Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amandavd schreef:Lijkt wel een beetje of het nooit goed is op Bokt. Zie zoveel reacties in topics met stiefkinderen dat stiefmoeder zich niet inleeft in kind etc, en nu heb je een Bokster die zich terecht zorgen maakt over het welzijn van haar stiefzoon, en dan maakt ze zich te druk, doet ze teveel en zeurt ze teveel lijkt het wel.
Dimple schreef:De strijd dus dan ook niet aan gaan. Maar ik moet zeggen dat ze bij mij dan ook geen toetje krijgen. Wie die regel heeft bedacht dat ze wel een toetje krijgen en als ze niks hebben gegeten.......
DatBenIkNou schreef:Kinderen van die leeftijd zijn sowieso vaak ziek, zeker als ze naar een kinderdagverblijf gaan of iets dergelijks. Dus of dat nu echt met het niet goed eten te maken heeft?
. meestal nemen kinderen toch wel wat ze nodig hebben en jonge kinderen zijn regelmatig ziek voor de opbouw van de weerstand.
) dus probeer ze er vooral in te betrekken. En leg er niet te veel nadruk op dat hij er maar 1 dag is (dus speciale dingen doen) en probeer hem elke dag (dus dat hij er is) hetzelfde dagritme aan te bieden. Waarbij een leuke activiteit in het dagritme zit (dus samen wandelen o.i.d.) Elise_0o schreef:Voor de mensen die vragen hebben gesteld die gaan over zijn ex en haar thuissituatie (voedselbank, ruzie, omgang enz), deze wil ik best per PB beantwoorden, mits ze van toepassing zijn op het niet eten, maar ik ga dat hier niet neer zetten.
De reden waarom ik er in de beginpost heb bijgezet dat hij een 'ongelukje' was, is om het beeld te schetsen. Ze waren beide (vooral mijn vriend) nog niet klaar om ouders te worden en daarom is de relatie ook zo snel na de geboorte uit gegaan. Helaas heeft de kleine hier wel last van gehad, maar dat is nu al gebeurd en kunnen we niets meer aan doen. We proberen nu dus ook het beste van de situatie te maken, ook al is het verre van ideaal (2 ouders die elkaars bloed kunnen drinken).
Ik ga vanmiddag naar de drogist om vitamine tabletjes (snoepjes) te halen en als hij het weekend hier is gaan we eens wat tips die we hebben gekregen uitproberen. Blijft de situatie echter zo, dan gaan we verdere stappen met de huisarts proberen te ondernemen, om daar wat hulp en info te krijgen.
Tips blijven welkom, zo hoop ik nog steeds dat er iemand reageert die ongeveer hetzelfde probleem heeft gehad en er uit zijn gekomen!
en ik hoop dat je dat zal lukken.