"spinnen-in-huis-tijd" is weer begonnen, help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:00

Anoli schreef:
@ Oomens: ik zeg nergens dat mensen alles uit hun handen moeten laten vallen. Maar als ik vraag (en nee niet eis) of iemand die spin alsjeblieft weg wil halen omdat ik er heel erg bang voor ben, dan is dat toch geen rare vraag? Dan is het toch ook vreemd dat men dan gaat lachen en nee zegt.

Nee het is geen rare vraag..

maar laat ik je verzekeren dat het ook niet de vraag is die het lachen dan veroorzaakt (tenzij iemand gewoon echt een slecht karakter heeft)..

Het is over het algemeen het complete plaatje dat de lachkriebel onbedwingbaar doet borrelen..

als jij met een hoog piepstemmetje op twee stoelen boven op elkaar staat te balanceren dan kun je nog zo vriendelijk verzoeken, dan schiet ik in de lach en ik kan er dan niets aan doen.

het is dan niet jouw angst die 'komisch is' maar je reactie.. en het is niet persee komisch, maar zo onwerkelijk dat een ander gewoon niet anders kan.. Dat komt zoals ik net ook aangaf omdat het kader compleet anders is.. die ziet het gevaar van de spin niet, die ziet alleen jouw reactie op een spin..

ik denk als je dat in gedachten houdt, je je ook minder snel gekwetst hoeft te voelen..

Neelm3r9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:01

Een paar dagen geleden zat er z'n heeeule grote zwarte met dikke poten op de spiegel s'ochtends :oo
Maar snel me haar in een staart gedaan en weg wezen hier brrrr. (Was alleen thuis)
Het engste is nog toen ik thuis kwam was die weg en nergens te bekennen :n

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:02

Vanmorgen zo'n harig vriendje van mn plafond moeten plukken :D Normaal pak ik ze wel, maar in dit geval toch maar even een bloempot erbij gepakt.

Echt belachelijk dat mensen anderen gaan lopen jennen met een fobie. Natuurlijk lig ik ook wel eens in een deuk na een grappige spinnen actie of een muizen actie oid. Maar als iemand bang is doe je dat niet :n
Wat spinnen voor jullie is is onweer voor mij, de grapjassen in overvloed. Wat is er nu zo leuk aan iemands doodsangst voor iets ?

Ik grinnik uiteraard ook wel om de verhalen hier, dat doe ik ook bij mijn eigen acties :D Maar ik kan me jullie gevoel heel goed indenken :j

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:03

Hier ook een enorme paniekhaas! }:0
ik ga zelfs mijn huis niet in als ik iets gez!i!en heb.....schaam me dood maar kan er niks aan doen. :+ ...

paar maanden geleden het huis ib laten spuiten..... heeft geholpen maar toch gister een enorme joekel op de muur! Ik heb ook t idee dat ze groter zijn geworden! :')

Anoli

Re: "spinnen-in-huis-tijd" is weer begonnen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 20:05

dat ze groter zijn geworden schijnt te komen door de zachte winter...

Maar wat veel mensen nog met angst voor spinnen :j
En ik maar denken dat ik de enige idioot was :')

Neelm3r9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:06

Ik heb er ook ooit een onder mijn kussen gehad s'avonds, toen ben ik maar op de gang gaan liggen. Straks zaten er nog maar ofzo :+
Vanaf toen check ik iedere nacht mijn kussen. :Y)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:07

Moet wel eerlijk zeggen dat ik niet een grote harige spin boven mijn bed wil hebben als ik ga slapen.Ik zet de spin toch op de gang neer.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:07

hahahaha oke ik snap je volledig vandaag nog een volgroeide kruis spin vermoord sorry nee dankje moet die maar muggen gaan opeten maar ik kom met een leuk verhaaltje

ik werkte ergens met kleding uit china enzo
ik ga geen namen noemen maar in china zitten enge bijt spinnen ja spinnen kunnen bijten en als je allergisch bent zoals ik is dat echt geen leuke/ goede combi

naja verhaaltje ik heb die spinnen ondekt
de lieve wolfspinnen hadden meerdere nesten (jippiee)
op een gegeven moment rent charlotje (ik dus) keihard weg met een volgroeide spin achter zich aan
uit eindelijk is die vermoord door een lieve collega en kon ik verder
tot ik mijn hand in een doos stak voor kleding en gebeten werd door een kleinere versie
ik had t niet door tot dat ik allerlei rare plekken kreeg en niet meer recht kon lopen en vervolgens in elkaar zakte :)
ja ik ben allergisch voor die beten en ik heb gelijk een adrealine prik gehad die ik bij heb vanwege pinda allergie

heeft mijn leven gered
en sindsdien vermoord ik iedere spin die achter mij aan komt of te dichtbij komt en zo een cursus gaat daarbij niet helpen

zo dat was mijn ervaring

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:08

Anoli schreef:

:(:)

Ik heb ene keer een filmpje gemaakt terwijl ik een spin weghaal. Tegen mezelf praten hielp iets :+

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 20:09

Jakkie charlotte :(:)

