Proberen aan te komen in gewicht. Wie doet er mee ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kana

Re: Proberen aan te komen in gewicht. Wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:35

Lovealmar, je bent (nog maar) 12. Ik denk niet dat het echt goed is voor je om je nu al druk te maken over je lichaam. De aankomende jaren zal je lichaam heel erg veel veranderen.
Gezond eten en beweging is alles wat jij nodig hebt om goed op te groeien. :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:54

Hoe gaat het met iedereen?
Inmiddels 2 weken verder :=
Iemand al wat aangekomen ? :Y)

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 23:09

Ik ben flink bezig, maar aankomen gaat niet zo snel.

Ben op het moment wel bezig met een speciaal dieet. Hopelijk is dat wat.
En ik ben begonnen met skaten, in de hoop dat ik daarvan iets dikkere benen krijg

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 16:37

Ben alleen maar afgevallen. :') Het lijkt nu wel op dit gewicht te blijven steken dus dat is prima.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:12

ANightAway schreef:

En ik ben begonnen met skaten, in de hoop dat ik daarvan iets dikkere benen krijg

Het 'eet alles wat los èn vast zit' dieet?
Haha flauw..
Van fietsen krijg je toch ook dikkere benen? Dat doe ik in ieder geval, skaten lijkt me ook leuk :j

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:15

MonteKarlo schreef:
Darah3 schreef:
Ik heb drinkvoeding op sapbasis in allerlei verschillende smaakjes :j
Nu verdun ik ze met water, maar voorheen met appelsap (maar nu mag ik geen appelsap meer).
Die op melkbasis vind ik verschrikkelijk en mag ik niet vanwege een lactosebeperkt dieet.

Ik heb die ook gehad, ik heb ze allemaal geprobeerd en ben nu bij die 'yoghurt style' uitgekomen. Deze structuur vind ik nog t fijnste in vergelijking met de rest.
Ik proef niets meer dus dat maakt t ook lastig.
Ik gooi altijd zo snel mogelijk zo'n flesje achterover, haha.

yvanna schreef:
Jullie willen aankomen n luk nie en ik ben 170 e 55 en moet gw letten op wat ik eet want ik kom zo snel aan :( ik zou blij zijn met zo'n figuur als jullie

Dit is zeker niet te zwaar, waarom zou je op moeten letten ? Afvallen is in ieder geval echt geen optie voor jouw, gewoon lekker blijven eten.

Omdat ik te snel aankom;)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:23

Ik ben niet te mager, maar wat een lastig probleem zeg!
Ik moet ook opletten met wat ik eet anders zit er zo weer een pond aan!
Maar als julie de hele dag door chocola, marsepein en vette dingen eten kom je dan nog niet aan?
Het klinkt heel chill op het eerste gezicht, maar volgensmij wordt je er gek van...
Toen ik vroeger klein was wilde ik altijd een machine uitvinden (soort zwaar dat lijkt op z'n ding waarmee ze vet wegsnijden ) en dat je dan gewoon kon intypen -0,7 kg en dan bewaarde dat apparaat het vet en ging je naar iemand anders sloot je het ding er aan en toetste je bv +0,5 kg in.
En hoppa het vet zat op een ander persoon 8-)
Tja.. Ik denk dat ze dat apparaat maar eens moeten ontwikkelen... :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:43

Ik volg.
Ben 1.72 en 57/58 kg. 37 jaar.
Loop bijna helemaal recht. Dus hier geen mooi zandloperfiguur.
Wat ik qua eten hier voorbij zie komen vind ik echt weinig. :o
Mijn tip, hou je eten eens een tijd bij op www.myfitnesspal.com
Ik kom met moeite aan m'n gestelde 2200 kcal.
En dan heb ik nog drie keer per dag een shake erbij.
Ik eet zo gezond mogelijk.
Ik ben gaan krachttrainen. Dat heeft me nog niet echt doen aankomen, maar ik heb t niet snel koud meer. En m'n buikvet is duidelijk minder. (Dat was de enige plek waar ik wel aankwam) En heb wel iets meer zelfvertrouwen gekregen.
Dat is me ook wat waard.
Heb maanden n blessure gehad waardoor ik m'n benen niet kon trainen.
Nu kan ik dat gaan oppakken en hoop dat ik daarmee toch wat meer definitie in m'n benen krijg.

