Het leed dat shampoo heet: Jeuk of vet...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Re: Het leed dat shampoo heet: Jeuk of vet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 10:58

Updat over louis widmer:
Tweede dag. Normaal al vettig haar vlakbij de hoofdhuid. Nu nog niet zichtbaar. Nog steeds wel volume na een nacht slapen en zonder stylingproducten. Haar voelt prettig.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 11:59

@LoesVDB , wat interessant eigenlijk, hoe wij allemaal voor het lapje gehouden worden! Ik zal vanavond of morgen even de ingrediënten van mijn Bodyshop-(naar eigen zeggen)-vrij van rommel-shampoo uitzoeken!

Update: Mijn jeuk is minder geworden, ik gebruik nog steeds de Bodyshop shampoo, de eerste week weer bijna iedere dag, maar nu ben ik weer aan het afbouwen. Misschien was het gewoon wennen :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:04

Daar ben ik ook benieuwd naar purple, want dan is de body shop nog te overwegen. Jij had die met gember genomen toch?

purple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 12:32

Oke, ik zit nu op stage, dus ik kan niet alle ingrediënten uitzoeken, dus dat doe ik vanavond of morgenavond wel even! Het is de Rainforest Balance van de bodyshop, voor vet haar. Dit zijn de ingrediënten:
Aqua (water), Sucrose (suiker), Disodium Cocoyl Glutamate, Lauryl Betaine, Laureth-5 Carboxylic Acid, Propylene Glycol, PEG-55 Propylene Glycol Oleate, Sodium Chloride (zout), Glycerin (glycerine), Polyglyceryl-4 Caprate, Parfum, Sucrose Laurate, Sodium Benzoate (conserveermiddel), Isopropyl Alcohol, Salicylic Acid (salicylzuur; conserveermiddel, haarconditioner), Aloe Barbadensis Leaf Juice (aloë-veragel), Fucus Vesiculosus Extract (blaasjeswierextract), Alcohol, Citric Acid (citroenzuur), Pentaclethra Macroloba Seed Oil (pracaxi-olie), Lamium Album Extract (witte-dovenetelextract), Sodium Hydroxide, Tocopherol (vitamine E).

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:06

Ik gebruik deze shampoo:
http://www.gezondheidswinkel.nl/product ... GROUP39595
Ik heb dezelfde klachten als jij: een jeukende hoofdhuid met heel veel schilfers. Doordat ik ging krabben, werden het korsten en werd de jeuk nog erger. Het werd een vicieuze cirkel en na het wassen wou ik het liefst met een scherp voorwerp over mijn hoofdhuid krabben, zo erg was de jeuk. Nadat mijn hele hoofdhuid schilferig werd, was ik er klaar mee. Ik gebruik deze shampoo nu ongeveer twee maanden en mijn hoofdhuid is rustig, de schilfers en jeuk zijn verdwenen. Ik heb zo alleen de ingrediëntenlijst niet bij de hand..

purple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 14:46

Citaat:
De ingrediënten van Body Shop Rainforest Balance:
Aqua = water
Sucrose = suiker
Disodium Cocoyl Glutamate = zeer milde wasactieve stof (kokosvetzuurglutamaat)
Lauryl Betaine = synthetische vloeistof van plantaardige oorsprong
Laureth-5 Carboxylic Acid = water insoluble compound Geen idee?
Propylene Glycol = Het zijn zeer werkzame ingrediënten die in lichte mate de huidvochtigheid verhogen en andere werkstoffen helpen de huid binnen te dringen (Wie de huid niet ziek wil maken, kan dus best Propylene Glycol vermijden. Niet omdat het giftig is of kanker veroorzaakt, maar wel omdat allergieën erop steeds vaker voorkomen)
PEG-55 Propylene Glycol Oleate = PEG staat voor een syntetische stof, verder weet ik het niet
Sodium Chloride = zout
Glycerin = glycerine
Polyglyceryl-4 Caprate = Geen idee?
Parfum = Geen idee, wat is het? :p
Sucrose Laurate = Iets met suiker? :P
Sodium Benzoate = conserveermiddel dat gisten, bacteriën en schimmels doodt
Isopropyl Alcohol = een secundaire alcohol die voor reiniging en ontsmetting wordt gebruikt
Salicylic Acid = salicylzuur; conserveermiddel, haarconditioner (een aromatisch carbonzuur)
Aloe Barbadensis Leaf Juice = aloë-veragel
Fucus Vesiculosus Extract = blaasjeswierextract
Alcohol, Citric Acid = citroenzuur
Pentaclethra Macroloba Seed Oil = pracaxi-olie
Lamium Album Extract = witte-dovenetelextract
Sodium Hydroxide = Moeilijk kort te omschrijven (Natriumhydroxide is een anorganische verbinding met als brutoformule NaOH. De stof komt voor als een witte, hygroscopische vaste stof, die zeer goed oplosbaar is in water. Tijdens het oplossen komt een grote hoeveelheid warmte vrij) Waarom moet er warmte vrijkomen? :P
Tocopherol = vitamine E