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:09

Ik ben ook echt als de dood voor spinnen.. bah.
Er zat gisteren ook al een joekel in mijn kamer..
Het griezeligste vind ik nog wel dat je ze schijnt op te eten.
Bij het idee alleen al..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 20:09

Onali schreef:
Anoli schreef:

:(:)

Ik heb ene keer een filmpje gemaakt terwijl ik een spin weghaal. Tegen mezelf praten hielp iets :+

Die herinner ik mij nog ja... :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:13

Ik ben 1x wel geschroken van een spin, maar dat was dan ook een wilde tarantula.. geen 'angst' gewoon mij half doodgeschrokken.

ik reisde met mijn zusje door Maleisie en verbleef in een longhouse bij een familie.. wij lagen op een matras onder een klamboe alleen in de gezamelijke ruimte..

ineens voel ik iets op mijn arm springen.. dus ik schrik, schuif het eraf en vervolgens hoor ik mijn zusje een gil slaken.. blijkbaar was het nu op haar gesprongen.. dus zaklamp aan en rondloeren.. niets op het laken, niets op het matras dus ik richt hoger om de klamboe te inspecteren..

valt het licht buiten de klamboe toch op een hele grote echte tarantula op de muur 1.5 meter van de klamboe.. Heb gelijk het licht weer uitgedaan.. Wat ik niet zie dat is er niet! en de gaatjes van de klamboe zijn echie wel te klein voor zo'n groot beest..

uhmm eerlijk toegeven, ik heb wel de klamboe nog extra gecheckt of ie goed onder het matras lag..

wat ons besprongen had hebben we verder nooit ontdenkt.. zal wel een cicade of zo geweest zijn.

------

eerder hadden we buiten rondgelopen s nachts juist op zoek naar nachtdieren met uitwendig skelet (die lichten namelijk mooi op).. dus schorpioenen en spinnen in overvloed gezien toen.. maar niet loerend vanaf de muur als je een sprinkhaan verwacht.. Duurde wel even voor ik weer sliep
-----

en ik heb een hekel aan die kleine grijse springspinnetjes in planten. opnieuw niet bang, maar die krengen laten mij altijd schrikken omdat ze naar je toe springen vaak grrr

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:16

Ik begrijp jou verhaal 100 %, ik ben ook panisch voor deze beesten.
Ik ben zelfs uit een rijdende auto gesprongen, en droom er s'nachts van dat ze bijten mijn man moet mij dan echt wakker maken.
Ik durf nu zelfs met de honden het bos niet meer in.
Wat ik doe is er flink sterke haarlak opspuiten ze lopen dan nog even maar daarna zijn ze dood.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:26

Een spin kan je trouwens idd gewoon opzuigen (hoewel zo'n grote me te groot is en je moet dan richten met de slang)
Een spin haalt adem via zijn huid, dus als je daarna door blijft stofzuigen stikt hij in de zak en kan hij er dus niet meer uit.

AnneSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:30

Ik had er vannacht nog een over mn arm heen lopen.... mep ik hem er af en ren naar de andere kant van mn kamer, zit er nog zo'n grapjas op de muur naast me. Ik kon wel janken :')

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:39

Oh jakkes, dit is mijn topic.

De vaste gast is hier de trechterspin(van die grijze hardlopers en megagroot) en niet in 2, maar in honderden...zodra ik in de schuur iets wegpak, roetsj! Ze zitten aan de gevel, boven de achterdeur in de tuin, baaaahhh.

Onze tuin heeft dringend een beurt nodig, maar ik durf dat echt niet en manlief is altijd druk.

Die joekels moeten altijd dood van mij :( , sorry. De huisspinnen(veel poot, klein lijf) krijgen nog wel eens namen en laat ik nog wel es zitten, tenzij ik ze tegenkom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:32

Tazzey schreef:
Hier ook zo veel last van spinnen. En dan niet van die kleine spinnetjes of van die langpoten. Nee, van die grote, harige, waar je praktisch een zadel op kunt leggen en wegrijden. Zo een waar zelfs de stofzuiger zegt "How 'bout HELL NO!"
Ik vind ze doodeng... Ze zeggen dat ieder levend wezen op de aarde een doel heeft, nou het enige doel van een spin is mij de stuipen op het lijf jagen. >;)

Haha! :')

Ik leef in een waar huis-spinnen-huis !!

Dus uiteraard zitten er in mijn huis ook trilspinnen, kruisspinnen, noem maar op. Maar de meest overheersende soort hier, is de vieze, gigantische, bruine behaarde huisspin !!

Jeetje :brr:

Ik was vroeger echt als de dood voor spinnen, kon echt hysterisch worden als ik zo'n gigantisch beest zag. Huilbuien die niet overgingen! Maar dat werd snel verholpen, de eerste maand dat ik hier kwam wonen was het net september.

Met zo 1 à 4 huisspinnen per dag toen, werd ik al een stuk dapperder. Ben er nog altijd niet zo'n fan van, en schrik nog steeds als ik ze onverwacht zie, maar ik kan er al heel dichtbij komen en hen ook heel lang aanstaren. Om hen dan een flinke mep te geven. (het lijk verwijderen laat ik liefst aan m'n vriend over, dat vind ik nog heel eng...)

