Lompheid eerste klas...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:06

He maar muppie, je moet ook niet blijven reizen met dat been.... Ga nou eens een paar dagen op je kont zitten en niks doen... Ik snap dat het moeilijk is ;) maar geef dat been nou eecht effe rust. Niet onnodig rond huppelen of wat dan ook alleen naar de wc, de dokter en bed... Zuster bokt heeft gesproken :P

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 21:10

genja schreef:
Oxycodon is een morfine achtige pijnstiller die vrij snel werkt. Denk alleen dat je die ook niet mag ivm je darmen. Oxycodon heeft namelijk nog meer als tramadol dat de darmen er minder goed van gaan werken. Al die sterkere pijnstillers hebben helaas dat effect.
Hopen dat ze toch een pijnstiller vinden die je wel mag hebben en ook nog eens echt voldoende pijnstilling geeft.

groetjes genja

Dan zal dat inderdaad ook niet mogen helaas, maar goed kan het natuurlik altijd vragen. :)

bliver schreef:
Ik vind het eigenlijk verbazingwekkend dat je er geen drukverband omheen hebt TS. Ik spreek uit ervaring en ja het is even pijnlijk op het moment dat het eromheen gaat maar daarna is het een verademing. Daarnaast vind ik die pijnlijk harde kuit eigenlijk wel alarmerend. Is het niet mogelijk om iets van een compartiment syndroom te hebben? Als je zoveel pijnstilling niet helpt dan had ik allang terug geweest.

Ook na enige tijd is het echt niet vol te houden dat druk verband. En ik heb echt een hoge pijngrens, normaal gesproken althans, nu voel ik me echt een klein kind af en toe...

De harde en dikke kuit is er niet meer, het voelt nu nog als enorme spierpijn. Vervelend, maar niet onoverkomelijk.

Ook ben ik al een aantal keer gezien en morgen ga ik weer terug.

karuna schreef:
Ik heb ervaring met trombose helaas, drie keer gehad in een been. En alle drie de keren dezelfde reactie gehad die jij nu in de been hebt. Heel verbazingwekkend dat ze je met een vermoeden van trombose naar huis sturen zonder drukverband, bloedverdunners of heel stricte leefregels. Hun opmerking van het hangt er tegen aan betekent dat er al een vernauwing zit. Met alle risico van dien. :x niet iets om even aan te kijken of laks over te doen er heel erg slordig van een ziekenhuis. het is potdorie mogelijk dodelijk. -:(- Is er de eerste keer meteen een echo gemaakt of hebben ze met "rontgenogen" vastgesteld dat je er tegenaan hangt?

Alleen wat een tweede mogelijkheid is is een overreactie van je lichaam op het stoten, die klachten lijken heel sterk op posttraumatische dystrofie (heet tegenwoordig anders trouwens en is bij mij een gevolg geworden van de eerste trombose). Hiermee krijg je bijna dezelfde leefregels mee alleen geen bloedverdunners maar andere middelen en de gevolgen zijn anders helaas.

Hoe dan ook, bij zoveel pijn of vanavond toch weer naar de huisartsenpost of spoedhulp of morgen heel erg doorzeuren na de echo.

Er is direct een echo gemaakt en röntgenfoto's, mijn vriend is radioloog en heeft de echo gemaakt. Die was goed en ik geloof ook echt dat mijn vriend dat niet zou zeggen als t niet zo zou zijn. Immers studeer ik zelf ook in de beeldvorming en kan zelf ook echoën.

Morgen controle echo en wij verwachten daar geen trombose uit, mijn been is namelijk alleen nog pijnlijk als in spierpijn, niet meer enorm dik en hard. Alleen de kleur is nog anders, ben ik wel enorm en extreem wit waardoor het nog meer opvalt natuurlijk.

chocobroodje schreef:
He maar muppie, je moet ook niet blijven reizen met dat been.... Ga nou eens een paar dagen op je kont zitten en niks doen... Ik snap dat het moeilijk is ;) maar geef dat been nou eecht effe rust. Niet onnodig rond huppelen of wat dan ook alleen naar de wc, de dokter en bed... Zuster bokt heeft gesproken :P

Hihi sorry, naar de enige reden om terug te gaan naar Maastricht was omdat ik vandaag naar de fysio en cardioloog moest in t azm.

