Meer bokkers die klimmen als sport?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Area51

Re: Meer bokkers die klimmen als sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:27

ik ben een beetje uit de running, last van mn rug... Hoop volgend week weer te kunnen trainen, rustig oppakken dan :\

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 23:22

Ik ga zelf momenteel eigenlijk niet.. In oktober terug gekomen uit Australië en nu sinds 2 weken zit ik in Nieuw Zeeland.
Vriend van mij hier gaat ook graag klimmen, dus binnekort maar eens een nieuw zeelandse muur op!

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:31

dondeyne schreef:
Bij Monk zijn we nu ook drie keer geweest als extratje. Mooie hal, vooral bij de lagere routes echt meer werk in gestopt, maar voor wekelijkse training helaas wat ver..

Ja, vanuit Maastricht is het inderdaad wat ver. Graniton ben ik nog nooit geweest!

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 09:55

Graviton vind ik zelf ook een erg leuke hal :) Toch veel boulders, een stuk rustiger dan bij Monk en gezellige eigenaren en klimmers!

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:04

dondeyne schreef:
Ik had dit topic een tijd geleden gestipt, maar nog niet gereageerd omdat het toen stil lag :) Ik ben sinds een paar maanden druk aan het boulderen. We gaan nu zon 2-3 keer in de week naar Graviton. Ik vind het echt ontzettend leuk om te doen! Meer boulderaars hier?

Ik boulder ook! ik ben nog een complete beginner, op aanraden van een vriend een keertje mee geweest. Ik vind het echt een uitdagende sport. ik ben zelf niet sterk ofzo, maar je moet echt nadenken hoe je je voeten en handen plaatst. Uiteraard begonnen met de makkelijke routes, en nu ben ik halfweg een route waar je dus al hangend begint.
Ik ben van België en ga in Herent. Kom wel regelmatig in Sittard, dus mss kom ik wel eens naar Graviton :-)

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:14

Leuk! Ik zal nu een keer of 25 geweest zijn, dus ben ook niet bepaald gevorderd :) Niveau 4 gaat me goed af, maar ik kan ze niet allemaal (sommige stukken qua durven of kracht) en bij 5 kom ik bij de meeste een heel eind, maar kan ik er maar een paar echt uitklimmen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:36

Ik ben ook nog steeds regelmatig aan het klimmen. Het stond even op een rustiger pitje ivm werk, maar nu weer actief bezig. Met oud & nieuw nog in de Ardeche geweest voor een weekje.

Afbeelding

Boulderen doe ik eigenlijk helemaal niet. Wil ik wel binnenkort een paar keer gaan doen om wat meer kracht op te bouwen.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:58

Net begonnen hier in het Brusselse. Momenteel 1x geweest met mijn vriend en enkel kunnen boulderen, maar eind deze week gaan we terug en wordt het muurklimmen. Wel had ik graag een les genomen, maar zeiden ze dat dit niet nodig was dat een zaalmedewerker je er op weg helpt.
Was wel 2 dagen gebroken na het boulderen. Ik hoop er wekelijks te geraken en zo snel mogelijk naar buiten te kunnen, want outdoor lijkt me echt helemaal het einde, maar eerst rustig de basis en de veiligheidregels onder de knie krijgen natuurlijk. Ben heel enthousiast en kan alleen maar denken...waarom ben ik hier niet vroeger aan begonnen ?

krnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:00

Gister dan toch eindelijk mijn cursus afgerond:) Dus mocht er iemand nog in maart een keertje willen klimmen dan ga ik graag mee; aankomende donderdag nu eerst maar weer even de wand op met een vriend van me:)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:27

Ik schop dit topic weer even wakker :)

Ik begeleid een jongetje met autisme en ga nu regelmatig met hem mee naar z'n klimles. Dat zag er steeds zo leuk uit dat ik komende vrijdag een proefles ga volgen!

Heb het ooit als kind wel eens gedaan op feestjes, maar eigenlijk is het helemaal nieuw. Hebben jullie nog tips voor een eerste keer?

Ik heb helaas wat last van overgewicht wat het wel zwaar zal maken, maar hoop dat het klimmen ook weer zal helpen met afvallen :)

Ik doe nu 3 keer in de week krachttraining dus hoop dat ik daar wat profijt van heb. Ga met een vriendin die 30 kilo lichter is maar heb gelezen dat dat geen probleem is :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 13:05

30 kg is wel wat veel verschil! Dat kan alleen als er maatregelen genomen worden om het veilig te houden. Tot 20 kg gewichtsverschil is goed te doen. Ik weeg 57 en kan tot 80 kg ongeveer zekeren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 13:29

Monster_tos schreef:
Ik schop dit topic weer even wakker :)

Leuk!
Zoonlief heeft vorig weekeinde een route niveau 6A geklommen in de bergen bij Vva.del Rosario.
Hij had geen vingerafdrukken meer en overal blauwe plekken :D

Eind van de maand vertrekt hij voor zes of zo weken zomervakantie in de Franse Pyreneeen.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 13:36

Huertecilla schreef:
Hij had geen vingerafdrukken meer en overal blauwe plekken :D

En ik had er zoveel zin in.. Haha nee ik weet dat het een ruige sport kan zijn, maar hopelijk valt het binnen op de wand wat mee.

