Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:LHO schreef:Van het RIVM. Onderzoekers weten prima de gevolgen van vaccineren. Waarom denk jij dat vaccineren kwaad kan dan? Graag feitelijk onderbouwd en niet met aluminium hoedjes.
Ik weet niet of het kwaad kan. Wel heb ik een medewerker ooit horen zeggen: 'we hebben het niet onderzocht maar 3 vaccins tegelijk kan geen kwaad dus 4 ook niet' toen er bepaalde vaccinaties werden samengevoegd.
Dat vond ik wel zo'n ontzettend onwetenschappelijke opmerking dat het mijn vertrouwen flink heeft geschokt.
Een tweede reden dat ik toch een klein beetje voorbehoud heb is omdat ik zelf meerdere onplezierige reacties heb gehad op vaccins. (Een flinke allergische reactie en meerdere keren ziek.) Ik zie wat dat betreft toch wel iets meer nuance en iets meer nadelen dan het 'volkomen veilig'-verhaal.
Tegelijkertijd zou ik zeker ook niet denken dat homeopathie een goed antwoord is op tetanus of polio.
Maar er mag (dat schreef ik in het andere topic ook al) best wat meer ruimte komen voor meer nuance. Niet elke ziekte is hetzelfde, niet elk vaccin is hetzelfde. Niet bij elke ziekte is 'herd immunity' belangrijk, en de gevolgen van sommige dingen zijn flink heftiger dan andere (tetanus is dodelijk, op een vrij gruwelijke manier, terwijl de bof in verreweg de meeste gevallen geen problemen geeft.)
StalNollie schreef:Kugger in mijn ogen voeg je niks toe aan de vraag van ts dus uit je frustraties in een ander topic waar het beter op zijn plaats is.
Zo ook de reactie hierboven. Ik vind het een leerzaam topic over het juist niet enten en zit niet op mensen te wachten die de rest maar volgt. Ik wil hier juist meer leren over de andere versie kant van enten.
Polivy schreef:Nou, het kan ook wel iets minder Kuggur. Laten we het respectvol houden. Als je dat niet kunt, ga je dan in een ander topic mengen. Ik vind dit echt respectloos. Daarnaast vind ik het wel een snelle niet onderbouwde conclusie. (en snap ook nooit waar mensen zich nou druk om maken, want als jij je kind wel ent, wat heeft het dan te vrezen van niet-geënte kindjes die wel ziek worden? Jij hebt immers je kind er toch tegen beschermd? Daarom geef je toch die prikken?)
StalNollie schreef:Kugger in mijn ogen voeg je niks toe aan de vraag van ts dus uit je frustraties in een ander topic waar het beter op zijn plaats is.
Zo ook de reactie hierboven. Ik vind het een leerzaam topic over het juist niet enten en zit niet op mensen te wachten die de rest maar volgt. Ik wil hier juist meer leren over de andere versie kant van enten.
Kuggur schreef:StalNollie schreef:Kugger in mijn ogen voeg je niks toe aan de vraag van ts dus uit je frustraties in een ander topic waar het beter op zijn plaats is.
Wel, mijn reactie is on topic.
Dat dit niet in jouw straatje past is niet mijn probleem, en al helemaal geen reden me uit de discussie terug te trekken.
De TS vraagt zich af of het een goed idee is in plaats van te vaccineren haar kinderen door toepassing van kraanwater voor gevaarlijke besmettelijke ziekten te behoeden...
StalNollie schreef:Ik ben voor mezelf nog veel aan het uitzoeken qua ziektes en vaccinaties dus weet nu ook niet overal een antwoord op wel weet ik dat wij dktp niet laten zetten.
de rest ben ik me nog in aan het verdiepen maar stap voor stap van beide kanten heeft het iets en beide kant voor en nadelen.
De reactie vooral van jou lho komt op mijn over alsnog je de rest gewoon volgt en niet gekeken hebt naar de vaccins ziekte verloop voorkomen ent tijd en hoelang ben je beschermt.
maar daar ga ik nu verder niet op door, zou het fijn vinden als hier juist mensen zich melden die zich meer kunnen vinden in de OP daar is dit topic uiteindelijk voor geopend.
StalNollie schreef:Dat is niet uit te leggen in die pr woorden die jij nu ergen vandaan plukt. Ik heb alles van deze ziektes per ziekte uitgewerkt voor en tegens op 1 a viertje per ziekte. Want de info die jij nu opgeeft is half compleet en maar van 1 kant en zie niks of het vaccin wat dat doet ! En dat heb ik wel uit gezocht.
StalNollie schreef:en nogmaals niemand is dom in welke keuze dan ook het is van iedere kant een keuze die je maakt en beide kanten hebben zijn voor en tegens
Citaat:DKTP
Difterie pasgeborene beschermt tot leeftijd van 6 maanden van antistoffen in moedermelk. 2de wereldoorlog 5 a 10 % kinderen overleden. Periode 1996 – 2012 geen sterfgevallen. Komt vrijwel niet meer voor in Europa. Nog wel in oost europa ( polen/roemenie). In ernstige gevallen dodelijk.
Citaat:Kinkhoest
Door enten is kind pas met 5 maanden eventueel beschermt en kritieke fase is tot 6 maanden. In vaccin is ‘oude’ bacterie stam gebruikt (1953) en de bacterie die kinkhoest veroorzaakt is sindsdien niet meer hetzelfde. Enting is niet bewezen en beschermt dus zeker niet volledig.
Citaat:Tetanus
Goede wond behandeling kan tetanus voorkomen. Laten bloeden goed schoonhouden en niet afdekken. Alleen kans op bij diepe wonden/snede. 10-20 jaar beschermt. Te vaak enten kan allergische reacties veroorzaken. Enting kan altijd gezet worden bij een flinke wond binnen 24 uur gewenst. Beschermt voor 10 jaar
Citaat:Polio
Infectie verloopt meestal zonder ernstige verschijnselen of zelfs zonder symptomen. De foto’s/ beelden van polio geven niet de ziekte weer maar de complicaties en deze kunnen optreden bij een verzwakte afweer.Europa is polio vrij verklaard sinds 1998. De laatste polio uitbraken ontstonden na vaccinatie campagne. Zou je deze laten enten is kindje na 4 maanden al volledig voldoende geënt. Beschermt 15 jaar.
Overige: Reizen buiten europa worden enkele entingen aangeraden om extra te zetten zoals DTP ( difterie/tetanus/polio)
het onderstreepte vind ik zelf wel interessant maar kan daar nog weinig over vinden.