Homeopathische Profylaxe i.p.v. regulier vaccineren baby?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:12

Ik kijk nu naar het (ijslandse) journaal, er is momenteel een mazel epidemie onderweg in Californie, te danken aan de idioten die hun kinderen niet laten vaccineren.

Polivy

Re: Homeopathische Profylaxe i.p.v. regulier vaccineren baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:22

Nou, het kan ook wel iets minder Kuggur. Laten we het respectvol houden. Als je dat niet kunt, ga je dan in een ander topic mengen. Ik vind dit echt respectloos. Daarnaast vind ik het wel een snelle niet onderbouwde conclusie. (en snap ook nooit waar mensen zich nou druk om maken, want als jij je kind wel ent, wat heeft het dan te vrezen van niet-geënte kindjes die wel ziek worden? Jij hebt immers je kind er toch tegen beschermd? Daarom geef je toch die prikken?)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:29

Respectloos?
Je beseft je dat mazelen een ziekte is die ernstige complicaties met zich mee kan brengen?
Dat dit kindersterfgevallen betekent?
Die probleemloos voorkomen hadden kunnen worden?

Waarom moet ik respect hebben voor dergelijke (ik zal het even groot typen) IDIOTEN (en dat is nog vriendelijk uitgedrukt in het licht van de werkelijke gevoelens die ik voor dergelijke domheid koester.).
Wat ik voor deze mensen voel is zo ongeveer het absolute tegendeel van respect.

NB. Ik ben niet zo egocentrisch dat ik me alleen om het lot van mijn eigen (uiteraard gevaccineerde) kinderen bekommer.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:35

Ik vind dat het strafbaar gesteld moet worden als mensen hun kinderen niet vaccineren. Het is egoistisch en ze brengen bewust anderen in gevaar.
Ben het totaal met Kuggur eens.
Als er een epidemie is in Nederland komt het altijd bij degenen vandaan die het beter denken te weten en hun en andermans kinderen blootstellen aan ziektes waaraan ze tegenwoordig helemaal niet meer aan blootgesteld hoeven te worden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:36

Kugger in mijn ogen voeg je niks toe aan de vraag van ts dus uit je frustraties in een ander topic waar het beter op zijn plaats is.

Zo ook de reactie hierboven. Ik vind het een leerzaam topic over het juist niet enten en zit niet op mensen te wachten die de rest maar volgt. Ik wil hier juist meer leren over de andere versie kant van enten.
Laatst bijgewerkt door StalNollie op 31-01-15 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:38

Shadow0 schreef:
LHO schreef:
Van het RIVM. Onderzoekers weten prima de gevolgen van vaccineren. Waarom denk jij dat vaccineren kwaad kan dan? Graag feitelijk onderbouwd en niet met aluminium hoedjes.

Ik weet niet of het kwaad kan. Wel heb ik een medewerker ooit horen zeggen: 'we hebben het niet onderzocht maar 3 vaccins tegelijk kan geen kwaad dus 4 ook niet' toen er bepaalde vaccinaties werden samengevoegd.

Dat vond ik wel zo'n ontzettend onwetenschappelijke opmerking dat het mijn vertrouwen flink heeft geschokt.

Een tweede reden dat ik toch een klein beetje voorbehoud heb is omdat ik zelf meerdere onplezierige reacties heb gehad op vaccins. (Een flinke allergische reactie en meerdere keren ziek.) Ik zie wat dat betreft toch wel iets meer nuance en iets meer nadelen dan het 'volkomen veilig'-verhaal.

Tegelijkertijd zou ik zeker ook niet denken dat homeopathie een goed antwoord is op tetanus of polio.

Maar er mag (dat schreef ik in het andere topic ook al) best wat meer ruimte komen voor meer nuance. Niet elke ziekte is hetzelfde, niet elk vaccin is hetzelfde. Niet bij elke ziekte is 'herd immunity' belangrijk, en de gevolgen van sommige dingen zijn flink heftiger dan andere (tetanus is dodelijk, op een vrij gruwelijke manier, terwijl de bof in verreweg de meeste gevallen geen problemen geeft.)

Probleem is alleen dat als je mensen die verkeerd geïnformeerd zijn (die bijvoorbeeld geloven dat je autisme krijgt van vaccins, of dat er kwik in zit) en die mensen vervolgens besluiten hun kinderen niet te vaccineren, ze mensen anders dan hunzelf daarmee in gevaar brengen (hun eigen kinderen, pas geboren baby's, ernstig zieke mensen).

