Boos & teleurgesteld... maar weer op de goede weg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:14

Ook hier slechte ervaringen met de pil. In de tijd dat ik aan de pil was ben ik ruim 15 kilo aangekomen in +/- 6 maanden tijd. Eerst gaf ik de pil de schuld, tot ik ging bijhouden wat ik allemaal at. Ik at onregelmatig en meestal te weinig. De pil zal best bijgedragen hebben, maar tevens mijn eetpatroon.

Mag ik misschien weten hoe jou eetschema eruit ziet? Wat heb je bijvoorbeeld gisteren gegeten de hele dag of vandaag?

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:15

implanon en minipil zijn toch beiden 1 hormoon, nl progestageen hormoon...
Ik moest de minipil eerst een aantal maanden slikken vooraleer ik de implanon kreeg....

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:22

KoudbloedKim schreef:
Tess_84, ik ga kijken naar Implanon.

Implanon bevat dezelfde hormonen (progesteron) dus dat zal geen nut hebben.

Ik ben ook zwaarder van de prikpil, zo tussen de 5 en tien kilo. Ikzelf wijt het aan mijn eetlust die met de pil is toegenomen.
Huisarts heeft denk ik gelijk, normaalgesproken komt iemand enkele kilo's aan door een pil. Dus in jouw geval is het bijzonder/extreem. Maar de kans dat andere factoren meespelen lijkt me groot. Omdat je eerder veel bent afgevallen kan het natuurlijk goed dat je lijf anders reageert. Niet zelden komt iemand binnen 2 jaar na een dieet weer veel aan.

Voor nu is het denk ik simpel: niet voor je volgende injectie gaan. 6 tot 9 maanden zien wat je lijf doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:28

Even tussendoor; de huisarts heeft mij net gebeld i.v.m iets anders (stoppen van medicatie) en ik heb hem geconfronteerd met het nieuws dat ik gisteren heb gekregen.
Hij heeft zijn excuses aangeboden, maar het kwam er niet bepaald gemeend uit en ik zei dat ik het makkelijk vond om dat te zeggen, omdat ik nu met de gevolgen zat en amper mijn bed meer uit kom.
Hij vroeg wat ik dan van hem wou en ik zei dat ik wilde weten hoe het kan dat dit een jaar heeft moeten duren.
Hij zei:"Dat komt omdat ik het niet doorhad, en ik had het niet door, omdat ik het niet doorhad."

|o |o

Hij verwijst me nu door naar de gynaecoloog en nog een keer naar een centrum in Leeuwarden, wat hij in November al gedaan had, maar waar ik tot op heden niks van gehoord heb.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:30

Een ding, hoe weinig jij er nu ook aan hebt, hij heeft wel zijn excuses aangeboden!!
Maar wel goed dat hij je doorverwijst nu! En als je er niets van hoort, gewoon zelf even bellen!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:31

KoudbloedKim schreef:
Hij zei:"Dat komt omdat ik het niet doorhad, en ik had het niet door, omdat ik het niet doorhad."

|o |o

Tjeeeuh... als de stem die ik hierbij in mijn hoofd heb zitten klopt, vind ik het echt een banketstaaf van een vent. Wat is dit nu weer voor poedersuiker? Werkelijk... Echt de takt van een olifant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:32

N0a, ik heb even een willekeurige kopie gemaakt van een dag van afgelopen week.
Er is een tijd geweest dat ik tussen de middag niks at.

10:45 : Kop thee
12:00 : Kop thee
14:20 : Kop thee + 2 broodjes
15:30 : Kop thee
16:15 : Kop thee
17:00 : 2,5 pannekoek + glas water
19:50 : 1 tosti + kop thee
20:40 : Kop thee
21:45 : Smoothie (magere Yoghurt met fruit, zelf gemaakt)
22:30 : Kop thee

Edit; Aanvulling, wij eten ZELDEN pannenkoeken.
Normaal gewoon aardappels + groente + stukje vlees.
Geen suiker in de thee.

