Op vakantie/weekendje weg zonder je kind

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:26

Ik snap heel goed dat ouders af en toe de behoefte hebben gehad om er alleen op uit te gaan. Ik ben praktisch door mijn moeder opgevoed, een man op zee en zij liep wisseldiensten en omdat opa en oma het ontzettend leuk vonden om af en toe op te passen, maar zich niet verplicht wilde voelen om uch uur per week op de kleinkinderen te passen heb ik tot ik naar de middelbare school ging een oppas gehad. Ben ik niet minder van geworden. Mijn moeder was er altijd op de momenten dat ze nodig was, heeft geen paardrijwedstrijd gemist en als ze niet lijfelijk aanwezig was, dan telefonisch wel. Ondanks dat mijn moeder heel hard werkte, heb ik nooit het gevoel gehad op de tweede plaats te staan bij haar of haar te moeten missen, en dat is het belangrijkste.
Ik snap ook heel goed dat een hardwerkende vrouw als mijn moeder af en toe er alleen met mijn vader op uit wilde, en dat heb ik als kind en als volwassene nooit geïnterpreteerd als "de weinige tijd die ze met mijn zus en ik had liever aan iets anders besteden." of "je gezin niet als allerhoogste beschouwen." Als mijn vader toevallig eens "in de buurt" lag met zijn schip ( lees: Antwerpen en wij wonen zelf in het hoge noorden van Nederland ) ging mijn moeder vaak alleen heen. Waren toch vaak schooldagen, een rit van drie uur en je deed mij daar absolúút geen plezier mee, twee dagen op zo'n boot rondhangen. Ging ik liever naar opa en oma. Laat die twee even van elkaar genieten zonder dat ze zich er druk om hoeven te maken of er in die vijf minuten dat je je kinderen niet hebt gezien er niet eentje de machinekamer is in geglipt, of nog leuker, overboord is gekieperd.
Buiten dat is het ook wel gebeurd dat mijn ouders alleen ergens naartoe gingen. Waarom niet? Ten eerste waren dat dingen die ik toch niet leuk zou vinden en mijn ouders hebben ook het recht om "grote mensen dingen" te doen. Het is niet reëel om van mensen te vragen dat ze al hun interesses die niet direct toegankelijk voor kinderen zijn maar opgeven puur omdat ze ouder zijn en al hun activiteiten kindvriendelijk moeten zijn. Ten tweede, mijn ouders hadden nooit echt "vakantie" bij het op vakantie gaan. De sleur blijft erin, je blijft koken, je blijft afwassen, je zit lange uren achter het stuur op je rondrit door het vakantieland en je blijft bovenal moeder die ervoor zorgt dat de twee dochters de camper niet afbreken. En dat betekent niet dat het niet leuk is, verre van, maar dat neemt ook niet weg dat mijn ouders op een gegeven moment niet moe waren en behoefte hadden aan tijd voor zichzelf.
Die behoefte kan ik me nu heel goed voorstellen. Ik ben geen moeder en ik denk ook niet dat dat ooit zal gebeuren, maar mijn halfbroers hebben nu wel kinderen, jonge kinderen en die vragen om bij opa en oma te logeren. Prima, dan gaan papa en mama een paar dagen naar Scheveningen, we zien je over drie dagen weer. Kinderen blij, papa en mama blij, opa en oma blij, iedereen blij. Maar dat neemt niet weg dat tante Jolanda heel goed snapt waarom ouders af en toe wel eens vakantie willen van het continu "ouder zijn". De kinderen zijn op een leeftijd dat ze nog maar weinig zelf kunnen en constant om oma en de tantes heen hangen. Ik ben redelijk introvert en een overdaad aan prikkels breekt mij echt op. Ik ben na een paar uur tante spelen echt dood en wil dan even niemand meer zien. Ík persoonlijk zou dan weinig fut meer hebben om naast ouder, als de kinderen op bed liggen, ook nog partner te zijn. En dan snap je ook dat het ouderlijk duo, hoe gek ze ook op hun kinderen zijn, af en toe weleens alleen iets met elkaar wil doen. Even opladen, even de sleur doorbreken. En dat moet kunnen. De kinderen lijden er niet onder, die hebben het super leuk gehad bij opa en oma en vader en moeder zijn weer opgeladen en kunnen met frisse moed weer aan de gang. Niemand is er minder van geworden, niemand heeft het gevoel ondergeschikt te zijn aan de wensen van de ouders, en als het zo gaat, dan zijn er toch geen bezwaren?

