Ik moet er toch nu echt aan geloven..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 16:13

Cayenne schreef:
Tja, als ik hoor dat je bergen patat en ijs eet, dan is het niet zo gek dat het er aan komt. Of het waar is laat ik in het midden, maar je zult je eetpatroon echt drastisch moeten aanpassen om af te vallen, en daarnaast ook je bewegingspatroon natuurlijk.

Hoeveel kilo weeg je en hoeveel wil je kwijt?

Pardon, bergen patat en ijs eet? Wie heeft dat ooit gezegt?
Ik weet echt wel wat ik zelf eet hoor :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:18

Ts, je kan persoonlijk worden en gaan lopen hakken op mensen, maar daarmee los je jou probleem niet op.

Jij zal aan de slag moeten, zoals je zegt: je zal er aan moeten geloven.
Besef je je wat de uitslag van de dokter tot zover betekend? Besef je wat een voorstadium van diabetes inhoudt?
Waarop wil je wachten? Wat als er een reden is voor je hoge gewicht? Denk je dat het dan ineens verdwijnt als die diagnose is gesteld? Of dat medicijnen een wonder verrichten en je ineens slank bent?
Als blijkt dat je een reden hebt voor je hoge gewicht, dan maakt dat het afvallen alleen maar moeilijker, maar zul je er nog steeds aan moeten werken. Overgewicht komt ALTIJD omdat er meer in gaat als het lichaam nodig heeft. Als blijkt dat jij door een ziekte (bijv aan de schildklier)minder nodig hebt, zul je alsnog je eetpatroon eens grondig moeten bekijken om daar ana te voldoen.

Je zegt dat je er aan moet geloven, maar je bent ongelooflijk aan het struisvogelen nog...
Mocht je advies willen over een dietist, stuur me gerust een pb. Maar op de manier waarop je nu redeneert gaat er niks veranderen.

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:22

Wat goed van je om hier neer te zetten dat je zou willen afvallen :j

Ik ben ook ernstig op dieet en heb een persoonlijke sport/dieet begeleidster in de arm genomen .
Ik ben nu vanaf eind April bezig en ben nu in totaal 22 kilo kwijt .
the key is en blijft dat je er voor 100% voor wil gaan en dan zul je ook wat aanpassingen moeten willen doorvoeren ook al is het lastig in te plannen .
Ik sport 2x in de week (ook fietsen geld onder sporten maar dan gebruik ik een hartslagmeter om in mijn ververbrandingszone te blijven )
Wekelijks krijg ik een nieuw voedingsschema en dat volg ik stipt (niet over nadenken gewoon eten ).
Ik zou je adviseren om iemand in de arm te nemen die je kan begeleiden .
veel succes !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:24

DShots schreef:
Zoals ik dus al zeg, Rachelle :)
Neem mij week maar over, kijken of je dan nog iets zegt. Ik vind dat je altijd ook toen bij de meeting van Bergenschenhoek behoorlijk raar deed. Maar ik laat het rusten.
Luister wel naar iemand, die geen koeien uit de sloot haalt :)

Meeting van Bergschenhoek?

Meid, waar heb jij het over? Ik ben alleen met jou op de meeting van Rockanje geweest.

Misschien ook een idee om een keer uit te ademen zelf Demi, en te stoppen met persoonlijke aanvallen tegen mensen die je in ieder geval nog proberen te helpen.

En nogmaals, jouw week is peanuts met die van mij. Het enige waar ik met jouw week een probleem mee zou hebben, is ongetwijfeld het lichaamsgewicht, maar daar is ook alles mee gezegd. Maar je mag best mijn week overnemen als je het toch persoonlijk wil maken? Zullen we roosters uitwisselen?

MarlindeRooz

Re: Ik moet er toch nu echt aan geloven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:26

Gadverdamme wat doe jij denigrerend. :r :r
Want jij hebt natuurlijk een 80-urige werkweek.

Sommige mensen moeten veel tijd in hun studie steken. Niet iedereen is zo perfect als jij bent. Wat zou de wereld dan ge-wel-dig zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:28

Ik heb even getemt want dit loopt uit de hond.

