Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 16:52

De cup is niet helemaal hetzelfde. De 70c heeft cups met een groter oppervlak dan de 75b. Dat is juist 50% van het succes van deze methode. De andere 50 de kleinere omvangsmaat natuurlikk :P

Ben erg benieuwd naar hoe een 70C je zit! :D

Sem_

Re: Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:57

Ah oke, weer wat geleerd. :D

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:58

Ik word al bang als ik naar het filmpje kijk. Hoop dat ik gewoon een juiste maat draag... heb al F cup. Als er dan nog eens blijkt dat er maten bij komen dan is er al helemaal geen (betaalbare) bh te vinden.

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:11

Woehoe mijn omtrek heb ik altijd goed gehad. Alleen heb nu 75B bijna C terwijl ik 75A draag. Zal maar eens overgaan op de B. Merk wel dat A me wat te klein wordt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:36

Ik heb me ooit op mijn 17e laten opmeten bij de Hunkemuller. Droeg toen altijd 75B maar dat werd te klein. Ze hebben me toen opgemeten (wel op de juiste plek, onder de borsten) en verder "op de gok" gezegd dat ik wss een 70D moest hebben. Weet nog dat ik heel vreemd opkeek want ik dacht dus ook altijd dat D echt extreem groot zou moeten zijn. Uiteindelijk bleek een 70D nog te klein ook (qua cup).

Volgens dit filmpje moet ik een 70G hebben, maar waar ga ik zo'n ding vinden zonder dat het me een rib uit mijn lijf kost :') En waar je zo'n ding kan vinden (in een ander kleurtje dan vleeskleur met slappe cups :+ )
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 25-02-15 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:37

65f zou ik volgens die site moeten hebben _O- Dacht dat ik daar nu eindelijk van af was :+
Ik draag nu een 70D met tussenstukje, dus eigenlijk 75C. (tussenstukje omdat 70toch wat te strak was voor dag en nacht, maar 75C hadden ze niet, en zou niet op tijd binnen zijn indien besteld) En zoals ik die nu aan gebruik voldoet ie aan alle eisen van passende bh, alleen zitten er geen beugels in.
Nu zal het voor mij misschien geen representatief waarde geven, aangezien ik recent ben geopereerd, kwam van 75F/G, wat ook netjes aan alle eisen voldeed
Laatst bijgewerkt door Rintah op 25-02-15 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:37

Fiffill schreef:
Ik heb me ooit op mijn 17e laten opmeten bij de Hunkemuller. Droeg toen altijd 75B maar dat werd te klein. Ze hebben me toen opgemeten (wel op de juiste plek, onder de borsten) en verder "op de gok" gezegd dat ik wss een 70D moest hebben. Weet nog dat ik heel vreemd opkeek want ik dacht dus ook altijd dat D echt extreem groot zou moeten zijn. Uiteindelijk bleek een 70D nog te klein ook (qua cup).

Volgens dit filmpje moet ik een 70G hebben, maar waar ga ik zo'n ding vinden zonder dat het me een rib uit mijn lijf kost :') En waar je zo'n ding kan vinden (in een ander kleurtje dan vleeskleur met slappe cups :+ )

Naron in Breda, heerlijk bh's voor een tientje of vijf...

Rintah schreef:
65f zou ik volgens die site moeten hebben _O-
Ik draag nu een 70D met tussenstukje, dus eigenlijk 75C. (tussenstukje omdat 70toch wat te strak was voor dag en nacht, maar 75C hadden ze niet.) En zoals ik die nu aan gebruik voldoet ie aan alle eisen van passende bh, alleen zitten er geen beugels in.
Nu zal het voor mij misschien geen representatief waarde geven, aangezien ik recent ben geopereerd, kwam van 75F/G.

Nacht? :o

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:40

Fiffill schreef:

Wel eens bij Anna Diva gekeken (online shop)?
Ik koop daar altijd Freya bh's, voorgevormd en behoorlijk stevig en vorig jaar zelfs met een leuk printje (tijger.. rawr }> ).
Kan geen Hunkemöller bh tegen op (die koop ik voor de mooi :') ).