Gelukkig zijn het er nu niet meer zo veel, maar toch, heel regelmatig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:37

@kitten84 : ik dacht dat huisspinnen en trechterspinnen hetzelfde waren, niet?

Afbeelding

Dit zijn trilspinnen, altijd wel ergens aanwezig:

Afbeelding

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 01:28

Robin: wat is die bovenste voor iets?
Die lopen er helaas heul veul door get huis :(:) !
Poezels vinden ze iig geweldig om mee te spelen ~~}>
Vandaag toevallig " spin weg spul" ( bij BB gehaald)in garazie gespoten. Zou half jaar motten werken...
Ben gelukkig niet angstig maar het lijkt me wel lastig voor jullie...

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 03:13

Ben ook harstikke bang voor spinnen, gister zat er 1 in de huiskamer zat gelukkig helmaal helemaal bovenin alleen kwam steeds dichter naar beneden ben toen.maar zo'n held geweest op hem naar buiten te gooien. Brrr moet er niks van hebben :p

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 04:01

Hier nog iemand met een mega spinnen fobie. Wrs opgelopen doordat m'n vader vroeger met n spin achter me aan gerend is, thanks pap. Ik ga dus ook echt huilen als iemand met een spin achter me aan komt rennen. Prima dat ze lol om me hebben maar iemand achterna zitten met iets waar diegene zo bang voor is, is wel heel laag. Ik heb geen angst voor muizen, maar hier laatst de hele woonkamer verbouwd om er eentje te vangen voor iemand die er wel super bang voor is.

Hier in NZ gelukkig nog niet heel veel spinnen tegen gekomen maar de spinnen die ik wel gezien heb waren ook gelijk buiten proportioneel. Ik stond houtsnippers te scheppen voor de stallen. Dit ligt buiten onder een groot dekzeil. Van nature ben ik heel bedreven in locaties scannen op spinnen, heel bewust dingen oppakken ed (ik weet zeker dat iedereen met een spinnenfobie dit herkent). Anyhow, ik stond rustig zaagsel te scheppen tot er ineens een joekel van een spin onder het dekzeil vandaan kwam zetten. Normaal ren ik gillend weg, deze was zo onwijs groot dat ik gewoon bevroor, met m'n mond open, gapend naar die enorme spin. Toen ik mezelf herpakt had maakte ik de grootste fout van allemaal, ik keek 2seconden om me heen om te zien of er iemand was die me kon vertellen waar ik überhaupt naar stond te kijken. Toen ik terug keek was de spin uiteraard verdwenen. Ik heb heel dapper de rest van de stallen afgemaakt en zelf het dekzeil weer terug gelegd maar daarna heel lang uit de buurt van die plek gebleven haha. Aangezien ik toch nieuwsgierig was welke spin het nou was, toch maar gaan googlen (heel onverstandig). Het blijkt om een native spin te gaan die alleen in NZ voorkomt. Een paar weken geleden vond iemand een exemplaar die zelfs de krant haalde. Zo groot was die van mij gelukkig niet maar die ik zag was ongeveer ter grote van een muis (niet een heel klein muisje maar ook geen grote muis). Hier een linkje naar het krantenartikel, waarschuwing, hele grote spin! http://www.nzherald.co.nz/nz/news/artic ... d=11307026

M'n zus heeft overigens ook een spinnenfobie, in iets mindere mate maar nog steeds flink. We mogen elkaar graag lastig vallen via whatsapp met allerlei gore spinnen foto's en filmpjes. Te lachwekkend soms. Al tagde ze me laatst in een filmpje die op fb rond ging en ik echt een complete hartverzakking van kreeg. Meisje die een spin in dr mond heeft en 'm daarna over haar wang laat kruipen, ik moest echt bijna janken haha

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 04:20

5 minuten nadat ik dit topic las liep er opeens een spin over m'n arm. Nu doe ik dus echt geen oog maar dicht. :evaw:

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 04:39

Ik denk dat ik mij inmiddels wel kan aansluiten bij de mensen met een spinnen fobie.
van de week zat er een grote in een bijkamer in mijn huis.
nou ik heb de noodzakelijke spullen gepakt en ben er amper nog in geweest. Ik woon alleen dus ik kan niemand even roepen. met een bloempot of een glas durf ik eccht nieet! No way!! veelste dichtbij. stel dat hij ontsnapt en mij aanraakt!!
Ik haal m als het moet weg met de stofzuiger maar vraag me af hoe ander mensen het oplossen die alleen wonen..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 05:11

Ik heb er eigenlijk niet zoveel last van. :+ Maar ik heb dan ook wel 4 poezen die gek zijn op spinnen. Ik heb wel een hooiwagen zo af en toe maar die laat ik lekker zitten. Grote harige exemplaren heb ik eigenlijk nooit. Maar het scheelt echt dat ik katten heb, die eten ze meestal op. :=

Ik ben niet bang van spinnen maar die grote harige dingen hoeven voor mij ook niet. :')