Ik vind het niet heel ernstig klinken, of is het dat wel? :o

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:55

Nee die, Body Shop Rainforest Balance, vond ik er inderdaad ook goed uit zien! :j

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:57

Wauw, daar kijk ik wel van op, dat de producten van de BodyShop minder "brol" bevatten dan die van Ürtekram en Weleda! Zeker van Weleda ben ik supertevreden! Maar ik wissel sowieso graag af tussen verschillende merken, dus ik ga die Rainforest Balance eens proberen :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:05

Meestal helpt een shampoo zonder parabenen en siliconen tegen jeuk enzo.

Body Shop heeft volgens mij wél parabenen in hun producten zitten, op die earth-lijn na geloof ik.
Misschien zou je eens neutral kunnen proberen?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:07

Van Wella heb je ook een fijne shampoo voor gevoelige hoofdhuid. Het is een paarse fles en heet Calm Scalp ofzoiets. is alleen via de kapper te krijgen en je kan het vinden op internet.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:28

Yv_ schreef:
Meestal helpt een shampoo zonder parabenen en siliconen tegen jeuk enzo.

Klopt, is al vaker genoemd. :j

Yv_ schreef:
Body Shop heeft volgens mij wél parabenen in hun producten zitten, op die earth-lijn na geloof ik.

Ik kan de parabenen niet terug vinden in de ingrediëntenlijst die hier iets boven staat.

Yv_ schreef:
Misschien zou je eens neutral kunnen proberen?

Neutral is al meerdere keren genoemd, bevat geen parabenen, wel siliconen.
We zijn nu vooral opzoek naar shampoo's die zowel geen SLS/Siliconen als parabenen bevatten. Ik heb ze 't liefst ook nog zonder parfum en alcohol.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:34

In die Body Shop Rainforest Balance zit wel Isopropyl Alcohol, ook niet handig toch? Tenminste ik heb dat hier puur staan die ik gebruik na het verwijderen van teken en dat is heftig spul. :=

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:46

Oh nee idd, misschien hebben ze hun ingredienten aangepast :).
Ik weet nl dat TBS een heel groen merk leek, maar het uiteindelijk totaal niet bleek te zijn!

Volgens mij is de isopropyl die erg snel vervliegt dus in feite niet zoveel uitmaakt.

TS, sorry. Heb wat pagina's gemist geloof ik, dacht dat het topic uit 1 pagina bestond maar zie nu dat het er een stukkie meer zijn.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 15:52

Yv_ schreef:
Oh nee idd, misschien hebben ze hun ingredienten aangepast :).
Ik weet nl dat TBS een heel groen merk leek, maar het uiteindelijk totaal niet bleek te zijn!

Volgens mij is de isopropyl die erg snel vervliegt dus in feite niet zoveel uitmaakt.

TS, sorry. Heb wat pagina's gemist geloof ik, dacht dat het topic uit 1 pagina bestond maar zie nu dat het er een stukkie meer zijn.

Klopt, dat was ook terug te vinden, dat het snel vervliegt ;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:55

De vraag werd 1 post boven mij gesteld, maar zoals ik zei; ik heb wat pagina's gemist ;).

Maargoed, ik ga ff ontstippen tot ik het hele topic heb gelezen, is wat handiger :)
Hopelijk werkt de shampoo die je nu gebruikt, TS.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:58

Ik heb psoriasis en dus altiijd jeuk op mijn hoofd en heel veel ervaring met verschillende shampoos.

Qua shampoo zijn er heel erg vele waar ik niet tegen kan.
De "Yes to carrots" lijn van de tuinen is erg fijn en ruikt ook erg lekker. Ook de zeezout shampoo van eigen merk van de tuinen is fijn voor de hoofdhuid, maar zorgt wel dat je haar heel droog en stug aanvoelt.

