Goede beha voor een maatje meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Goede beha voor een maatje meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:31

Ik heb met mijn 100F echt de grootste problemen een BH te vinden. Voorgevormd vind ik verschrikkelijk. Zit mij echt nergens naar, meeste bh's zijn zwart of huidskleur in mijn maat dus ik ga dit topic eens goed doorlezen!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:40

Amandavd schreef:
Ik heb met mijn 100F echt de grootste problemen een BH te vinden. Voorgevormd vind ik verschrikkelijk. Zit mij echt nergens naar, meeste bh's zijn zwart of huidskleur in mijn maat dus ik ga dit topic eens goed doorlezen!

Da's geen ingewikkelde maat hoor. De meeste lingeriezaken hebben die gewoon hangen.... Waar zit je ergens in de buurt? Ik zou ook eens laten nakijken of je de goede maat aan hebt, de meeste vrouwen dragen een te grote omtrek en een te kleine cup.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:45

Tink89 schreef:
Amandavd schreef:

Da's geen ingewikkelde maat hoor. De meeste lingeriezaken hebben die gewoon hangen.... Waar zit je ergens in de buurt? Ik zou ook eens laten nakijken of je de goede maat aan hebt, de meeste vrouwen dragen een te grote omtrek en een te kleine cup.

Ik heb ze tot twee keer toe laten opmeten dus mag hopen dat het goed is. :')

Dan kijk ik wellicht verkeerd want ik kan ze zelden vinden voor onder de 50 euro in maat 100. F hebben ze wel maar de meeste ( hunkemoller, wehkamp etc ) gaan maar tot 95F.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:52

Hier ook 90D. Ik zweer bij Marlies Dekkers....zijn duur maar zitten geweldig (ik hou van brede bandjes en dat het lekker stevig vast zit, maar dat is mijn mening).

Al moet ik zeggen dat ik laatst naar de Hema was omdat ik op vakantie was en er een beugel brak van m'n MD. Dus toen op hoop van zeggen 2 setjes van de Hema meegenomen. Deze zitten ook erg prettig, wat ik een voordeel vind is dat er van die extra stukjes in de band zit zodat die band niet op rolt in je zij.
Laatst bijgewerkt door yvje86 op 27-01-15 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:53

Hier een 95e soms f en een lekker zittende bh is echt moeilijk.
Primadonna zijn stevig maar zitten niet fijn door die brede bandjes.
Ik heb afhangende kleine schouders dus bandjes zakken ook telkens af.
Eerst had ik de minimizer van hunkemuller veel, daar heb ik er wel 6 van.
Maar dat model hebben ze vernieuwd en dat is niet positief, ook de reviews bevestigen dat.
Valt mij ook op dat voor kleine tietjes zat te krijgen is, maar voor de mensen die ze echt hard nodig hebben is vaak weinig keus en/of peper duur.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:06

miamivice schreef:
Toch shockabsorber. Echt de beste

Vind ik ook de beste, maar helaas krijg ik die nieuwe versie (waarbij de 2e sluiting hoger zit) niet alleen dicht. Moet altijd hulp vragen :+ Terwijl dat bij mijn oude bh geen problemen gaf..
Er worden hier wel goeie tips gegeven trouwens!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:14

Amandavd schreef:

Ik heb ze tot twee keer toe laten opmeten dus mag hopen dat het goed is. :')

Dan kijk ik wellicht verkeerd want ik kan ze zelden vinden voor onder de 50 euro in maat 100. F hebben ze wel maar de meeste ( hunkemoller, wehkamp etc ) gaan maar tot 95F.[/quote]

Mocht je twijfelen over je maat... dit is een handige tabel om je exacte maat na te meten :j
http://www.cups4curves.nl/index.php?rou ... ation_id=6
Zij heeft ook maten die in winkels vaak niet te koop zijn
(en ze heeft nu ook sale zag ik, genoeg onder de 50 euro) :j
Mocht je het eng vinden online te bestellen, ze zit in Delft
Wellicht in de buurt, of wellicht zit je er binnenkort keer in de buurt

Ze kan trouwens ook aan huis komen als je dat wilt :j

Edit; Sorry... kwoot verkloot :+

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:16

amandavd, ik heb dezelfde cupmaat als jij.

idd is het lastig om dan nog bh's te zoeken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:33

Dankjewel Wendy! Ga ik eens voor kijken. Heb de nieuwe blauwe minimizer van de HM, maar de randjes irriteren mij.

Ketaki! Een lotgenoot haha. Vind nog het ergst vaak de kleuren van de bhs. Zo oma achtig voor grote maten.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:17

KootMiraDrum schreef:
fargo schreef:
Het is heel stevig elastisch materiaal .. Ik heb dit model en als je inzoomt zie je wel dat het echt dicht geweven is en dikker is dan een reguliere bh. http://www.lace-lingerie.nl/commodity/11561

en je hebt 4 haakjes achter - dus een bredere band, zit ook een foto van bij moet je maar even kijken!

De afbeelding laat 3 haakjes zien....

Hier ook altijd het probleem, modellen varierend van punt tot hangzak tot fruitschaal.

Er zijn 2 plaatjes, de ene heeft 3 haakjes (dat is een kleinere maat) en de rij eronder is een groter model en dat heeft 4 haakjes!

