Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:De ingrediënten van Body Shop Rainforest Balance:
Aqua = water
Sucrose = suiker
Disodium Cocoyl Glutamate = zeer milde wasactieve stof (kokosvetzuurglutamaat)
Lauryl Betaine = synthetische vloeistof van plantaardige oorsprong
Laureth-5 Carboxylic Acid = water insoluble compound Geen idee?
Propylene Glycol = Het zijn zeer werkzame ingrediënten die in lichte mate de huidvochtigheid verhogen en andere werkstoffen helpen de huid binnen te dringen (Wie de huid niet ziek wil maken, kan dus best Propylene Glycol vermijden. Niet omdat het giftig is of kanker veroorzaakt, maar wel omdat allergieën erop steeds vaker voorkomen)
PEG-55 Propylene Glycol Oleate = PEG staat voor een syntetische stof, verder weet ik het niet
Sodium Chloride = zout
Glycerin = glycerine
Polyglyceryl-4 Caprate = Geen idee?
Parfum = Geen idee, wat is het? :p
Sucrose Laurate = Iets met suiker?
Sodium Benzoate = conserveermiddel dat gisten, bacteriën en schimmels doodt
Isopropyl Alcohol = een secundaire alcohol die voor reiniging en ontsmetting wordt gebruikt
Salicylic Acid = salicylzuur; conserveermiddel, haarconditioner (een aromatisch carbonzuur)
Aloe Barbadensis Leaf Juice = aloë-veragel
Fucus Vesiculosus Extract = blaasjeswierextract
Alcohol, Citric Acid = citroenzuur
Pentaclethra Macroloba Seed Oil = pracaxi-olie
Lamium Album Extract = witte-dovenetelextract
Sodium Hydroxide = Moeilijk kort te omschrijven (Natriumhydroxide is een anorganische verbinding met als brutoformule NaOH. De stof komt voor als een witte, hygroscopische vaste stof, die zeer goed oplosbaar is in water. Tijdens het oplossen komt een grote hoeveelheid warmte vrij) Waarom moet er warmte vrijkomen?
Tocopherol = vitamine E
Yv_ schreef:Meestal helpt een shampoo zonder parabenen en siliconen tegen jeuk enzo.
Yv_ schreef:Body Shop heeft volgens mij wél parabenen in hun producten zitten, op die earth-lijn na geloof ik.
Yv_ schreef:Misschien zou je eens neutral kunnen proberen?
Yv_ schreef:Oh nee idd, misschien hebben ze hun ingredienten aangepast.
Ik weet nl dat TBS een heel groen merk leek, maar het uiteindelijk totaal niet bleek te zijn!
Volgens mij is de isopropyl die erg snel vervliegt dus in feite niet zoveel uitmaakt.
TS, sorry. Heb wat pagina's gemist geloof ik, dacht dat het topic uit 1 pagina bestond maar zie nu dat het er een stukkie meer zijn.
Emmaa_ schreef:Misschien komt dat door wat ik gewend ben hoor. Ik was mijn haar eigenlijk altijd met head & shoulders of pure coconut. Daar wordt mijn haar super zacht van, als ik het gebruik in combinatie met een 1-minuut-masker in ieder geval. Nou krijg ik er gelukkig geen jeuk van, dus blijf het gebruiken.
purple schreef:Soak & Float wil ik ook nog wel eens proberen, had al gelezen dat het stonk, maar dat zou me niet uitmaken. Wat me alleen tegenstaat is, dat ik de vaste vorm onhandig vind, moet het dan iedere keer uit de badkamer meenemen naar mijn kamer en dat natte ding ergens laten
lieveli schreef:Lush zit trouwens vol met troep. Zelfs in biologische winkels is het altijd erg goed zoeken naar producten die gewoon oké zijn. Niet dat Lush niet onwijs lekker is hoor, maar ik zou het niet kopen als alternatief voor douchegel. Wees kritisch op de etiketten.
En ik gebruik mijn blokzeep in een powerpuff, niet rechtstreeks op mijn lichaam.
elenaMM77 schreef:Ell_en schreef:Hoe bewaren jullie het blok zeep?
op een schoteltje met een doekje eronder als ik er een in de keuken heb (doekje na twee dagen even over het zeepje heen halen voor je het wegdoet).
in de douche gewoon op het zeephoudertje, nadat ik er nog even een uitgewrongen washandje over heb gehaald. (washandje daarna licht spoelen en wringen voor je het weglegt) zo blijven zowel washandje als zeepje fris..
waar het om gaat is dat je het zo 'droog' mogelijk weglegt.. in zo'n bakje zonder water afvoer, krijg je een snotterig en vies zeepje.