zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:54

flitzz schreef:
Ik heb ook alles weer bijgelezen. Wat een heftige verhalen komen er voorbij.. Sterkte allemaal. Dat bleu monday gevoel ken ik.. ik zit er vandaag echt even doorheen.. Maar als ik dan de verhalen van jullie lees.. Heb ik zoiets van hup (geef mezelf een denkbeeldige schop onder de kont) niet zeuren of klagen..

Niet doen!
Alle problemen zijn even vervelend, en ja, het is aan de persoon zelf hoe je daar mee omgaat, maar je moet niet onder doen van wat een ander heeft want op emotioneel gebied hakt het er voor iedereen even hard in denk ik :)
Ik heb dit ook een tijdje gedacht, ja maar die heeft dit en dit, maar uiteindelijk schiet je daar niets mee op want het gaat om jou en jouw herstel. Je kan die energie beter stoppen in je eigen herstel.
Zeg ik, die dat sinds een paar weken doorheeft :p :Y)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:57

Heb denk ik de niet gepaste reactie gemist :+

Mijn lasten komen eigenlijk allemaal vanuit de rug zelf of door overbelasting door de rug, enorm lastig..
ik mag/kan slapen hoelang ik wil maar echt uitgerust ben ik nooit + ik mag nooit te overmoeid geraken of ik krijg last van uitvalverschijnselen (benen).

Waar ik het moeilijkste mee heb is dat ik een hoop vrienden verloren ben en momenten gemist heb,gewoonweg omdat mijn lichaam niet mee wilt en véél mensen willen/kunnen het maar niet geloven dat een 18 jarige zoveel pijn kan hebben wat je beperkt met alles in het dagelijks leven.
Hebben meer mensen dit?

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:59

geen idee is verwijderd. Las iets terug met krukken....... vermoed van Chantyy??

Vond het wel leuk dat ik het zag. vroeger keek ik erlangs.
Ik ben na deze operatie de dag erna gelijk begonnen maar had narcose gehad waardoor ik sneller moe ben. WAs met 2 km begonnen maar mijn schenen ieuw. Toen steeds rondje van 5 en nu eens wat verder.
Loop op zich wel graag maar steeds alleen is zo stil. Probleem is (sorry kom ik weer) dat ik ook last heb van mijn enkels. Heb op mijn 16e mijn enkel wel eens gebroken (of mogelijk banden gescheurd nooit duidelijk geworden wat het echt is ) en daar voel ik laatste tijd ook weer pijn van. Maar rustig lopen en met goede schoenen gaat het wel. Gaan schoenen uit dan ....
Vandaar dat ik ook zeg verkeerde lijf. WE gaan ook gewoon door.

Ik ben afgelopen zaterdag 35 geworden dus ben voor sommige misschien ook nog erg jong hihi. geen idee maar lees leeftijden van 16, 18

foto is niet scherp maar goed... hij zat ver

Afbeelding

Afbeelding

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:02

Ik ben gelukkig vandaag weer even langs de fysio geweest, spieren weer een beetje losgemasseerd en dat scheelt weer wat. Nu nog hopen dat ik deze week weer meer hoor over het revalideren.

Iedereen heeft het recht om te zeuren of te klagen hoor flitzz, ik probeer altijd alles vanuit het positieve te benaderen en te kijken naar alles wat ik nog wel kan, maar soms zit je er gewoon even doorheen, maar het heeft in elk geval geen nut om je eigen klachten onder te doen voor die van een ander. Jij bent een individu en dus kun je wat jij voelt/denkt/ervaart nooit vergelijken met wat een ander voelt/denkt/ervaart.

Tyke, knap ijsvogeltje <3

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:02

Tyke schreef:
Oef welkom voor allen die zie melden.
Wat mij opvalt is dat sommige erg jong zijn en al zo heftige voorgeschiedenis/ problemen.....

Net rondje gelopen van 8,5 km. Fotocamera meegenomen maar met de mist weinig soeps. Wel ijsvogel gezien en verder gewoon lekker genoten. Mijn benen waren ijskoud en aan einde ook veel pijn in mijn rug. Bij mij trekt het gelukkig snel bij nu ik even zit.
Ik denk wel eens dat ik in een verkeerd lichaam ben geboren.

Begrijp dat er een niet echt gepaste reactie was geweest hier... jammer hoor.

Hopen dat ze morgen wat vinden Maatje. Hebben ze ook al rontgenonderzoek gedaan of van binnen gekeken?

