[Centraal] Piercings (deel 17)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolienn

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:15

Oké, dan blijf ik er nog even vanaf! Hoe lang heeft zo iets nodig, moet ik dan denken aan weken? Maanden? :-)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:45

Soms is het in een paar dagen weg, soms duurt het weken en soms zijn ze hardnekkig en blijven ze enkele maanden zitten. Dus dat is niet te zeggen van te voren. :D

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:19

Ik heb mijn helixen al jaren (denk een jaar of 8 en 6 ofzo) en tot een jaar of 2/3 terug hebben die nog af en aan zo nu en dan vochtbultjes geproduceerd.
2 dagen sterilon erop (alleen bij oudere piercings!) en dan was het vaak wel weer over voor een aantal maanden.
Terwijl mijn conch er alleen de eerste paar maanden last van heeft gehad en nu al een aantal maanden "slank" is terwijl ik die pas een kleine 8 maanden heb.

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:00

Mijn navelpiercing is een tijdje geleden wat uitgegroeid en er kwam een rood bultje bij. Hij was al zo erg uitgegroeid dat ik al een halve cm kleiner kon qua maat en hij zat meer boven mn navel dan er nog doorheen zegmaar, dus het was behoorlijk lelijk. Ik heb eind februari zelf besloten om m er uit te halen, maar ik vroeg me af hoe snel zoiets ongeveer geneest? Ik wil namelijk wel weer een nieuwe laten zetten. Aan de buitenkant zie je idd nog wel een litteken maar dit zal ook altijd wel zo blijven ben ik bang. Is er iemand hier die weet hoe snel zoiets ongeveer geneest aan de binnenkant? Wanneer zou ik weer een poging kunnen doen voor een nieuwe navelpiercing?

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:50

Minimaal een jaar wachten, tot die tijd is het littekenweefsel nog niet gesettled. In die tijd goed smeren met vitamine e olie, zo houd je het litteken zo klein mogelijk wat het probably ook makkelijker maakt met herpiercen na een jaar.

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:15

Hmmm oke dan moet ik nog maar even wachten denk ik.. Ik zal het goed in de gaten houden maar ben bang dat het dan idd dit jaar niks meer wordt.. Bedankt voor de vitamine e olie tip !

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:04

Zijn hier mensen die ervaring hebben met de push fit labret studs? Ik zit altijd ontzettend te klooien met mijn tragus en zoiets lijkt mij wel een handige oplossing. Werkt het ook echt zo simpel als het lijkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:10

Mars schreef:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met de push fit labret studs? Ik zit altijd ontzettend te klooien met mijn tragus en zoiets lijkt mij wel een handige oplossing. Werkt het ook echt zo simpel als het lijkt?

Ik gebruik die, ze zijn ontzettend fijn. Ik krijg bij andere die balletjes er met geen mogelijk op, en met dit systeem is het echt appeltje eitje.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:27

*ff gegoogled op push fit*
Is een heel fijn systeem. :j
Heb standaard zulke bioplast labretjes in huis, lekker goedkoop bij CF en je kunt het makkelijk vervangen als het krom of kapot is zonder te klooien met balletjes erop draaien enzo.
Moest in het begin wel ff goed zoeken ivm het gaatje te vinden, maar wellicht dat dat bij groter dan 1mm wel meevalt. :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:33

Thanks voor de ervaringen, ik heb een labretje en twee steentjes besteld. Ben benieuwd, als het wat is ga ik het ook voor mn inner conch gebruiken als deze genezen is :)

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:01

Hoi, ik meld mij even! :wave:

xxLady, ik heb het zelfde gehad als jou, maar ik heb hem redelijk vlot er weer in laten zetten. Dit is niet echt een aanrader, want ik heb er een behoorlijke tijd last van gehad. Dat is inmiddels een jaar geleden, maar hij zit er nu weer mooi in. Toch blij dat ik het wel gedaan heb (want ik miste 'm echt :D ) Maar lekker voelt het zeker niet.

