Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pandour4evuh schreef:Even een tip over pijnstilling
Neem eerst een dosis van Paracetamol en Ibuprofen 1000 / 400 (tegelijk)
vervolgens iedere 3 uur paracetamol of ibuprofen met elkaar afwisselend. dit houdt de werking van beide geneesmiddelen hoog en blijf je dus een hoeveelheid hiervan in het bloed houden. Bij om de 3 uur is het wel van belang om 500 / 200 te doen. Anders dan komt er teveel ophoping van medicijnen in het bloed en heb je kans op versterkte bijwerkingen etc.
Als ik hele erge kiespijn heb geeft mijn tandarts dit als tip. Dit helpt bij mij zelfs om mijn migraine aanvallen gedeeltelijk te onderdrukken.
genja schreef:pandour4evuh schreef:Even een tip over pijnstilling
Neem eerst een dosis van Paracetamol en Ibuprofen 1000 / 400 (tegelijk)
vervolgens iedere 3 uur paracetamol of ibuprofen met elkaar afwisselend. dit houdt de werking van beide geneesmiddelen hoog en blijf je dus een hoeveelheid hiervan in het bloed houden. Bij om de 3 uur is het wel van belang om 500 / 200 te doen. Anders dan komt er teveel ophoping van medicijnen in het bloed en heb je kans op versterkte bijwerkingen etc.
Als ik hele erge kiespijn heb geeft mijn tandarts dit als tip. Dit helpt bij mij zelfs om mijn migraine aanvallen gedeeltelijk te onderdrukken.
Sorry maar niet zo goed advies. Paracetamol voor een volwassene moet je gewoon 1000mg in een keer nemen 500mg is te weinig. Het heeft geen weinig zin om het vaker te nemen en dan 500mg want het werkt gewoon een bepaalde tijd. stukje terug had ik al een doseerschema neer gezet hoe wij het in het ziekenhuis doen.