Personal Body Plan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Primavera

Re: Personal Body Plan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 07:07

Carolien wat super knap van je! Het is even een drempel die je over moet maar als je er eenmaal staat is het zo fijn hè!?

Ik zelf heb nooit problemen met 'tussen de grote jongens staan' gehad. Ik hoor er namelijk bij :') Voor mijn pbp heb ik een hele tijd aan krachtsport gedaan dus ik weet gelukkig hoe het voelt :P
Mijn training gisteren ging veel beter als gepland. Ik begon met zeer weinig energie maar dat werd steeds beter. Ik kon zelfs in mijn eerste rondje de chin ups vijf keer gewoon uitvoeren. Dus niet toegeven maar jezelf vijf keer gewoon optrekken.

Vannacht echt niet geslapen door die rot keel. Tot vriendlief om 0.20 uur met sterke pijnstiller en een verdovende keelspray kwam :D toen ben ik toch nog in slaap gevallen tot 07.00.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 10:22

Wel je rust nemen hè ;) En beterschap. Wel fijn dat je hiervoor al zoveel hebt gedaan, dan heb je al zoveel meer voorkennis! En knap van de vijf keer optrekken!

Ja, super fijn beneden in de sportschool. Zelfs zo fijn dat ik vanavond een proefles heb beneden met een personal trainer, even aan technieken werken. Twee dagen training achter elkaar mag eigenlijk niet, maar dan kom ik zelf wel weer verder.

Edit: ik heb net ook even gebeld met mijn coach, leuk!

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 17:10

Leuk dat je even in het 'echt' gebeld hebt Carolien! Hoezo twee dagen achter elkaar trainingen niet? Zelfde spiergroep trainen is iid niet verstandig maar twee dagen achter elkaar kan prima!

Tussen de jongens staan.. Ag je raakt er aan gewend en ik vind het gezellig ook nog :')
Ik ken ze bijna nu allemaal en de meesten zijn erg geinteresseerd als ik vertel over pbp. Laatst nog weer een compliment over de diversiteit van de oefeningen.
Heb nu wel een heel fijn schema trouwens. Ene dag benen/rug, andere dag armen/schouders en dat twee keer per week.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 20:03

Was dus wel grotendeels hetzelfde (had gisteren buik zelf gedaan en legpress naast de training) ;) lopen doet nu al pijn, haha. Maar wel heel veel geleerd, aanwijzingen zijn wel even fijn als je zelf nog niet zo ver bent.

Chrissie: klinkt als een fijn schema! Hoe lang heb je dit schema al?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:56

Ik doe volgende week inderdaad ook op woensdag en donderdag trainen, komt net wat lekkerder uit met school! Overlegd met mijn coach en dat is geen probleem.

Ik heb vandaag een lekkere rustdag! Voor het eerst bijna mijn macro's perfect haha. Spierpijn valt mee! Zit echt wel lekker in mijn vel nu ik PBP volg en snoepen doe ik echt niet meer, de cravings worden ook zeker minder.

Ben heel benieuwd wanneer er een ander schema komt, vind deze ook tof. Maar kom van een 4-daagse split en dat vind ik toch fijner. Ergens tussen de 3e en 5e week wordt het omgegooid volgens mij!

Was even bang dat het mindere eten mijn schoolprestaties zou beinvloeden maar heb nu al 4 van de 5 gemaakte tentamens voldoende(nr 5 nog geen cijfer), dus dat is gelukkig niet zo!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:31

Hoe is het met jullie?

Met mij goed! Ik heb het gevoel dat m'n armen zeker al minder 'vettig' zijn. Je ziet echt al zo'n schouderspier van de voorkant, haha.