Feit blijft voor ts dat of ze nou een 100-urige of een 0-urige werkweek heeft ze tijd zal moeten zoeken om in actie te komen als ze daadwerkelijk iets wil gaan ondernemen. En anders dan gaat er gewoon niks veranderen, punt.

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:30

amen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:34

Je gezondheid moet altijd op de eerste plek komen. Zonder dat kun je uberhaupt geen zoveel-urige werkweek aan.

Ik dacht trouwens dat afvaltopics onder de 18 jaar niet op Bokt mochten ivm zelfbescherming, of is dat veranderd?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 20:01

Moderatoropmerking:
Bij deze een zeer dringend verzoek om dit topic vriendelijk te houden. Persoonlijke aanvallen zijn nergens voor nodig. Advies/tips geven mag (de lijn voor afvaltopics wordt doorgaans overigens getrokken bij 16 ) maar als dit niet op een respectvolle manier kan, dan zal het topic op slot gaan.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 07:45

Eindelijk mijn uitslag binnen, alles was perfect.
Krijg nu hulp van een dietiste, fyso en mn eigen dokter.
10 oktober mn eerste gesprek bij de fyso
17 oktober mn eerste gesprek bij de dietiste.
En 1 november, weer terug bij de dokter.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:24

Hiephoi!
Fijn, dat er geen nare ontstekingen zijn en er ook geen diabetes is geconstateerd.
En vooral dat laatste nu maar zo houden!
Nuchter bewegen (met gezond verstand en lege maag, werkt erg goed), experimenteren met dingen zoals smoothies (die lekker zijn om te eten maar ook tussendoortjes overbodig maken) en in overleg met diëtiste weinig koolhydraten, in elk geval geen compleet lege suikers.
En vooral ook tips vragen over lekker eten: met kruiden en wat al niet kun je smullen zonder een gram aan te komen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:06

Super dat er niks aan de hand is.
Reden van de fysio ontgaat me even, maar goed dat je aan de slag gaat met een dietist! Complimenten en heel veel succes :)

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:11

Knap dat je het durft neer te zetten... Ik herken je gevoel maar al te goed... begin dit jaar zat ik in het zelfde schuitje... Nu op dit moment kan ik zeggen dat ik halverwege mijn nieuwe pad ben...
Ik ben ism de HA begonnen met een dieet... En kan inmiddels zeggen dat er 15,5 kg af is.

Makkelijk, nee absoluut niet maar als ik achterom kijk weet ik zeker dat het voor mij het absoluut waard is geweest...

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:13

secricible schreef:
Super dat er niks aan de hand is.
Reden van de fysio ontgaat me even, maar goed dat je aan de slag gaat met een dietist! Complimenten en heel veel succes :)

Fysio kan oefeningen geven en begeleiding met conditie opbouw gezien haar gewicht niet geschikt is voor bepaalde sporten/oefeningen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:36

Wat fijn dat je toch helemaal gezond bent TS. Niet is meer waard dan een gezond lichaam.
Zie het als een waarschuwing om te zorgen dat je gezonder wordt en natuurlijk ook blijft.

De noodzaak van de fysio zie ik ook niet helemaal. Ik heb mannen en vrouwen van 150 kilo of meer die gewoon alle oefeningen probleemloos kunnen doen. Zelfs intensieve cardio kan op de juiste apparaten zonder blessures te kweken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:41

Mijn idee idd, maar goed, het zal iig geen kwaad kunnen. Volgens mij kan iedereen gematigde beweging hebben en kan een goede dietist je daar prima in adviseren... Maar nogmaals, net is iig niet slecht. Het kost je alleen wel geld gezien de vergoeding voor fysio...

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 19:44

Ik ga maar een sport fysio, start vrijdag al met fysio. En gelijk een conditietest doen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:08

Goed hoor!
De koe bij de horens vatten en het probleem aanpakken! !

