Niet ziek maar ook niet fit

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:26

Mando schreef:
Of schildklier of b12

Ik was een paar weken terug ook helemaal niks waard, kon weer bijna alleen maar op de bank liggen.
En bleek groot B12 tekort + schildklier.

Nu aan de pillen en poeders en merk duidelijk dat ik weer opknap. Ben nog wel moe maar kan wel gewoon redelijk werken en de dag door. Als ik geen gekke dingen doe, knapt het steeds meer op.

Drink ook Roosvicee Ferro voor ijzer.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:27

Hier gaat het nog steeds vreselijk qua energie. :Z Ik heb een half jaar geleden bloed laten prikken en daardoor kwam ik er achter dat m'n schildklier iets te traag is, maar dat was niet heel ernstig ofzo.

Misschien is het inmiddels wel verergerd, ik bekeek net de symptomen en die zijn wel héél kenmerkend zeg! Ergens hoop ik maar dat dit het is want het is zwaar vermoeiend om zo moe te zijn (joh! :P ). En dan kan ik er iets aan doen, misschien medicijnen oid.. Niet dat ik daar fan van ben maar alles beter dan dit! As dinsdag naar de dokter hiervoor en dan weet ik wss meer.

Ik heb zoveel zin om van alles te doen en leuke ideeën om aan te beginnen (qua tekenen) maar er komt gewoon niks uit m'n vingers.. ik ben nog nooit te moe geweest om te tekenen. -O-

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 22:30

Maar sommigen van jullie hadden ineens klachten? Of een aanleiding zoals pfeiffer. Ik ben al mijn hele leven zo geloof ik. Kan zelfs rapporten van de basisschool teruglezen waar ze mij dromerig vinden, laag in tempo en zich afvragen of ik wel goed slaap.
Nou, als ik een ding heel erg goed kan is het wel slapen :Z

Marloez

Re: Niet ziek maar ook niet fit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:32

Ja ik heb dit vermoeide gevoel ook al heel m'n leven, ben door mijn moeder altijd naar allerlei (natuur)artsen gesleept en heb ik-weet-niet-hoeveel voedingssupplementen gekregen, die nooit aansloegen overigens. :P

Maar zo erg als dat het nu is heb ik nog nooit eerder meegemaakt.

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:35

Ik heb het ook al vanaf mn 10e ofzo en ik ben nu 16. Vroeger wel is bloedgeprikt maar is niks uitgekomen. Vorig jaar weer geweest maar volgrns de huisarts is elke puber moe.. Ja daar schiet k wat mee op. Enige was vakantie maar ik ben nu alweer mn energie kwijt..

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:39

Pff ja huisartsen kunnen je zo makkelijk afwimpelen wat dat betreft. Ik vind dat vermoeidheid echt onderschat wordt, het is echt een heel lastig probleem. Wat voor een ander een kleine handeling is kan voor jou het gevoel geven alsof je een berg moet beklimmen. Het is vaak ook lastig uit te leggen aan mensen die dat zelf niet hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:41

Hier ook al weer aardig wat weekjes moe. Begint weer erger te worden.
Morgen naar de huisarts, maar die zou wel niets kunnen/willen doen. Heb er al jaren last van, periodes dat ik kan slapen wat ik wil en dat ik me nog moe voel. En dat er niets uit mn handen komt.

Mijn rapporten waren ook erg verschillend. Was wel altijd dromerig, maar ene keer was werktempo uitstekend, andere keer langzaam.

Hoe weet je of je een b12 tekort hebt? Moet je dat laten prikken en waar kan dat? Huisarts of ziekenhuis?

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:44

Hier ook zo'n geval. Gemiddeld op een jaar heb ik die periodes toch wel 1 keer in de twee maanden. Vooral na een aantal dagen flink in de stress komt dit ook voor maar ik geef deze dipjes vooral de schuld aan het niet/nauwelijks eten tijdens de stressdagen. Helaas zit ik nu in een periode waarbij t niet helemaal lekker loopt met mijn vriend en ik in een dip blijf hangen. Ik kan al twee weken niet naar school of werken omdat ik niks volhoud, en ook mijn eetlust wil nog niet meewerken.