100F lijkt me heel erg lastig, heb je al eens geprobeerd met een 95H van een goed merk? Vaak komt dat namelijk op het zelfde neer. Ik heb bijvoorbeeld 85F maar kan soms me soms met bijvoorbeeld een 90E of een 80H ook wel redden..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:37

Amandavd schreef:
Dankjewel Wendy! Ga ik eens voor kijken. Heb de nieuwe blauwe minimizer van de HM, maar de randjes irriteren mij.

Ketaki! Een lotgenoot haha. Vind nog het ergst vaak de kleuren van de bhs. Zo oma achtig voor grote maten.

dat klopt zeker.

echt balen dat die grote maten gewoon zo ontzettend duur zijn, terwijl wij er weinig aan kunnen doen -O- -O-

eigenlijk is het best rasistisch, dat die grote cupmaten in bhvorm, veel duurder zij :o :o :o

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:46

roxiie schreef:
Bedoel je bravissimo?

Fijne winkel en goede service, zowel in de shop als online... Maar nadeel is wel dat je niet even kunt passen in de winkel omdat het niet om de hoel is.

Ja, die bedoelde ik! Die hebben veel voor de grotere maten.
Inderdaad niet handig dat er geen in de buurt zit (als ze nou eens uit zouden breiden naar Nl :+ )

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:47

Ketaki schreef:
Amandavd schreef:

dat klopt zeker.

echt balen dat die grote maten gewoon zo ontzettend duur zijn, terwijl wij er weinig aan kunnen doen -O- -O-

eigenlijk is het best rasistisch, dat die grote cupmaten in bhvorm, veel duurder zij :o :o :o

Totally agree

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:56

Ik heb meestal een bepaald model van de H&M, die zitten echt heel fijn!

Heb er ook nog een paar bij de Zeeman gekocht de laatste tijd. Zitten ook echt super leuke BH's tussen! De echt leuke gaan tot 95 E oid.
Ik ben er blij mee!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:01

Ik heb 70D en kan ook echt niet slagen bij de H&M en de goedkopere van de hunkemoller zitten mij ook voor geen meter. Vind het ook zo belachelijk dat ze altijd nog zo gruwelijk veel vulling onderin die BH's doen, dan kan je echt niet bewegen, want dan vallen ze er uit :')

Ik heb een hele fijne van sapph basic, dus zonder tierelantijntjes. Ook heb ik een hele fijne van DKNY, wel duur, maar zit echt goddelijk! De dames gaan ook geen kant op :D
Chantelle zijn ook fijne Bh's trouwens, ook niet goedkoop, maar gaan lang mee :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:07

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:19

Skessa, dat zijn misschien wel leuke bh's maar niet echt goede of bh's die echt lang goed en stevig blijven - denk ik..

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:27

Dat hoeft toch ook niet voor die prijs?

Ik vind ze prima, mooi en zitten lekker :)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:45

Skessa_ schreef:

Snap ik wel, maar ik vind het belangrijk dat de dames keurig verpakt zitten en voldoende steun krijgen, zodat ik geen rug- of nekklachten ontwikkel. Voor mij dus geen Zeeman-bh's, maar goed aangemeten exemplaren waar ik wel heel veel steun aan heb.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:46

Skessa_ schreef:

Nee dat hoeft ook niet persé, maar TS vroeg om GOEDE beha's voor een maatje meer ;-)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:48

Ik heb er nog nooit rug of nekklachten van gehad. Ze zitten voor mij stevig genoeg.
En ik heb nou eenmaal geen geld voor dure bh's. Ik vind 20 euro echt wel de max.
Maar ieder zn ding toch :)

En voor mij zijn ze goed, dus vandaar dat ik het zeg!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:01

Skessa_ schreef:
Ik zoek ze altijd zonder vulling, heb geen vulling nodig :') En idd, het zit voor geen meter!

http://www.zeemanshop.com/assortiment/o ... ded-bh--23

Deze laatst gekocht, vind m zo gaaf <3
(Zit ook geen vulling in dus)

Ik wil ook altijd zonder vulling, maar wel voorgevormd. Dat geeft toch meer stevigheid :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:02

Wie zegt dat je van de zogenaamd goede en vaak peperdure bh's geen nek of rugklachten kunt krijgen.
Ik heb hier allerlei bh's liggen van 16,95 tot 90 euro en die hunkemoller zit tot nu toe het beste, kost rond de 20 euro.
Die van 90 euro zit voor geen meter en dat is een primadonna.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:04

jesito schreef:
Wie zegt dat je van de zogenaamd goede en vaak peperdure bh's geen nek of rugklachten kunt krijgen.
Ik heb hier allerlei bh's liggen van 16,95 tot 90 euro en die hunkemoller zit tot nu toe het beste, kost rond de 20 euro.

ik denk dat het per persoon verschilt.

de een heeft meer baat bij een duurdere bh, de ander bij een goedkope :) :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:10

jesito schreef:

En welk type Primadonna heb je? De Twist valt bijvoorbeeld over het algemeen veel minder goed dan de klassiekere modellen die ze hebben.. Ze hebben soort van jaarlijkse modellen die ook anders vallen als bijvoorbeeld de Madison of de Deauville of de Belleville of de Kensington of de Satin..
Dat zijn meer basismodellen en die zitten als een huis..

En ook geen saaie kleurtjes ;-)

Madison met kant
http://www.lace-lingerie.nl/commodity/13198

Madison dicht
http://www.lace-lingerie.nl/commodity/8853

Deauville
http://www.lace-lingerie.nl/commodity/11983

Kensington
https://www.facebook.com/francis.vanboh ... nref=story

Satin
http://www.lace-lingerie.nl/commodity/9414