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:40

En vraag me met jullie reacties ook af of jullie de bestanddelen van de stof weleens hebben door gelezen opgezocht. Naar nogmaals de vraag of jullie iets willen toevoegen aan de vraag van ts zo niet is je antwoord ergens anders beter op zijn plaats

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:41

Op welke stoffen en in welke hoeveelheden per vaccin doe je precies StalNollie?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:43

StalNollie schreef:
Kugger in mijn ogen voeg je niks toe aan de vraag van ts dus uit je frustraties in een ander topic waar het beter op zijn plaats is.

Zo ook de reactie hierboven. Ik vind het een leerzaam topic over het juist niet enten en zit niet op mensen te wachten die de rest maar volgt. Ik wil hier juist meer leren over de andere versie kant van enten.

Wel, mijn reactie is on topic.

Dat dit niet in jouw straatje past is niet mijn probleem, en al helemaal geen reden me uit de discussie terug te trekken.

De TS vraagt zich af of het een goed idee is in plaats van te vaccineren haar kinderen door toepassing van kraanwater voor gevaarlijke besmettelijke ziekten te behoeden...

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:46

Polivy schreef:
Nou, het kan ook wel iets minder Kuggur. Laten we het respectvol houden. Als je dat niet kunt, ga je dan in een ander topic mengen. Ik vind dit echt respectloos. Daarnaast vind ik het wel een snelle niet onderbouwde conclusie. (en snap ook nooit waar mensen zich nou druk om maken, want als jij je kind wel ent, wat heeft het dan te vrezen van niet-geënte kindjes die wel ziek worden? Jij hebt immers je kind er toch tegen beschermd? Daarom geef je toch die prikken?)

Omdat zij die niet vaccineren een gevaar zijn voor anderen. Ze schaden de herd-immunity. Ze zorgen ervoor dat zuigelingen gevaar lopen, of kinderen die niet gevaccineerd kunnen worden.

Een vaccin bied nabij de 100% immuniteit. Maar niet 100%.

Als je dan een paar nitwits hebt die niet vaccineren, en dus 0% immuniteit hebben, is de kans op besmetting naar de mensen die wel vaccineren toe veel groter.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:47

StalNollie schreef:

LOL.

"Ik wil niet weten hoe het echt zit, ik cherry-pick liever een paar duistere bronnen die mijn mening ondersteunen".

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:49

Kuggur schreef:
StalNollie schreef:

Wel, mijn reactie is on topic.

Dat dit niet in jouw straatje past is niet mijn probleem, en al helemaal geen reden me uit de discussie terug te trekken.

De TS vraagt zich af of het een goed idee is in plaats van te vaccineren haar kinderen door toepassing van kraanwater voor gevaarlijke besmettelijke ziekten te behoeden...

Wel kraanwater met magisch geheugen he. Dat onthoud waar het ooit mee in contact is geweest, maar wel vergeten is waar het in het riool allemaal al mee in contact is geweest :Y)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:51

Ik ben voor mezelf nog veel aan het uitzoeken qua ziektes en vaccinaties dus weet nu ook niet overal een antwoord op wel weet ik dat wij dktp niet laten zetten.

de rest ben ik me nog in aan het verdiepen maar stap voor stap van beide kanten heeft het iets en beide kant voor en nadelen.

De reactie vooral van jou lho komt op mijn over alsnog je de rest gewoon volgt en niet gekeken hebt naar de vaccins ziekte verloop voorkomen ent tijd en hoelang ben je beschermt.

maar daar ga ik nu verder niet op door, zou het fijn vinden als hier juist mensen zich melden die zich meer kunnen vinden in de OP daar is dit topic uiteindelijk voor geopend.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:01

StalNollie schreef:
Ik ben voor mezelf nog veel aan het uitzoeken qua ziektes en vaccinaties dus weet nu ook niet overal een antwoord op wel weet ik dat wij dktp niet laten zetten.

de rest ben ik me nog in aan het verdiepen maar stap voor stap van beide kanten heeft het iets en beide kant voor en nadelen.

De reactie vooral van jou lho komt op mijn over alsnog je de rest gewoon volgt en niet gekeken hebt naar de vaccins ziekte verloop voorkomen ent tijd en hoelang ben je beschermt.

maar daar ga ik nu verder niet op door, zou het fijn vinden als hier juist mensen zich melden die zich meer kunnen vinden in de OP daar is dit topic uiteindelijk voor geopend.