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 18:55

MonteKarlo schreef:
ANightAway schreef:

Het 'eet alles wat los èn vast zit' dieet?
Haha flauw..
Van fietsen krijg je toch ook dikkere benen? Dat doe ik in ieder geval, skaten lijkt me ook leuk :j

Ahaha nee dat werkt helaas niet bij mij. Heb een dieet van de diëtiste gekregen

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:50

yvanna schreef:
Omdat ik te snel aankom;)

Dit topic is juist om aan te komen :')
Maar evengoed een lastig probleem natuurlijk.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:53

WillBokkers schreef:
Ik ben niet te mager, maar wat een lastig probleem zeg!
Ik moet ook opletten met wat ik eet anders zit er zo weer een pond aan!
Maar als julie de hele dag door chocola, marsepein en vette dingen eten kom je dan nog niet aan?
Het klinkt heel chill op het eerste gezicht, maar volgensmij wordt je er gek van...
Toen ik vroeger klein was wilde ik altijd een machine uitvinden (soort zwaar dat lijkt op z'n ding waarmee ze vet wegsnijden ) en dat je dan gewoon kon intypen -0,7 kg en dan bewaarde dat apparaat het vet en ging je naar iemand anders sloot je het ding er aan en toetste je bv +0,5 kg in.
En hoppa het vet zat op een ander persoon 8-)
Tja.. Ik denk dat ze dat apparaat maar eens moeten ontwikkelen... :+

Haha! Wat een fantasie, al zou het wel handig zijn soms, maar vet van een ander, no, thanks :Y)

Needje schreef:
Ik volg.
Ben 1.72 en 57/58 kg. 37 jaar.
Loop bijna helemaal recht. Dus hier geen mooi zandloperfiguur.
Wat ik qua eten hier voorbij zie komen vind ik echt weinig. :o
Mijn tip, hou je eten eens een tijd bij op http://www.myfitnesspal.com
Ik kom met moeite aan m'n gestelde 2200 kcal.
En dan heb ik nog drie keer per dag een shake erbij.
Ik eet zo gezond mogelijk.
Ik ben gaan krachttrainen. Dat heeft me nog niet echt doen aankomen, maar ik heb t niet snel koud meer. En m'n buikvet is duidelijk minder. (Dat was de enige plek waar ik wel aankwam) En heb wel iets meer zelfvertrouwen gekregen.
Dat is me ook wat waard.
Heb maanden n blessure gehad waardoor ik m'n benen niet kon trainen.
Nu kan ik dat gaan oppakken en hoop dat ik daarmee toch wat meer definitie in m'n benen krijg.

Krachttrainen hielp met de kou ja?
Dan ga ik dat ook maar eens opvoeren.
Ik hou af en toe een dagje bij via de eetmeter app, geeft wel inzicht inderdaad :j

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 23:03

Ik meld me hier ook. Ik ben 1,75 en weeg 52 kilo. Dus ik heb ook niets te veel zullen we maar zeggen. Nou moet ik zeggen dat ik er niet echt wakker van lig (maar ik hou wel bij of ik niet afval, want we moeten wel een beetje gezond blijven!), maar ik zou het ook niet erg vinden om een paar kilo erbij te kweken.
Dus vandaar dat ik me hier even meld om tips en tricks op te pikken.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:46

Hoe gaat het met iedereen?
Ik ben inmiddels ruim een halve kilo aangekomen, ben benieuwd hoe lang het blijft zitten :=

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:51

Ik heb afgelopen week de griep gehad... dus durfde helemaal niet meer op de weegschaal te gaan staan. Vanochtend toch gedaan... nou.. er is ongeveer 2 kilo vanaf... dus er moet nog meer bij. Al zal gewoon iets beter kunnen eten wel grotendeels zorgen dat ik weer op eerdere gewicht kom.

Vandaag toch maar bedacht om toch eens aantal kcal te gaan tellen om te kijken of ik beetje richting 2000+ kcal per dag binnen krijg. Heb eigenlijk weinig zin om calorieën te gaan tellen maar goed nu weet ik nauwelijks wat ik binnen krijg dus dat is ook niet handig.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:55

Evelijn schreef:
Ik heb afgelopen week de griep gehad... dus durfde helemaal niet meer op de weegschaal te gaan staan. Vanochtend toch gedaan... nou.. er is ongeveer 2 kilo vanaf... dus er moet nog meer bij. Al zal gewoon iets beter kunnen eten wel grotendeels zorgen dat ik weer op eerdere gewicht kom.

Vandaag toch maar bedacht om toch eens aantal kcal te gaan tellen om te kijken of ik beetje richting 2000+ kcal per dag binnen krijg. Heb eigenlijk weinig zin om calorieën te gaan tellen maar goed nu weet ik nauwelijks wat ik binnen krijg dus dat is ook niet handig.

