Het grote beugeltopic deel #1

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wat voor beugel heb jij?

Blokbeugel
13 (21%)
plaatjes-/slotjesbeugel
34 (56%)
Buitenboord
2 (3%)
anders?
11 (18%)

Totaal aantal stemmen: 60

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 00:44

bibstertje schreef:
Ik meld me ik krijg twee februari een slotjesbeugel voor mijn overbeet en een scheve kies... Gelukkig hoeft ie er minder dan twee jaar in.

Ik mag kiezen keramisch (wit doorzichtig) of metaal ik weet alleen niet wat ik moet kiezen.

Gewoon metaal.
Wit wordt vies.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 00:47

JoopC schreef:
bibstertje schreef:
Ik meld me ik krijg twee februari een slotjesbeugel voor mijn overbeet en een scheve kies... Gelukkig hoeft ie er minder dan twee jaar in.

Ik mag kiezen keramisch (wit doorzichtig) of metaal ik weet alleen niet wat ik moet kiezen.

Gewoon metaal.
Wit wordt vies.

Oja? Ziet mijn beugel er vies uit? :')

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 00:48

Ik zou ook metaal doen. Je bent 13 ( even gespiekt ;) ), waarom zou je dan voor die witte dingen gaan? Je ziet t toch, een beugel.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 00:48

_Ekenna schreef:
JoopC schreef:

Gewoon metaal.
Wit wordt vies.

Oja? Ziet mijn beugel er vies uit? :')

Die van mij moeder wel ja.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:28

noorhermans1 schreef:
Ik zou ook metaal doen. Je bent 13 ( even gespiekt ;) ), waarom zou je dan voor die witte dingen gaan? Je ziet t toch, een beugel.

Idd een beugel hoort bij de leeftijd. In ieder geval dat zegt zowat me hele familie

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:31

JoopC schreef:
Die van mij moeder wel ja.

Dan heeft ze wrs een keramische/plastic beugel waar nog elastiekjes om de brackets zitten. Deze verkleuren inderdaad vrij snel. Ik heb klepjes, dus geen elastiekjes en die verkleuren niet.

bibstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:00

noorhermans1 schreef:

Mijn vader vind keramisch mooier maar ik denk dat ik idd ook gewoon voor metaal ga

Hannah

Re: Het grote beugeltopic deel #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:21

ik mocht niet kiezen maar ik zou idd voor metaal gaan.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 02:15

de beste wensen allemaal!!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 03:29

Let erop dat je twee spalkjes krijgt,zowel onder als boven.Heb hem toentertijd alleen onder gehad. Boven ging dus alles verschuiven toen mijn verstandskiezen doorkwamen. Was op mijn 15-de klaar, kon ik op mijn 23-ste weer terug voor 6 brackets boven. Waar ik dus een half jaar mee heb gelopen heb. Daarna gelukkig alsnog mijn spalkjes boven gekregen.

Spalkjes zijn ook onmisbaar als je straks oud bent. Je tanden blijven zo vast staan. Laat dus altijd je spalkjes weer vast zetten,mochten ze los gaan.
Tandvlees kan door het beugelen in de loop van de jaren terugtrekken.Zoals in mijn geval zijn die spalkjes dan echt een uitkomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:41

De 26e krijg ik mijn slotjesbeugel, op m'n zestiende. Jippie }:0 :Y) Wel keramisch dus het valt minder op, heb het niet daarvoor gedaan maar ivm het ziekenhuis. Dan hoeft alleen het draadje eruit als ik door een MRI moet en niet de hele beugel :)

Zo geen zin in..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:50

Ik was ook 16. Nu 17 en mag die er bijna uit.:)!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:55

Volgende week dinsdag gaat die van mij er uit!!

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:36

Ik kom me melden. Heb nu al bijna een jaar een slotjesbeugel (onder en boven)...

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:39

Niece schreef:
De 26e krijg ik mijn slotjesbeugel, op m'n zestiende. Jippie }:0 :Y) Wel keramisch dus het valt minder op, heb het niet daarvoor gedaan maar ivm het ziekenhuis. Dan hoeft alleen het draadje eruit als ik door een MRI moet en niet de hele beugel :)

Zo geen zin in..

Ik kon mijn (metalen) beugel gewoon in houden toen ik door de MRI moest...

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 00:47

Ik kon m ook gewoon inhouden :j

Nog een paar daagjes, dan mag hij eruit *\%/*

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 07:51

furtje schreef:

mijne ook!!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 08:04

Hoii,
Ik heb 2 jaar een beugel gehad, in de kerstvakantie is deze eruit gegaan, alleen m'n ondertanden staan nog niet zo mooi, maar het kon niet anders..
Nu heb ik een spalkje onder en boven en voor boven een nachtbeugel

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:40

Jessica_1998 schreef:
Hoii,
Ik heb 2 jaar een beugel gehad, in de kerstvakantie is deze eruit gegaan, alleen m'n ondertanden staan nog niet zo mooi, maar het kon niet anders..
Nu heb ik een spalkje onder en boven en voor boven een nachtbeugel

Het kon niet anders? Waarom niet? :?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:00

Erin schreef:
Niece schreef:

Zo geen zin in..

Ik kon mijn (metalen) beugel gewoon in houden toen ik door de MRI moest...

Het ligt er vaak ook aan van welk gedeelte van je lichaam ze foto's moeten maken. Hoe hoger hoe meer risico als je een beugel hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:31

Ik ben weer onderweg naar de ortho. 2 uurtjes reizen, jej..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:51

Bij mij is het mijn enkel, dus verder van je hoofd af kan niet :P De ortho heeft me echter op het hart gedrukt dat een beugel er anders helemaal uit moet. Heeft ie een aantal keer gehad en nouja dat is niet bepaald goedkoop. Wel raar dat het bij jullie wel kan?

Hoop alleen niet dat zulke witte/doorzichte slotjes er uit zullen zien als vuil :') of nog erger.. dat ze geel worden

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:02

Niece schreef:
Bij mij is het mijn enkel, dus verder van je hoofd af kan niet :P De ortho heeft me echter op het hart gedrukt dat een beugel er anders helemaal uit moet. Heeft ie een aantal keer gehad en nouja dat is niet bepaald goedkoop. Wel raar dat het bij jullie wel kan?

Hoop alleen niet dat zulke witte/doorzichte slotjes er uit zullen zien als vuil :') of nog erger.. dat ze geel worden

Bij mij was het m'n knie. Ze vroegen wel: kan dat ding er uit? Maar toen ik nee zei, was het geen probleem :j

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:17

Niece schreef:

Ik heb ook keramische brackets. Heb hier een stukje terug ook foto's van gepost. Ze worden niet geel en heb er nooit commentaar op gehad dat het er vies uit ziet.. Altijd alleen maar positieve reacties op de doorzichtige/witte brackets. Krijg je ze net als ik met een metalen klepje of met doorzichtige elastiekjes? Met elastiekjes moet je wel op passen.. Die verkleuren namelijk wel. (de brackets niet) Vooral van kerrie en rode pastasaus e.d.

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:09

drawerlover schreef:
furtje schreef:

mijne ook!!

Wanneer? De mijne vrijdag! En wat voor beugel heb jij? :)