Ka_tje, ik heb een doorverwijzing gekregen, dan zal ik daar even goed over doorvragen. :j

Kelly_ann, ik ben in 2010 50 kilo afgevallen en daarna tot en met vorig jaar vrijwel gelijk gebleven.
Die volgende injectie komt er inderdaad niet!!!

Kentaro, dat is waar!!

Janine1990, hij is buitenlands, dus denk er een beetje een Surinaamse stem bij. :+
Toen ik zei dat ik het makkelijk vond, werd hij nogal boos. :o

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:35

Maar Tineke, als dit je eetritme is dan krijg je veel te weinig binnen. Dan ga ik wel snappen dat je lichaam in de spaarstand gaat. Waar is je ontbijt?, je tussendoortjes? Dit kan ik niet neerzetten als volwaardige maaltijden. Mijn lichaam zou flippen.

Naar wat voor centrum heeft de HA je doorgestuurd? Anders er zelf ook even achteraan gaan. :)
Laatst bijgewerkt door Veseosunce op 27-03-15 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelly_ann

Ik denk dat je te onvoldoende voedingsstoffen binnenkrijgt aan dit schema te zien, en ook wat onregelmatig eet, maar er zijn vast mensen met meer verstand hiervan.

Netjes dat hij aangeeft het niet door te hebben. Ik kan me niet voorstellen dat een huisarts je bewust negeert zodat je gezondheid in gevaar komt.

Dus, uit met de baalstand, en aan de slag!

BigOne

Tineke, ik heb via Bokt je eerdere strijd tegen overgewicht9enz) gevolgd en als er één ding vaststaat dan is het wel dat jij een gigantische vechtster bent. Laat ook dit keer je hoofd niet hangen, deze keer heb je de man van je leven aan je zijde, samen sta je nog sterker en ik weet zeker dat Maarten niet wil dat jij je schuldig voelt omdat je bepaalde dingen niet kunt. Jij komt er wel, ondanks onbenullige artsen waarvan je nu het slachtoffer bent, heel veel sterkte en succes *\o/*

Mioux

Pannenkoeken is niks mis mee hoor, alleen zou ik zeker wel ontbijten. Wat eerder ook gezegd is, je hebt dan geen brandstof en gaat je lichaam aan je reserve knabbelen en hier kan je ook door aankomen. Ik zou zeker beginnen met (vezelrijk) ontbijt, en dan wel goed lunchen en avond eten. dan kan je in iedergeval verbranden wat er ook is zeg maar. Je krijgt nu heel weinig binnen, veel te weinig, en verbrand het allemaal wel, maar als er niks te verbranden is dan pakt je lichaam al t reserve en dat werkt averechts.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:37

Pff wat een verhaal, ik wens je heel veel sterkte en hoop dat er een goede oplossing komt en je de kilo's ook weer redelijk snel zal kwijtraken.

Je zou iig voor volgend jaar kunnen uitkijken naar een verzekering die alternatieve geneeswijze wel (deels ) vergoedt. Ik heb het ook niet zomaar op alternatieve artsen en dergelijke en zoek het liefst iemand die en regulier en alternatief opleidingen heeft gedaan. Die worden ook vaker vergoed omdat ze ook regulier arts zijn.

Ik kom je al jarren tegen op bokt en geloof er dan ook wel in dat het qua eten goed zit bij jou maar inderdaad door hormoondisbalans kan je lijf zeer afwijkend reageren. Ik hoop echt voor je dat er snel een oplosing gevonden wordt! Gun het je van Harte dat je je snel weer fijn en gelukkig voelt!