Paar keer van dit jaar nog bloed laten prikken op verschillende waaronder ook b13 en vitD e.d. niks gevonden en alles prima in orde

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:45

Ik heb gelukkig wel een fijne mentor die het begrijpt. Maar mn cijfers.. :') Ik kan me gewoon niet concentreren omdat ik zo moe ben :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:48

Heb je niet teveel aan je hoofd? Zo heb ik op het moment teveel dingen aan mijn hoofd, vanavond tijdens mijn les niet eens gegalopeerd omdat ik gewoon totaal geen fut heb. Paardlief had het meteen door en deed ook geen moer, maar wilde haar niet aantikken omdat het aan mijzelf ligt en de moeite niet kan nemen om er iets aan te doen...

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 22:51

Marloez schreef:
Pff ja huisartsen kunnen je zo makkelijk afwimpelen wat dat betreft. Ik vind dat vermoeidheid echt onderschat wordt, het is echt een heel lastig probleem. Wat voor een ander een kleine handeling is kan voor jou het gevoel geven alsof je een berg moet beklimmen. Het is vaak ook lastig uit te leggen aan mensen die dat zelf niet hebben.

Ik moet wel zeggen dat ik het zelf ook wel lastig vind om er een maatstaf aan te geven. Iedereen is wel eens heel erg moe. Vele mensen kunnen in de ochtend slecht uit bed. Met name in de winter.
Zijn anderen dan meer doorzetters en ik gewoon minder taai dan ik denk? Ik heb verder namelijk niet het idee dat i, iets mankeer.
Maar het feit dat ik uurtjes opneem omdat ik in de ochtend slecht ben, dat ik als ik dat niet doe de middag met moeite doorkom etc. Dat kan ik niet helemaal plaatsen., dat voelt niet 'normaal'......

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:55

Het voelt niet normaal idd. Ik neem ook in de winter vaak een paar uurtjes of eens een losse dag op. Het helpt me erdoor.

En wat eerder al gezegd is. Dromerig op de basisschool. Vaak bloedprikken zonder enige uitkomst. Mijn huisarts zei stress... altijd.
ik ben gestopt met langs gaan en heb me erbij neer gelegd dat ik in de winter gewoon zo ben. En vreemd genoeg scheelt het een hoop. Wss omdat ik minder gefrustreerd ben en frustratie kost zoveel energie

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:56

Punt wat ik dus eigenlijk wilde maken is dat het niet normaal voelt. Maar als zoveel mensen het hebben is de 'normaal' dan niet gewoon verkeerd?

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:09

Debbels schreef:
Heb je geen pfeiffer (gehad)?
Ik heb ook pfeiffer gehad zonder dat de huisarts dit tegen me gezegd had..

Yup vorig jaar helaas geconstateerd. Maar ook daarvoor was ik veel moe voornamelijk in de winter, nergens zin in etc. Zodra de lente weer kwam werd het beter :j

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 08:51

Wat is normaal
Bij mij liep mijn schildklier blijkbaar ook al vanaf febr te klooien en in juli werd het geconstateerd.
Ik mankeerde alles... echt de gekste dingen.
Toen ik eenmaal ingesteld was helemaal niets meer.

Het is de motor van je lichaam en ook al is hij wat vertraagd wat soms de huisartsen als... niet bijzonder afwimpelen kan veel invloed hebben op je dagelijkse leven

Je TSH behoort tussen de 0.4 - 4 in te zitten en als die op bv 10 staat kan dat al klachten geven en de een is er gevoeliger voor dan de ander.

Ik functioneer het beste als hij op 0.2-0.3 staat en dan belt de HA.. hij is wel wat laag pas op dat je niet ga hyperen

B12 kan je ook laten prikken.,
Gewoon even een algeheel bloedonderzoek vragen en zien wat daaruit komt.

In de winter ben ik ook niets waard maar zodra de temperaturen weer omhoog gaan wordt ik weer mens.

Ach en de een is is nou eenmaal meer een doorzetter dan de andere.. gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde..

