maar geef dat been nou eecht effe rust. Niet onnodig rond huppelen of wat dan ook alleen naar de wc, de dokter en bed... Zuster bokt heeft gesproken
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
maar geef dat been nou eecht effe rust. Niet onnodig rond huppelen of wat dan ook alleen naar de wc, de dokter en bed... Zuster bokt heeft gesproken
genja schreef:Oxycodon is een morfine achtige pijnstiller die vrij snel werkt. Denk alleen dat je die ook niet mag ivm je darmen. Oxycodon heeft namelijk nog meer als tramadol dat de darmen er minder goed van gaan werken. Al die sterkere pijnstillers hebben helaas dat effect.
Hopen dat ze toch een pijnstiller vinden die je wel mag hebben en ook nog eens echt voldoende pijnstilling geeft.
groetjes genja
bliver schreef:Ik vind het eigenlijk verbazingwekkend dat je er geen drukverband omheen hebt TS. Ik spreek uit ervaring en ja het is even pijnlijk op het moment dat het eromheen gaat maar daarna is het een verademing. Daarnaast vind ik die pijnlijk harde kuit eigenlijk wel alarmerend. Is het niet mogelijk om iets van een compartiment syndroom te hebben? Als je zoveel pijnstilling niet helpt dan had ik allang terug geweest.
karuna schreef:Ik heb ervaring met trombose helaas, drie keer gehad in een been. En alle drie de keren dezelfde reactie gehad die jij nu in de been hebt. Heel verbazingwekkend dat ze je met een vermoeden van trombose naar huis sturen zonder drukverband, bloedverdunners of heel stricte leefregels. Hun opmerking van het hangt er tegen aan betekent dat er al een vernauwing zit. Met alle risico van dien.niet iets om even aan te kijken of laks over te doen er heel erg slordig van een ziekenhuis. het is potdorie mogelijk dodelijk.
Is er de eerste keer meteen een echo gemaakt of hebben ze met "rontgenogen" vastgesteld dat je er tegenaan hangt?
Alleen wat een tweede mogelijkheid is is een overreactie van je lichaam op het stoten, die klachten lijken heel sterk op posttraumatische dystrofie (heet tegenwoordig anders trouwens en is bij mij een gevolg geworden van de eerste trombose). Hiermee krijg je bijna dezelfde leefregels mee alleen geen bloedverdunners maar andere middelen en de gevolgen zijn anders helaas.
Hoe dan ook, bij zoveel pijn of vanavond toch weer naar de huisartsenpost of spoedhulp of morgen heel erg doorzeuren na de echo.
chocobroodje schreef:He maar muppie, je moet ook niet blijven reizen met dat been.... Ga nou eens een paar dagen op je kont zitten en niks doen... Ik snap dat het moeilijk ismaar geef dat been nou eecht effe rust. Niet onnodig rond huppelen of wat dan ook alleen naar de wc, de dokter en bed... Zuster bokt heeft gesproken
genja schreef:Ayasha heb je mijn post nog gelezen? Krijg namelijk nu geen reactie meer nu ik het verder uitlegt heb? Hoef mijn kennis gelukkig niet op te poetsen
(al snap ik dat het verwarrend is maar de spuitjes ter voorkoming van trombose hebben een heel al werkingsmechanisme als tabletten)
M_Vainqueur schreef:Gaat lekker Quir! Morgen echo en evt foto toch? Naar welk ziekenhuis ga je daarvoor? Succes morgen en hopelijk valt de allergie reactie mee en zijn het misschien de toegevoegde medicijnen of heb je iets geks gegeten?
Ayasha schreef:genja schreef:Ayasha heb je mijn post nog gelezen? Krijg namelijk nu geen reactie meer nu ik het verder uitlegt heb? Hoef mijn kennis gelukkig niet op te poetsen
(al snap ik dat het verwarrend is maar de spuitjes ter voorkoming van trombose hebben een heel al werkingsmechanisme als tabletten)
Speciaal voor ik ga slapen omdat je zo belachelijk opdringerig en onfatsoenlijk gaat pb'en omdat ik niet meteen reageer:
Ten 1e had varekaj het vooral over warafine die dus wel interactie maar de andere staat ook vermeld dus ik begrijp dat daar verwarring over ontstaan is. Mijn reactie ging er puur over dat het bloedverdunnend effect kan versterken. Ik zou moeten kijken of de stof bij mijn bijsluiter vermeld staat. Ik weet alleen wel dat er dus in staat van die versterkende werking. Dat spuitjes een ander middel zijn weet ik maar TS heeft helemaal niks gekregen. Daarom dacht ik net als varekaj dat dat omwille van interactie met eventuele pijnstiller met bloedverdunnende werking kon zijn. En tramadol heeft wel degelijk behoorlijk wat interacties. Of in mijne zit een verkeerde bijsluiter. Dus behalve dat ik nog steeds vind dat je het onderschat (toegegeven, dat had ik netter kunnen uit drukken en daar voor wil ik mijn oprechte excuses aanbieden) vind ik je manier van doen door hier op zo'n manier te reageren én te pb'en hoogst onaangenaam.
Zo, speciaal voor jou, voor ik ga slapen, ook maar meteen mijn excuses dat ik nog een leven heb ook waardoor ik wel vlot kan bijlezen maar dat niet betekent dat ik per definitie ook meteen de tijd heb om een reactie te typen. Zit nu ook mobiel dus kan best zijn dat ik morgen of overmorgen nog iets bij reageer of moet 'corrigeren' gezien ik moe ben en nog wat dingen in mijn hoofd heb. Zal daar ook alvast excuses voor aanbieden, spaart je alweer een Pb uit om te vertellen dat ik niet netjes ben door niet meer te reageren.
Quir schreef:T is nog steeds weg gelukkig, haha.![]()
Huisarts heeft mij naar t ziekenhuis verwezen, foto's maken van voet en enkel... hij denkt luxatie met (ernstig) bandletsel...