Woeh, lang verhaal :D

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:30

Wij zijn nov vorig jaar een weekendje (1 nacht) weg geweest met ons tweetjes en in juni ook, de kids slapen dan bij oma en opa en vinden dit helemaal geweldig.
In 2012 zijn wij samen met de oudste en mijn ouders een paar dagen naar euro Disney geweest en heeft de jongste die nachten bij mijn schoonouders geslapen. We wouden even een op een met onze dochter, zijn heeft een algehele achterstand en heeft dat zo af en toe even nodig en zoonlief??? die heeft de tijd van zijn leven gehad bij mijn schonouders dus ik zie er geen kwaad in om af en toe met ons tweeen even een weekendje weg te gaan. De kinderen zijn dol op de oma"s en opa"s dus waarom niet.
We zijn echt geen slechte ouders omdat we eens een weekendje alleen weg willen hoor en soms heb je dat als ouder zijnde ook gewoon even nodig, dingen doen met je tweeen zonder dat je je zorgen hoeft te maken om je kids

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:40

Relaxed schreef:
[naam] schreef:
Ik moet er niet aan denken om zonder mijn zoontje van 1 jaar en 1,5 maand oud op vakantie te gaan. Vreselijk!
Ik geef nog borstvoeding dus gelukkig kan dat ook helemaal niet :o
Ik vind het al helemaal niet zo leuk als mijn man, zoontje en ik zonder mijn 20 jarige dochter naar de Efteling gaan. Het liefst heb ik de hele familie bij elkaar, gezellig samen. Een paar jaar geleden zijn mijn man en ik een dag voor oud en nieuw zo van de wintersport naar huis gereden omdat ik het daar niet zonder mijn dochter wilde vieren (die toen niet mee was op wintersport). Dat we een halve vakantie in de prullenbak gooiden kon me niks schelen.

Sorry, maar dit vind ik echt ongezond.. Hoog tijd om de navelstreng eens een beetje door te knippen en meer los te laten. Je kunt dr moeilijk tot je dood bij je houden :n

Euhm, ze woont al anderhalf jaar in haar eigen woning op haarzelf met haar 2 honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:42

Anoniem schreef:
Relaxed schreef:

Sorry, maar dit vind ik echt ongezond.. Hoog tijd om de navelstreng eens een beetje door te knippen en meer los te laten. Je kunt dr moeilijk tot je dood bij je houden :n

Euhm, ze woont al anderhalf jaar in haar eigen woning op haarzelf met haar 2 honden.

Heel goed van dr, dan is er in de jaren gelukkig iets veranderd :+

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:42

Nou dit topic heeft er voor gezorgd dat mijn man en ik vanavond samen met zijn tweetjes uit eten zijn geweest.
Dochter is al 3 dagen logeren voor haar eigen fun. en 3 zoons waren avondje oma helpen op de boerderij. (lees onze boerderij waar oma en wij wonen dus ze waren eigenlijk gewoon thuis.)

na het werk op de boerderij (de kids hebben thuis lekker pizza gegeten voor WIJ weg gingen) Zijn ze bij oma binnen koffie wezen drinken, en tante kwam gezellig langs. Toen wij terug kwamen zaten ze heerlijk filmpje te kijken.
Nog 3 dagen dan ben ik uitgerekend, Dus dan 1e half jaar zeker niet meer weg, ivm borstvoeding.

