Opstaan; hoe dan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:52

Oh...wat heerlijk, een topic vol lotgenoten!
Ben zelf echt een uitgesproken avond mens, maar moet voor mijn werk elke dag zo rond 6.45 echt opstaan om op tijd op mijn werk te zijn. Dit doe ik nu dus al zo'n ruim 13 jaar ( en daarvoor een periode van nóg vroeger opstaan...) En weet je... Het went gewoon NIET!

Ik vraag me elke ochtend weer af welke idioot de wekker midden in de nacht laat afgaan. Heb echt veel moeite met wakker worden, kan mijn wekker uitzetten zonder daar echt wakker van te worden ( ook als deze zo staat dat ik uit mijn bed moet om hem uit te kunnen zetten...).. En moet het dus echt hebben van de snooze knop. Wordt gewoon stukje bij beetje wakker... De eerste keer wekker hóór ik vaak niet eens bewust ( terwijl ik dan kennelijk wel de snooze knop indruk).

Zet de wekker dus bewust wat eerder. Dit werkt voor mij, want op deze manier verslaap ik me eigenlijk nooit, ben bijna altijd op tijd op mijn werk.. Wat me dus echt niet zou lukken als ik de wekker zou zetten op het moment dat ik ook echt op moet staan... Joh, die eerste melding krijg ik gewoon echt niet eens mee.....

NatasjavE

Re: Opstaan; hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 08:39

Nee vroeg opstaan....went niet. Het lukt wel maar laat me met rust.

Lees op de pagina hiervoor iemand die z'n vriend port in de ochtend.

Niet doen bij mij...je bent je leven echt niet zeker...

Ik heb nu een nieuwe wake-up light. Oude was kapot.
Poosje met mijn iphone wakker gemaakt.
Ben blij dat ik weer een wake-up-light heb nu.

Casmihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 08:48

Het kan soms ook nog wel eens helpen om eerder naar bed te gaan, dan heb je minder de drang om langer te slapen en word je beter wakker

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 08:50

Tiggs schreef:
Ik word gek van mezelf!

Hoewel ik over best wel wat doorzettingsvermogen beschik, is er een punt waarbij dit doorzettingsvermogen in geen velden of wegen te bekennen is; 's ochtends opstaan. Snoozen is m'n favoriete bezigheid.

Wekker al aan de andere kant van m'n bed gezet, zodat ik moeite moet doen om erbij te komen - werkt niet. 2 wekkers - werkt niet.

Hoe doen jullie dit?

Ps. De wekker die als puzzel ontploft wil ik niet :P.

ik doe altijd meteen mijn licht aan en soms mijn raam open dat helpt ook :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 08:51

Ten eerste: het went inderdaad maar nauwelijks. Er is werkelijk niets heerlijker dan gewoon wakker worden omdat je uit jezelf wakker wordt.

Verder helpt geleidelijk wakker worden. Wat heel goed hielp bij mij was bv als de verwarming aanging - mijn huisgenoot stond iets eerder op dan ik, zette de verwarming aan en ik werd echt heerlijk wakker. Extra plus omdat het een stuk minder afschrikwekkend is om op te staan als je kamer warm is, ipv dat het alleen maar lekker warm is onder je dekbed en daarbuiten ijzig koud.
Verder zijn toenemend licht en toenemend geluid ook veel fijner - ik heb een alarm gekozen dat rustig opbouwt, en dat is zo ontspannen wakker worden :z

(Maar gewoon geen wekker is nog tig keer heerlijker. Zo jammer dat veel mensen hun eigen natuurlijke ritme niet kunnen volgen en zich daardoor de hele tijd moeten forceren.)

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 08:59

NatasjavE schreef:

Niet doen bij mij...je bent je leven echt niet zeker...

Helpt zo'n wake up light echt? Ik zit al een poos te twijfelen omdat het nogal een aanschaf is. Ik heb al wel geprobeerd dat mn man direct het licht aan doet als de wekker gaat want ik hoor helemaal niets. En dat werkt wel iets maar dan ben ik al geirriteerd omdat dat licht direct zo scherp aan de ogen is...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:02

Shadow0 schreef:
Ten eerste: het went inderdaad maar nauwelijks. Er is werkelijk niets heerlijker dan gewoon wakker worden omdat je uit jezelf wakker wordt.

Verder helpt geleidelijk wakker worden. Wat heel goed hielp bij mij was bv als de verwarming aanging - mijn huisgenoot stond iets eerder op dan ik, zette de verwarming aan en ik werd echt heerlijk wakker. Extra plus omdat het een stuk minder afschrikwekkend is om op te staan als je kamer warm is, ipv dat het alleen maar lekker warm is onder je dekbed en daarbuiten ijzig koud.
Verder zijn toenemend licht en toenemend geluid ook veel fijner - ik heb een alarm gekozen dat rustig opbouwt, en dat is zo ontspannen wakker worden :z

(Maar gewoon geen wekker is nog tig keer heerlijker. Zo jammer dat veel mensen hun eigen natuurlijke ritme niet kunnen volgen en zich daardoor de hele tijd moeten forceren.)

Zo heel erg mee eens.

Ja tammiebels...bij mij helpt het echt.
+ inderdaad een warme kamer.

Als mijn man opstaat vraag ik altijd of hij de openslaande deuren gelijk dicht doet en hij doet beneden dan gelijk de verwarming aan.

Gelijk vol het licht aan veranderd mij van een doorgaans aangenaam mens naar een helleveeg.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:03

warme kamer heb ik altijd...mijn man heeft last van de rug en kan geen kou hebben dus dat zal geen probleem zijn...ik denk nog even. Bedankt!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:03

Ik sta binnen 2 seconde nadat mijn wekker is gegaan naast mijn bed, snoozen vind ik zelfbedrog; je moet er toch uit, waarom dan doen net alsof je nog even verder kan slapen? :+
Ik word heel ongelukkig van snoozen.

En zoals ik al eerder las; het is zelfdiscipline, je moet er toch uit dus schop onder je kont en gaan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:05

Goof schreef:
Ik sta binnen 2 seconde nadat mijn wekker is gegaan naast mijn bed, snoozen vind ik zelfbedrog; je moet er toch uit, waarom dan doen net alsof je nog even verder kan slapen? :+
Ik word heel ongelukkig van snoozen.

En zoals ik al eerder las; het is zelfdiscipline, je moet er toch uit dus schop onder je kont en gaan.

Ik sta wel gelijk op. Moet naar mijn werk en de kinderen op tijd naar school.

Maar graag op de meest aangename manier die er is.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:06

Gewoon uit bed stappen als de wekker gaat, of je nou wil of niet. Doe ik ook altijd O:)
Ik snooze zelden.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:24

Vind het vreselijk als de wekker in de ochtend gaat :(
Ik heb een wake-up light, geen Philips maar eentje die net zo werkt, helpt helaas niet. Daarnaast heb ik op mijn telefoon 3 wekkers, en vaak blijf ik zelfs na de laatste nog 5 minuten liggen. Ik moet altijd haasten in de ochtend, ik lig liever 5 minuten extra in bed :)
Lig meestal tussen half 11 en half 12 op bed en moet er om 7 uur uit. Ook ik vind het moeilijk om naar bed te gaan. Ik weiger meer tijd op een dag kwijt te zijn aan werken dan aan mijn eigen ding :)
Ook kan ik wel vrolijk om half 10 in bed gaan liggen, maar slapen doe ik dan toch niet.

In het weekend sta ik rustig op, ga ik koffie zetten en zit ik lekker in mn pyama op de bank met een dekentje over me heen een uur wakker te worden. Heerlijk.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:20

NatasjavE schreef:

Niet doen bij mij...je bent je leven echt niet zeker..

:') Zo herkenbaar.

Mijn ex vond het ook een goed idee om mij wakker te maken door te gaan irriteren. Heel mijn dag naar de kl.te en heb hem gewoon van het bed afgeduwd en ben verder gaan slapen. Doei hè. Niemand maakt mij veilig wakker zonder een goede reden.

