Afvallen met van die 'zakjes'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Re: Afvallen met van die 'zakjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:46

In principe hoef je niet echt te sporten om af te vallen hoor, het versnelt het proces alleen wel behoorlijk :D
Het belangrijkste is toch wel je dieet, abs are made in the kitchen en zo.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 12:48

App van het voedingscentrum ik ga hem eens even opzoeken! Bedankt voor de tip

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:50

Ja wat je naar binnen werkt blijft belangrijk... Maar voor mietjes met een chocolade verslaving *ik* is het sporten ook wel belangrijk. En gezond.
Je moet namelijk wel een dieet hebben wat je vol kan houden en ook nog eens gezond is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:57

c_alsemgeest schreef:
Ja, die van het voedingscentrum vind ik echt een aanrader

Heb ik ook ooit gedaan, tot ik er achter kwam dat voedingscentrum gesponsord werd door Optimel. Dat verklaarde ook waarom ze zoveel producten hiervan aanprijzen _O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:02

Cayenne schreef:
c_alsemgeest schreef:

Heb ik ook ooit gedaan, tot ik er achter kwam dat voedingscentrum gesponsord werd door Optimel. Dat verklaarde ook waarom ze zoveel producten hiervan aanprijzen _O-

ja, maar we hebben het hier over de app van het voedingscentrum... En die is niet gesponsord oid en een prima app om te gebruiken. Ik heb liever myfitnesspall, maar dat is persoonlijke voorkeur. Die van het voedingscentrum is gewoon een appje om je kcal mee bij te houden, niks meer en niks minder.
Het voedingscentrum zelf stinkt aan alle kanten, gelukkig komt diëtisten-nederland daar ook langzaam achter.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 13:03

Cayenne schreef:
c_alsemgeest schreef:

_O- Dag neutrale adviezen. Maar als handleiding kan het vast geen kwaad.

Toen ik 14/15 jaar oud was speelde ik voor de selectie van jong oranje (volleybal) Daar werden we ook begeleid door allerlei coaches. Onze voedingscoach had vooral de taak om ons gezond 'vet' te houden. Zo stond hij bijvoorbeeld ook voor 1000% achter roomboter op brood veel beter dan al die rare vervangers waren zijn wijze woorden. Mijn oma is 85 jaar geworden en deed alles bakken en smeren met roomboter (wel met mate natuurlijk) mijn huidige diëtist slaat groen en geel uit als je over roomboter begint. Kun je nagaan hoeveel verschillende opvattingen er zijn en hoe iedereen weer iets vanaf een ander standpunt bekijkt.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:05

Roomboter is ook gezonder dan de meeste alternatieven :)

Maar inderdaad, 'gezond' is een behoorlijk subjectief begrip.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:05

Oh daar kijk ik niet naar, voer gewoon de producten in die ik zelf heb gegeten... Wat ze aanraden hou ik me niet aan :')
Als simpele calorieënteller werkte die prima.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:06

Klopt, ik eet sowieso geen light producten... Die zooi is zo bewerkt dat het echt niet goed voor je lijf kan zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:11

c_alsemgeest schreef:
Oh daar kijk ik niet naar, voer gewoon de producten in die ik zelf heb gegeten... Wat ze aanraden hou ik me niet aan :')

Ja, en daarbij liep ik er dus tegenaan dat ik veel producten niet kon invoeren, maar het hele assortiment Optimel, dat dan weer wel :+

Roomboter is zo slecht niet, TS! Je hebt ook vetten nodig he.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:12

Er zijn inderdaad zoveel methodes en zoveel mogelijkheden.
Maar eerlijk? Als je af wilt vallen en je veel brood eet zou ik ook geen roomboter adviseren. Het bevat simpelweg veel meer kcal dan bijvoorbeeld halvarine. Ik zou dan minder brood adviseren, vaker een salade of kwark/yoghurt ipv brood en dan eet je misschien nog 5-7 boterhammen per week, als je daar dan dun roomboter op doet is dat prima.
Maar meestal adviseert de dietist die je geen roomboter adviseert je ook niet om minder brood te eten ;)

Zoek eens rond over eten en bekijk eens wat je aanstaat. Ik houd van pure producten zonder pakjes en zakjes, en ben dus "fan" van de "puur gezond" stroming en zou een dietist aanraden uit die stroming. Maar misschien heb jij wel helemaal geen moeite met pakjes zakjes e.d. en dan kan een regulier dietist je prima helpen :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:18

Cayenne schreef:
c_alsemgeest schreef:

Ja, en daarbij liep ik er dus tegenaan dat ik veel producten niet kon invoeren, maar het hele assortiment Optimel, dat dan weer wel :+

Roomboter is zo slecht niet, TS! Je hebt ook vetten nodig he.