Morgen verplicht de hele dag op m'n kont, vreselijk. Nouja, morgen maar weer terug...

Fysio heeft mijn voet vanochtend gezien, zij sluit kneuzen uit.. of een breuk of een scheur in banden of t bot. Voet voelde volgens haar wel wat instabiel, maar ben ook hypermobiel wat het gevoel kan versterken. Luxatie sluit ze dan ook absoluut niet uit. Misschien morgen vragen om nieuwe foto's en ook van mijn enkel zelf...

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 22:21

En om over geluk te spreken. Allergische reactie over mijn hele lichaam, gal bulten, vuurrood en jeukkkkkkk...

Haha.

M_Vainqueur

Re: Lompheid eerste klas...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:26

Gaat lekker Quir! Morgen echo en evt foto toch? Naar welk ziekenhuis ga je daarvoor? Succes morgen en hopelijk valt de allergie reactie mee en zijn het misschien de toegevoegde medicijnen of heb je iets geks gegeten?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:15

genja schreef:
Ayasha heb je mijn post nog gelezen? Krijg namelijk nu geen reactie meer nu ik het verder uitlegt heb? Hoef mijn kennis gelukkig niet op te poetsen :-)

(al snap ik dat het verwarrend is maar de spuitjes ter voorkoming van trombose hebben een heel al werkingsmechanisme als tabletten)

Speciaal voor ik ga slapen omdat je zo belachelijk opdringerig en onfatsoenlijk gaat pb'en omdat ik niet meteen reageer:

Ten 1e had varekaj het vooral over warafine die dus wel interactie maar de andere staat ook vermeld dus ik begrijp dat daar verwarring over ontstaan is. Mijn reactie ging er puur over dat het bloedverdunnend effect kan versterken. Ik zou moeten kijken of de stof bij mijn bijsluiter vermeld staat. Ik weet alleen wel dat er dus in staat van die versterkende werking. Dat spuitjes een ander middel zijn weet ik maar TS heeft helemaal niks gekregen. Daarom dacht ik net als varekaj dat dat omwille van interactie met eventuele pijnstiller met bloedverdunnende werking kon zijn. En tramadol heeft wel degelijk behoorlijk wat interacties. Of in mijne zit een verkeerde bijsluiter. Dus behalve dat ik nog steeds vind dat je het onderschat (toegegeven, dat had ik netter kunnen uit drukken en daar voor wil ik mijn oprechte excuses aanbieden) vind ik je manier van doen door hier op zo'n manier te reageren én te pb'en hoogst onaangenaam.

Zo, speciaal voor jou, voor ik ga slapen, ook maar meteen mijn excuses dat ik nog een leven heb ook waardoor ik wel vlot kan bijlezen maar dat niet betekent dat ik per definitie ook meteen de tijd heb om een reactie te typen. Zit nu ook mobiel dus kan best zijn dat ik morgen of overmorgen nog iets bij reageer of moet 'corrigeren' gezien ik moe ben en nog wat dingen in mijn hoofd heb. Zal daar ook alvast excuses voor aanbieden, spaart je alweer een Pb uit om te vertellen dat ik niet netjes ben door niet meer te reageren.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 08:29

M_Vainqueur schreef:
Gaat lekker Quir! Morgen echo en evt foto toch? Naar welk ziekenhuis ga je daarvoor? Succes morgen en hopelijk valt de allergie reactie mee en zijn het misschien de toegevoegde medicijnen of heb je iets geks gegeten?

Zo eerst even huisartsen bellen hier in de buurt. :)
Naar t Catharina.

Reactie is nu gelukkig weer helemaal weg, ik heb echt geen idee waar t vandaan kwam. Zo ver ik weet niks geks gegeten of gedronken, medicijnen zou kunnen, maar eigenlijk heb ik alles al langere tijd en nooit zo gereageerd.

Gisteren wel ecg gehad en dan sprayen ze wat op je lijf, dacht misschien daaraan, maar op mijn onderbenen had ik niets en daar wel spray. Ook al vaker ecg gehad en toen ook geen reacties gehad... was een typische reactie die mensen krijgen op contrast vloeistof, maar ook dat niet gehad... Nouja, t is weg. :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 08:46

Gek die uitslag maar gelukkig is het nu weg. Hopelijk komt het ook niet weer terug want dat kan je er niet bij hebben. :(:)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 11:57

T is nog steeds weg gelukkig, haha. :D

Huisarts heeft mij naar t ziekenhuis verwezen, foto's maken van voet en enkel... hij denkt luxatie met (ernstig) bandletsel...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:02

Ah oh!
Gelukkig die huisarts van jou..!!
Hij stuurt je door, top!

Spannend wel.,
Hoop op beter nieuws Quir!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:04

Quir schreef:

Huisarts heeft mij naar t ziekenhuis verwezen, foto's maken van voet en enkel... hij denkt luxatie met (ernstig) bandletsel...

Oh jee..ben benieuwd. Hoe gaat het met de pijn? Succes!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:28

Ayasha schreef:
genja schreef:
Ayasha heb je mijn post nog gelezen? Krijg namelijk nu geen reactie meer nu ik het verder uitlegt heb? Hoef mijn kennis gelukkig niet op te poetsen :-)

(al snap ik dat het verwarrend is maar de spuitjes ter voorkoming van trombose hebben een heel al werkingsmechanisme als tabletten)

Speciaal voor ik ga slapen omdat je zo belachelijk opdringerig en onfatsoenlijk gaat pb'en omdat ik niet meteen reageer:

Ten 1e had varekaj het vooral over warafine die dus wel interactie maar de andere staat ook vermeld dus ik begrijp dat daar verwarring over ontstaan is. Mijn reactie ging er puur over dat het bloedverdunnend effect kan versterken. Ik zou moeten kijken of de stof bij mijn bijsluiter vermeld staat. Ik weet alleen wel dat er dus in staat van die versterkende werking. Dat spuitjes een ander middel zijn weet ik maar TS heeft helemaal niks gekregen. Daarom dacht ik net als varekaj dat dat omwille van interactie met eventuele pijnstiller met bloedverdunnende werking kon zijn. En tramadol heeft wel degelijk behoorlijk wat interacties. Of in mijne zit een verkeerde bijsluiter. Dus behalve dat ik nog steeds vind dat je het onderschat (toegegeven, dat had ik netter kunnen uit drukken en daar voor wil ik mijn oprechte excuses aanbieden) vind ik je manier van doen door hier op zo'n manier te reageren én te pb'en hoogst onaangenaam.

Zo, speciaal voor jou, voor ik ga slapen, ook maar meteen mijn excuses dat ik nog een leven heb ook waardoor ik wel vlot kan bijlezen maar dat niet betekent dat ik per definitie ook meteen de tijd heb om een reactie te typen. Zit nu ook mobiel dus kan best zijn dat ik morgen of overmorgen nog iets bij reageer of moet 'corrigeren' gezien ik moe ben en nog wat dingen in mijn hoofd heb. Zal daar ook alvast excuses voor aanbieden, spaart je alweer een Pb uit om te vertellen dat ik niet netjes ben door niet meer te reageren.

Volgens mij heb ik een keurig nette Pb gestuurd. Weet niet wat er niet netjes aan is. Behalve dat jij het niet prettig vindt om via pb aangesproken te worden dat kan mijn excuses daarvoor dan. Voelde mij aangevallen daarover kennis waar echt geen gebrek aan is.

En het versterkende bloed verdunnende effect werkt op een heel ander niveau is een beetje erg veel omdat hier uit te leggen. En de interactie is ook nog eens zo onbelangrijk dat bij ontslag uit het ziekenhuis en mensen gebruiken dus wel een warfarine achtige bloedverdunner. Je het nog niet eens hoeft te melden aan de trombose dienst. Als patiënten ontslagen worden uit het ziekenhuis en ze gebruiken acenocoumarol/fenprocoumon moeten wij een formulier faxen naar de trombose dienst met wijzigingen in de medicatie. Dit een formulier van de trombosedienst zelf waar dus tramadol nog niet eens op genoemd wordt. Zo onbelangrijk vinden hun ook die interactie. Maar ja fabrikanten zijn wel verplicht dit te melden in hun bijsluiter. En wat jezelf ook al zegt voor ts is er al helemaal geen probleem ze heeft geen medicatie voor haar mogelijke trombose gekregen.

En tramadol heeft inderdaad wel interacties dat klopt maar de belangrijkste interactie is voor de meeste mensen niet van toepassing hier dat is met medicijngroep die je liever niet gebruikt en die mensen verwacht ik ook niet op Bokt.
Dan is er nog een interactie met antidepressiva en dat soort middelen maar dat gaat vooral om vervelende bijwerkingen die kunnen onstaan maar die ontstaan (gelukkig) zo zelden dat je tramadol gewoon mag afleveren met goede voorlichting erbij.

groetjes genja

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:30

Quir schreef:

Hoop het niet voor je maar ja met zoveel klachten moet er wel iets zijn. hopelijk kunnen ze je helpen en ook fatsoenlijk de pijn onder controle krijgen.

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:44

Jeetje.. Sterkte TS! :j
Hoe is het nu?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 20:13

Foto's waren wederom goed, echo was niet meer nodig.

Waarschijnlijk zijn de banden afgescheurd die het gewricht (lisfranc) bij elkaar houden, op de foto was de stand wel goed. Echter wanneer ik mijn voet belast worden de botten verschoven, omdat de banden dit niet bij elkaar (kunnen) houden. Dit veroorzaakt zeer waarschijnlijk de helse pijn. Ook de reden dat druk verband zo pijnlijk is, door de druk verschuift de boel.

Ik mag de voet dus niet belasten tot dat de pijn aanzienlijk verminderd is. Daarna heel rustig aan en pijn is de grens en dus direct stoppen. Zijn we helaas wel even zoet mee...

Maar goed, hopelijk gaan de pijnstillers eens wat meer doen... dat zou al een hoop ellende schelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 00:04

Wat ** voor je TS :(:)
Geen wonder dat het steeds zo'n pijn deed! En dat door simpel je teen te stoten..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:40

He gadver, dus toch wat beschadigd.
Enig idee hoe lang het kan duren voor het weer hersteld is?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 19:32

Even een update, eigenlijk heel simpel. We zijn nog geen stap verder.

Blijft zéér pijnlijk (kan er absoluut nog altijd niet op staan, hooguit een beetje op de hak), zwelling blijft bestaan (ei altijd erg duidelijk en continue), been is ene moment dik, pijnlijk en hard andere moment redelijk normaal. Onderbeen blijft wel veel meer gespannen dan andere been.

Regelmatig is het blauw en de rare verkleuring in mijn hele been is af en toe nog altijd aanwezig (in enkele gevallen wanneer onderbeen dik en gespannen is, wordt deze ook goed rood). Ook met de tijd (flink) koorts.

Dus, conclusie. Gisteren weer bij de huisarts aangeklopt, trombose is altijd nog een kans op, maar op dit moment nog niet. Been is hard/gespannen, maar in omtrek gisteren niet dikker dan het andere been. Vertekend dat wel iets, omdat het mijn linker been is en die sowieso in het geheel smaller/dunner is dan het andere been ivm kapotte knie (verbrijzeld geweest, nu ernstig arthrose).