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:41

Tink89: dag en nacht ja, ivm herstel na borstverkleining. Wel zo prettig/goed voor herstel. Tijdelijk dus.
Laatst bijgewerkt door Rintah op 25-02-15 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:42

Hunkemoller kom ik ook al jaren niet meer, die hebben sowieso nooit de maat die ik nu draag (iig niet in de winkel). Maar bedankt voor de tip ik ga eens op die website kijken!

Breda is absoluut niet om de hoek helaas :P

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:52

Geryon schreef:
Annoya schreef:
Ik denk dat ik verkeerd gemeten heb 80E no way

80 via deze methode krijgen, lijkt me niet kloppen inderdaad. Wat draag je nu?

Het is niet op mij gericht, maar ik verbaasde me even over deze opmerking. Hoezo zou het niet kloppen als je met deze methode 80 krijgt? Ik zit zelfs op 88 (en dat is echt insnoeren!) en zo moddervet ben ik ook weer niet. Zoals ik al zei, op mn slankste zit ik op 82 cm omtrek.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:16

Zwerte schreef:
Geryon schreef:

Het is niet op mij gericht, maar ik verbaasde me even over deze opmerking. Hoezo zou het niet kloppen als je met deze methode 80 krijgt? Ik zit zelfs op 88 (en dat is echt insnoeren!) en zo moddervet ben ik ook weer niet. Zoals ik al zei, op mn slankste zit ik op 82 cm omtrek.

Daar ben ik ook benieuwd naar :)

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:22

Herkenbaar! Een tijdje geleden kwam ik op een ander forum een heel verhaal over de verkeerde BH maat bij vrouwen tegen, ook met links om dan wel tot de juiste maat te komen. Als advies kreeg ik 75E, na 3x opnieuw meten en 'dat kan toch niet kloppen' op naar de Hunkemöller.

Uiteindelijk met 80D naar huis en het zit goddelijk! Waar ik voorheen dacht dat mijn B maat bh's prima waren zweer ik nu bij degenen die ik nieuw heb gekocht, echt zo'n verbetering!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 18:23

Ik bedoelde het in combinatie met de E. Als je 80 via deze methode krijgt, dan ben je erg breed (zelf ben ik ook in de 80cm kwa omtrek en krijg 70 via deze methode (80/85a in nederland) dus vandaar). En dat is vaak in combi met veel grotere cups via deze methode. Vandaar leek het mij sterk. Niet goed opgeschreven :P

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:11

Ik kom uit op 85d en draag nu 85c. Bijna goed dus! Mijn tante heeft een lingeriewinkel dus die weet er wel wat van af. Best een brede maat, maar ik heb gewoon veel vet op mijn rug, niet erg sexy haha. Ik vind het echt een heel logisch filmpje en mensen die het afkraken, je verliest toch niks als je het niet probeert toch?

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:24

Volgens deze methode zou ik ipv een 80C op 75E uitkomen. Vanmiddag bij de Hunkemoller geweest en dat zit inderdaad beter. Had eerst een 75D aan maar zowel verkoopster als ik waren het erover eens dat het een 75E moest worden.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:44

Misschien binnenkort als ik weer geld (en een baan) heb toch maar eens een keer een winkel binnenlopen en verschillende maten passen.

Heb best wel brede en "kleine" borsten. Met meten van mn omtrek (goed strak) kom ik uit op 81cm en heb daarnet ff verschillende bhs gepast maar bij de meeste (80...) had ie ook nog wel makkelijk 5cm strakker gekunt (komt wel bij dat ik recent iets afgevallen ben maar wel weer rond een gewicht schommel waar ik al meerdere jaren rond blijf hangen).
Bij het meten voorover hangend kom ik toch wel op ong 98-100cm uit terwijl er dus "niks" zit.
Draag voornamelijk 80B maar merk dus met de cup wel dat het wel (net) gevuld is maar ik wel sneller aan de zijkant bij mn oksel en bij mn band in mn zij/onder mn oksel nog vet "over" heb en de cup dus eigenlijk te smal is. Want de band had bij naar achter trekken dus nog best wel strakker gekunt.

