gekneusd of toch gebroken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 17:26

Bij een botbreuk heb je 9 van de 10 keer zwelling en of blauweplekken. Ook is het waar dat ze door zwellingen en vocht de breuk vaak niet goed kunnen zien. Even een voorbeeld. ik heb 2 weken in het gips gelopen voor de zekerheid. Omdat het niet duidelijk genoeg te zien was op de foto's.
Altijd even laten checken

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 17:30

@ AmyII, Ja zo zie ik het ook. Ik heb geen noodzaak bij een arts nu, ik verga niet van de pijn en kan gewoon de dingen doen die ik moet doen, zij het dat ik met bepaalde bewegingen wel gewoon moeite en pijn heb, zoals bijvoorbeeld mijn scooter starten of kleren aandoen, maar dat is te overzien.

Morgenochtend word er direct gebeld voor een afspraak in de middag, hoop dat dat gaat lukken!

Annelien92, een kneuzing of blauwe plek kan ook zo diep zitten dat je de blauwe plek pas na een paar dagen ziet, althans, dat heb ik meerdere keren meegemaakt. Maar tot zover enkel een blauwe plek op mijn rechterknie, verder nog niks :)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 17:55

Bij een pols fractuur zie ik niet vaak zwelling of blauwe plek. Enkels zijn wel vaak dik maar dat hoeft dan ook niet altijd een breuk te zijn.
De een is bont en blauw en dik en heeft niks geen breuk, de ander is niks te zien van buiten kan er nog veel mee en die heeft wel een breuk :)) is geen pijl op te trekken haha.
En vocht is geen probleem voor röntgenstraling om doorheen te komen :))

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 18:04

Mijn schoonmoeder viel met de fiets, deed wat zeer niet erg. Een dag later nog wat gevoelig, doorverwezen en fractuur in duim en pols. Weinig pijn zegt niks.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 18:30

Ik heb met trouwen 11 jaar geleden me voet gebroken, paard opgestaan.
4 dagen later pas naar HA geweest.
5 jaar terug weer dezelfde voet gebroken omdat er een paard opsprong.
Pijn had ik niet maar het knoepte als ik hem bewoog.

Billy

Re: gekneusd of toch gebroken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 07:11

Ik vind ook dat je bang lijkt. Eerst zit je al bij de Hap en ga je weg, dan zoek je excuses om maar niet te hoeven gaan. Bij ons in het verzorgingshuis was van de week iemand gevallen. Meerdere breuken in de bovenarm maar niet blauw of gezwollen.......

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 07:12

Succes vandaag bij de H.A. TS.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 07:39

Billy schreef:
Ik vind ook dat je bang lijkt. Eerst zit je al bij de Hap en ga je weg, dan zoek je excuses om maar niet te hoeven gaan. Bij ons in het verzorgingshuis was van de week iemand gevallen. Meerdere breuken in de bovenarm maar niet blauw of gezwollen.......

Ik denk dat het de TS aan haar reet zal roesten of jij haar bang vindt lijken :').
Ik snap de TS wel hoor, als ik ergens niet zeker van ben en mijn pijn behoorlijk afzakt, zeg ik een huisartsenpost ook gewoon af. Heeft niks met bang zijn te maken hoor. Ik vind sommige reacties gewoon om te huilen hier. Iemand die een weddenschapje wil leggen, anderen die haar bang noemen.. Was er niks beters te doen met pasen en vandaag? :+

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 07:42

Als je 2x tijd reserveert en dan wegloopt of vlak van tevoren afzegt, is dat op zn minst niet netjes. Die tijd moet echt betaald worden, dus je jaagt je zorgverzekering op kosten, en dus iedereen die verzekerd is.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 07:51

Wat een onzin! Een no-show wordt, als dat al wordt berekend door de HAP, door de verzekering doorbelast aan de verzekerde. Dat vergoeden ze dus echt niet.

Maar ik verwacht niet dat TS een rekening krijgt, de eerste keer liep haar afspraak gigantisch uit en heeft ze zich afgemeld en een nieuwe afspraak gemaakt, de tweede keer heeft ze afgebeld dat het niet meer nodig was. E.e.a. netjes afgestemd met de assistente.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 08:13

Wat een rare reacties zitten hier tussen zeg :')

Hoop dat ze vandaag een plekje voor je hebben TS!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 10:12

Ja ik schijt hem keihard, ben zo bang, die enge doktors van tegenwoordig. Ik heb mijzelf bij beide afspraken gewoon betjes afgemeld. Ik wil niet voor niks naar een huisartspost gaan en een kneuzing valt bij mij onder niks. Vorige keer dat ik bij de huisartsenpost was ben ik in mijn eentje 12 km met mijn scooter erheen gegaan om 07:00 omdat ik een zeer heftige ernstige allergische reactie had. Dan is het gewoon nodig op dat moment. Daar doe ik niet moeilijk over maar op komen dagen met iets waar ik op dat moment vrijwel geen last van hem vind ik onzin.

Ik zit nu in de wachtkamer

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 11:03

Ben geweest en de HA dacht inderdaad gewoon aan een kneuzing omdat ik verder niet reageerde op bepaalde drukoefeningen. Alleen met bepaalde bewegingen

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:09

Gelukkig, dus ook geen foto's hoeven maken?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:12

Nou dat is fijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:12

Gelukkig! Even goed in de gaten houden.
Kun je alles wel gewoon bewegen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 11:47

Ik kan bepaalde buigingen met moeite maken, doet zeer maar kan het dus wel.
In het begin deed het echt veel meer pijn, nu kan ik dus vrijwel alles gewoon weer, met een vleugje pijn xD

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:00

Heb je wel een rekverband om gekregen? geeft wel extra steun en geeft je pols wat meer 'rust'.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:02

Valt mee dus :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 13:05

Ze rade inderdaad een rekverband aan :j Helaas heb ik nu niet de optie om er 1 te halen omdat een monteur voor de ketel moet komen, en ja, de exacte tijd geven ze nooit :+ Het maakt wel een verschil met dat ik nu ben gegaan ipv dezelfde dag dat het gebeurde. Want toen het gebeurde kon ik vrijwel niks meer met die hand :') nu valt het inderdaad mee gelukkig