Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
antje_vip schreef:Bloed zou ik wel willen ontvangen mocht dat nodig zijn. Of een pruik van echt haar. Verder kan ik mij zo snel niks bedenken waarin ik van een donor iets zou willen.
Als ik een kind zou hebben, zou ik die nooit medische zorg onthouden, deze zou van mij ook een donor-iets krijgen mocht dit noodzakelijk zijn. Als ie oud genoeg is kan hij daar zelf over beslissen.
En nee ik ben niet gelovig.
Over het ongeluk-snel-donor-nodig verhaal, heb ik nog niet bij stilgestaan. Maar ik heb er ook nog niet mee te maken gehad, dus ik weet niet wat ik zou beslissen mocht ik ziek worden of een ongeluk krijgen.
En waarom ik mijn goede organen mee het graf inneem; ik vind deze medische ontwikkeling een stap te ver gaan.
Cyella schreef:Ik denk misschien anders dan de meeste mensen, maar feitelijk gezien leven er al veel te veel mensen op deze aarde. Voor iedere ziekte die opgelost word, komen er 3 nieuwe voor terug. De mens is gewoon ongezond, en dat zal alleen veranderen als er minder mensen op deze planeet komen. Tot de tijd dat er maatregelen worden genomen wil ik géén donor zijn. Wel ben ik O negatief, dus ik ben wel bloeddonor.
Ik ben niet tegen medisch ingrijpen, integendeel, maar er zijn zoveel mensen die 'opgelapt' worden. Nieuw levertje, nieuw hart. Operatie hier, operatie daar. Waar is de grens? We zijn toch geen lappenpoppen? Als je einde daar is, is ie daar. Een operatie om een tumor te verwijderen heb ik niks op tegen, maar een in het algeheel ongezond persoon gezond proberen te maken: dat gaat nooit lukken. Hetzelfde geldt voor de mens: een ongezond ras gezond maken lukt niet. Wel kunnen er minder mensen komen en meer diversiteit, waardoor het ras in het algemeen gezonder wordt. Is beter voor de mens, is beter voor de dieren, is beter voor de aarde.
Salsa schreef:Cyella schreef:Ik denk misschien anders dan de meeste mensen, maar feitelijk gezien leven er al veel te veel mensen op deze aarde. Voor iedere ziekte die opgelost word, komen er 3 nieuwe voor terug. De mens is gewoon ongezond, en dat zal alleen veranderen als er minder mensen op deze planeet komen. Tot de tijd dat er maatregelen worden genomen wil ik géén donor zijn. Wel ben ik O negatief, dus ik ben wel bloeddonor.
Ik ben niet tegen medisch ingrijpen, integendeel, maar er zijn zoveel mensen die 'opgelapt' worden. Nieuw levertje, nieuw hart. Operatie hier, operatie daar. Waar is de grens? We zijn toch geen lappenpoppen? Als je einde daar is, is ie daar. Een operatie om een tumor te verwijderen heb ik niks op tegen, maar een in het algeheel ongezond persoon gezond proberen te maken: dat gaat nooit lukken. Hetzelfde geldt voor de mens: een ongezond ras gezond maken lukt niet. Wel kunnen er minder mensen komen en meer diversiteit, waardoor het ras in het algemeen gezonder wordt. Is beter voor de mens, is beter voor de dieren, is beter voor de aarde.
Pffff wat wordt ik akelig va dit soort opmerkingen.
Ik pak jou er nu uit omdat je 1 vd vele bent.
Maar wat vind jij van de vliegramp? Was het gewoon hun tijd? De mensen die overvaren zijn door een speedboot? Het 2 jarige jongetje dat hier laatst is doodgereden omdat iemand zat te bellen achter het stuur? Allemaal te veel op aarde?
Of is dat wel erg? Stel die mensrn waren te redden door een donor?
Ik ben een moeder van een 2.5 jarig meisje en 5 maanden oude baby. Als ik door een ongeluk oid een donor nodig heb hoop ik zo dat hij er is want ik ben nu meer nodig dan ik ooit in mijn leven nodig zou zijn.
En nee een donornier oid wordt niet zomaar gegeven. Mijn oudtante heeft van haar 63 ste tot 74ste moet dyaliseren omdat ze niet voldeed aan alle eisen voor donor. In eerste instantie te ziek dus te veel kans op afstoten en daarna was ze te oud.
Overigens was ze het daar zelf volledig mee eens. Zij vond andere daarin ook belangrijker. Liever iemand met nog een heel leven voor zich
Shirley schreef:En waarom wel bloed ?
Dat is hypocriet... is ook levensreddend of -verlengend.
Daks schreef:volgens mijn principe had hij inderdaad moeten sterven.
Het klink hard en egoistisch maar persoonlijk ergens heeftde natuur een fout gemaakt.
Ja het klinkt hard maar het is mijn mening. hoop dat je die kan respecteren.
Salsa schreef:Daks schreef:volgens mijn principe had hij inderdaad moeten sterven.
Het klink hard en egoistisch maar persoonlijk ergens heeftde natuur een fout gemaakt.
Ja het klinkt hard maar het is mijn mening. hoop dat je die kan respecteren.
Ik heb daar geen respect voor om eerlijk te zijn. Het is makkelijk praten met een gezonder lichaam dan dit jongetje.
Bij kanker wel chemo dan?
En wat betreft te natuur. De natuur heeft er ook voor gezorgd dat onze hersenen zich zo hebben kunnen ontwikkelen dat we de kans hebben om dit soort dingen überhaupt te kunnen.
En nee ik zou niet eeuwig doorbehandelen of alles op alles zetten. Maar als een goed leven kan worden behaald......graag
Cyella schreef:Ik denk misschien anders dan de meeste mensen, maar feitelijk gezien leven er al veel te veel mensen op deze aarde. Voor iedere ziekte die opgelost word, komen er 3 nieuwe voor terug. De mens is gewoon ongezond, en dat zal alleen veranderen als er minder mensen op deze planeet komen. Tot de tijd dat er maatregelen worden genomen wil ik géén donor zijn. Wel ben ik O negatief, dus ik ben wel bloeddonor.
Sammie schreef:Ik heb vroeger altijd geroepen donor te willen zijn, maar bij het maken van de keuze uiteindelijk voor nee gekozen.. Waarom? Als je ja zegt en je wil bepaalde dingen uitsluiten, moet je dat schriftelijk aangeven bij een of andere instantie.. En dat vind ik een soort van nepperij, dus dan is het gewoon compleet nee.