Dat is weer jammer inderdaad..
Nu wel weer beter ? :)
Ik heb zo'n app op m'n telefoon waarmee je heel makkelijk invult wat je gegeten en gedronken hebt en dan rekent ie de calorieën uit, eetmeter app heet deze.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:00

Mag ik me melden?
Ik ben 21 jaar, 1.63m en weeg op het moment 47kg. Ik schommel eigenlijk altijd tussen de 45 en 50 kilo (50 haal ik meestal net niet).
Heb één keer 55kg gewogen en dat vond ik een goed gewicht en wil daar weer graag heen, maar zoals bij de meeste hier lukt dat dus niet.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:32

Ik ben in de afgelopen 7 maanden 14 kilo aangekomen, heb ik als een leeuw voor gevochten! Ben super tevreden met mijn gewicht nu, maar het kost wel moeite om dat te behouden nu

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:29

ik ben 0.8 kilo aangekomen, nog ruim 7 te gaan

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:33

Ik kom soms 4 ons aan,maar dat is er de volgende dag alweer af.
Krijg er gewoon geen kilo bij,en ik snoep best veel,vooral cakejes,chocolade en warme chocomelk met slagroom.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:44

Wauw Paloedie, 14 kilo... heb je daar hulp bij gehad? Wat is vooral lastig? Echt een nieuw eetpatroon

Is die Eetmeter van het voedingscentrum? Denk dat ik het toch maar eens ga doen... want merk als ik maar even ziek ben of stress heb dat ik meteen stop met eten dus denk echt dat ik daar veel bewuster mee moet omgaan.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:01

Ik ben ook 2 kg verder, nog 5 te gaan. Zit nu aan 50 kg, maar nu begin ik echt last te krijgen voor de rest.

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 20:31

Ik ben 2 kg aangekomen *\o/*

Paloedie jouw geheim wil ik weten hahaha

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 12:52

Mijn geheim: vloeibaar frituurvet drinken! :+ Nee haha.

Vanaf jongs af aan ben ik altijd te dun geweest en heb ik wel een verstoorde relatie met eten gehad. Afgelopen jaren zat ik altijd tussen de 54 en 58 kilo, lengte 1.74. Niet heel extreem maar voor mijn bouw wel echt te dun.

Stress slaat bij mij heel erg op niet kunnen eten, afgelopen lente heb ik daardoor een maand lang nauwelijks wat kunnen eten. Woog nog 50 kilo, en dat bij elke dag 3 paarden rijden, stallen/wei uitmesten, 2x pw sportschool en bijna elke dag een stukje wielrennen.

Kreeg toen max. 800 kcal per dag binnen (caloriën tellen geeft zoveel inzicht. Voor die stressperiode dacht ik dat ik héél veel at, niet dus. Gemiddeld 1600 kcal).
Ben toen begonnen met weightgainershakes, veel commentaar op gehad maar voor mij maakte het op dat moment niet uit op welke manier ik iets binnen kreeg maar er móest iets veranderen.
3 shakes per dag, aangemaakt met alleen maar volle producten. Calorieën bij blijven houden en dat wát ik at gaan vervangen door producten waar meer in zit: wraps ipv brood, roomboter, volle melkproducten etc.

Toen ik de shakes goed kon handelen ben ik het eten van vast voedsel pas weer op gaan bouwen, steeds gezorgd dat ik minimaal op 3000 kcal per dag zat. Uiteindelijk kreeg ik een fysiek flink zwaar zomerbaantje, toen zat ik gem. tegen de 4500/5000, waar nodig dus aangevuld met shakes.

Inmiddels zit ik op een gezond eetpatroon waarin ik eigenlijk nog steeds zo veel mogelijk eet, en zo gezond mogelijk (als ik 's avonds nog trek heb, pak ik liever een boterham dan een zak chips). Ik hoopte dat daarmee ook de periodes van slecht kunnen eten voorbij waren, dat blijkt niet zo te zijn. Maar als ik een dag weinig wegkrijg, pak ik er een shake bij.

Het voordeel van die shakes is voor mij dat het vloeibaar is en makkelijk weg te krijgen, en sowieso beter van niets. Het nadeel is dat ik héél makkelijk aanzette in spieren en vooral mijn schouders, armen en buik wel een beetje too much muscles was. Ik werk nu minder, dus begin nu een vetlaagje te kweken *\o/*

Mijn geheim in het kort:
- kcal tellen voor inzicht
- magere producten door volle vervangen
- veel sporten -> je lichaam gaat om meer kcal vragen
- shakes (ik maak ze nu aan met volle melk en ongeklopte slagroom. 1300 kcal voor 1 shake 8-) )

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 13:19

Bij mij is het probleem net, hoe meer ik sport, hoe minder ik eet, met mijn verstoorde stofwisseling heb ik nooit een hongergevoel, tot ik flauwval. Dus ik moet mijzelf dwingen te eten, bij veel sprten krijg ik minder tijd en vergeet ik vaak te eten.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 13:23

Dat is naar, maar ik ken het wel. Bij mij is het heel erg een wisselwerking, als ik minder ga eten heb ik minder energie om te sporten en hoe minder energie hoe minder trek. Tot ik weer een paar dagen als een verlepte vaatdoek rondhang en me realiseer dat ik al een tijdje niet heb gegeten.