Wat bij mij het fijnste werkt is de "Soak & float"shampoo bar van lush. Laat je niet afschrikken door de stank, die is lang niet zo erg tijdens gebruik als wanneer je er zo aan ruikt. (het heeft wat weg van bepaalde vliegensprays/teer/brand lucht)
Is in vaste vorm dus er zitten helemaal geen conserveringsmiddelen in en verder alleen natuurlijke olien etc. Bij mij haalt het als enige product echt de jeuk voor meerdere dagen weg en maakt de schilfers vele malen minder en wast het haar gewoon goed schoon.
Het schuimt gewoon en laat zich goed uitspoelen en je gebruikt er maar heel weinig van.
https://www.lush.nl/shop/product/produc ... -and-float

Ik gebruik de conditioner van Yes to carrots van de tuinen voor de geur, maar zorg wel dat dat alleen op het haar komt en niet op de hoofdhuid.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 16:01

Soak & Float wil ik ook nog wel eens proberen, had al gelezen dat het stonk, maar dat zou me niet uitmaken. Wat me alleen tegenstaat is, dat ik de vaste vorm onhandig vind, moet het dan iedere keer uit de badkamer meenemen naar mijn kamer en dat natte ding ergens laten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 16:11

Ik vind de Rainforest Balance van de Bodyshop ook heel erg fijn :j Na een tijdje deed hij alleen niks meer voor mijn haar en werd het er erg touwerig van.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 16:13

Oh wat raar! Bij mij is het tot nu toe slap en sluik vergeleken hoe het was met bakingsoda-appelazijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 16:17

Misschien komt dat door wat ik gewend ben hoor. Ik was mijn haar eigenlijk altijd met head & shoulders of pure coconut. Daar wordt mijn haar super zacht van, als ik het gebruik in combinatie met een 1-minuut-masker in ieder geval. Nou krijg ik er gelukkig geen jeuk van, dus blijf het gebruiken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 16:17

De "Soak & float"shampoo bar van lush spreekt mij denk ik wel aan, maar wordt je haar daar niet kurkdroog van? Kun je dat dan inderdaad goed combineren met een conditioner (hoofdhuid vermijdend)?

En hoe vaak mag je dit gebruiken? En wat is de "behandeling" van het blokje? Hoe laat ik het goed drogen?

purple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 16:20

Emmaa_ schreef:
Misschien komt dat door wat ik gewend ben hoor. Ik was mijn haar eigenlijk altijd met head & shoulders of pure coconut. Daar wordt mijn haar super zacht van, als ik het gebruik in combinatie met een 1-minuut-masker in ieder geval. Nou krijg ik er gelukkig geen jeuk van, dus blijf het gebruiken.

Ik had ook geen last met head and shoulders, maar dat merk P&G is zo slecht... -O- (ze zijn wel bezig met verbeteren, maar toch... Als de consument ze niet op hun flikker had gegeven, waren er geen bossen en tijgers meer denk ik ;) )
Daardoor is mijn zoektocht naar wat anders begonnen ;)

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 16:25

Ik gebruik de Shampoo bars van Lush, heeeeel erg tevreden mee, ik gebruik speciaal voor vet haar de Jumping Juniper. het gaat super lang mee en je kan het goed combineren met een conditioner van hun.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 16:31

purple schreef:
Soak & Float wil ik ook nog wel eens proberen, had al gelezen dat het stonk, maar dat zou me niet uitmaken. Wat me alleen tegenstaat is, dat ik de vaste vorm onhandig vind, moet het dan iedere keer uit de badkamer meenemen naar mijn kamer en dat natte ding ergens laten :P

Ik heb mijn vaste shampoo van lush gewoon in zo'n shampoo blikje en die doe ik ook gewoon dicht na het douchen, vindt het helemaal niet zoveel onhandiger dan andere shampoo?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 16:32

Via [LZP] Het gebruik van het zeepblok.

lieveli schreef:
Lush zit trouwens vol met troep. Zelfs in biologische winkels is het altijd erg goed zoeken naar producten die gewoon oké zijn. Niet dat Lush niet onwijs lekker is hoor, maar ik zou het niet kopen als alternatief voor douchegel. Wees kritisch op de etiketten.

En ik gebruik mijn blokzeep in een powerpuff, niet rechtstreeks op mijn lichaam.

Is Lush voor je haar nu wel of niet wijsheid {ondanks dat de quote over douchegel gaat}?

En voor het opbergen moet ik dus even een bakje halen:

elenaMM77 schreef:
Ell_en schreef:
Hoe bewaren jullie het blok zeep?

op een schoteltje met een doekje eronder als ik er een in de keuken heb (doekje na twee dagen even over het zeepje heen halen voor je het wegdoet).

in de douche gewoon op het zeephoudertje, nadat ik er nog even een uitgewrongen washandje over heb gehaald. (washandje daarna licht spoelen en wringen voor je het weglegt) zo blijven zowel washandje als zeepje fris..

waar het om gaat is dat je het zo 'droog' mogelijk weglegt.. in zo'n bakje zonder water afvoer, krijg je een snotterig en vies zeepje.