Gisteren een beetje de mist ingegaan. Had de hele dag al verschrikkelijke honger (echt continue) en me op zich goed gehouden. 's Avonds bij vriendinnetje geweest. 1 rose gedronken en iets teveel wortels/komkommer met hummus en kipspiesjes. Op zich geen chips en redelijk gezonde dingen, maar voelde me vanmorgen echt verschrikkelijk (echt buikpijn, hoofdpijn en zo), dus dat gaan we niet meer doen. Straks een 12,5 jaar getrouwd feestje, maar denk dat ik geen taartje of zo neem. Het zou in principe in m'n macro's passen, maar na gisteravond wil ik toch even weer op de rit.

Training 3 ook alweer achter de rug. Heerlijk! Die wide grip pull ups gaan nu echt lekker!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:14

Zoo ik zal ook weer eens reageren :P Heb afgelopen week echt onder een steen geleefd want veel heb ik niet mee gekregen.
Ondertussen weer wat beter en zo meteen lekker weer trainen :)

Hier gaat het goed. Heb idd ook al het idee dat er wat aan het gebeuren is, maar ik weet niet of dat mijn fijngevoelige inbeelding is of dat dat ook echt zo is :P

Gisteren een heel moeilijke dag gehad. Mijn beste vriendinnetje kwam langs en daarmee eet ik altijd lekker veel :P snoepje hier, iets lekkers daar en een uitgebreid ontbijt. Dat kon ju helaas niet terwijl zij en mijn vriend (die er ook bij was) dat natuurlijk wel mochten. Een hele hoop verleiding nog dus maar ik heb niet toegegeven :)

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 18:02

Ik zit een week in Noorwegen (zondag tm vrijdag). Zondag fanatiek gesport. Eten is hier gelukkig erg gezond en veel keuze, maar het sporten mis ik wel. Vandaag tien kilometer door de bergen gewandeld.

Oh ja, echt trainen is lastig, het is namelijk uitwisseling. Dus hele dag is volgepland :(

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 19:05

Wat gaaf carolien! Daar moet je ook uitgebreid van genieten! Als je niet (fatsoenlijk) kunt trainen raad mijn coach altijd aan om sowieso je eten goed in de gaten te houden. Maar dat was al helemaal in orde las ik :)

Ik heb twee daagjes "vrij" gehad en ga morgen weer lekker trainen. Maandag ene uur gewandeld en gestrecht en vandaag
gewerkt van 7.30-17.00 wat ik wel voldoende beweging vond :P

Gaat de vooruitgang bij jullie ook zo enorm hard? Mijn kilo's vliegen er echt af :oo zal wel veel vocht bij zitten, maar toch..
Eten jullie trouwens allemaal 100% volgens aanbevolen producten of eet je ook wel eens voedsel met een rood duimpje? Ik vindt het zo lastig. Probeer echt alleen maar groene duimpjes te eten maar sinds het weekend crave ik echt naar slecht eten :P dus ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Misschien een keer iets slechter nemen wat in mijn macro's past of juist nu doorzetten en niks slechts nemen..
lastig :P

Morgen heb ik voor het eerst telefonisch contact met mijn coach. Ben heel benieuwd :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 19:26

Ik ben nog geen gram afgevallen :Y) Merk inderdaad wel dat mijn buik platter wordt en mijn kleding beter/losser zit. Ik eet rustig eens chocolade (99%) als het in mijn macro's past. Afgelopen zaterdag nog een klein stukje kwarktaart gehad en vrijdag een glas rosé. Overlegd met de coach en die vindt het op zich prima. Maar wil de komende twee weken toch een beetje strenger zijn. Maar of dat lukt met koningsdag :')

Ik ga morgen ook weer trainen. Gisteren 10 km gewandeld en vandaag eventjes niets.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:44

Ik heb zelfs sjans door PBP hahaha. Was aan het trainen en toen vroeg een jongen (een knappe) of ik PBP deed, want de oefeningen kwamen hem zo bekend voor en een vriend deed dat ook en zo. Echt een leuk gesprek, haha.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:15