Oh echt? Ga ik eens op letten hahahaha
Ik eet misschien erg standaard, waardoor ik nog geen spullen ben tegengekomen die ik niet in kon voeren :+

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:22

heb jaar of 5 terug cambridge gedaan.... heel veel spijt van gehad dor zo'n beetje alles wat hier boven staat. daar door ook een enorme afkeer (gelukkig) voor het drinken van shakes. word al misselijk bij het idee.

dat probleem heb ik dus, wil heel graag afvallen en doe ook verschillende pogingen maar blijft lastig om het patroon wat je altijd had te doorbreken... cola vind ik inmiddels (al na een maand) niet te zuipen terwijl er bijna een fles per dag door heen ging....

Ook wil ik afvallen zonder al die light en chemische vervangers, maar kan ook nog niet ieder snoepje,koekje en chipje laten liggen. Probeer wel zo bewust mogelijk te eten maar schiet er wel af en toe bij in ... discipline houden is erg lastig (A).Iemand tips om toch in je eentje te wandelen/hardlopen en gemotiveerd te worden en te blijven? (behalve een maatje, want die kan ik echt niet vinden of haakt snel af..)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:24

klinkt heel hard, maar gewoon doen en streng zijn voor jezelf. Nou denk ik dat dit topic hiervoor niet bedoeld is, kijk even iets hoger naar een van mijn laatste berichten, daar staat het motivatie topic gezond eten/afvallen enz. Daar past je vraag beter denk ik als je gezond wil gaan eten om af te vallen :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:39

HindaFree schreef:
heb jaar of 5 terug cambridge gedaan.... heel veel spijt van gehad dor zo'n beetje alles wat hier boven staat. daar door ook een enorme afkeer (gelukkig) voor het drinken van shakes. word al misselijk bij het idee.

dat probleem heb ik dus, wil heel graag afvallen en doe ook verschillende pogingen maar blijft lastig om het patroon wat je altijd had te doorbreken... cola vind ik inmiddels (al na een maand) niet te zuipen terwijl er bijna een fles per dag door heen ging....

Ook wil ik afvallen zonder al die light en chemische vervangers, maar kan ook nog niet ieder snoepje,koekje en chipje laten liggen. Probeer wel zo bewust mogelijk te eten maar schiet er wel af en toe bij in ... discipline houden is erg lastig (A).Iemand tips om toch in je eentje te wandelen/hardlopen en gemotiveerd te worden en te blijven? (behalve een maatje, want die kan ik echt niet vinden of haakt snel af..)

Vriendin van mij loopt hard met haar paard aan de hand... Paard met hoofdstel en bijzet en zij er naast... Het is een nogal hysterische kwpn x engelse volbloed, maar dat gaat prima.
Ik heb het zelf ook een paar keer met united gedaan, maar bij ons komt het er op neer dat ik eerst wordt voorgetrokken door een galopperende united omdat hij denkt dat we ergens voor op de vlucht zijn... en dat ik de volgende 5km hem aan het voortrekken ben... Zij heeft uni ook een keer meegenomen, maar ook bij haar werkte het niet met hem :+ dus het is wel wat paard afhankelijk...

De bootcamps en citybootcamps zie je nu als paddestoelen uit de grond schieten, dat is ook erg leuk om te doen.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 10:20

Inmiddels 11 kilo afgevallen en voel me kippie fit. Ben nu in fase 3/4 waarbij je weer terug gaat naar normaal eten.

's morgens boterham met mager beleg en een bak kwark met fruit naar keuze. Eerlijk gezegd vond ik het allemaal wel meevallen. Geen honger gehad of andere vervelende bijwerkingen. Er zijn zeker momenten geweest, dat ik wel eens verlangde naar iets anders dan de groentes waar je uit kunt kiezen maar ik heb nu wel anders leren eten.
Zo bak ik mijn eigen brood, zooooo lekker, eten we meer uit de oven en veel minder suikers. Mijn grootste 'probleem' cola, doet mij niets meer. Heb er geen behoefte meer aan. *\o/*

Nu ook weer aan het sporten en dat gaat een stuk makkelijker zonder die in-de-weg-zittende-kilo's. Een paardrijboek die los zit ipv je ademnood bezorgd is toch wel erg prettig.

En nu gaat de grote zoektocht beginnen naar betaalbare gezondere producten want sommige zaken zijn wel extreem duur (amandelmeel, suikervrij etc) Dus mocht iemand nog een tip hebben, is die altijd welkom. :D