Ik heb Asperger, een vorm van autisme en die zijn meestal niet dom.
Het brengt wel weer rare dingen met zich mee.
Ik heb helaas door die Asperger wel maar VMBO gedaan en daarna mijn MBO diploma gekregen bij een pakje boter.
Toen was er hier in de buurt geen optie voor hoger niveau met ondersteuning die ik nodig had, of ik mocht niet terugzakken als het niet ging zonder ondersteuning..
Met je rug tegen de muur dus als ouder.
Anyway uiteindelijk ben ik geslaagd met de beste cijfers van alle kandidaten van mijn examenjaar op het vmbo zonder ook maar iets te doen. Ook niet leuk want ik heb me he-le-maal stuk verveeld en motivatie om te leren heb ik zo dus nooit meegekregen.
Verder als ik iets niet snap, dan snap ik het ook echt niet, dan heeft het even tijd nodig.
Verder lijkt het zich bij mij wel op bepaalde vlakken te richten, ik ben benieuwd of dat bij meerder mensen hier ook zo is? Dat je ook gewoon vakken hebt waar je niet goed in bent?
Zo ben ik geen rekenwonder als je methodes erom heen flanst die nergens op slaan, en natuur scheikunde duurde altijd wel even voor het kwartje viel.
Daarna werd ik ziek en kreeg ik mede ernstige concentratieproblemen ten gevolge van Lyme, waar ik nu van aan het herstellen ben, dat heeft me wel een mega knauw gegeven.
Ik kon geen 4 bladzijdes meer lezen zonder kwijt te zijn wat er op bladzijde 1 stond.
Ik kon altijd alles prima en nu moet ik over een bult faalangst heen zien te komen, door het feit dat ik ziek geworden ben en dat gaat beetje bij beetje beter.
Mijn hoofd heeft me qua lyme dan weer niet in de steek gelaten, ik heb hoe lastig ook soms wel mijn eigen genezing in gang kunnen zetten.
Regulier was geen optie meer en voor de diagnose wisten ze het niet.
Uiteindelijk zelf heel veel al bereikt in relatief korte tijd, ik werk met dingen waar de meeste mensen toch wel een opleiding voor doen op zijn minst.
Het lijkt voor mij simpel, maar volgens mijn medepatienten is dat het niet..
Ik kan vooral heel erg goed verbanden leggen met mijn ziek zijn, ik kan van het geheel wat ik weet onwijs simpel een keten maken wat verband houdt met elkaar en daar simpel nieuwe dingen aan toevoegen.
Herkent iemand dat specifieke?

Ik heb het idee dat ik in samenwerkingen wel vaker gewoon heel lang zit te wachten totdat mensen eindelijk iets doorkrijgen. Herkennen jullie dit?