Sportdoelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: Sportdoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:05

Omdat je inderdaad regelmatig sport en ook niet wil dat je lichaam in spaarstand gaat.

Ik doe zelf 1 gram vet per kg lichaamsgewicht, 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht (je kan hiervoor 1,5 tot 2 gram voor aanhouden) de rest koolhydraten. Ik doe in My Fitnesspal schuiven met de percentages tot het ongeveer overeenkomt en dan hou ik dat aan :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 15:14

Krijg je dan niet op dagen dat je sport dat je meer behoefte hebt aan eten dan op de dagen dat je niet sport. Gezien je elke dag hetzelfde aantal kcal eet maar op de sportdagen meer verbrandt (en dus trek krijgt) of is het omdat je op 1900 kcal zit (meer dan ik gemiddeld nodig heb) dat je dat daarmee kan voorkomen?

Zijn die waardes ook nog ergens op gebasseerd? Als ik het bereken kom ik uit op 72.5 gram vet en 145 gram eiwit. Als ik dit doorbereken in de app kom ik op:
166g kh (35%), 142g eiwit (30%) en 74g vet (35%).
Ik zit dus iets hoger in vet en iets lager in eiwit maar als ik die verwissel krijg ik:
166g kh (35%), 166g eiwit (35%) en 63g vet (30%). Daar lopen de waardes meer uiteen.. Wat is dan verstandiger? Dichterbij de waardes zitten of meer eiwitten en minder vetten?

Hoe lang ben jij al bezig en welke resultaten heeft dit al opgeleverd ? Mag ook via pb hoor :j ben gewoon erg nieuwschierig :Y)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:18

Ik ga altijd zo dicht mogelijk bij die waardes zitten. Op mijn instagram (in onderschrift rechts) kun je m'n progress zien vanaf december. Het gaat nu voor m'n gevoel wel erg langzaam, maar kan eten wat ik wil (in beperkte mate natuurlijk) en het is daardoor ontzettend goed vol te houden.

Ik had vooral wat honger op dagen nadat ik mijn benen zwaar getraind had (niet op de dag zelf) dus ben daardoor ook wat hoger in calorieën gaan zitten (zat eerst op 1.900, 2.000 nu 2.100).

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 15:25

Ik volg jou al :))

Ik moet zeggen dat ik soms ook dagen heb dat ik denk huh waar komt die trek opeens vandaan dan zit ik al hoog in kcal. En op dagen (zoals vandaag) dat ik wat lager in kcal zit heb ik daar geen last van. Ik ga eens kijken of daar een patroon in zit gezien ik nu wel een vast schema heb qua wat ik elke dag van de week doe qua sport.

Ik zie trouwens veel mensen die meedoen aan stoptober; stoppen met roken.
Voor mezelf ga ik voor deze maand een nieuw doel stellen; no junk-food.
Deze hele maand mag ik van mezelf geen mac/kfc/burgerking, geen patat en geen snacks meer eten. Het liefst ook geen chips maar die houd ik nog even als reserve. Wat ik wel van mezelf mag eten (en doe dat toch al met mate) is een toastje of chocola (en die eet ik al vaak puur) om het haalbaar te houden.

Iemand die met me mee wil doen? :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:30

Oh :P :))

Ja dat is heel herkenbaar heb ik ook wel eens hoor.. zo'n dag dat je onverzadigbaar bent.. maar volgens mij ligt dat ook wel weer een beetje aan de soort voedingsmiddelen die je binnen krijgt.

Ik zag ook iemand op instagram die dat ging doen.. niet cheaten in oktober..

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:32

Hee leuk topic! Goede starters-lijstjes en doelen allemaal zeg :j Daarom wil ik me ook graag melden :D

Leeftijd: 27
Kilo: 72
Streefgewicht: 67
Lengte: 1.78 m

Doel:
- Vetpercentage omlaag (cardio)
- Strakke buik, armen en benen (krachttraining)
- Me fit voelen en mijn weerstand verbeteren

Eten:
- Ik eet geen varkensvlees
- Ik minder met geraffineerde suikers

Ontbijt: havermout met magere melk ( + lijnzaad of chia zaad en kiwi of frambozen)
Lunch: volkoren brood, verschillend beleg (niet zoet)
Avondeten: groente + groente + vlees (ik let vooral op eiwitten en ijzergehalte)
Tussendoor: ongezouten nootjes en/of fruit

Hier ben ik nu een half jaar mee bezig. Mijn bolle buik is weg en ik ben wat slanker in het gezicht. Maar ik merk dat mijn lichaam een beetje 'stil' staat momenteel. Dat haalt mijn motivatie nogal omlaag -O- Daarom zal dit topic me hopelijk goed doen!