Voor zover ik weet niet zit er wel dik in dat ze dat gaan doen

maatje987

Re: zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:05

En idd ik heb vandaag ook echt ff me baal dagje en nu aan het einde denk ik van het komt wel goed

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:06

Ik heb zelf helaas maar heel weinig vrienden. Nooit gehad ook. Ik vind het persoonlijk niet erg. De vrienden die ik heb, heb ik wel wat aan.
Ik herken het niet zo, heb niet heel veel gemist omdat ik weinig dingen kan missen.
Ik werk normaal ook fulltime en onregelmatig en ben daarnaast bezig met mijn paard.

Wat ik jammer vind in mijn situatie is dat ik met mijn paard er steeds lang uit lig. Steeds weer opnieuw opbouwen. Gelukkig heb ik wat paard betreft een makkelijk paard in de zin van die kan je stil zetten en zo opstappen. Maar het geen waar we moeite mee hebben wat dan eindelijk op een punt is dat we vooruitgang hebben gaat het mis en moet ik weer opnieuw beginnen. Dat is iets waar ik moeite mee heb.

En met betrekking tot klagen vind ik dat iedereen mag klagen. Wat ik knap vind en mis bij mezelf zijn de mensen die altijd zo positief kunnen zijn.
Ben zelf iets meer naar het negatieve toe en daar baal ik zelf zo van. Dus dat is iets waar ik wel aan werk.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:11

Ik heb ook niet echt veel hechte vrienden meer, bizar hoeveel mensen er zijn afgehaakt toen ik in een rolstoel terecht kwam. Uiteindelijk ben ik daar wel sportvan "blij" mee, nu weet ik tenminste aan welke mensen ik iets heb en welke echt voor me klaarstaan.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:15

Ja dat is zeker waar, ben nu ook achter gekomen wie de echte vrienden zijn..helaas enorm weinig !
Ik heb veel dingen gemist, heb een bepaald jaar (en half) maar halftijds school kunnen volgen..meer kon ik niet hebben of kon ik niet aan.

Heb nu een opleiding gedaan 2 weken geleden maar sinds vandaag mee gestopt omdat mijn lichaam het niet aankan, ben blij dat ik nog maar 18 ben..moest ik ouder geweest zijn zou ik niet weten hoe ik het zou redden gezien ik geen fulltime werk aankan. :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:16

Ik had nooit veel vriendinnen, nu op een nieuwe opleiding heb ik er meer dan dat ik ooit heb gehad gelukkig!

Vorig jaar kon ik het wel met veel mensen goed vinden en dat sloeg ineens om toen ik ziek werd en minder kwam.. ik ben daar ook 'blij' mee, dat soort mensen hoef ik écht niet als vrienden :=
Nu heb ik echt heel leuke vriendinnen die het gewoon begrijpen :D

Dat ijsvogeltje <3

Ik ben dus ook vrij jong, sinds mijn 15e echt ziek-ziek. Sinds mijn 10e zit er al iets niet lekker en sinds mijn 13e is dat een soort van ontploft zegmaar := De mensen die niet snappen dat dat kan vind ik ook echt vervelend ja, zó dom..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:17

Sterkte allemaal, ik zit momenteel ook ziek thuis maar hopenlijk niet te lang. Ik ben vorige week gevallen onnozel omgezwikt, met als resultaat een gat in mijn knie, waarschijnlijk peesbeschadiging, plus zenuwbeschadiging en een gekneusde arm. De ehbo arts heeft de wond klriner ingeschat en slecht schoongemaakt dus nu een infectie erin. Hierdoor nu rust koelen en antibiotica. Even been omlaag betekend meteen een dikke warme knie. Mijn gekneusde arm, twijfel ik ook ovrr ik heb heel veel last van mijn elleboog en kanntotaal geen kracht zetten. Ik kan zelf de deurklink er niet mee gebruiken. Vandaag opnieuw verbonden en woensdag weer terug.
Ik heb afgelopen jaar ook 4 maanden thuisgezeten ivm bekkeninstabiliteit, toen heb ik veel gebreidt maar dat lukt nu niet met mijn arm.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:18

Het scheelt dat dat vrij goed geregeld is in nederland LauLauu, je kunt als je niet kunt werken een arbeidsongeschiktheiduitkering krijgen. :)

Ik heb zelf inmiddels alweer 8 jaar door dat ik "ziek" ben, daarvoor zijn er nu wel dingen waarvan je zegt/denkt ooooh, daarom dus! Maar 8 jaar terug ben ik voor t eerst zelf naar de dokter gegaan met klachten, is inmiddels alweer behoorlijk lang dus. :oo