Ik weet perfect hoe lang een vaccinatie beschermt. Waarom zou jij je kinderen geen DKTP geven? Weet je waar die letters voor staan?

Drifterie
("Difterie, vroeger ook bekend als kroep, is een infectieziekte die wordt veroorzaakt door een bacterie (Corynebacterium diphtheriae), die via hoesten van mens op mens wordt overgebracht. Difterie was voordat vaccinatie algemeen gebruikelijk werd een van de meest voorkomende doodsoorzaken bij kinderen")
-
    Kinkhoest
"Vóór de invoering van dit programma stierven in Nederland per jaar circa 150 kinderen aan de ziekte (cijfer uit 1940). Wereldwijd ligt het sterftecijfer volgens de Wereldgezondheidsorganisatie rond 2004 nog steeds tussen de 200.000 - 300.000 personen per jaar. Het gaat dan om kinderen jonger dan vijf jaar die niet zijn ingeënt."
    - Tetanus
Vóór 1957 stierven er in Nederland gemiddeld 50 mensen per jaar aan tetanus.[2] Het Rijksvaccinatieprogramma (RVP) biedt sinds 1957 vaccinatie tegen tetanus aan kinderen tot 1 jaar oud in de vorm van 4-maal het gecombineerde DKTP- (difterie-, kinkhoest-, tetanus- en poliovaccin). Aan kinderen van 4 en 9 jaar oud biedt het al even lang nog twee vaccinaties in de vorm van het DTP-(difterie-, tetanus-, polio-)vaccin. Het RVP heeft al vanaf het begin een zeer hoge dekking in de zin dat meer dan 90% van de algemene bevolking deze zogenaamde basisvaccinatie tegen tetanus enzovoort heeft ontvangen; in 2012 was 95,4% van de 2-jarigen in Nederland tegen DTP gevaccineerd.[3] Voor België gelden vergelijkbare cijfers.[bron?]

In Nederland en België is tetanus - juist door die rigoureus doorgevoerde immunisatiecampagne - een zeer zeldzame ziekte geworden. In Nederland worden nog maar enkele gevallen per jaar geregistreerd, uitsluitend bij niet- of niet-volledig gevaccineerden (2010: gemiddeld 2 per jaar).

- Polio
De laatste grote polio-epidemie in Nederland was in 1956. Deze epidemie heeft in dat jaar bij 1784 mensen verlammingen veroorzaakt; 10% van hen moesten beademd worden (in de zogenaamde ijzeren long). 70 Personen (3%) zijn overleden. Naar aanleiding van deze epidemie kwam de vaccinatie tegen poliomyelitis met Sabinvaccin opgang. De grote vaccinatiecampagne van 1957 was gericht op alle kinderen geboren vanaf 1 januari 1950. Deze poliovaccinatiecampagne wordt beschouwd als het begin van het Nederlandse Rijksvaccinatieprogramma. In 1971 was er in Nederland een polio-epidemie op de Veluwe en in Staphorst. Op de Veluwe werden vooral de dorpen Elspeet, Nunspeet en Uddel getroffen, waarbij meer dan 100 personen besmet raakten. De laatste polio-epidemie in Nederland was in 1992 in Streefkerk.
http://www.npogeschiedenis.nl/andere-ti ... horst.html

Waarom zou je het risico nemen aan blootstelling daaraan?

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:02

Het is niet alsof een vaccin lepra veroorzaakt, en mogelijk hoofdpijn voorkomt.

Je hebt iets dat in het ergste geval een dagje koorts kan geven, wat voorkomt dat je eigen en andere kinderen mogelijk ernstig ziek raken of zelfs overlijden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:04

Dat is niet uit te leggen in die pr woorden die jij nu ergen vandaan plukt. Ik heb alles van deze ziektes per ziekte uitgewerkt voor en tegens op 1 a viertje per ziekte. Want de info die jij nu opgeeft is half compleet en maar van 1 kant en zie niks of het vaccin wat dat doet ! En dat heb ik wel uit gezocht.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:05

Een makkelijke ziekte om het zo maar even te zeggen om je in te verdiepen is kinkhoest.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:05

StalNollie schreef:
Dat is niet uit te leggen in die pr woorden die jij nu ergen vandaan plukt. Ik heb alles van deze ziektes per ziekte uitgewerkt voor en tegens op 1 a viertje per ziekte. Want de info die jij nu opgeeft is half compleet en maar van 1 kant en zie niks of het vaccin wat dat doet ! En dat heb ik wel uit gezocht.