dus bedankt voor dit topic ;-) Nee hoor niet door dit topic, maar moest er wel even aan denken toen ik zonder kids in de auto stapte. een keer geen restaurant geschikt voor "wilde" kinderen, Maar een net restaurant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:44

Relaxed schreef:
[naam] schreef:

Heel goed van dr, dan is er in de jaren gelukkig iets veranderd :+

We vieren nog steeds graag vakanties en feestdagen het liefst samen :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:54

Ik vind het helemaal niet gek, ik snap best wel dat ouders er wel eens tussenuit willen zonder de kids. Vooral omdat er in jongen kinderen zoveel tijd en energie kruipt, en als je met hun op vakantie bent moet je eigenlijk steeds opletten, dus ik weet niet als je dan wel ten volle van je vakantie kan genieten.
Dat de grootouders de kinderen opvangen vind ik ook niet vreemd hoor, ik zat al vanaf mijn 6 maanden van vrijdag tot dinsdag bij mijn grootouders omdat mijn ouders in het weekend werkten. Mijn grootouders hebben nooit iets liever gedaan, en het was voor mij de mooiste tijd van m'n leven :j

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:05

NoName126 schreef:
Ik begrijp je argumenten goed Laura, en zou mij er zelfs in kunnen vinden.
Maar wat ik dan weer niet begrijp is dat je toch sámen leuke dingen wilt doen (met kids) en dat je daar het meeste geluk en plezier uit haalt. Ik zou mijn kids gigantisch missen denk ik als ik een week weg zou zijn.

Ik vraag me ook af of je een jonge baby zoveel plezier doet met niet bij papa en mama zijn. Die kindjes begrijpen toch nog helemaal niet dat je weg gaat, maar ook weer terug komt na een week(end)?

De dingen die leuk zijn voor (jonge) kinderen, zijn over het algemeen minder leuk voor ouders, echter als ouders zijnde offer je bijna al je vrije tijd op, want als je kinderen het leuk hebben, heb je het zelf ook leuk (als ze zich vervelen, of iets niet leuk vinden worden ze vervelend en sommigen blijven vervelend tot ze weer thuis zijn).
De dingen die leuk zijn voor ouders (etentje, sauna, bioscoopje, stedentripje) doe je je jonge kind geen plezier mee.
Voor baby's en jonge kinderen is het overigens juist goed om regelmatig met andere mensen in contact te zijn, dat is erg goed voor de sociale vaardigheden.
Kinderen slokken heel veel vrije tijd en energie op, bijkomen is dan erg prettig.....

Ladyson

Re: Op vakantie/weekendje weg zonder je kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:09

Mijn ouders keken altijd negatief naar de buren die zonder kinderen op vakantie gingen, dat vonden ze niet kunnen. De buren zijn nu nog bij elkaar, mijn ouders niet. Investeren in je relatie is ook investeren in je kind is mijn gedachte hierdoor.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:16

Ik ben zelfs 3x naar Azie geweest zonder kinderen en man de afgelopen jaren, heerlijk toch?
De kinderen gaan ook gerust weken zonder ons op vakantie bijv met een vriendinnetje mee of alleen op bezoek bij tante 8.500km verderop.
Gelukkig hebben ze geen last van heimwee oid.
Ik vind het dus prima als ouders nog een beetje een eigen leven kunnen leiden. Laat ze lekker samen op vakantie gaan, zolang de oppas goed geregeld is!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:24

Ladyson schreef:
Mijn ouders keken altijd negatief naar de buren die zonder kinderen op vakantie gingen, dat vonden ze niet kunnen. De buren zijn nu nog bij elkaar, mijn ouders niet. Investeren in je relatie is ook investeren in je kind is mijn gedachte hierdoor.

En dat kan ook met kinderen (als je dat wilt).
Wij hebben daar geen behoefte aan om dat te doen en wij hebben al 20+ een prima relatie.

Ik kan ook wel zeggen.... de vrienden van ons die wel zonder kids op wintersport gingen zijn nu uit elkaar.
Hiermee bedoel ik dat het niet altijd slecht is om niet weg te hoeven zonder kids.