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 09:30

ElinaSK schreef:
Debbels schreef:
Heb je geen pfeiffer (gehad)?
Ik heb ook pfeiffer gehad zonder dat de huisarts dit tegen me gezegd had..

Yup vorig jaar helaas geconstateerd. Maar ook daarvoor was ik veel moe voornamelijk in de winter, nergens zin in etc. Zodra de lente weer kwam werd het beter :j

Hmm lastig.. Het zou nu een nasleep kunnen zijn, maar als je het vorig(e) ja(e)ar(en) voor de pfeiffer ook al had..

--

Ik heb nu sinds een jaar of 4/5 last van die hoofdpijn, en daarbij dus ook van de vermoeidheid.
Mensen zeggen ook wel eens dat ik eens wat vrolijker moet doen, maar ik heb er vaak gewoon de energie niet voor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 00:22

Ben bij huisarts geweest. Hij zegt dat het een nasleep is van de stress waar ik nu vanaf ben.
Ik moet nu 'herstellen'...

Maar goed, ik heb dit al langer, meerdere jaren, ene keer meer last dan de andere keer... En nu gooit hij het weer op stress. Nog HB geprikt, 7.7 Was een half jaar geleden 8.5.
Maar, ik zit niet onder de grens, dus er wordt niets aan gedaan. Zo irritant... :(

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:41

amoj schreef:
Ben bij huisarts geweest. Hij zegt dat het een nasleep is van de stress waar ik nu vanaf ben.

Maar goed, ik heb dit al langer, meerdere jaren, ene keer meer last dan de andere keer... En nu gooit hij het weer op stress. Nog HB geprikt, 7.7 Was een half jaar geleden 8.5.
Maar, ik zit niet onder de grens, dus er wordt niets aan gedaan. Zo irritant... :(

Misschien kun je je een keer laten doormeten via bioresonantie? Daar komt veel meer uit dan regulier.
En welleens gedacht aan hoogsensitiviteit?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:44

Ik ben er ook gevoelig voor.............ik slik nu sinds kort magnesium en merk het verschil goed! Ik ben fitter, alerter en minder gestresst. Heel fijn!!

Verder is spirulina ook fijn spul voor een gezond lijf. Ik heb veel geprobeerd (burn out gehad) maar dit is echt een fijne combi.

Al blijf ik gevoelig voor vermoeidheid en stress.

Je zou ook eens kunnen testen op candida. Google maar eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:31

Freya6 schreef:
amoj schreef:

Misschien kun je je een keer laten doormeten via bioresonantie? Daar komt veel meer uit dan regulier.
En welleens gedacht aan hoogsensitiviteit?

Ik ben inderdaad hoogsensitief... Kan hier (nog) niet goed mee omgaan, dus dat speelt ook absoluut mee.
Oke, zal zo eens googelen wat dat is en waar ik dat kan laten doen.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 16:10

Spirulina, ik zal eens kijken of ik daar iets mee kan :j

Ik zie het nog ff niet zitten om een bloedonderzoek te gaan laten doen, de kosten zijn hoog weet ik. En vijf jaar geleden bracht het me niets op.

Ik ben inmiddels wel honderd euro armer en een wake-up light rijker... Vond dat dat wel mocht van mijn spaarcenten. Morgen proberen {:}

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:10

Ben benieuwd of je er baat bij hebt!

Hou je ons op de hoogte?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 11:36

Status van mijn wake-up light na een week: Ik wordt wakker van het opgloeiende licht :)*
Maar vind het verschrikkelijk, ik draai me om en/of ga onder mijn dekens liggen. Heb hem ook al eens uitgezet :=
De radio staat op zijn zachtst, dan kan ik hem hebben.

Lijkt wel of de prikkels me teveel zijn in de ochtend?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 12:48

Je kan de lichtintensiteit ook instellen :) ik vond het ook niet fijn dat ie zo fel werd en had hem erg laag ingesteld.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:32

Inderdaad, het licht wat lager instellen.
Kun je ook radio instellen?
Voor mij de ideale manier... ik ga vanzelf luisteren naar wat er wordt gezegd... en dan hééél langzaam nadenken over wat ze zeggen (een of ander praatprogramma).... en dan... ben ik wakker... :P