Stoppen met nagelbijten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiimm_

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:43

Ik haak ook even aan. Ik bijt al 22 jaar tot bloedens aan toe, heb op sommige vingers bijna geen nagel meer zitten.. :')

Krijg je van gelnagels etc. geen zwakke/gevoelige nagels?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:44

Klopt, alleen zou ik ook zo graag mooie 'naturel' nagels willen hebben voor als ik eens geen lak op heb. Ach laten we t maar zien als straf voor 20 jaar bijten :7.

Afbeelding
Dit is met gellak, vond ik ook wel heel mooi en bleef veel langer zitten. Misschien is dat nog een tip voor de andere dames in het topic?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:49

Geen enkele kunstnagel is slecht voor je nagels ALS ze maar kundig gezet zijn. Als een kunstnagel correct geplaatst en verwijderd wordt dan zullen je natuurlijke nagels daar niet slechter onderuit komen. Het nadeel is dat er maar weinig echt goede nagelstylisten zijn. Het is geen beschermd beroep en zelfs bij de Op=Op voordeelshop kun je een acryl pakket kopen voor €14. Dat zorgt ervoor dat er veel prutsers zijn die denken het te kunnen en vaak slechte producten gebruiken.
Als je een goede kunstnagel laat zetten dan kan dat zeker helpen om je zwakke natuurlijke nagel aan te laten sterken.

De producten moeten van goede kwaliteit zijn en die zijn nu eenmaal niet goedkoop. Een opleiding tot nagelstyliste kost behoorlijk wat geld en tijd en dat is niet voor niets. De dames die denken het zelf te kunnen zitten er echt goed naast. Het is niet alleen een kwestie van een, op het oog, nette nagel maken maar er zit nog een hoop achter.

Als je kunstnagels overweegt zoek dan een goede styliste. Kijk of ze haar papieren heeft (en sorry, een LOI cursus is niet te vergelijken met een gedegen praktijk opleiding), kijk of ze hygiënisch werkt, kijk naar haar resultaten. Vraag ook ervaringen aan anderen.
LadyMadonna gaf ik een ander topic een goede tip of grof het kaf van het koren te scheiden. Zeg tegen haar dat je last hebt van witte vlekjes op de nagels, zodra ze aankomt met kalk en calcium tekort moet je je omkeren en nooit meer terug komen want dan heeft ze geen flauw benul waar ze mee bezig is.
Overigens is niet iedere styliste handig met nagelbijters. Dat is een stuk lastiger werken dan een niet-bijter. Geef altijd van te voren aan dat je een bijter bent als je de afspraak maakt en vraag of ze daar ervaring mee heeft.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:51

Ik denk dat ik hier ook maar moet aanhaken :=

Tijdens de kerstvakantie 2 weken gestopt, daarna het nog een week volgehouden en nu is alles weer er fijn afgeknaagd :Y) Dat moet toch anders kunnen.

Ik knaag vooral in de file en ik heb veel file (handschoenen aan in de auto helpt), onder de douche :roll: , tijdens een spannend boek etc.etc.etc..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:52

cribox ;) is garandeer je dat elke keer als je je vingers in de buurt van je mond brengt je er klaar mee bent, de geur is al zo heftig laat staan de smaak en het brandende effect erna...

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:54

Ik heb inmiddels tape-jes om mijn vingers gedaan... :')
Zodat ik nu ook eens van mijn nagelriembijten afkom.. Hoop ik.. Nagels gaat echt wel redelijk. Tot ik stress heb of er een haal zit. Nagellak werkt ook niet dan. Dan pulk ik door, tot er een randje weg is, en dan moet alles eraf..

Ik kijk ook altijd naar andere nagels ja.. Whaha. Stom eigenlijk he..

MaximeFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:06

Zou ik me hier mogen melden? van de 16 jaar op deze aardkloot bijt ik zeker al 7 jaar, nu sinds 14 januari gestopt met bijten omdat ik heel graag op de bruiloft van mijn moeder einde van het jaar mooie lange verzorgde nagels wil hebben ipv stompies met velletjes en degelijke, en ik moet zeggen, het gaat me best goed af (even flink afkloppen!)

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:12

Tape kan ook nog in plaats van pleisters. Alleen doe het vooral op school en dan ga ik dat niet doen :')

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:14

Ik heb járenlang nagel gebeten, ben er vanaf gekomen door inderdaad eerst pleisters of tape er op te plakken :+ Toen ik eenmaal die eeuwige cirkel doorbroken had, ging ik verder met er nagellak op te doen zodat ik die vieze smaak/ stukjes nagellak in mijn mond had als ik weer ging bijten.

Toen ik eenmaal door had dat mijn nagels zelfs een stukje gegroeid waren was ik zó trots op mijn mooie "lange" nagels dat ik nooit meer heb gebeten :')

Wendy1987 dat nagelriem probleem heb ik nog steeds, vreselijk. Ik blijf eraan plukken. Mijn vriend moet me af en toe echt even op mijn vingers tikken :')

Succes iedereen, het is een vervelende gewoonte om vanaf te komen. Jullie kunnen het *\o/*

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:16

Als je nagelriemen goed verzorgd dan heb je geen velletjes meer en dus ook niets te pulken. ;)

MaximeFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:20

Wat bij mij heeft geholpen te stoppen is om het op sociale media te gooien zodat je eigenlijk niet terug kan. Ik heb op FB gezet met zn levensgebeurtenis ''Is gestopt met nagelbijten'' heel veel leuke lieve reacties gehad, helpt bij mij enorm! :D

