Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suzanne F. schreef:Zo'n rottende foetus vind ik een minder fijn idee eigenlijk. Dan misschien liever cremeren en dan de as vermengen met een zaadje en die in de grond. Maar een boom haalt niks meer uit de as natuurlijk. Het gaat om de voedingsstoffen die de boom kan halen uit het lijk denk ik?
Suzanne F. schreef:Zo'n rottende foetus vind ik een minder fijn idee eigenlijk. Dan misschien liever cremeren en dan de as vermengen met een zaadje en die in de grond. Maar een boom haalt niks meer uit de as natuurlijk. Het gaat om de voedingsstoffen die de boom kan halen uit het lijk denk ik?
pipo schreef:Ik vind het wel wat. Hetgeen mij tegenstaat aan een kerkhof is dat je het graf moet onderhouden. Ik heb niets met graven en dood is dood. Mijn pa is gecremeerd en uitgestrooid over t grasveld van het crematorium (was in 1985) dus nog niet zo bekend dat cremeren toen. Mijn moeder is ook gecremeerd en ik heb haar uitgestrooid waar zij graag wou zijn. In het bos bij de hunnebedden vlak bij haar woning. Mijn man zou het liefst door een versnipperaar het bos in gespuugd willen worden. Maar daar krijg je geen toestemming voor.
Je hoeft niet in een kist begraven gecremeerd te worden, dat is een fabeltje. Ook hoef je geen lijkwagen te huren.. Heel veel word in je maag gesplitst door de begrafenisondernemer. Je mag zelfs in je tuin begraven worden, mits je een vergunning krijgt. En dat zijn moeilijke dingen.
Nogmaals op zich vind ik het wel wat, maar kan ook gewoon in een mooie kartonnen doos of in een katoenen zak of gewoon je kleding. Waarom dan weer 1 of ander futuristisch ei? Bomen hebben ruimte nodig om te groeien en te dicht op elkaar zal dus betekenen dat de ene de ander zal overheersen.. Is er zoveel ruimte ?? Of is het zoals in het leven.. kom maar op we zien wel waar het strandt???
Ailill schreef:Susannah92 schreef:Ik vind het een ontzettend mooi idee, maar het enige waar ik me zorgen over maak is dat zo'n bos de ideale plek zou zijn om een lichaam te dumpen
Lijken dumpen op een begraafplaats lukt Dexter ook aardig, goed idee

piezze schreef:pipo schreef:Ik vind het wel wat. Hetgeen mij tegenstaat aan een kerkhof is dat je het graf moet onderhouden. Ik heb niets met graven en dood is dood. Mijn pa is gecremeerd en uitgestrooid over t grasveld van het crematorium (was in 1985) dus nog niet zo bekend dat cremeren toen. Mijn moeder is ook gecremeerd en ik heb haar uitgestrooid waar zij graag wou zijn. In het bos bij de hunnebedden vlak bij haar woning. Mijn man zou het liefst door een versnipperaar het bos in gespuugd willen worden. Maar daar krijg je geen toestemming voor.
Je hoeft niet in een kist begraven gecremeerd te worden, dat is een fabeltje. Ook hoef je geen lijkwagen te huren.. Heel veel word in je maag gesplitst door de begrafenisondernemer. Je mag zelfs in je tuin begraven worden, mits je een vergunning krijgt. En dat zijn moeilijke dingen.
Nogmaals op zich vind ik het wel wat, maar kan ook gewoon in een mooie kartonnen doos of in een katoenen zak of gewoon je kleding. Waarom dan weer 1 of ander futuristisch ei? Bomen hebben ruimte nodig om te groeien en te dicht op elkaar zal dus betekenen dat de ene de ander zal overheersen.. Is er zoveel ruimte ?? Of is het zoals in het leven.. kom maar op we zien wel waar het strandt???
Hoe vervoeren ze je dan als je niet in een lijkwagen wil. Neem niet aan dat je met je geliefde stoffelijk overschot in de kofferbak van je kadetje naar de bgraafplaats mag komen.
Ailill schreef:Anouska15 schreef:Het idee vindt ik wel heel mooi eigenlijk! Ik vraag me dan alleen af hoe ze de overleden persoon in foetus houding in zo'n ei willen krijgen.
Volgens mij kun je het lichaam na de rigor mortis redelijk in een bepaalde positie plaatsen, althans dat denk ik.
pipo schreef:cremeren gebeurd in je uppie hoor. Begraven worden kan je in geval van weinig geld een vreemde op je krijgen of een familiegraf. Wat wil je dan wel. Het is zowiezo een moeilijk iets. Maar helemaal als de nabestaande niet weten wat je zou willen.
Jasmijn159 schreef:SAKKIA schreef:Dan moet je heel snel in positie gelegd worden denk ik??
Nee hoor, rigor mortis, het stijf worden van een lichaam na de dood treedt enkele uren na sterfte op maar is niet blijvend.
Ik vind dit een heeel mooi inititatiefTerug naar de natuur, letterlijk!