Het ligt er ook aan wat je leuk vindt om samen te doen.
Wij gaan/willen nooit samen naar dingen wat moeilijk is met kids.
Onze kids gedragen zich prima in een net restaurant en gaan graag luxe uit eten (en ja ze blijven zitten en schreeuwen niet).

Ook gaan we niet samen een dag naar de sauna (vindt hij vreselijk), hotel is niets voor ons; wij gaan liever kamperen en dat is met kids juist extra gezellig.

Nu zijn we al 4 jaar niet op vakantie geweest omdat we geen oppas thuis hebben voor de dieren.
Maar tot nu toe vinden we thuis vakantie vieren (en lekker een dagje weg) ook prima.
Waar wij extra van genieten? Om 's avonds (bij mooi warm weer) nog even in de tuin te zitten met een biertje en te genieten van onze omgeving/uitzicht.
De paardjes in de achtertuin, de hond aan de voeten en een kat op schoot.
Heerlijk knus en burgerlijk dus :+

Daarnaast heeft niet iedereen oppas klaar staan die bereidt is een paar kinderen op te vangen als de ouders een dag/weekend weg zouden willen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:59

Zoals je het nu zegt klinkt het op het einde meer alsof je gewoon niet kunt dan dat je niet zou willen.
Ookal heb je al x jaren een relatie, dat wil toch niet zeggen dat je nooit 1 op 1 tijd met elkaar wilt doorbrengen?
Dat wij een superlieve gezamelijke vriendengroep hebben, wil toch ook niet zeggen dat ik mijn man niet af en toe eens alleen wil spreken?

Als je kersverse ouder bent zul je er idd geen behoefte aan hebben, een kindje van een jaar oud is nog redelijk kersvers denk ik dan. Maar als ze ouder worden, meer grenzen opzoeken en dus meer van je vragen dan komt die behoefte vanzelf denk ik.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 00:11

Wij hebben er (ook) geen behoefte aan, maar het is wel zo; als we wel zouden willen dan zou dat een hele uitdaging worden.
Mijn kids zijn 11, 12 en 15, dus van kersvers is hier geen sprake meer :P , maar ondanks dat hebben we niet het gevoel dat we er samen "tussenuit" moeten.

Toen we een nachtje onverwacht zonder kids zaten zijn we wel op een terrasje gaan zitten en hebben lekker genoten hoor.
Mijn kids hebben nu ook de leeftijd dat ze thuis ook hun gang gaan (dus niet veel aandacht tussendoor vragen) en daardoor zitten we regelmatig even lekker samen buiten in het weekend.
We vinden het heerlijk om thuis even niets te hebben en om te genieten van ons eigen stekkie.

En ik snap best dat een ander die behoefte wel kan hebben, maar voor ons geldt dat niet.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 01:22

NoName126 schreef:
Ik begrijp je argumenten goed Laura, en zou mij er zelfs in kunnen vinden.
Maar wat ik dan weer niet begrijp is dat je toch sámen leuke dingen wilt doen (met kids) en dat je daar het meeste geluk en plezier uit haalt. Ik zou mijn kids gigantisch missen denk ik als ik een week weg zou zijn.

Ik vraag me ook af of je een jonge baby zoveel plezier doet met niet bij papa en mama zijn. Die kindjes begrijpen toch nog helemaal niet dat je weg gaat, maar ook weer terug komt na een week(end)?

ik denk dat het antwoord al in je openingspost verscholen zit

'als wij kinderen hebben'.

Je zit nu nog in een periode dat alles om jullie tweetjes draait.
op het moment dat er een kleine geboren wordt, gaat vooral moeders wil opzij en het kind gaat voor in alles. De rest wordt minder belangrijk.. Vader heeft dit voor een deel ook wel, maar minder dan moeder.
De harmonie van een relatie wordt anders.. Niet per definitie beter of slechter, maar wel anders.. Je hebt elkaar ontmoet en bent 'verliefd' geworden in geheel andere omstandigheden.. Hierdoor gebeurd het maar al te gemakkelijk dat de 'liefde' voor elkaar veranderd voor liefde voor het kind en de partners zelf uiteen groeien ongemerkt..