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 07:10

Fijn dat je uitslagen goed zijn! En dat je start met een begeleidingstraject. Wel valt mij op dat je best veel excuses zoekt wat het moeilijker maakt om je leefpatroon te veranderen.

Volgens mij was er toen een man in de Amerikaanse obese die naast een drukke baan en gezin ook het hele programma moest volgen. Hij stond altijd erg vroeg op om te gaan sporten. Ik denk dat als je echt wilt, je zeker een weg kunt vinden om je gezondheid te verbeteren.

Veel succes het zal zeker niet makkelijk worden maar als je gewicht verliest weet je waar je het voor doet!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:17

....eh, gewicht verliezen hoeft niet zwaar of moeilijk te zijn hoor!
Wel heeft het zin om je consequent aan je nieuwe manier van eten te houden.
En het is belangrijk om lekker te eten (dat is lang niet altijd dikmakend en ongezond).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:41

Ik vind dat eerlijk gezegd altijd een beetje een afzwakking Janneke2. Gewicht verliezen is altijd zwaar en altijd moeilijk, want het betekend jezelf een nieuwe leefstijl aanleren, waarin je gezonder eet en meer beweegt. Dat die leefstijl niet zwaar en moeilijk is, dat ben ik met je eens, maar jezelf nieuwe gewoontes aanleren kost gewoon altijd heel veel energie en dat is gewoon niet makkelijk.
Zeggen dat gewicht verliezen niet zwaar of moeilijk hoeft te zijn vind ik een beetje een bagatellisatie van de moeite die TS zal moeten doen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:47

Ik vind het wel zwaar en je moet soms heel veel moeite doen om toch al dat lekkere eten te laten staan. De 1 heeft daar meer moeite mee dan de ander, ik heb er toevallig niet veel moeite mee maar dat is in het verleden wel anders geweest.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:07

secricible schreef:
Ik vind dat eerlijk gezegd altijd een beetje een afzwakking Janneke2. Gewicht verliezen is altijd zwaar en altijd moeilijk, want het betekend jezelf een nieuwe leefstijl aanleren, waarin je gezonder eet en meer beweegt. Dat die leefstijl niet zwaar en moeilijk is, dat ben ik met je eens, maar jezelf nieuwe gewoontes aanleren kost gewoon altijd heel veel energie en dat is gewoon niet makkelijk.
Zeggen dat gewicht verliezen niet zwaar of moeilijk hoeft te zijn vind ik een beetje een bagatellisatie van de moeite die TS zal moeten doen.

Ja en nee....
Over alles valt te debatteren en ik geef volledig toe dat een opmerking als "Nou, ik vond het niet moeilijk - dus het is gewoon niet moeilijk" een akelige manier van praten is. (Alsof wat voor mij geldt volautomatisch geldt voor alle andere mensen - terwijl ik nota bene houd van veelkleurigheid! )

De (mogelijke) moeilijkheden van een ander wil ik ook niet bagatelliseren!

Maar er zit ook een kant aan, waarbij ik denk dat het noch helpt, noch waar is om maar meteen te gaan roepen van: "Oh, jij moet gaan afvallen - dat is heeeeeel moeilijk! Veel sterkte!!!"

(Concreet: ik ben meer plantaardig eiwit en fruit gaan eten. En gevoelens, die ik jaren heb gehad met betrekking tot eten, verdwenen tot mijn grote opluchting. Dat was ten eerste dat ik bij iedere emotie heel erg graag wilde/moest eten/snoepen, en het vrij constante gevoel "dit smaakte wel, maar ik heb nog ergens behoefte aan! "
Als iemand via een diëtiste oid iets vergelijkbaars voor elkaar bokst, dan is dat eerder een zegen dan een last.)

En verder heeft TS ook ergens gezegd, dat ze een hekel heeft aan zichzelf - ook dat is een gevoel, dat TS het beste de nek omdraait - en ook dat gaat net niet altijd van een leien dakje, maar lievert wel winst op.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:02

Ik heb nergens in mijn post gezegd dat ts een hekel aan zichzelf heeft. Dat gezegd hebbende is ts in de beginpost ook niet erg positief over zichzelf.