OW ts wat een heftig verhaal.
Ik had net een hele reactie getypt en toen ik bijna klaar was verdween ineens alles
Dus hierbij opnieuw.
Ruim 4 jaar geleden ook van een jonge pony gevallen, net zo terecht gekomen als jou maar aangezien die pony bleef bokken en rennen dacht ik meteen opstaan en weg hier.. Ik dus opgestaan maar zakte meteen weer door mijn benen. Uiteindelijk toch kunnen gaan staan en naar binnen gegaan. Pas de volgende dag in de avond ben ik naar het ziekenhuis gegaan waar bleek dat ik mijn eerste lendenwervel gebroken had.
Ik werd meteen op een bed neer gelegd en moest een hele week plat op mijn rug blijven liggen, ik mocht mijn benen nog niet eens optrekken. Echt een verschrikkelijke week kan ik je vertellen. Uiteindelijk na een week precies zo'n corset als jou gekregen, nadat ik weer kon lopen en ermee over weg kon mocht ik na zo'n 10 dagen het ziekenhuis verlaten.
Eenmaal thuis heb ik de eerste tijd veel gelegen, het doet veel met je lichaam als je een week stil hebt gelegen. Lopen en al helemaal zitten was een drama. Maar na lang opbouwen ging het steeds beter, na 6 weken mocht het corset af en kon ik steeds weer wat meer. Ik heb moeten stoppen met mijn opleidingsjaar omdat ik doordat ik te veel zou missen het toch niet ging redden en ik 1,5 uur enkele reis moest reizen naar school.
Ik zat na zo'n 5 maanden weer op het (een heel oud super braaf ) paard. Toen was ik ook wel weer volledig hersteld, hoewel ik nog vaak zat last heb van mijn rug.
Ik zou proberen zo recht en plat mogelijk te liggen, probeer je rugwervel zo recht mogelijk te houden, dat is ook de hele bedoeling van je corset, die dwingt je rechtop te staan en lopen en zitten.
Verder kan ik je maar 1 ding zeggen; je hebt maar 1 kans om dit goed te laten genezen, en dat is NU!
Edit: wat betreft je vraag over je haar: mag je niet douchen vanwege je corset?
Ik mocht dat namelijk wel, terwijl ze bij mij dus zo streng zijn geweest. Ik moest op een krukje in de douche zitten en als ik rechtop bleef zitten mocht het corset af. Mijn moeder of mijn vriend heeft me dan gedoucht en afgedroogd. Je bent nu heel hulpbehoevend maar het is niet anders. Probeer het zo op te lossen!
Laatst bijgewerkt door Guusje1 op 12-02-15 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt