Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xXxXsasxXxX schreef:Ik krijg de laatste weken regelmatig rode bultjes op mn lichaam die ontzettend jeuken. De plek verschilt. Soms ontstaat er maar 1 bultje, en soms meerdere bij elkaar.
Ik ben nu op vakantie en gister leunde ik met mijn armen op een tafel (zat een tafelkleed op), binnen 5 minuten zaten mijn armen onder de bultjes, was rood en het jeukte ontzettend.
Gister was het duidelijk waar het door ontstond, maar vaak heb ik geen idee wat de oorzaak is. Nu twijfel ik om een allergietest te laten doen, maar ik weet niet of daar wat uit zal gaan komen aangezien ik vaak geen idee heb waar het door ontstaat. Ik vermoed dat het een contactallergie is, maar je raakt zo veel dingen aan, dus hoe gaan ze er dan achter komen wat het is? Heeft iemand hier ervaring mee? (Als ik terug ben dan bel ik de huisarts sowieso even voor informatie)

xXxXsasxXxX schreef:Kiwitje is het bij jou dmv een plakstrip getest? Ik heb op internet gelezen dat er van te voren sowieso eerst bloedonderzoek wordt gedaan, was dat bij jullie ook zo? Heb een hekel aan bloedonderzoek, maar word hier ook gek van.
).
En ze horen je gewoon een allergenenkaart te kunnen overhandigen.
Sporen kunnen in zoveel producten zitten! En dan nog niet te spreken over kruisbesmetting in de keuken
En vrienden gelukkig ook! Myca schreef:Ik had dit topic niet eerder gezien, maar hier ook een allergisch type.
Vroeger was ik alleen allergisch voor katten, stuifmeel en huisstof.
Later kreeg ik ook contact-allergieen voor bepaalde wasmiddelen, stoffen (van kleding), metalen (zelfs goud) en make-up, ook de non-allergene varianten. Als ik gestoken wordt door een mug, dan reageer ik daar ook overdreven heftig op.
Helaas groeit het rijtje nog steeds en kan ik inmiddels ook niet meer tegen bepaalde noten en schaal/schelpdieren.
Ik probeer geen medicijnen te gebruiken, maar zo gezond en natuurlijk mogelijk te leven en mijn weerstand hoog te houden. Ik heb wel allerlei puffers en pijnstillers gekregen, maar die probeer ik zo min mogelijk te gebruiken.
Mijn vader is twee keer op de IC beland door een medicijn-allergie en een keer in shock door een wespensteek. Ik hoop natuurlijk niet dat dat mijn voorland is, maar ik geloof toch dat ik het beste af ben door zo normaal mogelijk te leven met zo min mogelijk hulpmiddelen. En niet als minste, ook zo min mogelijk triggers om weer een nieuwe allergie op te bouwen.