Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bij mij deed het voornamelijk zeer omdat het vocht in de knie gewoon veel druk veroorzaakt. Dus buigen was echt niet te doen, ik heb een steunverband aangelegd zodat je hem niet buigt. Aangezien ik wel moest werken, met het OV erheen want fietsen ging echt niet. Na twee dagen was het weer een stuk beter, belasten als traplopen deed ik heeeel voorzichtig, maar wel lekker rustig fietsen. Beweging is goed alleen je moet het proberen een beetje ontzien. Een week later en mn knie was alle kleuren van de regenboog geweest... Maar toen was het allemaal weer ok als ik niet te gek deed
Dus ik zou proberen je niet te druk te maken, maar wel in de gaten houden of de zwelling langzaam afneemt, dan gaat het als het goed is ook langzaam minder pijn doen!
ik plaag je maar hoor, maar je overdrijft eigenlijk wel heb ik de indruk. Tuurlijk doet het pijn, iedereen heeft al wel eens iets gekneusd, je bent niet de enige
vuurneon schreef:Meisje toch, klinkt niet aardig wat ik ga zeggen maar als jij al zo snel piept over elk pijntje zijn mensen er snel klaar mee. Was ook de aanpak van mijn ouders; aan het klagen? Aanpakken. Je mag best een keer zeggen dat het zeer doet en dat zal niemand erg vinden. Maar je gaat op de gegeven moment een grens over en dan is het klagen. Ik heb het vermoeden dat je ouders je goed genoeg kennen![]()
Als je vader thuiskomt begin dan gelijk positief! 'goed nieuws pap! Mijn knie is er vannacht niet afgevallen!'
Dus maak het voor jezelf ook wat leuker. Aan de pijn kun je weinig doen nu: Accepteer dat en ga er luchtiger mee om.
Zet gewoon je beste beentje voor en doe je best om het steunen en kreunen te beperken. Wil het echt niet, zeg gewoon dat je even pauze neemt (dus niet au au au dit lukt echt niet 'snif' 'snotter' 'zucht': Maar: Mam, ik neem even pauze en ga zo weer verder. Lukt het echt niet? Zeg dat dan ook op een normale manier zonder klaagzang)

Goof schreef:TS no offence, maar ik zie wel eens vaker klaagzangen van je voorbij komen op bokt en je bent altijd ziek, hebt altijd iets, hebt altijd pijn, moet altijd naar een dokter en je roept altijd het hardst om aandacht. In de afgelopen maanden had je al (bijna) pfeiffer, een oorontsteking, griep, een verzwikte enkel, een gescheurde spier in je knie en nu weer dit.
Ik snap wel dat je ouders hier doodmoe van worden.
Tijd om even je schouders eronder te zetten, op te letten waar je loopt, op te letten hoe je fietst en te stoppen met klagen. Jammer dat je een keer ziek bent of dat je knie een keer dik is, zal nog wel vaker gebeuren. Wordt vanzelf weer beter, hoppa
purny schreef:Goof schreef:TS no offence, maar ik zie wel eens vaker klaagzangen van je voorbij komen op bokt en je bent altijd ziek, hebt altijd iets, hebt altijd pijn, moet altijd naar een dokter en je roept altijd het hardst om aandacht. In de afgelopen maanden had je al (bijna) pfeiffer, een oorontsteking, griep, een verzwikte enkel, een gescheurde spier in je knie en nu weer dit.
Ik snap wel dat je ouders hier doodmoe van worden.
Tijd om even je schouders eronder te zetten, op te letten waar je loopt, op te letten hoe je fietst en te stoppen met klagen. Jammer dat je een keer ziek bent of dat je knie een keer dik is, zal nog wel vaker gebeuren. Wordt vanzelf weer beter, hoppa
Gevalletje hypochondrie?
olafgek schreef:wat een egocentrisch persoon ben jij TS!
Voor elk pijntje zeuren en de aandacht opeisen, pijntes uitvergroten. En dan nog zeuren over hoe slecht je ouders wel niet voor je zouden zijn want "ze kijken niet naar me om". Wordt eens volwassen en heb respect voor je ouders (en wees blij dat je je ouders nog hebt ipv alleen maar te zeuren)
waarom vraag je niet aan je geesten wat je moet dan, met hun röntgen ogen zien ze vast wat mis is