Aantal kcal wat ik gemiddeld elke dag mag eten: Ik houd een grens aan van 1850 kcal (afgemeten met fysiotherepeut die mijn vetpercentage heeft gemeten)

Sport:
Fitness (cardio en kracht). Drie keer in de week. (Maar ik geef toe dat ik momenteel maximaal twee keer in de week haal.. :o Wel ben ik weer veel drukker (met werken) dan voorheen)

Sinds ik ben begonnen, ben ik qua eten best wel veranderd. Ik houd niet meer van vet eten/snoep en ik kan geen grote porties meer op. Dat scheelt ook best met boodschappen doen :Y)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:38

Ik eet juist bergen meer dan voorheen :)). Snoepen doe ik ook nog wel, maar in mindere mate.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:39

@Kiwipitje: Wellicht komt dat omdat jij meer cardio doet én meer sport dan ik? ;) :o

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:40

Sabini schreef:
@Kiwipitje: Wellicht komt dat omdat jij meer cardio doet én meer sport dan ik? ;) :o
Probeer vooral KT te doen, maar omdat ik nu in training ben voor de Zevenheuvelenloop loop ik ook aardig wat hard inderdaad.

At voorheen niet zo veel alleen heel vadsig en ongezond :P

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 15:48

Ik eet ook echt meer (létterlijk). Dat zit hem in de kcal. Er gaat een wereld voor me open zoveel kcal mag ik eten. Probeer het altijd gezond te doen maar als ik echt niet aan mijn kcal kom en ik heb in de dagen ervoor gezond gegeten dan trek ik ook zo een zak chips open, kom maar op met de kcal :D

Vind het soms ook echt moeilijk om aan de kcal te komen. Vooral ook omdat je naar de verhouding kh/eiwit/vet moet kijken. Verder doe ik ook maar 1x per week cardio en de rest krachttraining. Bij mij werkt dat gewoon het beste en ik vind het ook niet 'erg' om wat spieren te kweken. Ken iemand in mijn omgeving die denkt dat als ze te zware krachtoefeningen doet ze een bodybuilder wordt. Was dat maar zo.. niet dat ik een bodybuilder wil worden maar als je na zo weinig trainen al veel resultaat ziet.. :))

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 15:50

Kiwipitje schreef:
Sabini schreef:
Probeer vooral KT te doen, maar omdat ik nu in training ben voor de Zevenheuvelenloop loop ik ook aardig wat hard inderdaad.

Ben je niet bang dat je hierdoor je spieren gaat 'kwijtaken'.

*Oke.. der komt nu iemand langs me lopen met een zak chips hou je in :') *

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:54

Spieren raak je niet zo gauw 'kwijt' toch? (mits je gewoon blijft eten en sporten uiteraard). Al snap ik wel dat bijvoorbeeld bodybuildsters voor elk millimetertje spier bang zijn ;) :') Het is maar net wat je doel is, toch?

Ik vind het soms nog wel moeilijk om me in te houden op verjaardagen. Taart: bah, dus dat is niet moeilijk. Maar al die hapjes, kaas, nootjes, enz. :9 Dat is soms wel moeilijk vind ik..
Laatst bijgewerkt door Sabini op 01-10-14 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:55

Waaaaaaarom woont niemand in de buurt haha
Ik wil een sportmaatje... vlieg hier nog net niet van de bank af van de energie om naar de sportschool te gaan :Y)
Maar ik ga om 7 uur al bodypump en *\o/*
Zo alvast even pasta of rijst klaar maken voor erna.... scheelt weer haha

Ben echt blij dat ik het gewoon leuk vind om te trainen geeft echt een kik!

Pfff al dat gedoe met calorieën en alles.. probeer het wel bij te houden maar ik doe gewoon ongeveer en dan zit ik meestal wel goed. Let er wel op dat ik meer eet met sporten maar ben te lui om het bij te houden :o

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 16:07

Sabini schreef:
Spieren raak je niet zo gauw 'kwijt' toch? (mits je gewoon blijft eten en sporten uiteraard). Al snap ik wel dat bijvoorbeeld bodybuildsters voor elk millimetertje spier bang zijn ;) :') Het is maar net wat je doel is, toch?

Ik vind het soms nog wel moeilijk om me in te houden op verjaardagen. Taart: bah, dus dat is niet moeilijk. Maar al die hapjes, kaas, nootjes, enz. :9 Dat is soms wel moeilijk vind ik..

Nou ja als je je krachttraining moet vervangen om te hardlopen dan zal het sneller gaan toch?

Heb je veel verjaardagen dan? Ik probeer zulke dagen gewoon in te plannen zo van ik ga thuis wat minder kcal nemen zodat ik op een verjaardag niet zo op hoef te letten.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:16

xNathaliee schreef:
Nou ja als je je krachttraining moet vervangen om te hardlopen dan zal het sneller gaan toch?

