Pillen slikken, hoe doen jullie dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Carr_friesje

Re: Pillen slikken, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 03:04

Wow, heb eigenlijk nooit zo over dit soort dingen nagedacht :=
Meeste pillen slik ik gewoon zonder water weg, idd beetje speeksel aanmaken, pil erbij en slikken met die handel.
M'n zusje was vroeger echt een ramp.. die moest óveral appelmoes bij hebben.

Vind het eigenlijk wel handig. Als ik onderweg fikse hoofdpijn krijg en ik heb wel paracetamol maar geen drinken, geen probleem haha.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 04:23

Gewoon met water. Ik slik zowat alles met gemak ( maar dan slik ik regelmatig paracetamol, ibuprofen.. ) mijn broer is er echt een ramp mee. Alles moet door de helft :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 04:36

manie schreef:
quartel schreef:
Mijn dochter vind dat ook altijd zo lastig.
Als ik wat moet nemen dan neem ik alles het liefst in 1 x
Hop in de bakkes....grote slokken water er bij en ineens is het dan gewoon weg :Y)
4 tegelijk is heel gewoon voor mij.
Maar.......
Je kan je pillen altijd ook verpletteren tussen 2 lepels en dan word het poeder.
Zo doen ze dat in de zorg ook........kan met alle pillen :j

Dat kan dus echt NIET met alle pillen, beetje domme reactie!!
Maagsapresistente of slow-release pillen mag je echt niet kapot maken :n

zo doen wij dat in de zorg niet :+
Enkel tabletten met een breekstreep mag je breken. Je moet het aan je arts vragen of je een tablet mag en kan verpulveren of oplossen. Anders kan het zijn dat het middel niet werkt, of zelfs veel te snel of te heftig werkt.

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 07:07

had hier ook altijd erge last van , kon zelfs de pil niet slikken , todat ik hem in begon te nemen met cola , klinkt raar maar cola laat een soort 'slijm' achter en dan merk je niet meer dat je een pil in je mond hebt , nu kan ik bijna alle pillen zelfs zonder water doorslikken , hoop dat je hier wat aan hebt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 07:58

Ik heb niet alles gelezen, maar ik leg hem zelf onder mijn tong. Op mijn tong, zeker achterin, is een ramp. Onder mijn tong krijg ik ze vrijwel allemaal weg.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 08:08

Pff ik heb zelfs nog moeite met de anticonceptie pil :')
Grote pillen(zoals een ibu 500) gaan er echt alleen in met een flinke hap eten, die kauw ik dan eerst, dan gauw pil erin gooien en meteen slikken xd

paracetamol en aleve breek ik gewoon doormidden met veel water en dan lukt dat meestal wel :')

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:49

Ik kauw of plet alle medicijnen.Mogen of niet ik krijg het anders niet doorgeslikt.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 11:09

ik ken het probleem had het vroeger ook altijd xD met yoghurt, yoghurt was weg pil lag der nog. allemaal van dat soort dingen.
tegenwoordig krijg ik bijna alles weg en het meeste zelfs zonder water of wat dan ook. maar ik wacht altijd tot ze gaan zweven en slik het dan allemaal door.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 11:12

Ik denk dat het echt een kwestie van oefenen is. Misschien dat je het eens kunt proberen met melk of vla of zo? Wel eerst even uitzoeken of het mag natuurlijk.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:00

FNews schreef:
Ik kauw of plet alle medicijnen.Mogen of niet ik krijg het anders niet doorgeslikt.