Het is juist voor het gezin belangrijk, als de partners af en toe volledig in elkaar op kunnen gaan.. Je geeft aan dat dat ook kan als het kind aan het spelen is.. Dat is niet het geval, je houdt continue je ogen en oren open voor het geval het kind iets nodig heeft.

een korte vakantie is daarom, als je dat kunt opbrengen (met name niet iedere moeder kan een kind een week lang missen, zelfs een weekend is soms te lang) een zeer goed moment om je weer even volledig op elkaar te richten en weer opnieuw verliefd op elkaar te blijven worden.

Verliefd wordt liefde, maar liefde kan overgaan in sleur.. zonder kinderen leidt dat dan op den duur tot uit elkaar gaan. Het is daarom belangrijk om in die liefde en verliefdheid te blijven investeren zodat het geen 'sleur' wordt.. want dan woon je slechts nog samen om een gedeelde uitkomst.

sommigen hebben die tijd helemaal niet nodig, omdat iedere gezamelijke hobby ook al kindvriendelijk is en met kinderen zelfs alleen maar leuker (zoals kamperen of pretparken)
sommigen hebben genoeg aan een avondje ertussen uit, met een oppas thuis..
sommigen een nachtje lekker in een hotelletje..
en sommigen zullen een korte vakantie nodig hebben om even helemaal in elkaar op te gaan.

mijn vraag aan jou is, wat je nu feitelijk stoort.. het feit dat het kind wordt overhandigd aan opa en oma? want dan is een avondje naar een feestje met een oppas thuis eigenlijk nog veel slechter.. immers die 'quality' time gaat naar vrienden en niet persee naar je partner.

kinderen vinden het over het algemeen juist leuk om een paar nachtjes naar opa en oma te gaan, of naar ooms en tantes.. vaak zullen ze niet eens merken dat papa en mama niet thuis op de bank zitten (zeker niet op jonge leeftijd)..

wij gingen regelmatig een paar nachtjes logeren.. gelukkig maar, want ik had helemaal niets met varen en mijn vader en moeder wel.. dus toen ik een jaar of 7/8 was, vroeg ik al of ik dan niet liever bij opa en oma mocht logeren als ik lucht kreeg van varen. ik ging liever logeren dan varen

--

p.s. kom niet met 'dan hadden je ouders beter niet kunnen gaan varen', mijn vaders werk was in de botenhandel, dus dat zou dan wel een heel groot en onnodig offer gaan worden.. niet iedere hobby van de ouders is leuk voor een kind, ook al is het kindvriendelijk of geschikt voor ouders, en niet iedere hobby of bezigheid van een kind is leuk voor ouders (je kunt genieten van de 'drukte' maar kom op, ballorig is voor een volwassene niet 'leuk'.. anders zou je er zonder dat je kinderen had ook heen gegaan zijn ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 02:01

Jonge kinderen zijn soms zeer vermoeiend. Ze hebben constante aandacht nodig, je kunt ze niet uit het oog verliezen. Je bent mama of papa en soms alleen dat. De relatie staat op het tweede plan vaak, omdat je soms niet de tijd voor elkaar hebt die je vroeger wel had.Je bent in de avond vaak moe en veel dingen draaien nou eenmaal om de kinderen. Du dan is het fantastisch dat je zo eens per jaar of twee keer per jaar even tijd voor elkaar hebt, zonder dat je aandacht constant naar de kids vliegt. Gewoon je relatie weer ophalen (ook belangrijk voor de kids dat ze ouders hebben die elkaar nog leuk vinden en een goede relatie hebben).
Aan de TS, heel eerlijk, als je zelf geen kids hebt en het leven niet leeft met kinderen, doe je nogal uitspraken waar je eigenlijk helemaal geen benul van hebt. Ik vind persoonlijk dat je ook weinig inlevingsvermogen hebt in mensen die 24/7 per dag voor hun kinderen klaar staan en af en toe eens een weekend nodig hebben om even geliefden te zijn ipv ouders. Dat je dat niet snapt vind ik eigenlijk wel erg jammer.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 07:03

