Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tiggs schreef:Ik word gek van mezelf!
Hoewel ik over best wel wat doorzettingsvermogen beschik, is er een punt waarbij dit doorzettingsvermogen in geen velden of wegen te bekennen is; 's ochtends opstaan. Snoozen is m'n favoriete bezigheid.
Wekker al aan de andere kant van m'n bed gezet, zodat ik moeite moet doen om erbij te komen - werkt niet. 2 wekkers - werkt niet.
Hoe doen jullie dit?
Ps. De wekker die als puzzel ontploft wil ik niet.

NatasjavE schreef:Nee vroeg opstaan....went niet. Het lukt wel maar laat me met rust.
Lees op de pagina hiervoor iemand die z'n vriend port in de ochtend.
Niet doen bij mij...je bent je leven echt niet zeker...
Ik heb nu een nieuwe wake-up light. Oude was kapot.
Poosje met mijn iphone wakker gemaakt.
Ben blij dat ik weer een wake-up-light heb nu.
Shadow0 schreef:Ten eerste: het went inderdaad maar nauwelijks. Er is werkelijk niets heerlijker dan gewoon wakker worden omdat je uit jezelf wakker wordt.
Verder helpt geleidelijk wakker worden. Wat heel goed hielp bij mij was bv als de verwarming aanging - mijn huisgenoot stond iets eerder op dan ik, zette de verwarming aan en ik werd echt heerlijk wakker. Extra plus omdat het een stuk minder afschrikwekkend is om op te staan als je kamer warm is, ipv dat het alleen maar lekker warm is onder je dekbed en daarbuiten ijzig koud.
Verder zijn toenemend licht en toenemend geluid ook veel fijner - ik heb een alarm gekozen dat rustig opbouwt, en dat is zo ontspannen wakker worden
(Maar gewoon geen wekker is nog tig keer heerlijker. Zo jammer dat veel mensen hun eigen natuurlijke ritme niet kunnen volgen en zich daardoor de hele tijd moeten forceren.)
Goof schreef:Ik sta binnen 2 seconde nadat mijn wekker is gegaan naast mijn bed, snoozen vind ik zelfbedrog; je moet er toch uit, waarom dan doen net alsof je nog even verder kan slapen?![]()
Ik word heel ongelukkig van snoozen.
En zoals ik al eerder las; het is zelfdiscipline, je moet er toch uit dus schop onder je kont en gaan.

NatasjavE schreef:Nee vroeg opstaan....went niet. Het lukt wel maar laat me met rust.
Niet doen bij mij...je bent je leven echt niet zeker..
Zo herkenbaar.

Mijn moeder is ook de enige die haar nog wakker durft te maken, mijn vader vertikt het.

Niniane schreef:NatasjavE schreef:Nee vroeg opstaan....went niet. Het lukt wel maar laat me met rust.
Niet doen bij mij...je bent je leven echt niet zeker..
Zo herkenbaar.
Mijn ex vond het ook een goed idee om mij wakker te maken door te gaan irriteren. Heel mijn dag naar de kl.te en heb hem gewoon van het bed afgeduwd en ben verder gaan slapen. Doei hè. Niemand maakt mij veilig wakker zonder een goede reden.
1234, een leuk principe en eentje die ik me vaak voorneem maar als je geen ochtendmens bent, is dat haast onmogelijk. Heb vanochtend twintig minuten half liggen slapen en naar het plafond liggen staren.
Old habits die hard.
Femia schreef:Gezellig een hond of kat bij je nemen.
Bij mij zijn ze altijd stipt op tijd wakker en willen eruit en eten. Als ik niet opschiet, laten ze dat heeeel goed weten.
Ik snooze ook nooit, word daar juist enorm chagrijnig van. Gewoon meteen opstaan als de wekker gaat. Tegenwoordig ben ik meestal uit mezelf al vlak voor de wekker wakker, dat heb ik alleen als de wekker aan staat. Dus geen wekker zetten = later wakker worden. Wekker wel zetten = 5 minuten voor de wekker zelf wakker worden