Met pannekoeken die je zelf met volkorenmeel maakt (en ik doe er dan nog extra lijnzaad doorheen) is niet zoveel mis als je het maar niet overlaad met suiker stroop
Laatst bijgewerkt door hesterve op 27-03-15 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:38

Veseosunce schreef:
Maar Tineke, als dit je eetritme is dan krijg je veel te weinig binnen. Dan ga ik wel snappen dat je lichaam in de spaarstand gaat. Waar is je ontbijt?, je tussendoortjes? Dit kan ik niet neerzetten als volwaardige maaltijden. Mijn lichaam zou flippen.

Naar wat voor centrum heeft de HA je doorgestuurd? Anders er zelf ook even achteraan gaan. :)

Precies!!
Het ontbijt is zó belangrijk!!
(en als je graag pannenkoeken eet, zou je ze ook eens van boekweit kunnen maken!)

Veseosunce

Re: Boos, teleurgesteld... ruim 35 kilo zwaarder! (prikpil)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:39

Banaan ei pannenkoekjes maken in de ochtend met een beetje kaneel. <3

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:40

Poeh Tineke, wat een drama zeg. Heb je zo hard moeten knokken om dat gewicht kwijt te raken, en dan komt het nu, buiten jouw schuld weer er terug aan. Wat een banketstaaf van een arts zeg!!!

Meid, het is nu poedersuiker poedersuiker poedersuiker, maar je gaat het gewoon weer doen. Je gaat gewoon weer dat gewicht eraf werken, en de wereld laten zien dat jouw leven van jou is, en dat jij er de baas over bent. Je hebt mensen al eens eerder een poepie laten ruiken, dat ga je gewoon weer doen!!

Maar je moet wel echt je eetpatroon aanpassen. Je moet ontbijten, en meer eten nuttigen met meer voedingstoffen. En probeer die aardappelen af te wisselen, en de porties niet te groot maken.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:41

O wat rot. :( Ik volg jullie topics al een tijdje en vind jullie fantastisch met jullie paarden, dit is echt supervervelend! En wat een stomme dokter, die dus door niet luisteren en zijn eigen mening doordrukt in plaats van naar jou te luisteren. -:(-

Ik vind veel thee en nauwelijks maaltijden toch wel een verstoord eetpatroon. :o Ik snap dat dat komt omdat je bang bent om aan te komen, en dat hoeft niet de oorzaak te zijn van gewichtsproblemen, maar kan er wel aan bijdragen: je lichaam is namelijk een soort kachel die je regelmatig moet 'stoken' (vooral als je net wakker bent). Wellicht kan een dietist daarmee helpen als je gestopt bent met de boosdoener prikpil ? Ik had als tiener ook eetproblemen en at nauwelijks (werd duizelig, viel flauw), maar toen ik plotseling 'normaal' ging eten (en de pubertijd opeens insloeg) raakte mijn systeem ook totaal in de war en kwam ik van élk beschuitje aan (of inderdaad, van een plotse grote maailtijd zoals bij uit eten gaan kwam ik plots aan, wat jij beschrijft). Bij mij heeft veel lijnzaad erg geholpen om dingen beter te verteren, alsmede veel vezelrijke voeding, en over de gehele dag steeds (kleine) maaltijden eten zoals een handvol druiven, een beschuit, en een bakje yoghurt (met lijnzaad dus). Zo blijft 'het kacheltje branden'. Maar een dietist zal daar wel meer van weten dan ik.

Heel veel sterkte in elk geval! Wat een rotsituatie. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:43

Veseosunce, het wisselt wel soms hoor. :j
Maar het kán gewoon niet dat als je eet wat ik eet, dat je dan per week kilo's aankomt. :n
Het is een centrum ... ik ga de naam even opzoeken!
Ik kan het niet vinden, maar ga er inderdaad zelf ook heen bellen nog.

Kelly_ann, het is nu wachten op de uitnodiging van het intake gesprek. :j

Bigone, ik heb altijd gezegd na die 50 kilo; dit zou ik niet nog een keer kunnen.
En ik had ook nooit gedacht dat ik het nog een keer zou moeten!
Maar ik ga het wel proberen. :j

Mioux, ik ga het proberen.
Het is nu even afwachten tot de prikpil weer uit begint te werken.