Ik vind het eigenlijk best zorgelijk dat mensen dus langere tijd met zn tweetjes nodig zouden hebben om hun relatie staande te houden.
Belangrijke en/of volwassenen gesprekken hebben wij als de kinderen in bed liggen (wij douchen al 11 jaar iedere avond samen, ons bijkletsmoment). Seks op de momenten dat de kinderen in bed liggen of als zij er toevallig niet zijn en wij wel en op vakantie met de kinderen is keer op keer volop genieten. Van hen maar zeker ook voor elkaar.
Wij gaan nooit uit eten, hebben die behoefte niet. Maar zo nu en dan eten de kinderen eerst en gaan wij uitgebreid tafelen als zij op 1 oor liggen
Ja, met de geboorte van kinderen verandert je rol van geliefden naar vooral ouder. Maar je blijft elkaars partner. De eerste tijd met hele jonge kinderen is voor dat partnerschap minder tijd, een hele gezonde ontwikkeling. Later komt dat (meer) in balans en is er ook weer ruimte voor elkaar

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 07:06

Mindim, ik ben zelf moeder en ik snap dat dus ook niet. Gewoon omdat ik die behoefte niet heb maar vooral omdat wij kindvolgend zijn. Onze kinderen gaan pas logeren als zij dat zelf willen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 07:28

zonnebloem18 schreef:
Ondanks dat onze kleine meid nog maar 4 maanden is willen we zodra ze daar oud genoeg voor ook 1 keer per jaar een weekendje met z'n tweeën weg.
Op dit moment gaan we al elke maand een avondje weg, uit eten, bios of gewoon even een fijne wandeling maken.
Je moet als ouders niet vergeten dat je ook partners bent en dat is toch echt makkelijker als er geen kinderen bij zijn.
Als kind ging ik in de zomervakantie altijd een weekje naar mijn opa en oma, ik vond het geweldig en mijn ouders konden zo samen wat tijd doorbrengen.

Ik vind het fijn om naast mijn rol als thuisblijvende moeder ook eens Bianca, vriendin of vrouw te zijn.
Gisteren een heerlijke avond naar de sauna geweest met een vriendin en 2 weken geleden lekker met mijn man uit eten.

Men vergeet volgens mij weleens dat als de kinderen eenmaal uit huis zijn je relatie er ook nog is, en als je die 18/23 jaar vooral in je kinderen investeert het moeilijk wordt om die relatie dan weer op te pakken.

Precies mijn gedachte verwoord al heb ik nog geen kindje.

Mijn ouders gingen zelden weg samen. Prima relatie met elkaar. Maar ik heb wel vooral dat m'n vader ontzettend verstikkend is toen ik uit huis ging. Hij belde bijna iedere dag en op een gegeven moment nam ik de telefoon gewoon niet op. Ik had overigens al gezegd dat hij niet zo vaak moest bellen. Wellicht als mijn ouders wat vaker een weekendje weg waren geweest met z'n tweeën dan was dat wellicht ook makkelijker geweest.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 08:03

benangelique schreef:
Ik vind het eigenlijk best zorgelijk dat mensen dus langere tijd met zn tweetjes nodig zouden hebben om hun relatie staande te houden.
Belangrijke en/of volwassenen gesprekken hebben wij als de kinderen in bed liggen (wij douchen al 11 jaar iedere avond samen, ons bijkletsmoment). Seks op de momenten dat de kinderen in bed liggen of als zij er toevallig niet zijn en wij wel en op vakantie met de kinderen is keer op keer volop genieten. Van hen maar zeker ook voor elkaar.
Wij gaan nooit uit eten, hebben die behoefte niet. Maar zo nu en dan eten de kinderen eerst en gaan wij uitgebreid tafelen als zij op 1 oor liggen
Ja, met de geboorte van kinderen verandert je rol van geliefden naar vooral ouder. Maar je blijft elkaars partner. De eerste tijd met hele jonge kinderen is voor dat partnerschap minder tijd, een hele gezonde ontwikkeling. Later komt dat (meer) in balans en is er ook weer ruimte voor elkaar

Zo zie ik dat ook.