Nu heb ik ook 2 BHs met magneetsluiting aan de voorkant die uit Canada komen. De ene is 80B en de ander een 80C omdat die kwa cup net iets beter zat maar de B kleur hadden ze niet in een C en ik wilde toch echt ook die kleur hebben :o :')
Ze beiden nog maar eens aangetrokken en zie wel dat ik bij de C minder vet op mn rug zie "uitpuilen" terwijl ik bij de B wel een klein randje aan de bovenkant heb.

Daarnaast laatst een aantal 70D/E BHs gekregen van de vriendin van mn broertje en die voor de eerste keer maar eens aangetrokken (nooit eerder gedaan want "daar pas ik nooit in") en ondanks dat sommige wel wat strak zaten zat de 70E toch het beste van allemaal.

Als ik dus weer tijd heb toch maar eens kijken naar hoe 75C/D gaan vallen... Interessant dit :')
Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 25-02-15 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:44

Annoya schreef:
Ik denk dat ik verkeerd gemeten heb 80E no way

[/quote]
Het is niet op mij gericht, maar ik verbaasde me even over deze opmerking. Hoezo zou het niet kloppen als je met deze methode 80 krijgt? Ik zit zelfs op 88 (en dat is echt insnoeren!) en zo moddervet ben ik ook weer niet. Zoals ik al zei, op mn slankste zit ik op 82 cm omtrek.[/quote]

Oh die omvang van 80 is het punt. Bij Hunkemöller meten ze mij op 85 maar van een A cup naar E dat ik in mijn ogen bizar.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:20

Ik heb altijd D gehad, dan zou ik nu op een E of F uitkomen? Dat klinkt echt te groot.
Maar ik ga deze week wel eens proberen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:39

Misschien een hele domme vraag, maar wat is nou het echte verschil tussen de tabel uit het filmpje en bijvoorbeeld de maattabel op de site van Hunkemöller?
Deze dus: http://www.hunkemoller.nl/nl_nl/tips-ad ... guide.html
Want via de Hunkemöller kom ik overduidelijk op een 75A, terwijl via het filmpje ik eerder op 70D uitkom :')

Edit: Sterker nog, mijn maat bestaat niet eens in de tabel van Hunkemöller.. Dan zou ik nog minder dan een A cup hebben? Ondermaat 73 en borstomvang 82 gemeten op de manier vanuit het filmpje. En borstomvang 79 gemeten op de manier zoals bovenstaande tabel. I'm confused :') Of ik kan niet meten of ik ben heel raar gevormd ofzo?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:51

Ghostattack schreef:
Misschien een hele domme vraag, maar wat is nou het echte verschil tussen de tabel uit het filmpje en bijvoorbeeld de maattabel op de site van Hunkemöller?
Deze dus: http://www.hunkemoller.nl/nl_nl/tips-ad ... guide.html
Want via de Hunkemöller kom ik overduidelijk op een 75A, terwijl via het filmpje ik eerder op 70D uitkom :')

Edit: Sterker nog, mijn maat bestaat niet eens in de tabel van Hunkemöller.. Dan zou ik nog minder dan een A cup hebben? Ondermaat 73 en borstomvang 82 gemeten op de manier vanuit het filmpje. En borstomvang 79 gemeten op de manier zoals bovenstaande tabel. I'm confused :') Of ik kan niet meten of ik ben heel raar gevormd ofzo?

Sowieso is de meetmethode dus al anders. Strak trekken vs los meten maakt al veeeeel verschil. Als je zoals ik veel vetjes hebt, kan dat gewoon twee omvangmaten schelen. Hunkemoller wil mij in een 90G hebben, lame nie lachen! Ik draag dus wat echt past, namelijk nu een 80 F of heel soms G. Zodra ik weer wat afval ga ik terug naar de 75, want dan is 80 toch echt weer te groot. En zij willen me dus zelfs in 90 hebben! Echt kansloos gewoon....

