[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:48

Lau_ schreef:
ik loop straks over het station en het wordt echt een uitdaging om niks lekkers te gaan kopen haha

He jij hier :D

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:49

pfff.. net een zak chips leeg en ik zie dit topic!
Ja van middag stond ik heeeeeeeeeeeel even op het punt om te gaan hardlopen, maar nee toch maar niet gedaan.

Mijn vriend is zondag fanatiek begonnen.. en hij gaat vanavond weer.
Ik denk "goh ik rij toch ook zo'n drie keer in de week op mijn paard?. ik doe al genoeg dus.."
Nu heb ik altijd ondergewicht gehad maar ik begin nu flink aan te komen, heb verder een heel gezond gewicht maar ik denk dat ik het stadium van alles kunnen eten wel voorbij ben en dat het tijd wordt om gezonder te leven, dus gezonder eten en meer bewegen.

ik heb alleen een paar issues waarom het me tegen houdt:
1. als ik zulke gigantische spierpijn heb van het hardlopen kan ik ook niet meer paardrijden..
2. ik heb zeer snel last van spieren en gewrichten
3. als ik me eindelijk er toe heb gezet om te gaan hardlopen dan kan ik niet "normaal" beginnen maar ren ik gelijk de benen uit mijn lijf en kan ik de volgende dag niet meer lopen en ga ik vervolgens nooit meer

goed.. goeie smoezen toch? :o

dus.. dit topic komt als geroepen: motiveer mij _O- _O-

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:50

Mag ik me ook melden?

Ik wil niet afvallen, maar wel strakker/fitter worden. Mijn doelen zijn vooral mooiere huid, gespierde billen, gespierde rug en strakkere benen. Ik vreet echt als een malle (iedere dag 20 Oreokoekjes, zak chips etc.) maar merk dat vooral de laatste tijd erg terug in mijn huid en eigenlijk algehele fitheid. Ik voel me suf en zwak.

Dat moet veranderen dus, ik wil deze zomer weer eens gaan zwemmen en me niet schamen voor hoe ik eruit zie! Ik wil ook proberen wat leniger te worden aangezien ik erg stijf ben.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:51

Jaaa ik meld me ook! Nu het zonnetje weer door begint te komen ben ik ook weer gemotiveerd.

Als het weer het toelaat ga ik weer lekker beginnen met hardlopen. Probeer qua voedsel mezelf niet te veel te 'martelen', maar gewoon wat bewuster te eten. Qua drinken, drink ik alleen nog water/thee en koffie :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:52

Nanno_123 schreef:
Ja van middag stond ik heeeeeeeeeeeel even op het punt om te gaan hardlopen, maar nee toch maar niet gedaan.

Ik denk "goh ik rij toch ook zo'n drie keer in de week op mijn paard?. ik doe al genoeg dus.."
Nu heb ik altijd ondergewicht gehad maar ik begin nu flink aan te komen, heb verder een heel gezond gewicht maar ik denk dat ik het stadium van alles kunnen eten wel voorbij ben en dat het tijd wordt om gezonder te leven, dus gezonder eten en meer bewegen.

1. als ik zulke gigantische spierpijn heb van het hardlopen kan ik ook niet meer paardrijden..
3. als ik me eindelijk er toe heb gezet om te gaan hardlopen dan kan ik niet "normaal" beginnen maar ren ik gelijk de benen uit mijn lijf en kan ik de volgende dag niet meer lopen en ga ik vervolgens nooit meer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Magrathea

Danique schreef:
Boktnaam - Myfitnesspal - Doel
Danique - Doanique - 6 kilo kwijt, meer bewegen, gezond eten.
Laura - Lau_ - gezonder eten en meer bewegen
Suus - Magrathea op Runkeeper - 8 kg afvallen, 1/8e triatlon doen, 10k lopen, open water wedstrijd doen.

Quote dit lijstje even :D

Beetje uitgebreid zo, maar ik heb meerdere doelen :j
Overigens is het echt wel beter om een meer specifiek doel te zetten dan "gezonder eten". Wanneer eet je gezonder? Gezonder dan nu? Dat heb je al bereikt als je elke dag een extra stuk fruit eet bijvoorbeeld... Als je echt motivatie nodig hebt dan kan het zomaar zijn dat je na een dag denkt "Oh, ik heb gisteren echt wel een kwartier hardgelopen, nu mag ik die reep chocola wel". Specifieke doelen zijn echt key! :)

Verder heb ik geen myfitnesspal, ik eet te vaak bij anderen thuis om dat een beetje bij te kunnen houden. Oh en ik ben een ramp met mijn telefoon :') laat dat ding overal liggen enzo. Niks voor mij dus.

Myrsky

Mag ik me ook melden?
Ik wil vooral sportiever worden, afvallen hoeft niet.
Ik heb al wel eerder een 30 day challenge geprobeerd maar op ongeveer de helft verloor ik mijn motivatie dus dit topic is zeer welkom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:53

Selena - kusselena - 5 kilo kwijt raken, meer sporten, conditie verbeteren.
TanjaxBas - Tanja - gezonder eten, strakker lichaam
Suus - Magrathea op Runkeeper - 8 kg afvallen, 1/8e triatlon doen, 10k lopen, open water wedstrijd doen.

Quote dit lijstje even :D

Iedereen mag zich aanmelden!

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:54

Zou zout veel uitmaken op je eten eigenlijk? Ik ben namelijk aardig verslaafd aan zout op mijn groente en aardappelen als ik geen jus ofzo erbij heb. Vind vooral droge aardappelen niet zo heel lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:55

Moonlight17 schreef:
Zou zout veel uitmaken op je eten eigenlijk? Ik ben namelijk aardig verslaafd aan zout op mijn groente en aardappelen als ik geen jus ofzo erbij heb. Vind vooral droge aardappelen niet zo heel lekker.