Wat doet het vaccin volgens jou dan? :)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:06

Ik zou jou lijstjes wel eens willen zien StalNollie, want dat zou een mooie aanvulling zijn voor het topic

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:07

Ga even de laptop opstarten

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:09

Dank. Ga denk ik eerst even uit eten (als vriendin opschiet), maar verwacht maar dat ik er kritisch naar ga kijken. Ik neem maar weinig zomaar aan. Het is een beetje beroepsdeformatie, maar in het universitair wetenschappelijk onderwijs moet je ongeveer elke zin onderbouwen met artikelen, dus kom daar niet meer vanaf.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:17

hier een korte samenvatting die voor mezelf heb gemaakt als geheugensteun en ook om me regelmatig in te lezen als mensen vragen stellen in er directer op kan antwoorden. de uit gewerktere versie staat voor mezelf ook op waarom wel of niet vragen waarbij ik zelf heb geantwoord daarin. (deze zal nog door mezelf kritisch bekeken worden als ik alles heb uitgezocht en nogmaals ga opzoeken per ziekte)
dktp is nog het enige wat ik volledig heb uitgezocht de rest heb ik me nog niet in verdiept het is namelijk niet iets wat je in een avond beslist.
ook kijk ik per ziekte want je kan bijv dktp ook splitsen in enting en bijv wel enten voor dtp en niet voor k. dat kan ook een keuze zijn natuurlijk. onze keuze is bij deze ziektes gevallen op niet enten.
dit geld dus ook voor de rest wat ik nog moet uitzoeken. maar heb nog de tijd.
overigens hebben we ons oudste zoontje van 3.5 met de rest mee laten enten omdat ik niet beter wist en het gewoon zo hoorde. todat ik er meer over te horen kreeg en te lezen van beide kanten.
en nogmaals niemand is dom in welke keuze dan ook het is van iedere kant een keuze die je maakt en beide kanten hebben zijn voor en tegens.
even nog een aanvulling er kan ook uitgesteld worden van enting ipv met 8 weken al dit is ook iets wat ik mee neem in entingen die ik wel zou laten zetten.

DKTP
Difterie pasgeborene beschermt tot leeftijd van 6 maanden van antistoffen in moedermelk. 2de wereldoorlog 5 a 10 % kinderen overleden. Periode 1996 – 2012 geen sterfgevallen. Komt vrijwel niet meer voor in Europa. Nog wel in oost europa ( polen/roemenie). In ernstige gevallen dodelijk.
Kinkhoest
Door enten is kind pas met 5 maanden eventueel beschermt en kritieke fase is tot 6 maanden. In vaccin is ‘oude’ bacterie stam gebruikt (1953) en de bacterie die kinkhoest veroorzaakt is sindsdien niet meer hetzelfde. Enting is niet bewezen en beschermt dus zeker niet volledig.
Tetanus
Goede wond behandeling kan tetanus voorkomen. Laten bloeden goed schoonhouden en niet afdekken. Alleen kans op bij diepe wonden/snede. 10-20 jaar beschermt. Te vaak enten kan allergische reacties veroorzaken. Enting kan altijd gezet worden bij een flinke wond binnen 24 uur gewenst. Beschermt voor 10 jaar
Polio
Infectie verloopt meestal zonder ernstige verschijnselen of zelfs zonder symptomen. De foto’s/ beelden van polio geven niet de ziekte weer maar de complicaties en deze kunnen optreden bij een verzwakte afweer.Europa is polio vrij verklaard sinds 1998. De laatste polio uitbraken ontstonden na vaccinatie campagne. Zou je deze laten enten is kindje na 4 maanden al volledig voldoende geënt. Beschermt 15 jaar.