Haha wat grappig! Ik hoop niet op sjans aangezien ik al 7 jaar een relatie heb :') al train ik natuurlijk wel voor een mooi lichaam voor mijn vriend :)

Bij mij gaat het nu echt hard... ik gebruik nog echt baby gewichtjes maar elke dag ben ik gewicht kwijt. Ik hoop niet dat het té hard gaat en het straks er weer binnen no time aan zit :7

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 09:35

En?? Hoe gaat het bij jullie? Vanaf volgende week krijg ik een nieuw trainingsschema voor vier dagen in de week ipv drie.
Ik heb deze week best wel moeilijk gehad. Veel honger waardoor ik constant aan het vechten was tegen de snack drang. Het is me gelukt om er af te blijven maar makkelijk was het niet :P

Mijn coach is best wel streng. Zo had ze aangegeven dat ik meer groenten moest eten. Ik ben gestart met meer komkommer en paprika te eten en bij mijn avondeten lekker wokgroente te pakken, maar nog blijft ze zeggen dat ik meer groente moet eten :oo Ik eet er nu bijna 400 gram per dag.

Morgen mag ik eindelijk weer wat lekkers! Ik had aangegeven een refuel day in te willen plannen, puur mentaal gezien aangezien ik zo'n honger heb heel de dag. En morgen mag het :D

En alweer bijna week vier! Tijd gaat echt snel voorbij :o

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 10:45

Mijn coach is echt heel fijn. Ik kan ivm met school niet elke dag de challenges invoeren, dus mag ik dit ook in het weekend doen. Verder moet ik volgende week naar de kaakchirurg om m'n verstandskiezen te laten verwijderen en kan ik dus ongeveer een week niet sporten. Is allemaal geen probleem gelukkig. Ik ben ook niet zo'n groentefan, maar probeer zeker wel 200/300 gr per dag te eten.

En ik heb inderdaad ook best wel trek, maar begin nu ook wat af te vallen, dus het zal vast goed zijn :'). Koningsnacht en dag worden een uitdaging, maar ga m'n best doen om zo goed mogelijk aan mijn macro's te komen. Alcohol drink ik toch weinig, dus dat scheelt!

Zo lekker zelfgemaakte kipburgers met speltpita's en een grote salade eten :9

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 15:33

Ik zou graag ook af en toe willen meepraten als dat natuurlijk mag :)
Sinds 06-04 gestart dus net als meerdere hier er nu drie weken op zitten, ik vind het goed te doen!
Ben al een jaar te vinden in het krachthonk, was gestart met een personal trainer en eten volgens PHP (personal hormonal profiling) maar dat was voor mij persoonlijk niet vol te houden.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 18:14

Leuk carpediem! Interessant zeg en welkom :) Wat is dat precies PHP?

Ik ga zo lekker aan de aardbeien met slagroom en een mona toetje ♡ Het eerste "dirty food" in drie weken, en mán wat hunker ik daar naar.
Echt even een mentale opkikker ;)

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:12

Oeh dat klinkt wel heel goed! Lekker van genieten :D

PHP is gebaseerd op je hormoonprofiel, hier kom je achter door allemaal vragen in te vullen, een 12 punts huidplooimeting en je maten.
Vanuit daar rolt dan ook een trainingsschema, een voedingsprofiel en welke supplementen er bij jou passen (pillen geslikt waarvan ik nog
steeds niet weet wat ze moesten doen := )

Voor de voeding mag je geen koolhydraten samen met eiwitten en vetten eten.
Daarnaast de dag ook niet beginnen met koolhydraten, maximaal twee koolhydraat
maaltijden op een dag en dan is het ook nog verboden om twee koolhydraat maaltijden
achter elkaar te eten (snap je het nog :)) )

Ook het liefste eten zoals een "caveman", alles wat vliegt, zwemt, rent en groen is maar
geen barcode heeft is toegestaan. Dus dingen waar die o zo slechte suikers ;) in zouden
zitten moest ik weglaten.

