Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Patt schreef:Niet veroordeel..........sorry hoor. Teksten beetje inhoudsloos jammer.
Wie wil er nu overgewicht hebben? Niemand toch?
Bedenk dat er meer mensen te dik zijn dan dat je weet met ieder zijn of haar problemen erachter.
Nooit veroordelen!
Als je er zelf nooit voor hebt gestaan zeker niet.
maar wat ik ermee wil zeggen: Ja TS (en anderen), je kunt je wel zorgen maken om het lichaam van een ander, maar je kunt iemand niet dwingen om af te vallen. Bij mij riepen mijn ouders ook dat ik moest afvallen terwijl ik er nog niet aan toe was, en dat heeft alleen maar meer schade aangericht. Ja, je kunt het zonde vinden, maar ga iemand daar niet steeds mee confronteren. Bij mij ging dat nog meer ten koste van mijn (al niet zo beste) zelfbeeld en dan trap je iemand onbedoeld met goede adviezen alleen nog maar meer de grond in. Er is maar één iemand die het uiteindelijk kan doen, en dat is de persoon met overgewicht zelf. En ja het kan, maar met ernstig overgewicht afvallen is topsport (ja echt) en dan moet je met name mentaal heel sterk in je schoenen staan, anders gaat het je echt niet lukken. Helaas vergeten 'buitenstaanders' nog weleens dat het in het koppie ook nog moet meewerken en zien zij vaak alleen 'een vetklep zonder wilskracht'. xTammyy schreef:Ik vraag mijzelf wel altijd af: hoe kun je met jezelf leven als je overgewicht hebt?
Dat bedoel ik niet ten nadele van anderen, die gedachte heb ik puur omdat ik op het randje van anorexia heb gezeten en omdat ik kan eten wat ik wil.
Een denkfout in mijn hoofd dus.
Daarnaast ken ik ook zat mensen die voor het mooie te vol zijn (wat is mooi denk je dan) maar geen moeite doen om af te vallen al willen zij dat zelf. Vooral dat soort mensen ga ik nooit begrijpen.
Het is een lastige discussie. Mensen mogen mij wel uitmaken voor anorexia patiënt of zeggen dat ik meer moet eten (geloof me, wat ik op een dag eet laat je schrikken) maar zodra ik zeg dat een ander moet minderen heb je de poppen aan t dansen..
Amandavd schreef:xTammyy schreef:Ik vraag mijzelf wel altijd af: hoe kun je met jezelf leven als je overgewicht hebt?
Dat bedoel ik niet ten nadele van anderen, die gedachte heb ik puur omdat ik op het randje van anorexia heb gezeten en omdat ik kan eten wat ik wil.
Daarnaast ken ik ook zat mensen die voor het mooie te vol zijn (wat is mooi denk je dan) maar geen moeite doen om af te vallen al willen zij dat zelf. Vooral dat soort mensen ga ik nooit begrijpen.
Het is een lastige discussie. Mensen mogen mij wel uitmaken voor anorexia patiënt of zeggen dat ik meer moet eten (geloof me, wat ik op een dag eet laat je schrikken) maar zodra ik zeg dat een ander moet minderen heb je de poppen aan t dansen..
Sorry maar dit is echt wel het meest kansloze wat ik ooit gelezen heb. En niemand zegt dat het mag dat een ander jouw voor anorexie patient mag uitmaken et, ook dat is onfatsoenlijk.
Mensen bemoei je toch eens lekker met je eigen. Hebben jullie geen problemen om je druk over te maken? Wees toch in godsnaam eens een beetje tolerant en laat elkaar lekker leven zoals een ander dat wil. Ziet de wereld er een stuk zonniger uit.
ben je verhaal idd al vaker tegen gekomen maar dat maakt me geen ruk uit. Vind het zo ontzettend knap! Zó veel afvallen. nuvel schreef:Hier iemand met over gewicht.
Nee ik heb geen ziekte waardoor ik dik word.
Ik weeg 95 kilo en dat misstaat me niet.
Waarom doe je zo veroordelend over mensen met over gewicht?
Zelf al eens gekampt met over gewicht?

Amandavd schreef:xTammyy schreef:Ik vraag mijzelf wel altijd af: hoe kun je met jezelf leven als je overgewicht hebt?
Sorry maar dit is echt wel het meest kansloze wat ik ooit gelezen heb.
vencedor schreef:Ik denk dat 9 van de 10 wel af zou kunnen vallen. Gaat het makkelijk, nee absoluut niet. Vraagt het doorzettingvermogen en veel dicipline JA. en in dat laatste.zit vaak het probleem. Mijn neef was echt zwaar 120+ kilo, inmiddels 40 afgevallen door sporten, en anders eten, hij heeft een sportabbo dat hoe vaker je gaat, hoe goedkoper het wordt. En daar heb ik super veel respect voor!
En ik heb niets tegen zware mensen. Wel.tegen zeurende zware mensen en opmerkingen als. Zucht ja jij heb gemakkelijk praten.
PaulinBijoux schreef:Ik vind het jammer dag er een taboe op rust. Je mag vanalles zeggen tegen elkaar, maar begin niet over overgewicht.
Ik heb aanleg om dik te worden. Ook te dik geweest in m'n puberteit, nu weer normaal. Ik let elke dag op wat ik eet en sport regelmatig.
Maar, of je er nou wel of niet wat aan kan doen, als ik in het vliegtuig zit en jouw postuur past niet in het stoeltje, da vind ik dag vervelend. Ik wil niet tegen jouw lichaam aan geplakt zitten.
Als je tegen mij zegt dat je niet snapt dat je paard continue zo vast in z'n rug zit en je zit er elke dag met je 130+ kilo op, dan ga ik je vertellen dat je gewoon te dik bent en dat het arme paard daar de dupe van is.
En zo zijn er wel meer voorbeelden.
Een van mijn beste vriendinnen is veel te zwaar en kan er niks aan doen. Heel vervelend voor haar, maar maakt haar niet minder aardig. MAAR ik hoef haar ook niet uit te leggen waarom ze niet op mijn paard mag zitten.
Ninx schreef:Gezond eten is niet veel duurder. Ga 1x pw naar de markt en koop een grote kist vol met groenten en de basis van je maaltijden voor de hele week. Dat kost je echt NIKS! Of kijk eens naar de docu Fat, Sick & Nearly Dead en ga met groentensappen eerst eens wat meer goeds aan je lijf toevoegen.
Onlangs is wederom bewezen dat het weinig eten van groenten en fruit dodelijker is dan autorijden of het vliegtuig pakken. Geen goede bouwstoffen in je lijf stoppen is gewoon levensgevaarlijk.
Tot slot: ik ben wel boos op mensen met zwaar overgewicht die rijden. Zij komen zomaar boven de 20/25% uit en dat kun je echt niet goedpraten :-(