Heb je veel verjaardagen dan? Ik probeer zulke dagen gewoon in te plannen zo van ik ga thuis wat minder kcal nemen zodat ik op een verjaardag niet zo op hoef te letten.
Wanneer hardlopen (cardio) de krachttraining overneemt zal het krimpen van je spieren qua maat/massa wel een logisch gevolg kunnen zijn. Dit komt omdat je de spier-eigen suikers meer aanspreekt bij cardio en er daarom meer verbranding is in plaats van opbouw (correct me of I'm wrong, maar zoiets heb ik geleerd van de sportfysio).
Echter denk ik dat -vanwege het blijvend gebruik van spieren en de juiste voeding- de 'verdwijning' van spieren langzamer zal gaan dan wanneer je bijvoorbeeld krachttraining vervangt met niks/rust.

Jaa veeeeel verjaardagen. Altijd in de wintermaanden :Y) Bedankt voor de tip van het thuis niet zoveel kcal nemen en dan op een verjaardag wel kunnen 'snoepen' :o

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:19

xNathaliee schreef:
Kiwipitje schreef:

Ben je niet bang dat je hierdoor je spieren gaat 'kwijtaken'.

*Oke.. der komt nu iemand langs me lopen met een zak chips hou je in :') *
Bang is een groot woord maar dat is inderdaad wel jammer. Vooral omdat ik nog wat vet kwijt wil.. wil namelijk niet per sé grote spieren maar vooral sterk zijn en fit :j.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 16:26

Zo doe ik het altijd als ik ga 'cheaten'. Vorige week vrijdag lekker naar La Cubanita geweest dus de hele dag gewoon wat minder kcal innemen. Je zult sowieso wel je kcal overschrijden maar dan blijft het beperkt :j

Ja ik heb precies hetzelfde Kiwi; ik wil mijn vet percentage verrrrr naar benee en wat sterker/strakker worden.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:29

Algemene tip: Vervang krachttraining nooit helemaal door cardio. Hierdoor zul je op den duur aanzienlijk spiermassa verliezen en daardoor verlaag je de snelheid van je metabolisme met als gevolg dat je uiteindelijk minder vetverlies hebt.

Wat ik wel altijd overal hoor: "Hoe goed je ook traint, het is de voeding die álles bepaald".

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:31

xNathaliee schreef:
Ik wil mijn vet percentage verrrrr naar benee en wat sterker/strakker worden.
Heb precies hetzelfde doel :)

Maar hoe doen jullie dat dan met voeding xNathaliee en Kiwipitje? Voeding voelt voor mij altijd als een 'struikelblok'.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 16:38

Oh hou op schei uit. Voeding was (en is) altijd een probleem bij mij. Heb nu gelukkig een weg kunnen vinden die tot nu toe nog werkt. Ik weet niet of je mijn bericht op de pagina hiervoor heb gelezen maar ik ben tot nu toe 1,5 kilo kwijt in 2 weken wat voornamelijk vocht is. Als ik door ga met wat ik doe zal ik langzaam vet gaan verliezen.
Ik ben bepaalde dingen gaan vervangen: eet nu spelt desem brood wat erg goed vult, magere kwark (met whey voor de eiwitten maar vooral voor de smaak) veel fruit, en qua avond eten is het helaas nog hetzelfde gezien ik thuis woon maar goed dat is geen slecht eten en als het een keer wel iets slechts is dan plan ik dat van te voren door de rest van de dag meer op me kcal te gaan letten.
Ik weet laaang niet alles over voeding, lust veel ook niet en kan de lekkere dingen gewoon NIET laten staan. Maar dat hoeft gelukkig ook niet zolang je je er maar bewust van bent.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:46

Uhja 'fijn' om te lezen dat voeding niet mijn enige 'vijand' is.. :+ Bewust zijn is al een hele stap. Ik vind dat je goed bezig bent xNathaliee! En oeh, spelt desem brood is lekker :9

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 16:48

Jaaaa ik haal altijd spelt desem met zonnebloempitten van de Marqt. Lekker duur 4 euro per week aan brood maar ach het is voor een goed doel :Y)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 16:49

Wat doe jij qua fitness (cardio) eigenlijk, en qua kracht heb je een bepaald schema ?

Ik heb 14 oktober een sportafspraak en wil echt een goed schema laten maken :j
Op dit moment 'doe ik maar wat' haha.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:55

Dit zijn toch niet echt sportdoelen??

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:01

Leuk!
Leeftijd: 15
Kilo: 64
Streefgewicht: 60, inieder geval niet aankomen!
Lenge: 1.72 m
Doel: Lekker in mijn vel zitten en meer zelfvertrouwen
Sport:
Paardrijden, en fietsen. Door school geen tijd voor verdere activiteiten, behalve met mijn verzorgpony prutsen :)

Planning: Geen, dankjewel school :D