nog hebt ipv alleen maar te zeuren)

waarom vraag je niet aan je geesten wat je moet dan, met hun röntgen ogen zien ze vast wat mis is :')

Ja, want jouw reactie is het toonbeeld van volwassen zijn :roll:
Jammer zo'n reactie.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:52

drawerlover schreef:
Ik snap jullie wel. paracetamol kan ik wel vragen, drukverbandje word mijn ouders te veel. Ik heb hierboven wel een knieband liggen dus die kan ik ongemerkt omdoen <<)
En ik heb al mijn knie wat hoger liggen.

wat een vreselijke ouders heb jij....ik zou andere zoeken :j

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 10:55

Wat is dat?? hypochondrie??

ja ik heb veel pech. Maar ik doe ook veel. Vergis je daar niet in hoor. Ik vind het wel jammer dat ik altijd maar dit en dat heb. En misschien vraag ik ook wel om aandacht zonder dat ik dat zelf in de gaten heb. Maar ik heb altijd veel aandacht gemist (weer een ander topic dat erover gaat) dus dat zou best kunnen. Dat geef ik toe. Maar het is dus zo stom dat ik zovaak iets heb want zoals al is gezegd bijna niemand van mijn klas gelooft dat als ik dat nu ga zeggen. En dat snap ik ook wel. Misschien dat ik me wel aanstel maar dan doe ik dat niet expres want alles wat ik heb is wel echt. Laatst had ik ook al mijn knie gestoten toen zei ik dat doet pijn. Mijn vriendin zei ik voel het niet en dan liggen we samen in een deuk. Dat is eigenlijk ook het soort aandacht wat ik nodig heb. Nu ben ik klaar met poetsen en ik heb denk ik wat teveel gedaan in een keer (dat is ook een ding, ik ga altijd over de grens heen) want ik ga zitten en ik krijg een steek. Nu ligt er een koud doekje op mijn knie dus dat lucht wel op. Maar alsnog mijn knie ligt er niet af XP