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:20

Een gat in je knie klinkt heel pijnlijk :(:)

Myr dus jij had al 5 jaar 'iets' voor je een diagnose kreeg? :oo

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:23

Ik woon in België maar je kan pas een arbeidsgeschiktheidsuitkering krijgen wanneer je ten minste 1 jaar gewerkt heb tot zover ik heb horen zeggen en weet.

sonjim Auuww niet echt goed van de dokter van het niet goed te ontsmetten!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:27

Het is in Nederland idd aardig geregeld met wanneer je niet kan werken en uitkeringen enz.

Helaas is meeste ellende bij mij begonnen na mijn opleiding. EN als ik heel eerlijk kijk is mijn werk te zwaar voor het lijf wat ik heb :+ En de beperking die ik nu heb is eigenlijk ook niet met mijn werk goed te combineren. Kan het wel voldoende en goed uitvoeren maar wel vaak met pijn.
Dus zou eigenlijk moeten uitkijken naar wat anders. Maar dat wil ik nog niet.
En buiten dat heb ik eigen huis, eigen paard enz. Dus dan geef je niet snel op wat je hebt en ga je soms denk ik ook te ver door.

ooh lees nu dat je in Belgie woont......

Ai gat in de knie en beschadigingen is niet echt super. Balen dat ze het hebben onderschat en ook nog niet goed schoonmaken...... bah.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:35

Ik heb uitkering via de ziektewet en dat met nog geen jaar gewerkt te hebben :)
En ben van België.
Aangezien ik zo wat recht van school kwam toen.

Qua vrienden, die heb ik ook amper... en mensen die ik wel eens zien snappen niet dat ik zoveel pijn heb.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:39

dat is zo moeilijk met pijn. Dat is subjectief.
En niet altijd zie je het aan iemand en sommige kunnen nog best veel met pijn doen terwijl ze flink pijn hebben en dat is lastig voor een omstander......

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:56

melody7 schreef:
Een gat in je knie klinkt heel pijnlijk :(:)

Myr dus jij had al 5 jaar 'iets' voor je een diagnose kreeg? :oo

Nee, langer..
Ik was 12 toen ik t eerste echt last kreeg en 6 jaar later kreeg ik mn diagnose, dat is nu bijna 3 jaar terug.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:01

Pff echt lang zeg.. Ik vond die onzekerheid nog erger, je wilt gewoon weten wat er is.

Pijn beoordelen van 'onzichtbare' ziektes is echt lastig denk ik..

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:07

Kwa vrienden heb ik ook weinig meer niemand die eens vraagt hoe het met me gaat terwijl ik wel aan hun vraag hoe het gaat als ze ziek zijn

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:14

Ik klaag ook niet echt maar ik schrik eigenlijk wel hoe lang sommige mensen al ziek zijn en hoe jong sommige mensen zijn en wat zij al hebben meegemaakt op hun jonge leeftijd.
Gelukkig ben ik vrij positief ingesteld en kan gelukkig veel hebben. En jullie hebben gelijk wat voor de een zeer pijnlijk is valt voor een ander wel mee. Ik ben vrij hard voor mezelf en vooral eigenwijs.. Daardoor zit ik nu ook dus thuis omdat ik niet naar mijn lichaam luister..

Wat ik momenteel lastig vind is dat mijn stal maar 300 meter van mijn "werk oftewel van het depot" af ligt. Mijn collega's vatten het helaas verkeerd op als ze me een keer bij mijn paarden zien. Je krijgt dan van zie je wel ze kan wel naar de paarden gaan maar werken.. Mijn man en kinderen proberen mijn paarden te verzorgen maar 1 a 2 keer per week kunnen zij niet en dan moet ik zelf gaan.. Maar wat zij natuurlijk niet zien is dat ik de gaffel nodig heb om te kunnen lopen. Omdat ik moet ongeveer een 15 minuten fietsen kan mijn been niet ingezwachteld zijn. Dat ik daarna de rest van de dag op de bank of bed lig van de pijn zien ze ook niet..

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:27

Dat is het nadeel van doorgaan. Op bepaalde manier ben ik ook keihard. En ga ik ook door. Ik moet met mijn pols/ beperking ook echt uitkijken dat ik niet te lang door ga......