Hesterve, dankje!
Nee, dat doen we zeker niet en is inderdaad niet uit een pakje.

Kentaro, ik eet niet graag pannekoeken. _O-
Is puur weer een keer geweest omdat mijn vriend er zo van houdt.

Veseosunce, dit helpt niet. _O-

Amandavd, we wisselen inderdaad ook af, soms pasta of rijst.
Of gewoon eens een tosti.
Het moet gewoon weer goed komen en het is inderdaad op het moment heel poedersuiker.
Vooral al die blikken om me heen.

Ygritte, als ik meer eet dan ik nu doe, kom ik alleen maar meer aan en dat risico wil ik pas lopen als ik op een gewicht zit dat niet zo heftig is. :)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:46

Tien, ik volg dit topic als niet-vrouw met groeiende ergernis (en een beetje verdriet om jou).

Dit verdien je niet. Je wordt helemaal ongelukkig zo. Dit breekt je fysiek en emotioneel helemaal op.

Je gaat met Maarten die blind-gek op je is aan de tafel zitten en je gaat overleggen. Je smijt ten eerste die ellendige prikpil eruit, want zóveel aankomen door zo'n ding terwijl je bloed, zweet en tranen hebt geplengd om heel dapper 50 kg af te vallen, is te gek voor woorden. Dit moet je - nee MAG - je jezelf niet langer aandoen.

Ik heb geen verstand van dit soort zaken, maar één ding is me klaar: die prikpil moet weg en er moet een alternatief komen.

Diverse dames in dit topic dragen ervaringen en mogelijke alternatieven aan. Lees alles nog eens over en overweeg ook dingen die je misschien eng vindt klinken (behalve gastric bypass... doe dat nooit!).

Het is toch op jouw jonge leeftijd onverteerbaar dat je met je kersverse verloofde niet de dingen kunt doen die je nu zo graag wil: fietsen, dagjes uit, paardrijden... En dat je dan te langen leste ook nog gaat denken dat je door deze beperkingen niet meer genoeg aan Maarten te geven hebt?

Actie Tien, en betrek Maarten er bij! Die ziet ook graag een gelukkige, gezonde Tineke!

Bij mij kun je altijd terecht voor wat het waard is, want het zijn natuurlijk vrouwenzaken, maar ik begrijp je frustratie hierover wel degelijk heel goed!

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:47

Maar daar is helemaal niks ongezonds aan hoor aan die banaan ei pannenkoekjes. Het is geprakte banaan met twee eieren. Beetje kaneel erdoor heen klaar. :D

Er zal ook echt wel een andere reden zijn dat je zoveel kilo per week aan komt. Maar ik denk echt dat je drastisch wat moet veranderen aan je eetpatroon want dit komt echt niet ten goede.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:49

Ik snap dat je nu niet meteen meer wil eten hoor! :) Het is ook een grote stap. Maar het is ook erg belangrijk om genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen. Die kreeg ik bijvoorbeeld niet toen ik zo obsessief lijnde, waardoor mijn lichaam idd in de spaarstand ging, ik ziek werd, duizelig, en mijn haar en nagels zelfs broos werden.. Vitamine-pillen en vitamine-injecties waren uiteindelijk nodig om dit tekort op te lossen. Dat wil ik niemand anders zien hebben, dus daarom wijs ik je erop.

Misschien kun je naar een dietist om te overleggen hoe je toch genoeg voedingsstoffen binnen kunt krijgen, nádat je gestopt bent met de prikpril? Maar daar ben je natuurlijk al keihard mee bezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:51

Constantijn, de prikpil is nu ook geschapt inderdaad. :j
[naam] staat gelukkig voor me klaar, maar ik denk tegelijkertijd dat het ook niet meer dan logisch is dat ik soms zo denk.
Dankjewel!

