hwn schreef:Heb niet hele topic doorgelezen, dus kan zijn dat het al gezegd is, maar de meeste neussprays mag je max. 14 dagen gebruiken, anders krijg je "rhinitis medicamentosa": neus wordt geïrriteerd door neussprays, waardoor je weer naar neusspray grijpt, waardoor neus weer geïrriteerd wordt, en ga zo maar verder.
Enige neusspray die je quasi onbeperkt mag gebruiken (zelfs tot 10x/dag), is fysiologisch serum zoals Physiomer en Naaprep bijv. (weet niet of NL dezelfde merknamen heeft als Be), da's hetzelfde als die gebruikt wordt om de neusjes van baby's te spoelen, aangezien die hun neus nog niet kunnen snuiten.
Dat is iets waar elke (ex) gebruiker van op de hoogte is, en daarom is het ook zo lastig over het algemeen. Eens begonnen, iets te lang door gebruiken, en vervolgens blijf je er naar grijpen
sietske83 schreef:Ik ben gelukkig nog steeds van de neusspray af nadat ik van mijn Huisarts een andere neusspray heb gehad. We zijn nu iets meer dan 2 maand verder.
Super!
Dreamy schreef:sietske83 schreef:Ik ben gelukkig nog steeds van de neusspray af nadat ik van mijn Huisarts een andere neusspray heb gehad. We zijn nu iets meer dan 2 maand verder.
Ik moest cold turkey stoppen, ook gedaan! Maar na een paar weken nogsteeds niezen en traanogen, dus een allergie-spray gekregen en nu van alle klachten af. Die spray heb ik ook maar een weekje gebruikt trouwens.
Ook super!
Hoe beviel de cold turkey zelf? Slapeloze nachten of viel het mee?
MDJ schreef:Dit word mijn eerste avond zonder. Al een paar keer gedacht "oh neus zit vol maar even sprayen dan" om vervolgens te denken "oh nee dat zou ik niet meer doen"

Duimpjes draaien voor je mee, want pas nu zul je gaan merken of en hoe erg je neus er al aan gewend is 
Jennnnn schreef:Ik meld me ook als dat mag.
Ik ben 5 maanden geleden cold turkey gestopt.. Mocht het niet meer gebruiken vanwege zwangerschap.
Overdag nergens last van, maar 's avonds toch vaak een dichte neus.
Ik mag in principe wel zoutoplossing gebruiken, maar dat werkt totaal niet.
Na mijn zwangerschap moet ik terug naar de ha, voor een doorverwijzing naar de kno arts, want iets is er dus blijkbaar niet goed in m'n neus haha.
Tuurlijk ben je welkom 
Oh bakkes, zoutoplossing...dat heeft voor mij nog nooit resultaat gehad
Ben benieuwd waar het onderzoek op uit zal draaien