Effecten van zout!

Klik hier

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:56

Selena - kusselena - 5 kilo kwijt raken, meer sporten, conditie verbeteren.
TanjaxBas - Tanja - gezonder eten, strakker lichaam
Sterre - - - fitter/strakker worden
Laatst bijgewerkt door snorremans op 04-03-15 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanno_123

Danique schreef:
Nanno_123 schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Okeeeeeeeeeeeeeeee FML.. zal ik dan maar mee rennen met m'n vriend vanavond? -O- hahaha

Silenna

Lisanne :D 19 jaar, examenjaar voor paraveterinair dierenartsassistente
1.75 m lang, 63/64 kg
sport: 1x 1,5 uur in de week, paaldansen
probleemgebieden: binnenkant bovenbenen, vetjes onderrug (hoe heet dit? :') )
Aanpak tot nu toe: thee zonder suiker ipv ijsthee en dubbelfris. Snackerjacks en zoute popcorn ipv chocola, chips, borrelnootjes eten als tussendoortje/lunch..
Heeft motivatie nodig voor: meer oefeningen thuis doen. Ik wil strakker worden, gespierder. Helaas geen tijd/geld voor de sportschool, en om thuis in mn eentje al die k*toefeningen te gaan doen.. Mweh. Wil wel, maar t is zo saai. Mijn focus ligt dus NIET op afvallen.
Foto van mij op het strand vorig jaar zomer ( :+ ) en iemand waarvan ik denk ja; doe mij dat lichaam maar. :D

Afbeelding

Afbeelding

edit: lekker grote foto's. :+
Laatst bijgewerkt door Silenna op 04-03-15 18:08, in het totaal 6 keer bewerkt

Bliksem

Ik meld me ook! Ik weet zo goed hoe het allemaal 'moet' dat gezond leven en eten, maar het ook daadwerkelijk doen blijft af en toe lastig :D

Ik drink veel, ik eet veganistisch dus meer dan genoeg groente en fruit, maar ik hou van tussendoortjes en snacks :D

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:57

Springtouwen, blijkt heel goed voor je conditie te zijn. Raad wat ik net heb gekocht? <<)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:57

Probeer het gewoon eens een tijdje zonder. Je raakt eraan gewend hè, als je dan eens een tijdje zonder doet merk je dat je smaakpapillen zich eraan aanpassen.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:58

Danique schreef:
Moonlight17 schreef:

Effecten van zout!

Klik hier

Hmm toch maar is beginnen met wat minder zout gebruik. Iemand misschien een idee wat ik anders kan doen om ieder geval mijn aardappelen wat smakelijker te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:59

Liesje1611 schreef:
Lisanne :D 19 jaar, examenjaar voor paraveterinair dierenartsassistente
1.75 m lang, 63/64 kg
sport: 1x 1,5 uur in de week, paaldansen
probleemgebieden: binnenkant bovenbenen, vetjes onderrug (hoe heet dit? :') )
Aanpak tot nu toe: thee zonder suiker ipv ijsthee en dubbelfris. Snackerjacks en zoute popcorn ipv chocola, chips, borrelnootjes eten als tussendoortje/lunch..
Heeft motivatie nodig voor: meer oefeningen thuis doen. Ik wil strakker worden, gespierder. Helaas geen tijd/geld voor de sportschool, en om thuis in mn eentje al die k*toefeningen te gaan doen.. Mweh. Wil wel, maar t is zo saai. Mijn focus ligt dus NIET op afvallen.
Foto van mij op het strand vorig jaar zomer ( :+ ) en iemand waarvan ik denk ja; doe mij dat lichaam maar. :D

Doe met mij mee, download 30DAYS en kies een paar leuke oefeningen uit! Ik ben ook vandaag begonnen. Wie als eerste afhaakt heeft verloren.

Silenna

Re: De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Godsamme. Ik krijg mn foto's niet in mn post. Help. _O-

Magrathea

Moonlight: gewoon lekker kruiden? En wat ik al zei: in het begin gaat het even lastig zijn, maar je went eraan, echt. :) En daarna ga je je afvragen hoe je in godsnaam altijd die zoute troep weg hebt kunnen werken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:00

Moonlight17 schreef:
Danique schreef:
Effecten van zout!

Klik hier

Hmm toch maar is beginnen met wat minder zout gebruik. Iemand misschien een idee wat ik anders kan doen om ieder geval mijn aardappelen wat smakelijker te maken?

Een beetje jus oid. is echt niet zo erg hoor, je hebt zout immers nodig, maar gooi dan geen zout over je groenten heen. Of je kunt een lekkere 'dressing' maken!

Of inderdaad gekruide aardappeltjes kopen.

Anoniem

Re: De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:00

Afbeelding

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:02

Macyy

Oeh ik wil me hier ook melden! Ieder zomer denk ik weer, verdorie had ik het maar gedaan! Misschien toch een punt om het daadwerkelijk te gaan doen. Te beginnen met mijn voeding aan te passen, minder snoepen en meer stukken fruit. :) Ik ga dit topic even doorlezen :D

Magrathea

Danique schreef:

Dit is onwijs herkenbaar :j ik ben een tijd terug begonnen met heel fanatiek sappen en merk sindsdien dat ik niet echt meer behoefte heb aan "maagvulling" maar aan voedingsstoffen :)* dat is echt zo fijn!