Ze wil een echo van de enkel zelf, weten wat voor weefsel het ei is. Klein beetje afhankelijk wat daar uit komt, maar dan verwijzing naar een orthopeed (MRI waarschijnlijk).

Idiote is dan wel weer, huisarts wilde de echo binnen 1 a 2 dagen. Dus ziekenhuis gebeld, kan pas 18 september terecht voor een echo extremiteiten... Morgen avond maakt vriendlief de echo dus maar weer zelf. Vrijdag dan huisarts bellen en dan weer verder kijken. Ruim vier weken verder en we zijn nog altijd niks opgeschoten.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:47

Pff drama
Hoop dat er snel duidelijkheid komt wat het is en dat je er wat aan kunt doen!
En uiteraard dat t te genezen is

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:52

Ben je nu in limburg? Anders zo ik gewoon eens het Orbis bellen in Sittard-Geleen. Die hebben meestal kortere wachttijden :j

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:54

Ik heb eerlijk gezegd niet echt het idee dat je er zelf echt achter aan gaat. Als de HA zegt binnen twee dagen en ze zeggen het word 18 september, dan zou ik me toch echt niet af laten schepen

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 20:02

Inderdaad ben ik weer in Maastricht. De echo staat nu morgen in Eindhoven, dus dat komt nu wel goed. Wat betreft orthopeed zou dat inderdaad een goede optie zijn.

Maar t is te gek voor woorden dat iets wat als "traumatisch" bestempeld wordt, wel gewoon 3weken kan wachten op een echo...

Dat hoop ik ook corientjuh, heel eerlijk, zit er ook gewoon echt helemaal door heen...

Bliver, vriend heeft gebeld (heeft daar zelf als arts gewerkt) en die liet toch heel duidelijk weten dat het zo niet hoort. Echter dat in het ziekenhuis zijn er twee artsen die echografie extremiteiten doen, twee dag delen in de week... Dus er zijn ook lange wachtlijsten.

Maar goed, hij kan het zelf en doet dat nu dus ook. Dus dat is ook prima.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:36

Hoop dat je na de echo weer iets meer weet.
Sterkte!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:48

Wat naar Quir! De wachttijden zijn zo ontzettend lastig als je zo lang met veel pijn rond hobbelt...(ken het gevoel ondertussen:p) maar kan er niet gelijk een afspraak gemaakt worden met de orthopeed? Dat duurt ook weer 3 à 4 weken en dan weer 3 weken wachten tot het MRI onderzoek en dan weer een week wachten voor de uitslag...dan ben je ook weer een kleine 2 maanden verder...en jij maar met de pijn zitten:( heb je recente foto's van je enkel/voet? Ben wel benieuwd! Ik heb zelf ook wel 8 weken het ei op mijn enkel gehouden...

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 22:28

Helaas voor orthopeed wel verwijzing van de huisarts nodig, maar goed die zou dan vrijdag komen. Die ene dag zal het verschil niet maken denk ik, toch?

Beeldvorming heb ik op zich mijn lijntjes wel, volgende week begin ik zelf met MRI... haha.
Maar in t algemeen staan er voor MRI ook erg lange wachttijden. Morgen maar even afwachten wat er uit de echo komt. :)

8 weken ei op jouw enkel gehad? Dat is ook lang zeg! Ook zolang last van gehouden?

Ik heb wel de twee eerste röntgenfoto's, de vier die daarna gemaakt zijn (nog) niet. Zal eens naar vragen.
Ook aantal foto's van mijn voet/been, vooral ook van vorige week (toen ik dus in Zweden zat). Zal ik morgen eens online zetten en op bokt.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:27

Die ene dag zal niet veel schelen, maar zal alsnog wachten worden denk ik... Gelukkig kan je dan sneller naar de MRI! En ja ik heb er nu na 5 maanden nog last van. Maar ik heb toentertijd 4 weken niet kunnen lopen en 1 week met moeite en daarna ging rechtuit lopen wel redelijk op gelijke ondergrond:p