Zou te maken hebben met de zuren in je maag en de opname de voedingsstoffen.
Je zou volgens deze manier van eten je metabolisme verhogen.

Ik boekte hier ook zeker resultaat mee, zeg niet dat het een slechte manier van leven is maar
voor mij was het niet vol te houden :)

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:43

Vandaag in de sportschool opende ik de app en werd even verrast door een nieuw schema..
En ik haat hem :=

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:57

Ik heb inderdaad ook een nieuw schema en ik ben er wel blij mee. Alleen die herhalingen := 10, 12, 16. Wow. Wel fijn, eindelijk een normale squat!

Hoe ging koningsdag bij jullie? Ik heb me redelijk goed kunnen houden, wel een patatje gehad maar verder enkel water en cola light!

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:19

CCCCC schreef:
Ik heb inderdaad ook een nieuw schema en ik ben er wel blij mee. Alleen die herhalingen := 10, 12, 16. Wow. Wel fijn, eindelijk een normale squat!

Hoe ging koningsdag bij jullie? Ik heb me redelijk goed kunnen houden, wel een patatje gehad maar verder enkel water en cola light!

Ik heb 6, 12, 25 herhalingen.. die 25 doen echt pijn, verzuur compleet en dat haat ik haha :)
Wel fijn vind ik een soort van upperbody en lowerbody dagen :)

Klinkt als een prima koningsdag toch?
Bij mij totaal geen problemen maar heb het ook niet gevierd, hele weekend geleerd voor een examen (waar ik helaas voor ben gezakt vanmorgen)

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 22:59

Goedenavond!

Ik leef weer. Hele weekend op pad geweest en stiekem patat gegeten (binnen macro's).
Vanmorgen stiekem op de weegschaal gestaan, al 2 kilo kwijt. Vind ik in drie week behoorlijk wat!

Ik heb 10, 12, 16, 16 herhalingen bij sommige oefeningen. leg press 2, 3, 4, 4 en een oefening 5, 6, 7, 7.
Best pittig! Maandag/dinsdag rustig aan, morgen en donderdag sporten en dan zaterdag en zondag weer.

Balen CarpeDiem_ van je examens... Wel leuk dat je hier ook bent!

Met koningsdag heb ik de hele dag gewerkt, was dus geen probleem :D

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 06:25

Koningsdag was verschrikkelijk hier :P veel te veel laten gaan en totaal niet op macro's gelet. Maar hier heb ik de dag daarna ook goed spijt van gehad, dus ik denk niet dat het weer zal gebeuren.

Ik heb ook een nieuw trainingsschema 10x10 en ook hier haat aan het nieuwe schema xD verschrikkelijk om maar twee circuits van 10 setjes en 10 hh te maken.

gisteren bovenlichaam, vandaag benen :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:17

Oke ik heb niets gezegd over m'n nieuwe trainingen. Ik kan amper typen. ZO verzuurd zijn mijn spieren. 10, 12, 16, 16 squats, chin ups en chest press. Ik ben echt dooood haha. Nu lekker shake en een handje blauwe bessen snacken. :9

Ik ben nu ook 2 kg kwijt trouwens, is echt pas vorige week gebeurd.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 16:11

Even een vraagje aan jullie. Dit is een deel van mijn trainingsschema:

Afbeelding

Ik ben echt kapot. Als ik van een oefening 10-12-16-16 doe, moet ik dat dan ook nog eens vier keer doen? Dat doe ik nu wel, maar ik vraag me af of dat niet VEEEEEEEEEEEEEEEEEL te veel is en ik voel me blond :o?

Stond om acht uur in de sportschool! Morgen weer lekker vroeg sporten, dan is het rustig en voel me fit de rest van de dag.
Laatst bijgewerkt door LienC op 29-04-15 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:13

Ik doe 1 set van 10, 1 set van 12 en dan 2 sets van 16. Ik zou het even aan je coach vragen! Leuke oefeningen wel!