Ik kan me er soms wel in vinden dat mensen dat denken hoor. Ik heb dat gevoel soms ook maar dan wel bij mensen die ik ken en waar mijn gevoel echt twijfels oprakelt.
Maar dan heb ik het over dingen die......... tja.
Een paard hoort ook eten te krijgen en moet voor gezorgd worden. Dat zijn dingen die ik niet zou zien als.....
Maar als iemand ontzettende pijn heeft in de voet en op het werk absoluut niet kan lopen/ werken maar op vakantie wel kilometers kan lopen...... tja.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 19:52

Goed zo! er wordt nu volop van het topic gebruik gemaakt!! ben ik blij om, had erge twijfel om een topic te openen.
Mijn bezoek was ook een van de weinige. Mijn zus baalde al dat ik zo ver bij haar vandaan woon, haar kleine was niet fit en geen oppas te krijgen.
afgelopen vrijdag toen ik dus op controle was bij de orthopeed, kreeg ik de duidelijke vraag waarom ik niet graag met krukken loop, dus mijn uitleg was vrij kort; hypermobiel en verdraaide schouderkop (raar ongelukje, bovenarm gebroken en verkeerd aangegroeid). Arts keek me aan: "zijn hier ook foto's van?" het enige wat ik dacht; nu even niet.
dan ben ik sowieso nog een half jaar uit de running.

Of ik veel vrienden ben kwijtgeraakt? nee, dit keer niet. Die was ik ten tijde van mijn armbreuk al kwijt geraakt, en sindsdien ben ik voorzichtiger om vrienden te maken.

Las nog over werk en niet-aanstellen: Ja, dat herken ik. Ga eigenlijk altijd net te ver, te lang door. En ziekmelden is niet mijn ding. Vind mijn werk ook leuk, dus ga er ook graag heen. Tis voor t eerst dat ik met dit baantje 'ziek'thuis zit.

we hebben inderdaad een mooi divers clubje zo, jonger iets middelbaarder ;)
Laten we een oor en een schouder voor elkaar zijn, want het is zo fijn om eens je hart te luchten

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:52

Wat is een gaffel ?
En je zult altijd wel van die mensen houden, maar dat dan via je werk is, lijkt me ook best lastig.
Ik kan we zeggen ' niets van aantrekken ' maar dat is zon dooddoener.
Haal je wel je plezier uit je paarden ? :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:55

susanne_m schreef:
Goed zo! er wordt nu volop van het topic gebruik gemaakt!! ben ik blij om, had erge twijfel om een topic te openen.
Mijn bezoek was ook een van de weinige. Mijn zus baalde al dat ik zo ver bij haar vandaan woon, haar kleine was niet fit en geen oppas te krijgen.
afgelopen vrijdag toen ik dus op controle was bij de orthopeed, kreeg ik de duidelijke vraag waarom ik niet graag met krukken loop, dus mijn uitleg was vrij kort; hypermobiel en verdraaide schouderkop (raar ongelukje, bovenarm gebroken en verkeerd aangegroeid). Arts keek me aan: "zijn hier ook foto's van?" het enige wat ik dacht; nu even niet.
dan ben ik sowieso nog een half jaar uit de running.

Of ik veel vrienden ben kwijtgeraakt? nee, dit keer niet. Die was ik ten tijde van mijn armbreuk al kwijt geraakt, en sindsdien ben ik voorzichtiger om vrienden te maken.

Las nog over werk en niet-aanstellen: Ja, dat herken ik. Ga eigenlijk altijd net te ver, te lang door. En ziekmelden is niet mijn ding. Vind mijn werk ook leuk, dus ga er ook graag heen. Tis voor t eerst dat ik met dit baantje 'ziek'thuis zit.

we hebben inderdaad een mooi divers clubje zo, jonger iets middelbaarder ;)
Laten we een oor en een schouder voor elkaar zijn, want het is zo fijn om eens je hart te luchten

Jeetje dat is ook lastig, kiezen tussen twee kwaden dus!
Ik herken dat gevoel wat je schrijft bij de foto's, het is al genoeg rompslomp en laten we er niet nog meer bijnemen denk ik dan.

Ik vind mijn werk ook echt heel leuk, ik werk in een leuk en team en ik kijk er ook naar uit als ik weer mag werken, best raar, voor dit alles keek ik er altijd tegenop en werd ik al moe als ik eraan dacht haha.

Edit: Fijn dat je dit topic hebt aangemaakt, geeft ook het gevoel dat je er niet alleen voor staat op de een of andere manier.