Ik heb na een heleboel problemen in zowel privé-, school- en werksferen mezelf 3 jaar geleden naar de huisarts geschopt. Ook na veler advies. Daar gezegd: dit en dit zijn mijn problemen, ik ben het probleem, ik en mijn omgeving weten niet meer hoe nog grip te krijgen op mijn dagelijkse leven, er is iets, en jij gaat nu uitzoeken hoe en wat.
Vele gesprekken en tests bij huisarts, psycholoog, psychiater, via de gemeente met jongeren centrum de diagnose ADHD gekregen. In zijn ergste vorm. Ik scoorde 100 procent op de tests.
Toen begon het behandelplan. Concerta 80mg en 2x pw gesprek. Nou, concerta vond ik vreselijk en de gesprekken ook dus daar ben ik fijn mee gestopt na een paar maanden. Ik doe iets vol overgave of ik doe het niet.
Inmiddels gaat het beter. Mijn middelste naam is nog altijd Chaos maar ik en anderen begrijpen mezelf nu beter waardoor ik meer rust en vrede heb met wie ik ben. Ik ken mijn sterke en zwakke punten nu waardoor ik op werkgebied nog meer ben gegroeid. En eerlijk is eerlijk. Ik werk met paarden. Dit omdat ik hou van hard werken, stil zitten lukt niet langer dan 20minuten. Maar ook omdat ik bij de paardenmezelf kan zijn, paarden zijn mijn therapie, op stal vind ik mijn rust. En in het lesgeven kan ik door mijn eigen ervaringen veel jongeren met soortgelijke problemen als ik heel goed begeleiden. Mijn huidige werkgever weet niet van mijn ADHD, en ik werk in mijn eentje op een stal, dus geen collega's, vind ik heerlijk.
Mijn ADHD is wie ik ben. Ik zou niet meer anders willen zijn. Maar de diagnose heeft mij veel geholpen. Ik weet nu dat ik anders doe en vooral als ik weer eens uit de bocht vlieg kan ik mezelf nu beter corrigeren.
Ik ben nu ik weet dat ik ADHD heb pas voor het eerst echt gelukkig.
En ik zou willen dat ik de stempel had op mijn 10e ofzo. Dan had ik begeleid kunnen worden ipv altijd maar gestraft en dan had ik misschien 1 school gedaan ipv 4, dan waren vriendschappen niet kapot gegaan en had ik niet jaren lang elke dag moeten knokken, want elke dag strijd leveren met zowel jezelf als met je omgeving is heel vermoeiend.
ADHD, ik ben er blij mee. Ik heb daardoor leren omgaan met mezelf en de wereld met mij haha. Ik ben áltijd positief, uitbundig en vrolijk dat vind ik fijn aan mezelf. Ik heb nooit medelijden jegens mezelf gehad, slechts irritaties en onbegrip.
Ik ben nu 23, geen diploma's, wel mijn droombaan, een partner die me steunt in goede en slechte tijden en ik heb familie die intens veel van me houdt (en die me soms tegen een muur wil gooien denk ik). Wat wil een mens nog meer?!