Ik merk dat dit topic best veek losmaakt bij mensen. Dat komt waarschijnlijk omdat het erg persoonlijk is en iedereen zijn eigen standpunt een beetje wilt 'verdedigen'. Ik vind het fijn dat er nog steeds respectvol gediscussieerd wordt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:32

elenaMM77 schreef:
een korte vakantie is daarom, als je dat kunt opbrengen (met name niet iedere moeder kan een kind een week lang missen, zelfs een weekend is soms te lang) een zeer goed moment om je weer even volledig op elkaar te richten en weer opnieuw verliefd op elkaar te blijven worden.

Verliefd wordt liefde, maar liefde kan overgaan in sleur.. zonder kinderen leidt dat dan op den duur tot uit elkaar gaan. Het is daarom belangrijk om in die liefde en verliefdheid te blijven investeren zodat het geen 'sleur' wordt.. want dan woon je slechts nog samen om een gedeelde uitkomst.

Ik heb al eens gezegd in een ander topic... wat is er erg aan sleur?
Wij vinden sleur heerlijk, lekker gemoedelijk. Een lekkere basis om op terug te vallen.

Mensen zijn allemaal zo bang voor die "sleur", want die zorgt ervoor dat je relatie kapot gaat.
Je moet zorgen dat de boel wel spannend en onverwacht blijft anders komt "sleur" om de hoek en ja... dan is het gebeurd.
Maar "sleur" kun je ook omarmen en als heerlijk duidelijk rustpunt nemen in je relatie.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:40

benangelique schreef:
Mindim, ik ben zelf moeder en ik snap dat dus ook niet. Gewoon omdat ik die behoefte niet heb maar vooral omdat wij kindvolgend zijn. Onze kinderen gaan pas logeren als zij dat zelf willen

En hoe moet zoiets bij je kind opkomen dan?
Ik ging vroeger zo nu en dan bij oma logeren en ook een aantal keer zodat mijn ouders op vakantie gingen (en ook een keer voor emigratie zochten, dat is niet bepaald praktisch om kids mee te hebben). Ik ben van 83 overigens, voordat men gaat aanhalen dat het een typische modegrill is van de 10's. Maar goed, ik vond het geweldig en mijn oma ook. Maar ik denk niet dat het bij me op zou zijn gekomen om daar zelf om te vragen, zeker niet as je dat nog nooit hebt gedaan.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:46

Benangelique maar wanneer is het volgens jou niet zorgelijk meer? Als je twee keer per jaar een weekendje met z'n tweetjes weg gaat is dat toch niet zorgelijk te noemen?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:52

elenaMM77 schreef:
Verliefd wordt liefde, maar liefde kan overgaan in sleur.. zonder kinderen leidt dat dan op den duur tot uit elkaar gaan.

Een beetje vreemd standpunt als het aan mij ligt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:08

Ik las alleen maar mee, maar lees nu toch iets wat ik wel vaker hoor: de sleur.
Wat is er erg aan sleur? Ik hou van sleur, de regelmaat en de voorspelbaarheid :+: het geeft me rust :)

Over vakantie, heb zelf nog geen kids, maar mijn ouders gingen zo vaak weg zonder kinderen (4stuks) heb er niks aan over gehouden, 2xp/j gingen we met het hele gezin op vakantie.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:10

Met sleur is niets mis MITS beide partners zich daar prettig bij voelen.