Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KoudbloedKim schreef:Tess_84, ik ga kijken naar Implanon.
KoudbloedKim schreef:Hij zei:"Dat komt omdat ik het niet doorhad, en ik had het niet door, omdat ik het niet doorhad."
![]()

Veseosunce schreef:Maar Tineke, als dit je eetritme is dan krijg je veel te weinig binnen. Dan ga ik wel snappen dat je lichaam in de spaarstand gaat. Waar is je ontbijt?, je tussendoortjes? Dit kan ik niet neerzetten als volwaardige maaltijden. Mijn lichaam zou flippen.
Naar wat voor centrum heeft de HA je doorgestuurd? Anders er zelf ook even achteraan gaan.
Ik volg jullie topics al een tijdje en vind jullie fantastisch met jullie paarden, dit is echt supervervelend! En wat een stomme dokter, die dus door niet luisteren en zijn eigen mening doordrukt in plaats van naar jou te luisteren.
Ik snap dat dat komt omdat je bang bent om aan te komen, en dat hoeft niet de oorzaak te zijn van gewichtsproblemen, maar kan er wel aan bijdragen: je lichaam is namelijk een soort kachel die je regelmatig moet 'stoken' (vooral als je net wakker bent). Wellicht kan een dietist daarmee helpen als je gestopt bent met de boosdoener prikpil ? Ik had als tiener ook eetproblemen en at nauwelijks (werd duizelig, viel flauw), maar toen ik plotseling 'normaal' ging eten (en de pubertijd opeens insloeg) raakte mijn systeem ook totaal in de war en kwam ik van élk beschuitje aan (of inderdaad, van een plotse grote maailtijd zoals bij uit eten gaan kwam ik plots aan, wat jij beschrijft). Bij mij heeft veel lijnzaad erg geholpen om dingen beter te verteren, alsmede veel vezelrijke voeding, en over de gehele dag steeds (kleine) maaltijden eten zoals een handvol druiven, een beschuit, en een bakje yoghurt (met lijnzaad dus). Zo blijft 'het kacheltje branden'. Maar een dietist zal daar wel meer van weten dan ik.

Het is ook een grote stap. Maar het is ook erg belangrijk om genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen. Die kreeg ik bijvoorbeeld niet toen ik zo obsessief lijnde, waardoor mijn lichaam idd in de spaarstand ging, ik ziek werd, duizelig, en mijn haar en nagels zelfs broos werden.. Vitamine-pillen en vitamine-injecties waren uiteindelijk nodig om dit tekort op te lossen. Dat wil ik niemand anders zien hebben, dus daarom wijs ik je erop.