1234, een leuk principe en eentje die ik me vaak voorneem maar als je geen ochtendmens bent, is dat haast onmogelijk. Heb vanochtend twintig minuten half liggen slapen en naar het plafond liggen staren. _O-

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 11:20

Niniane schreef:
Vroeg opstaan is gewoon heel zwaar. Voelt een beetje zoals dit;

[ Afbeelding ]

Zo voel ik me dus 's ochtends.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:22

Mijn zusje is gewoon levensgevaarlijk 's ochtends, dat geven zelfs haar vriendinnen toe. _O-
Ik keek laatst alleen maar naar haar, ze was namelijk net uit bed, toen begon ze me toch te schreeuwen omdat ik naar haar keek. _O- Mijn moeder is ook de enige die haar nog wakker durft te maken, mijn vader vertikt het. :+
(iedereen zat al aan tafel te wachten op haar want het was al half 1)

Dus waarschijnlijk vallen jullie allemaal mee. _O-

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:25

Mijn jongste zoontje verwoord in de ochtend vaak precies hoe ik mij voel in de ochtend.

Bij een vrolijk: goedemorgen!!! Gromt hij alleen....echt grappig. :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:26

Oh dat laatste is wel erg.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:26

Niniane schreef:
NatasjavE schreef:

Niet doen bij mij...je bent je leven echt niet zeker..

:') Zo herkenbaar.

Mijn ex vond het ook een goed idee om mij wakker te maken door te gaan irriteren. Heel mijn dag naar de kl.te en heb hem gewoon van het bed afgeduwd en ben verder gaan slapen. Doei hè. Niemand maakt mij veilig wakker zonder een goede reden.

1234, een leuk principe en eentje die ik me vaak voorneem maar als je geen ochtendmens bent, is dat haast onmogelijk. Heb vanochtend twintig minuten half liggen slapen en naar het plafond liggen staren. _O-

Ik ben ook geen ochtendmens, maar het is gewoon een kwestie van niet nadenken maar gewoon doen. :P
Benen uit bed en opstaan, of je het nou leuk vindt of half slaapt of niet xD Je wekker zet je niet voor niets :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:27

Gewoon heel veel drinken 's avonds dan moet je wel uit bed of een luier om!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:31

Nope werkt niet. In de ochtend verzin ik gewoon een excuus om langer te blijven liggen. Gewoon een trein later pakken, ik fiets wel wat sneller etc.
Je neemt het jezelf voor maar zodra die wekker gaat, word je kwaad en draai je je om haha.

Eerlijk waar, als klein meisje bleef ik ook doorslapen. Het zit er al bijna 21 jaar ingeslepen. :D Old habits die hard.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:35

Nooit een baantje gehad waar je niet te laat mocht komen?

Ik moest deze zomer regelmatig om 6:45 op de fiets zitten (7:00 aan het werk zijn)! Dan is naar school gaan gewoon uitslapen. _O-

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:35

Tsja dan maak je het jezelf alleen maar moeilijk O:) Anders moet je zo'n wekker kopen die door de hele kamer rijdt oid die je eerst achterna moet zitten voor je hem uit kan doen :P

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:37

Gezellig een hond of kat bij je nemen.
Bij mij zijn ze altijd stipt op tijd wakker en willen eruit en eten. Als ik niet opschiet, laten ze dat heeeel goed weten. _/-\o_

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:38

Femia schreef:
Gezellig een hond of kat bij je nemen.
Bij mij zijn ze altijd stipt op tijd wakker en willen eruit en eten. Als ik niet opschiet, laten ze dat heeeel goed weten. _/-\o_

Mijn hond wil 's ochtends écht niet uit de mand komen hoor, zeker niet als ik al om 6:30 naar buiten ga om de konijnen te voeren. Dan moet ik haar altijd uit haar mand kieperen. >;)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:40

Ik hou echt niet van vroeg opstaan, maar sinds ik op de universiteit zit moet ik wel. Als de wekker gaat moet ik echt opstaan, anders mis ik de trein.. En als ik die mis kom ik te laat :') Ik snooze ook nooit, word daar juist enorm chagrijnig van. Gewoon meteen opstaan als de wekker gaat. Tegenwoordig ben ik meestal uit mezelf al vlak voor de wekker wakker, dat heb ik alleen als de wekker aan staat. Dus geen wekker zetten = later wakker worden. Wekker wel zetten = 5 minuten voor de wekker zelf wakker worden _O-

Mijn kat slaapt trouwens altijd bij mij op de kamer, maar echt niet dat die tegelijk met mij opstaat. Als ik die wakker maak, wordt ze chagrijnig :+