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:22

Ja, maar dan moeten er eerst geen velletjes meer zijn, om aan te pulken.. Dat hoop ik nu te bereiken. Ik zal even foto uploaden hoe het er nu uitziet met tape :Y)

Afbeelding

Edit: Zo loop ik nu dus rond op mijn werk, om elke vinger een tape-je, puur om de nagelriemen. Dit werkte namelijk ook wel als ik weer eens een krab had van een kat oid.
Alleen dan ga ik daarna uiteindeljk toch weer bijten en pulken. Dat moet nu maar eens doorbroken worden hoop ik... Ik kan het!! * Kijkt trots * :')
Ik heb een hele mooie verzorgingsset. Kan ik die eens gaan gebruiken ipv mijn tanden :')
Laatst bijgewerkt door wendy1987 op 02-02-15 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:25

De velletjes zou je voorzichtig kunnen knippen zodat je er niet meer bij kunt, dan goed verzorgen en dan zou je dat probleem niet meer moeten hebben.
Ik vind zelf Lush Lemony Flutter heel fijn. Als je daar 2 à 3 keer per dag mee smeert dan zul je zien dat je nagelriemen heel snel verbeteren. Een gezonde nagelriem zorgt ook weer voor een gezonde nagel.

Mijn nagels waren een bepaald moment zo lang dat ik het zonde vond om ze kapot te maken. Ik bijt inmiddels al jaren niet meer maar ik moet wel áltijd een vijl bij me hebben want als er een haakje aankomt dan is de kans groot dat ik hem stuk bijt.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:27

Ik heb jaren erg nagel gebeten, tot bloedens toe of veel te ver bijten.. maar sinds ik gelnagels heb bijt ik niet meer..

Je probeert het een keer maar er is geen bijten of punniken aan. Natuurlijk is het niet goed voor je nagels maar, het ziet er mooi verzorgd uit.

Wel een tip, begin niet aan acryl en laat dit niet bij de goedkopere chinezen adresjes plaatsen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:28

Ja, alleen knippen, doe ik dan dus met mijn tanden... :') En dan scheurt er weer vanalles mee, moet dat ook weer kort.. Irritant.
Waar kan je dat dan halen? Anders ga ik daar eens naar kijken idd.. Het patroon moet gewoon vooral even doorbroken worden.
Want idd, mijn nagels zijn nu redelijk lang en dan gaat het ook wel goed zolang er geen halen inzitten of ik geen stress heb. Binnenkort maar weer eens lakken denk ik :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:30

@Mvdbijl, waarom geen acryl? Ik heb namelijk vaak genoeg een acryl nagel bij een bijter gezet en dat gaat prima. Sterker nog, ik vind het makkelijker en mooier om met acryl een nagelbijter te behandelen. Wat je niet moet doen is ze te lang laten maken want dat gaat fout, of je nu gel of acryl hebt en hoe goed ze ook gezet zijn. Je bent het niet gewend dus de kans dat ze je eraf stoot is goed aanwezig.

De goedkope "salons" kun je inderdaad beter voorbij lopen.

@Wendy, Lemony Flutter koop je bij Lush. Ik vind zelf de nagelriem créme van Sally Hansen en de olie van OPI ook heel fijn.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:34

f*ck it, ik ga leukoplast halen en ik tape mijn vingers vol. heb het opeens helemaal gehad met mijn handen.

Wendy, je hebt me over de streep hoor, haha!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:37

Hahahaha! Ja, ik dacht vandaag op mijn werk ook echt. Zo, nu ben ik er klaar mee.. En dan gaat het wrs ook wel lukken.. Als ik iets in mijn hoofd heb..... :')

Oke, ik ga eens even rondneuzen of ik het ergens in de buurt kan vinden of via internet.. Thnx!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:39

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:39

Acupunctuur !!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 08:48

Ik ontdekte laatst dat mijn zoontje (9) ook nagel beet.
Heb ik hem op google twee woorden, nagelbijten en wormen, in laten tikken.

Haha jullie hadden zijn snoetje moeten zien _/-\o_ toen hij foto's zag van die aars maden e.d.
Hij heeft het nadien wel gelaten om er op te kluiven *\o/*

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:38

Die techniek gebruik ik bij meiden die denken dat ze zelf kunstnagels kunnen zetten en dat een opleiding nergens voor nodig is. Werkt top +:)+

Hoe gaat het met de ex-bijters vandaag?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:30

Tazzey schreef:
Die techniek gebruik ik bij meiden die denken dat ze zelf kunstnagels kunnen zetten en dat een opleiding nergens voor nodig is. Werkt top +:)+

Hoe gaat het met de ex-bijters vandaag?

Pleisteren werkt erg goed bij mij! Al anderhalve dag "clean".

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:39

Kiimm_ schreef:
Ik haak ook even aan. Ik bijt al 22 jaar tot bloedens aan toe, heb op sommige vingers bijna geen nagel meer zitten.. :')

Krijg je van gelnagels etc. geen zwakke/gevoelige nagels?

nee hoor, de mijne kwamen er sterker onder vandaan :j Toen ik beet waren ze erg slap en zacht, nu zijn ze veel sterker :)
Maar nu ze weer mooi zijn verzorg ik ze ook beter met nailhardener enzo

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:46

Pas met verharders wel op Verootjoo, ze kunnen de nagel heel erg verkleuren en teveel gebruik is ook niet goed voor de nagel.

Chiave, top! Het begin is er!