Klim je zelf ook Huertecilla?

mvdende schreef:
30 kg is wel wat veel verschil! Dat kan alleen als er maatregelen genomen worden om het veilig te houden. Tot 20 kg gewichtsverschil is goed te doen. Ik weeg 57 en kan tot 80 kg ongeveer zekeren.

Ik neem aan dat ze dit bij de klimschool goed in de gaten houden. Als ik zie hoe ze met de kinderen met veiligheid bezig zijn heb ik er alle vertrouwen in.

Ik ga naar Mountain network in Heerenveen, meer mensen die hier klimmen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 13:52

Monster_tos schreef:
Klim je zelf ook Huertecilla?

Alles is relatief, maar ik noem het liever klauteren ;)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 19:21

Leuk een klimtopic!!!!

Ik klim inmiddels al weer een jaar of 2, niveau ongeveer 6a/6a+. Boulderen doe ik eigenlijk nooit.

30 kg verschil zekeren kan wel, maar je moet er wel op ingesteld zijn. Zo kan ik mijn broer zekeren, maar hij moet geen spannende dingen doen. Mijn schoonzusje kan mij zekeren (25kg verschil, heel kleine vrouw), maar dan moet ik niets spannends gaan doen. Bij een zware overhang vraag ik toch vaak mijn broer er even bij.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 07:52

Ik zekerde met gemak een grote kerel die ruim 30kg zwaarder was dan ik (ik ong 65-70, hij 105), dit wel top roping..
Nooit geen problemen of moeilijkheden mee gehad.
Ik zat overigens wel verankerd aan de grond, geen idee of dit overal is..

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 09:21

Imke nee hier in Nederland zie je dat nooit. In nz idd wel. Dat zekert heel relaxed. Ik bedoelde ook met maatregelen nemen, het even vastzetten van de zekeraar aan een eerste haak of verzwaren met een gewicht aan z'n gordel.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 09:36

Wat een leuk topic! Ik denk er al meer dan een jaar over om te gaan klimmen in een klimhal. Het enige probleem is, dat ik niemand heb die mee kan gaan. Kun je eigenlijk ook gewoon in je eentje gaan? Want er moet toch iemand je zekeren? Is is er toevallig iemand in mijn omgeving die met mij wil gaan klimmen?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 09:46

Wat bij ons gedaan wordt is een 4 weekse beginnerscursus. Daar was ik in mijn eentje, maar dat geeft een goede mogelijkheid om je ergens aan te sluiten. Zo vind je al snel een maatje.

Ik heb geen extra maatregelen wanneer er een groot verschil is. Wel laat ik eerder blokken en sla ik bepaalde routes over.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:49

Denise schreef:
Wat een leuk topic! Ik denk er al meer dan een jaar over om te gaan klimmen in een klimhal. Het enige probleem is, dat ik niemand heb die mee kan gaan. Kun je eigenlijk ook gewoon in je eentje gaan? Want er moet toch iemand je zekeren? Is is er toevallig iemand in mijn omgeving die met mij wil gaan klimmen?

Ik wil dat best eens doen :) Wordt waarschijnlijk wel pas volgend academiejaar dan. Waar woon je precies in Antwerpen?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:59

In Antwerpen schijnt wel een hele mooie hal te staan

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:10

De hal waar ik normaal klim is in Mortsel, vlakbij Berchem/Wilrijk, dat is een wat kleinere hal maar er is een super sfeer. Deze zaal gaat helaas wel in november sluiten, maar er zijn inderdaad nog mooie hallen in Antwerpen. Ik heb een nieuw klimmaatje nodig omdat mijn klimpartner en mijn vriend allebei in andere steden gaan studeren, dus laat maar wat weten Denise!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 17:32

In Heerenveen kun je je alleen aanmelden voor een les, dan koppelen ze je met een andere klimmer of anders met de instructeur.

Klimmen jullie met speciale klimschoentjes of gewoon sportschoenen?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 19:00

Ik heb altijd geklommen met speciale schoenen. In eerste instantie leende ik schoenen van de klimhal zelf. Later heb ik ze zelf aangeschaft

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 00:25

Klimschoenen! Scheelt zoooo veel, kleine greepjes zijn dan prima, met sportschoenen glijd je daar af