verootjoo schreef:Er gaan niet minder mensen dood ondanks de griepprik... Effectiviteit is nooit bewezen. Dat staat me tegen. Ik ga daarom de enting niet nemen, ze geven aan dat je anderen helpt, maar het is gewoon onzin, je verkleint de kans op besmetting niet.
De kans dat je precies die variant krijgt waar de griepprik voor is is zeer klein, het griepvirus muteert zeer snel waardoor de enting geen effect meer heeft.
Ik ben erg benieuwd naar jou bronnen. Er gaan inderdaad niet minder mensen dood. Maar er komen steeds meer virussen bij, maar er gaan niet meer mensen dood. Dus het kan wel degelijk dat er minder mensen dood gaan.
En waar lees jij dat het onzin is dat je de kans op besmetting verkleint? En dat de kans dat je precies die variant krijgt zeer klein is?
Effectiviteit is inderdaad nooit bewezen, maar dat is ook erg lastig om te bewijzen. Er zijn wel degelijk aanwijzingen dat het werkt.

Ik heb er gewoon geen fijn gevoel bij, en ben vrijwel niet tot heel weinig ziek. Mijn inziens heeft de prik voor mij geen meerwaarde.