Overige: Reizen buiten europa worden enkele entingen aangeraden om extra te zetten zoals DTP ( difterie/tetanus/polio)

het onderstreepte vind ik zelf wel interessant maar kan daar nog weinig over vinden.
Laatst bijgewerkt door StalNollie op 31-01-15 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:21

wil me nu eerst gaan verdiepen in de ziekte hep a en het vaccin, daar toevallig vandaag een interessant stuk over gelezen wat mijn al gelijk vragen op zou roepen waarom wel enten?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:31

en om maar even een makkelijkere ziekte erin te gooien waar nog niet voor geënt word maar wat ze wel misschien willen gaan doen

waterpokken?
dat ga ik niet eens uitzoeken waarom wel of niet dat zou ik gewoon nooit laten zetten.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:39

StalNollie schreef:
en nogmaals niemand is dom in welke keuze dan ook het is van iedere kant een keuze die je maakt en beide kanten hebben zijn voor en tegens

Als het zou gaan over of je liever aardappels of rijst eet; eens. Of de kleur van je behang. Niet als het gaat om volksgezondheid en de gezondheid van je kinderen (als het enkel om je eigen gezondheid zou gaan, soit, maar het gaat hier om de gehele maatschappij of op zijn minst de gezondheid van een persoon anders dan jijzelf).

Citaat:
DKTP
Difterie pasgeborene beschermt tot leeftijd van 6 maanden van antistoffen in moedermelk. 2de wereldoorlog 5 a 10 % kinderen overleden. Periode 1996 – 2012 geen sterfgevallen. Komt vrijwel niet meer voor in Europa. Nog wel in oost europa ( polen/roemenie). In ernstige gevallen dodelijk.

Antistoffen via moedermelk is onzin. Die zijn in te beperkte hoeveelheden aanwezig. Hou de focus vooral op het deel "Komt vrijwel niet meer voor" --> Door vaccinaties, en "in ernstige gevallen dodelijk". 5 a 10% van de kinderen overleden, schrijf je zelf. Heb je ook een argument om hiertegen niet te vaccineren, anders dan het idee dat het te onnodig zou zijn? Wat is de reden dat je het risico neemt?

Citaat:
Kinkhoest
Door enten is kind pas met 5 maanden eventueel beschermt en kritieke fase is tot 6 maanden. In vaccin is ‘oude’ bacterie stam gebruikt (1953) en de bacterie die kinkhoest veroorzaakt is sindsdien niet meer hetzelfde. Enting is niet bewezen en beschermt dus zeker niet volledig.

Dat vaccin is inmiddels aangevuld (daardoor voor oudere met zwakke gezondheid wel iets riskanter, vandaar dat die vaak DTP krijgen bij herhaling, zonder kinkhoest). Enting was wel bewezen, alleen had dus, met verouderde vaccin, beperkte bescherming.

Citaat:
Tetanus
Goede wond behandeling kan tetanus voorkomen. Laten bloeden goed schoonhouden en niet afdekken. Alleen kans op bij diepe wonden/snede. 10-20 jaar beschermt. Te vaak enten kan allergische reacties veroorzaken. Enting kan altijd gezet worden bij een flinke wond binnen 24 uur gewenst. Beschermt voor 10 jaar

Ik hoop dat je die stierenpoep over goede wondbehandeling vergeet als een van je kinderen ooit in een roestige spijker is gestapt -O- De rest van de info klopt wel (maar pleit enkel vóór tetanus). Tetanus ent je meestal niet vaak voor, aangezien het een langwerkend vaccin is.

Citaat:
Polio
Infectie verloopt meestal zonder ernstige verschijnselen of zelfs zonder symptomen. De foto’s/ beelden van polio geven niet de ziekte weer maar de complicaties en deze kunnen optreden bij een verzwakte afweer.Europa is polio vrij verklaard sinds 1998. De laatste polio uitbraken ontstonden na vaccinatie campagne. Zou je deze laten enten is kindje na 4 maanden al volledig voldoende geënt. Beschermt 15 jaar.

Overige: Reizen buiten europa worden enkele entingen aangeraden om extra te zetten zoals DTP ( difterie/tetanus/polio)

het onderstreepte vind ik zelf wel interessant maar kan daar nog weinig over vinden.

Polio is hier bijna verdwenen door vaccinatieprogramma, maar door antivaxers in reli-kringen in aluhoedjes weer in opkomst. Herd immunity wordt op grotere schaal doorbroken door niet-vaccineren, dus mensen raken weer besmet.

Polio veroorzaakt zeer ernstige verlammingen en kan de dood tot gevolg hebben.

Voor polio kan ik je erg aanraden dit te kijken:
http://www.npogeschiedenis.nl/andere-ti ... horst.html
http://www.gezond24.nl/tv-uitzending/g2 ... eeft-polio

Dame in kwestie is wel gevaccineerd, maar te laat. Haar vader heeft haar polio nog een tijd aan het (toen nog levende) vaccin geweten. Ik weet niet zeker of dat in bovenstaande naar voren kwam, of een andere docu waar zij in zat.