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:38

ik word helemaal gek van mijn FH. Die heb ik al sinds juni,maar hij blijft kl*te. Zit op het moment te denken om hem eruit te halen... 1x tegen aanstoten en ik ben weer bij voor af aan. Met mijn tragus heb ik helemaal geen last meer van en die heb ik pas sinds november..

Iemand nog ideeën?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:01

Iemand ervaringen met een tepelpiercing en zwemmen? Ik las dat het pas na 3 tot 9 maanden genezen is. Echter ga ik eind augustus een weekje op vakantie met zwembad in de tuin waar ik wel graag gebruik van maak. Anders wordt het pas erna zetten...

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:28

Marlis schreef:
Iemand ervaringen met een tepelpiercing en zwemmen? Ik las dat het pas na 3 tot 9 maanden genezen is. Echter ga ik eind augustus een weekje op vakantie met zwembad in de tuin waar ik wel graag gebruik van maak. Anders wordt het pas erna zetten...

Ik heb die van mij begin november (of ergens rond die tijd) laten piercen en eind december/begin januari naar de sauna geweest en wezen zwemmen. Geen last van gehad. Nadien wel goed schoon en droog gemaakt.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:29

Suzan_v_h schreef:
ik word helemaal gek van mijn FH. Die heb ik al sinds juni,maar hij blijft kl*te. Zit op het moment te denken om hem eruit te halen... 1x tegen aanstoten en ik ben weer bij voor af aan. Met mijn tragus heb ik helemaal geen last meer van en die heb ik pas sinds november..

Iemand nog ideeën?

Heb je al een piercing van ander materiaal geprobeerd?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:29

Marlis schreef:

Bij mij werd 9-12 weken niet zwemmen of sauna aangeraden :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:33

Mars schreef:

Ik heb die ook alweer jaren en áls ze eenmaal zitten zijn ze fijn. Als ik ga wisselen met steentje, heb ik altijd moeite om de uiteinde precies in het (miniscule) gaatje te krijgen en hierdoor ben ik echt veel langer bezig dan wanneer ik er een balletje op zou draaien. Voordeel vind ik dat de steentjes nog kleiner kunnen dan bij de draai-dingetjes (ik hou nogal van subtiel), maar het steentje eraf krijgen kost me wel wat spierkracht. Labretje heb ik overigens al vanaf het begin, zou er niet aan moeten denken om nog een balletje ín mijn oor te moeten hebben.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:50

Nou ik heb mijn push fit vandaag binnen en het bevalt nu al super goed! Erg fijn om een klein plat achterkantje te hebben bij mn tragus en het is idd mooi subtiel zo. Ik ga hem ook bestellen voor mn inner conch als hij genezen is :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:53

Er zit een mogelijkheid in dat ik vandaag een smiley laat zetten <3
In Amsterdam, weet iemand nog shops die niet al te duur zijn? Ik zag Cash en Glory al. Is dat een beetje goede shop?

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:34

_Ekenna schreef:
Suzan_v_h schreef:

Iemand nog ideeën?

Heb je al een piercing van ander materiaal geprobeerd?

Nee nog niet geprobeerd. Wat zou kunnen dan? En waarom gaat het bij mijn tragus wel goed dan...

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:05

Hoi mensen! Ik wil volgende week een navelpiercing laten zetten, alleen ik poep al in mn broek van het idee :') ik heb nu alleen een tongpiercing, alleen ben bang dat het veel pijn doet, en hij gaat ontsteken wat bij heel veel mensen gebeurt die ik ken..:+

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:09

Suzan_v_h schreef:
Nee nog niet geprobeerd. Wat zou kunnen dan? En waarom gaat het bij mijn tragus wel goed dan...

Tja op de ene plek kan je wel een reactie op het materiaal geven terwijl je er op een andere plek geen last van hebt. Vraag me niet hoe dat kan. :')
Ik neem aan dat je er nu titanium in hebt zitten? Je zou eens bioplast kunnen proberen.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:56

Zo hij zit :D. Voor een conch gegaan uiteindelijk. Geen lieverdje haha. Maar ben best trots nu *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:20

Cool! Heb je een foto van je conch? :D

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:23

Afbeelding
Ja zekers :D