Wanneer meld jij je ziek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:59

Talida schreef:
Ik heb altijd 1 regel: wil ik nog naar mn paard? Nee? dan ben ik ziek. Ja? Dan kan ik ook naar mn werk :D

Precies :))

Daarnaast hier alleen de regel: koorts of overgeven is thuisblijven. Maar dan wil ik ook normaal gesproken echt niks anders meer als in het donker zielig in mijn bed liggen :+ Verder kachel ik meestal gewoon ermee door.

Suusje92

Re: Wanneer meld jij je ziek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:06

In jouw geval zou ik me dan ziekmelden, keelontsteking ga je vaak tegen door rust, veel drinken en uiteraard antibiotica.

Ik ben iemand die me never nooit ziekmeld tot een jaar geleden. Ik had hoofdpijn, 39 graden koorts, buikpijn, keelpijn, al mijn spieren waren stijf en strak en ik had steken in me buik alsof ik zwaar ongesteld was. Ik heb hier een week lang mee rond gelopen en het werd met de dag erger. Heb alleen maar gedacht van gaat wel over. Tot ik neerklapte op de werkvloer en naar de dokter werd gebracht, dokter verwees me door naar het ziekenhuis en ziekenhuis vermelde dat mijn baarmoeder op wonderlijke wijze was gescheurd. Vanaf dat punt ben ik beter gaan nadenken over ziekmelden.

Soms moet je gewoon goed aan jezelf denken. Ja banketstaaf voor je werk als je ziek bent, maar je hebt niks voor niks dagen die je mag opnemen. Uiteraard moet je je niet ziekmelden bij een klein beetje hoofdpijn, maar met 38,9 graden, zoals jij hebt en met t risico op een keel ontsteking kan je beter denken ik meld me mooi ziek. Je werk zal er ook meer aan hebben als je goed uitrust en niet nogmaals een ontsteking hebt dan dat je later weer je ziek moet melden. En het is beter voor jezelf. Lekker rust nemen doet een mens goed ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:09

Suusje92 schreef:
In jouw geval zou ik me dan ziekmelden, keelontsteking ga je vaak tegen door rust, veel drinken en uiteraard antibiotica.

ja of je ziekt gewoon uit en laat je lichaam het zelf oplossen. Altijd overal antibiotica voor slikken is niet de oplossing ;) Tis heel vervelend idd, maar vaak is het beter te wachten tot het vanzelf overgaat. Gaat het niet vanzelf (wat vaak wel zo is) dan kun je altijd nog antibiotica gaan slikken.
Maar goed ik ben dan ook van mening dat wij veel te snel maar naar de medicijnen grijpen.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:13

SAKKIA schreef:
Suusje92 schreef:

ja of je ziekt gewoon uit en laat je lichaam het zelf oplossen. Altijd overal antibiotica voor slikken is niet de oplossing ;) Tis heel vervelend idd, maar vaak is het beter te wachten tot het vanzelf overgaat. Gaat het niet vanzelf (wat vaak wel zo is) dan kun je altijd nog antibiotica gaan slikken.
Maar goed ik ben dan ook van mening dat wij veel te snel maar naar de medicijnen grijpen.

Ik dacht dat mijn keelontsteking ook wel weg ging door rust, maar helaas die werd erger, dus ik had geen andere keus dan antibiotica :') Dus vandaar dat ik het erbij zet ;)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:15

SAKKIA schreef:
Suusje92 schreef:

Dat ligt eraan of het om een virus of bacterie gaat. Met een bacterie moet je helaas wel aan de antibiotica.
Ben het verder wel met je eens hoor, antibiotica is niet altijd de oplossing en zo slecht voor je lijf..

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:18

Ik meld me eigenlijk nooit ziek maar ik ben dat gelukkig ook nooit. Denk dat t alweer dik 2 a 3 jaar geleden is.
Als je koorts hebt zou ik zeker thuis blijven als ik jou was.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:23

Mijn stelregel is: Kan ik mn ontbijt binnen houden? Heb ik geen koorts? Dan kan ik werken :Y)

Laatst kon ik aan de eerste helaas niet voldoen :+ Was al paar dagen niet lekker, en met moeite ontbijt naar binnen gelepeld en naar het werk gegaan. Uurtje later hing ik krijtwit boven de w.c. := toen heeft mn collega me naar huis gestuurd

Als je echt koorts hebt zou ik me zeker ziekmelden. Dat is van je lijf toch wel een groot signaal dat je absoluut niet fit bent en uit moet zieken.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:41

Ik ga met koorts vaak wel gewoon werken, het hangt er echt van af hoe ik me voel ;). Bij +39 °C voel ik me vaak inderdaad zo slap als een vaatdoek maar voor alles tot ± 38.5 °C blijf ik meestal niet thuis. Ook dat is denk ik persoonsafhankelijk, hoe slecht je je voelt bij koorts.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:20

Sees schreef:
Ik ga met koorts vaak wel gewoon werken, het hangt er echt van af hoe ik me voel ;). Bij +39 °C voel ik me vaak inderdaad zo slap als een vaatdoek maar voor alles tot ± 38.5 °C blijf ik meestal niet thuis. Ook dat is denk ik persoonsafhankelijk, hoe slecht je je voelt bij koorts.

