Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
phormicola schreef:Ik denk dat er hier toch echt onderscheid gemaakt moet worden tussen echt ziek zijn en over elk pijntje en ditje en datje klagen en dat continue.
Ik ken mensen die niet eens hoi zeggen en me meteen bombarderen met de 5 milde klachten van vandaag. Mijn bloed eigen moeder met haar ernstige spierziekte doet dat nooit, die is blij als ze nog iets kan. Drie keer raden voor wie ik meer respect heb.
phormicola schreef:Ik denk dat er hier toch echt onderscheid gemaakt moet worden tussen echt ziek zijn en over elk pijntje en ditje en datje klagen en dat continue.
Ik ken mensen die niet eens hoi zeggen en me meteen bombarderen met de 5 milde klachten van vandaag. Mijn bloed eigen moeder met haar ernstige spierziekte doet dat nooit, die is blij als ze nog iets kan. Drie keer raden voor wie ik meer respect heb.
Kleine_Reijn schreef:Nou, als het aan mij ligt niet hoor!
Ik ga zelden naar de dokter! Er moet wel iets heel erg verkeerd gaan of niet goed voelen, wil ik naar de dokter toe gaan.
Medicijnen slik ik al helemaal niet!
Enige wat ik dan al gebruik, is een hoestdrankje wanneer ik al te veel last heb van kriebelhoest.
Mja, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik haast nooit iets heb (a). Dus misschien mag ik niet zoveel zeggen. XD
friesam schreef:Ja ook hier iemand die van alles heeft..en nog vrij ernstige dingen ook (lichamelijk)
En meestal zwijg ik er maar over. Bijna niemand om mij heen behalve familie en vriend weet het en een paar goede vrienden.
Ik wil namelijk niet de gene zijn die alles heeft, de andere kant op dus. En weiger ook met klachten naar de dokter te gaan.
En dit soort topics versterkt mijn gevoel en manier van denken alleen maar.
tineke8889 schreef:friesam schreef:Ja ook hier iemand die van alles heeft..en nog vrij ernstige dingen ook (lichamelijk)
En meestal zwijg ik er maar over. Bijna niemand om mij heen behalve familie en vriend weet het en een paar goede vrienden.
Ik wil namelijk niet de gene zijn die alles heeft, de andere kant op dus. En weiger ook met klachten naar de dokter te gaan.
En dit soort topics versterkt mijn gevoel en manier van denken alleen maar.
Maar er is toch al vaker gezegd in dit topic dat het gaat over mensen die lopen te zeuren over niet-ernstige gezondheidsklachten? Als je wel ernstige klachten hebt, kun je misschien proberen je dit topic niet zo aan te trekken, want het gaat dus niet over jou.
Ik denk dat het niet dit soort topics zijn die jouw gevoel en manier van denken versterken, het wordt versterkt door de manier waarop jij tegen dit soort topics aankijkt. En dat kan dus ook anders; jij hebt ernstige klachten, dus niemand zegt dat jij een van die zeurpieten bent.
)
, ik wilde je alleen helpen door te zeggen dat je juist als je dit soort topics leest en je merkt dat je daar extra onzeker van wordt, kunt proberen er anders over te denken. Het is niet het topic dat je onzeker maakt, maar jouw gedachtes over en interpretaties van het topic. Dus misschien kun je proberen te denken: inderdaad heel irritant, die mensen die altijd zeuren over niks, gelukkig ben ik iemand die niet zo zeurt (terwijl ik wel veel heb)
Suusenmalvin schreef:Weet je wat ik pas irritant vind? Als je ze verteld over een echte ziekte/aandoening/psychische stoornis en hoe dat je leven beïnvloedt en wat voor klachten je daardoor hebt, dat ze bij het horen van 1 klacht roepen:" ja, dat heb ik ook!! Hmm, dan ben ik vast ook ... of heb ik ook last van ....". Woedend word ik daar van. Ze moesten eens weten hoe het echt is!
KoudbloedKim schreef:Leven en laten leven, het schaadt jou persoonlijk niet.
phormicola schreef:En sorry, heb je echt medelijden van mensen nodig voor elk klein dingetje? Dan blijven we aan de gang.
Citaat:Verder vind IK dat ik dat geen respect hoef te geven, wat anderen doen is hun pakkie an, maar ik ga dat niet lopen stimuleren.
Jasmijn159 schreef:KoudbloedKim schreef:Leven en laten leven, het schaadt jou persoonlijk niet.
Beetje kort door de bocht he..
Al die medicijnen komen na het uitplassen in het riool terecht en moeten vervolgens weer uit ons drinkwater gezuiverd worden. Dit lukt nooit volledig, dus ons drinkwater wordt steeds meer verontreinigd. Om nog maar niet te spreken over het onzorgvuldig en vaak voorschrijven van antibiotica, resistentie werk je daarmee onwijs in de hand!
Er mag van mij soms ook best wat terughoudender met medicatie omgegaan worden. Bij t minste greintje hoofdpijn zitten er vaak al drie paracetamol in...
Jasmijn159 schreef:Al die medicijnen komen na het uitplassen in het riool terecht en moeten vervolgens weer uit ons drinkwater gezuiverd worden. Dit lukt nooit volledig, dus ons drinkwater wordt steeds meer verontreinigd.
Citaat:Om nog maar niet te spreken over het onzorgvuldig en vaak voorschrijven van antibiotica, resistentie werk je daarmee onwijs in de hand!