Veseosunce, nu komt de oudere controlfreak weer in me terug, maar weet je wel hoeveel calorieën er in 1 ei zitten?
Uit mijn hoofd dacht ik 75! x 2 is 150 + banaan, zit ook heel wat in.
Maar ik snap wel wat je wil zeggen hoor. :j
Het moet ook anders!

Ygritte, klopt, ik hoop dat ik snel een uitnodiging krijg!
Daar is het wachten nu op. :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Boos, teleurgesteld... ruim 35 kilo zwaarder! (prikpil)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:54

Als dat je eetritme is, is het helemaal niet zo vreemd dat je zo enorm bent aangekomen. Je lichaam is op rantsoen gegaan. Geloof me, ik weet waar ik over praat en jij weet dat ik qua gewicht net als jij veel ben kwijtgeraakt. Echt meid, ga naar een goede voedingsconsulente. Ik weet dat je eerste ingeving is om minder te gaan eten, maar op deze manier ben je roofbouw op je eigen lijf aan het plegen.
Die hormonen zullen echt wel meespelen, daar twijfel ik niet aan. Maar je lichaam probeert je iets duidelijk te maken en schreeuwt in feite. Tijd om er naar te gaan luisteren.
Ik vind je eetpatroon echt heel zorgwekkend :o

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:55

Jap ik weet hoeveel daar in zit. :D Maar, het is een goed stevig ontbijt, waardoor je lichaam goed op kan starten voor de dag.

Ik ben het eens met Cayenne. Dit kan echt absoluut niet goed zijn.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:57

Ten eerste is het natuurlijk heel vervelend dat je zoveel kilo's bent aangekomen. Al die extra hormonen kunnen echt rotzooi zijn en dingen met je lichaam doen waar je vooraf absoluut niet aan had gedacht.
Maar, die kilo's zitten er nu eenmaal aan en aangezien je al eerder gigantisch veel bent afgevallen, weet je dat je het kan. Blijven hangen in die teleurstelling zal je niet verder helpen.

Als ik kijk naar jouw eetpatroon zie ik dat je niet echt gebalanceerd eet. Waar is het ontbijt? Fruit, een gezonde snack? Je lichaam heeft ook brandstof nodig en het laatste wat je wilt is dat je lichaam overgaat op reserves. Dat is bij jou wellicht een onderliggend probleem nu.

Persoonlijk geloof ik niet in een dieet maar denk dat het wel nuttig én leuk kan zijn om bijvoorbeeld het kookboek van Rens Kroes of het Clean & Lean kookboek te halen. Leuke recepten en gezond.

Wat doe je qua sport? Mocht dit niks of niet veel zijn, ga bewegen en sporten. Zal niet makkelijk zijn als je door het extra gewicht moeite hebt met bewegen maar voor afvallen bestaat eigenlijk helemaal geen magische formule of dieet. Afvallen bestaat theoretisch gezien uit meer calorieën verbranden dan dat je tot je neemt. Oftewel veel sporten en gezond eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:59

Cayenne, ik heb in het afgelopen jaar 3 diëtisten gehad en heb in het begin dus ook heel netjes 3 x per dag een maaltijd gehad én tussendoortjes in de vorm van gezond.
Dit had een averechts effect.

Veseosunce, het probleem bij mij is vooral dat als ik s'ochtends iets eet, ik de hele dag een hongergevoel blijf houden.
Als ik pas s'middags of tegen de avond iets eet, heb ik dat gevoel niet.
Maar er gaat wel iets veranderen. :j

Niniane, ik heb ME waardoor ik mijn dag heel gedoseerd in moet delen.
Ik moet bijv. kiezen; of naar de paarden, of een stukje fietsen, beide kan niet.
Soms kan ik 3 dagen lang niks anders dan op bed liggen en als ik iets 'groots' wil doen, bijv. dagje weg, moet ik eerst 2 dagen van tevoren uitrusten.
Bewegen is dus ook een groot probleem.