Anoli schreef:@ Oomens: ik zeg nergens dat mensen alles uit hun handen moeten laten vallen. Maar als ik vraag (en nee niet eis) of iemand die spin alsjeblieft weg wil halen omdat ik er heel erg bang voor ben, dan is dat toch geen rare vraag? Dan is het toch ook vreemd dat men dan gaat lachen en nee zegt.
Nee het is geen rare vraag..
maar laat ik je verzekeren dat het ook niet de vraag is die het lachen dan veroorzaakt (tenzij iemand gewoon echt een slecht karakter heeft)..
Het is over het algemeen het complete plaatje dat de lachkriebel onbedwingbaar doet borrelen..
als jij met een hoog piepstemmetje op twee stoelen boven op elkaar staat te balanceren dan kun je nog zo vriendelijk verzoeken, dan schiet ik in de lach en ik kan er dan niets aan doen.
het is dan niet jouw angst die 'komisch is' maar je reactie.. en het is niet persee komisch, maar zo onwerkelijk dat een ander gewoon niet anders kan.. Dat komt zoals ik net ook aangaf omdat het kader compleet anders is.. die ziet het gevaar van de spin niet, die ziet alleen jouw reactie op een spin..
ik denk als je dat in gedachten houdt, je je ook minder snel gekwetst hoeft te voelen..
Normaal pak ik ze wel, maar in dit geval toch maar even een bloempot erbij gepakt.
...

, sorry. De huisspinnen(veel poot, klein lijf) krijgen nog wel eens namen en laat ik nog wel es zitten, tenzij ik ze tegenkom