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:55

Ik ga straks eens meten!
Ik draag nu 70B of 70C, ligt beetje aan het model en het merk.
Eigenlijk zou ik qua omvang volgens mij wel kleiner moeten (en dan qua cup groter waarschijnlijk) maar dat kom ik echt bijna nooit tegen. (ja inderdaad die kindertopjes) en ik heb niet het geld om enorm veel geld uit te geven voor een BH uit een speciaalzaak.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:55

Volgens de hunkemoller moet ik een AA75 aan. Nooit gehoord van die maat trouwens. In mijn hoofd klinkt dat nogal als een kleine cup maar hey...ik zal binnenkort eens live testen. Ben toch wel benieuwd.

Edit: :') en volgens een andere link doe ik het al jaren goed. 70B maar omdat ik op de grens zit tussen B/C kan het ook een 70C zijn...
Laatst bijgewerkt door friendly op 25-02-15 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 20:58

NogSteedsGek schreef:
Volgens deze methode zou ik ipv een 80C op 75E uitkomen. Vanmiddag bij de Hunkemoller geweest en dat zit inderdaad beter. Had eerst een 75D aan maar zowel verkoopster als ik waren het erover eens dat het een 75E moest worden.

*\o/*

Blacky94 schreef:
Misschien binnenkort als ik weer geld (en een baan) heb toch maar eens een keer een winkel binnenlopen en verschillende maten passen.

Heb best wel brede en "kleine" borsten. Met meten van mn omtrek (goed strak) kom ik uit op 81cm en heb daarnet ff verschillende bhs gepast maar bij de meeste (80...) had ie ook nog wel makkelijk 5cm strakker gekunt (komt wel bij dat ik recent iets afgevallen ben maar wel weer rond een gewicht schommel waar ik al meerdere jaren rond blijf hangen).
Bij het meten voorover hangend kom ik toch wel op ong 98-100cm uit terwijl er dus "niks" zit.
Draag voornamelijk 80B maar merk dus met de cup wel dat het wel (net) gevuld is maar ik wel sneller aan de zijkant bij mn oksel en bij mn band in mn zij/onder mn oksel nog vet "over" heb en de cup dus eigenlijk te smal is. Want de band had bij naar achter trekken dus nog best wel strakker gekunt.

Nu heb ik ook 2 BHs met magneetsluiting aan de voorkant die uit Canada komen. De ene is 80B en de ander een 80C omdat die kwa cup net iets beter zat maar de B kleur hadden ze niet in een C en ik wilde toch echt ook die kleur hebben :o :')
Ze beiden nog maar eens aangetrokken en zie wel dat ik bij de C minder vet op mn rug zie "uitpuilen" terwijl ik bij de B wel een klein randje aan de bovenkant heb.

Daarnaast laatst een aantal 70D/E BHs gekregen van de vriendin van mn broertje en die voor de eerste keer maar eens aangetrokken (nooit eerder gedaan want "daar pas ik nooit in") en ondanks dat sommige wel wat strak zaten zat de 70E toch het beste van allemaal.

Als ik dus weer tijd heb toch maar eens kijken naar hoe 75C/D gaan vallen... Interessant dit :')

*\o/*
Een veel grotere cup maar smallere omvang is ook voor mij dé oplossing voor te smalle cups :D

chimello schreef:
Ik heb altijd D gehad, dan zou ik nu op een E of F uitkomen? Dat klinkt echt te groot.
Maar ik ga deze week wel eens proberen.

Je zal merken dat de e en f echt niet zo groot zijn als je denkt, als je ze maar in kleinere omvangsmaten neemt. :P

Ghostattack, het is heel logisch dat je borstomvang groter is volgens de manier van het filmpje! Dat is één van de redenen waarom je volgens het filmpje een aantal letters opschuift.
Volgens de hunkemuller tabel heb ik 85aa ofzo :')
Volgens het filmpje 70D en dat zit super (tenzij het merk diepe cups heeft) dus ik raad je echt aan ook 70D of eventueel 70C te passen!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:00

Ik snap het verschil in borstomvang prima.. Maar ik snap die tabel van hunkemoller niet, want dan zou ik dus geen bh aan kunnen want dan heb ik een cup -AA ofzo? _O- Mijn maat staat er gewoon niet eens tussen.

Maar ik ga inderdaad eens 70C of 70D passen :j Ben nu wel heel erg benieuwd geworden