Dat is geen probleem, maar als je dan pillen krijgt voorgeschreven, vraag dan aan je dokter dat het er zijn die mogen geplet worden - dan is dat probleem ook opgelost. ;)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:08

Ik ben ook een miepert eerste klas. Nog nooit een pil binnen gekregen. Niet altijd handig, zeker als een pijnstiller niet verkeerd zou zijn... Maar ik leef nog :+

Ik ga deze tips wel onthouden voor als ik er ooit toch wel echt aan moet :)

Maar op het moment is zelfs bolletjes vla eten een ramp... Je weet wel, vla met van die kleine chcoladebolletjes :')

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:25

Moest net twee ibus nemen.. Nou daar kwam een hele hoop kwark bij kijken :')

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:24

2 ibu's?? Welke sterkte dan. Denk om je maag

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:31

Voor iedereen die er moeite mee heeft: er is hoop!
Ik had vroeger ook al moeite met de pil. En toen moest ik antibiotica (capsules, grote tabletten etc.) en goh, wat was dat een ramp. En langzamerhand wende het en nu kan ik zelfs een groot tablet met weinig water doorslikken *\o/*

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:12

Goede hoop, slina, fijn dat het bij jou gelukt is!
Helaas hier na 3 jaar lang +- 4 pillen per dag moeten slikken nog geen progressie. :P

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:32

Pijnstillers zonder water innemen is niet zo goed, liet ik me vertellen, omdat ze dan echt zwaar op je maag vallen.

Vitamines zou ik dan weer niet met yogidrink innemen, aangezien ijzer vb. afgebroken wordt door zuivel.

Ik ben ook écht een ramp. Mijn grote anti migraine pijnstillers Apranax, neem ik zonder moeite in met wat water. Maar een ieniemienie anticonceptietabletje, daar heb ik een heel glas fruitsap of limonade voor nodig, of ik ga over mijn nek van de vieze nasmaak :o

Overigens is je keelgat breder als je je hoofd omlaag buigt, dat wil ook wel eens helpen.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:40

TS wat voor capsules heb je? IK of je apotheek kan kijken of die geopend mogen worden, anders toch een drankvorm vragen dat is meestal wel verktijgbaar

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:43

_Denise_ schreef:
Goede hoop, slina, fijn dat het bij jou gelukt is!
Helaas hier na 3 jaar lang +- 4 pillen per dag moeten slikken nog geen progressie. :P

:(:)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:55

magriet schreef:
2 ibu's?? Welke sterkte dan. Denk om je maag

200 mg maar ;)
Het is dat ik moet werken, thuis had ik ze niet gepakt maar begon me ineens ellendig te voelen van de verkoudheid/beginnend griepje dus dan even wat pilletjes en door :)

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:08

Bhriseis schreef:
Maar een ieniemienie anticonceptietabletje, daar heb ik een heel glas fruitsap of limonade voor nodig, of ik ga over mijn nek van de vieze nasmaak :o

Gebruik aub geen fruitsap voor het innemen van medicatie. Bij anticonceptie kan het op zich geen kwaad, maar bij bepaalde hartmedicatie enz, kan dat gevaarlijke gevolgen hebben!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:19

O kijk, dat wist ik dan weer niet. Bij vitamientjes doe ik het standaard, omdat vitamine c de opname van andere vitamines bevordert. Is dat wel oke?

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:38

Bhriseis schreef:
O kijk, dat wist ik dan weer niet. Bij vitamientjes doe ik het standaard, omdat vitamine c de opname van andere vitamines bevordert. Is dat wel oke?

Vitaminen (vooral de wateroplosbare) kan geen kwaad als je daar een overdosering van binnenkrijgt en er is een behoorlijke marge. Dus volgens mij geven vitamientjes geen problemen - maar bij echte medicatie (hierbij reken ik dus geen vitaminen) zou ik toch van de fruitsap wegblijven. (denk aan hartmedicatie, bloeddrukmedicatie, antibiotica, ...)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:43

Ik neem al m'n hele leven medicatie in met appelsap :o
Dit is dus slecht? :o

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:49

Heb ik dan iets gezegd over appelsap? Bij mijn weten niet.
Ik spreek enkel over voornamelijk pompelmoessap en ruimer gezien: citrusvruchtensap, waaronder appelsiensap valt en appelsap niet

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:51

aanmaaklimonade