Inderdaad..
Ik schreef ik eerder dat ik bij extreme koorts thuis blijf en dat is wat jij zegt ook rond 39 en meer. Op dat moment gaat de boel enorm om me heen zweven en gaat echt alles langs me heen.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:23

Als ik niet meer kan lopen, ben ik ziek.
Kan ik nog lopen, dan kan ik ook werken :P

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:29

Kaitlyn schreef:
Ik meld mij alleen ziek als ik amper nog op mijn benen kan staan. :=

Zo ben ik ook :D

Ben 1 keer flink beroerd naar mijn werk gegaan en toen mijn leidinggevende mij zag zei hij; Dame ik meld jou ziek en jij gaat naar huis naar je bed, want daar hoor jij nu thuis en niet hier :7 Zag er blijkbaar erg beroerd uit whahaha

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:50

Blijf het raar vinden dat mensen er trots op zijn om hondsbroerd aan het werk te gaan.. :n
Er al wel eens aan gedacht dat je niet alleen je zelf er mee hebt maar ook de mensen waarmee je werkt?

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:53

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:53

Trots? Hoe kom je daar nou weer bij?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:55

Met koorts absoluut niet :n en als ik iets te besmettelijk bij mij draag ook niet; ik ga echt niet met buikgriep aan het werk. Ik werk met een kwetsbare groep, dus 'hondsberoerd' aan het werk gaan kan grote risico's met zich meebrengen. Overigens word je dan ook gewoon naar huis gestuurd. Ben als ik niet lekker ben extra bewust van hygiene om te voorkomen dat ik iemand aansteek met een broze gezondheid. Al is het vooral andersom; ik heb ondertussen een vrij goede weerstand doordat ik zo vaak in contact ben gekomen en kom met al die zieke mensen :')
Met migraine werk ik gewoon, dat is gelukkig niet besmettelijk.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-08-14 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:57

Als een van mijn collega's buikgriep heeft, heb ik ook liever dat ze thuis blijven :P.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:58

Sees schreef:
Trots? Hoe kom je daar nou weer bij?

Nou, onderstaande reacties met bijbehorende smilys bijvoorbeeld.

Rianneke schreef:
Kaitlyn schreef:
Ik meld mij alleen ziek als ik amper nog op mijn benen kan staan. :=

Zo ben ik ook :D

Anoniem

Ik heb ook liever dat zieke collega's thuisblijven.. Laatste keer was een dag later iedereen ziek behalve ik :=

vuurneon

Sees schreef:
Als een van mijn collega's buikgriep heeft, heb ik ook liever dat ze thuis blijven :P.

:j :j

Ik vind dat echt vreselijk om zelf te hebben, dat je niet meer wat wat er eerst komt of tegelijk als je naar de wc moet :')

Overigens zegt mijn baas ook; ik heb weinig aan je als je zo half kan werken, heb ik liever dat je thuis uitziekt want anders duurt het alleen maar langer.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-08-14 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:59

Froukje, ik vind het ook wel getuigen van wilskracht eigenlijk als je niet voor ieder wissewasje thuisblijft :o.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:59

Bij overgeven of omvallen blijf ik thuis. Bij (lichte) koorts en andere kwaaltjes ga ik gewoon aan het werk.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:00

Ja Vuurneon, vreselijk... Ik kan al nerveus worden als een gezonde collega een ziek (buikgriep) kind thuis heeft :o.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:02

Sees schreef:
Froukje, ik vind het ook wel getuigen van wilskracht eigenlijk als je niet voor ieder wissewasje thuisblijft :o.

Ligt eraan waarmee je werkt, op mijn werk is het juist tegen van wilskracht als je bewust kiest om thuis te blijven. En nee, niet omdat je 1 scheet hebt gelaten en bang bent buikgriep te hebben natuurlijk. T is bij ons echt niet toegestaan om met een verhoging/koorts te werken :n helaas heb je collega's die het toch willen proberen.... En dan alsnog naar huis worden gestuurd. Dan is het verstandiger om thuis te blijven. Ik behoor ook bij de groep die toch denkt 'even doorzetten' 'gewoon proberen' en gaat soms goed, maar ik heb daardoor ook een blijvende blessure opgelopen omdat ik te stom was om het niet eerder aan te geven :o

Buikgriep blijft echter vrees nummer 1 omdat het niet alleen voor ons vreselijk is, maar de zwakkere cliënten ook net dat laatste zetje kan geven :(:) 1 keer is het bedrijf op slot gegaan ivm NORO virus. Helaas moest ik wel werken :') heb het niet opgelopen, mede door haast dwangneurotische hygiene handelingen van mij :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-08-14 16:07, in het totaal 3 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:02

Sees schreef:

Ik ben ook gewoon gaan werken ondanks dat ik niet helemaal fit was.
Heb nu een ernstige en hardnekkige nierbekkenontsteking waardoor ik nu al weken thuis zit en mijn zoveelste ABkuur heb gekregen.
Hou ook nog steeds verhoging (38+) en slaap 12-16 uur per dag.

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:06

Ik blijf thuis als ik koorts heb, dan vind ik het niet verantwoord om arbeid te verrichten, je lijf geeft duidelijk aan dat er wat mis is, ik ben er dan niet voor de volle honderd procent bij en meer last voor mijn collega's dan dat ik daadwerkelijk bijdraag.

Maar toen ik door mijn rug was gegaan, bleef ik ook thuis zonder koorts, ik kwam mijn bed niet meer uit. Nou ja, de eerste paar dagen kon ik mezelf nog uit bed rollen en in mn auto wurmen en dus naar mn werk, maar toen dat ook niet meer ging was het tijd om rustiger aan te doen :')