Moet ik nou op mijn tweede dag al afzeggen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:12

MarChak schreef:
Haha, mooie vlinder, je wordt er wel creatief van.

:+ Echt he...

Verveel me nu al.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:53

elenaMM77 schreef:
je kunt de ziektewet zien als: tijdelijk niet in staat arbeid te verrichten.. als je dan wel arbeid gaat verrichten dan wordt je eruit gemikt.. vandaar ook dat arbo artsen nog wel eens een bezoekje aan huis brengen..

Je zult zelfs rekening moeten houden met de uren waarop zij kunnen komen en als je weggaat zul je dit moeten aanmelden.. anders heb je wat uit te leggen ;)

Daar hoor je informatie over te krijgen; het UWV doet dit idd.
Maar huisarrest is NIET aan de orde: je mag met t gips gaan en staan waar je wilt, tenzij dat nadrukkelijk anders is afgesproken. (Uiteraard binnen het redelijke: je mag je herstel niet belemmeren. )

En niet de arbo arts bepaalt of jij kunt werken, maar jijzelf.

Sterkte en beterschap!

Anoniem

Re: Moet ik nou op mijn tweede dag al afzeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:00

Dankjewel! Mijn baas was niet op kantoor dus ik bel morgen nog een keertje.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:31

Je werkgever moet je gewezen hebben op de gevaren van het werk. Ook belangrijk dat de werkgever persoonlijke beschermingsmiddelen, voorbeelden, werkkleding, handschoenen, veiligheidsbril en veiligheidsschoenen ter beschikking aan jou heeft gesteld. Zoniet is ie de sigaar. Je ziektekostenverzekering dien je ook in kennis te stellen zodat ze medischekosten kunnen verhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:34

Dirkjohannes; ik werk niet in de bouw ofzo hoor, die tafels zijn prima schoon te maken zonder ze ondersteboven te zetten maar het is gewoon makkelijker om ze ondersteboven te zetten. Ik kan moeilijk in een harnas naar buiten want stel je voor dat ik een misstap maak op het stoepje voor de deur. Dit is gewoon dom ongeluk geweest en niemands schuld. Het had ook niet voorkomen kunnen worden.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:39

Ik kreeg ook eens toen ik in een kledingzaak werkte, een paspop op m'n grote teen. 'Gelukkig' was hij alleen blauw. Ongelukjes zitten in een klein hoekje.

Succes met je teentje

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:40

In de schoonmaak moest ik vroeger verplicht werkschoenen aan. Door de werkgever betaald. Om deze reden denk ik dus...
Zie ik gisteren weer ergens iemand poetsen op slippers?!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:51

Citaat:
Daar hoor je informatie over te krijgen; het UWV doet dit idd.
Maar huisarrest is NIET aan de orde: je mag met t gips gaan en staan waar je wilt, tenzij dat nadrukkelijk anders is afgesproken. (Uiteraard binnen het redelijke: je mag je herstel niet belemmeren. )

En niet de arbo arts bepaalt of jij kunt werken, maar jijzelf.

Sterkte en beterschap!

Het is lang geleden dat ik daarmee te maken had gelukkig..

ik weet nog wel dat ik een keer 2 dagen ziek was en 5 maanden later van het UWV een brief kreeg wanneer ik weer dacht aan het werk te kunnen gaan lol.. bleek dat aanmelden en afmelden gelijktijdig waren binnengekomen en verkeerd om verwerkt waren.. je kunt iemand niet afmelden die aan het werk is, dus die werd weggemikt, en daarna werd ik dus aangemeld als zijnde ziek pff...

toendertijd moest je echter nog thuis zijn, ze brachten onaangekondigde bezoekjes.. met gebroken ledematen werd je gewoon geacht aan het werk te zijn, tenzij het soort werk niet mogelijk was met gips. Daarna moest je alsnog ontheffing bij het UWV krijgen voor de onverwachte bezoekjes.. was toen nog logger dan nu.. dus je moest ze netjes met een briefje vertellen dat je niet kon werken maar wel aan het strand kon liggen bij wijze van spreken.

maar in ieder geval als je elders gaat werken, wordt je uit de ziektewet gekieperd, je bent immers aan het werk.. anders zou iedereen die lichamelijk wordt afgekeurd voor bijvoorbeeld de zorg, vervolgens op een kantoor gaan werken en voor een behoorlijk lange tijd 2 inkomens houden (je kunt iemand in de ziektewet namelijk niet zomaar ontslaan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:04

Slina schreef:
Ik kreeg ook eens toen ik in een kledingzaak werkte, een paspop op m'n grote teen. 'Gelukkig' was hij alleen blauw. Ongelukjes zitten in een klein hoekje.

Succes met je teentje

Auwww... :(:) Alles goedgekomen?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:05

Doanique schreef:
Slina schreef:

Succes met je teentje

Auwww... :(:) Alles goedgekomen?

Ja, na 6 maanden was de blauwe plek onder mijn teennagel weggegroeid :P
Het staat heel charmant <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:08

Haha, dat kan ik me voorstellen.

Mijn moeder is zo'n lekker niet-medelevend persoon. ''Ga dan werken als het geen pijn meer doet.''

... Dat is een beetje het probleem. Dit gaat ook nog wel pijn doen als het gips eraf is want de zwelling kan zo niet weg dankzij dat gips...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:10

Doanique schreef:
Haha, dat kan ik me voorstellen.

Mijn moeder is zo'n lekker niet-medelevend persoon. ''Ga dan werken als het geen pijn meer doet.''

... Dat is een beetje het probleem. Dit gaat ook nog wel pijn doen als het gips eraf is want de zwelling kan zo niet weg dankzij dat gips...

Leuk hè moeders :)
Ik heb nog nooit -klopt af- iets gebroken/gekneusd dus ik heb geen flauw idee hoeveel pijn het doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:18

Nou he :+
Als ik kon werken had ik wel gegaan...

Ik heb ook nog nooit wat gebroken, tot nu toe dan. Wel zo'n beetje een kneuzing per maand... Al sinds ik klein ben

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:38

Doanique schreef:
Bedankt voor de tips! :)

Het is op het werk gebeurd. Dat het een bedrijfsongeval is en dat dat gemeld moet worden loopt wel los; no worries!

Straks maar naar het ziekenhuis voor een gipsje.

Dat het een bedrijfsongeval is zal ik toch even laten registreren als ik jou was.
Wanneer je hier later problemen mee krijgt of toch nog (onverwachte) hoge kosten krijgt mag je hun daar aansprakelijk voor stellen.

Zo zijn er mensen die een been breken en denken dat er niets aan de hand is. En wanneer dat verkeerd aangroeit toch nog lange problemen ondervinden. Deze kosten kan je dan op je werkgever verhalen. Wanneer het niet geregistreerd staan, kunnen ze dat zien als geen bewijs en heb je geen poot om op te staan.

Overigens kan je officieel gezien zelfs kleine kosten declareren. Zoals eigen risico, medicijnen, reiskosten vergoeding en in sommige gevallen zelfs inkomsten derving.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:40

Overigens ook voor het bedrijf zelf heel belangrijk; elk half jaar wordt er bij ons de gegevens vrijgegeven namelijk van ongelukken. Mocht iets namelijk vaker voorkomen (of sowieso wordt er na elk ongeluk gekeken of het voorkomen had kunnen worden), kunnen ze kijken wat er kan veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:09

Ja dat weet ik, maar ik heb al gezegd dat ik morgen naar kantoor bel om het aan te geven en daar kan ik dan nu niet zo veel mee toch?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:22

Was slechts ter informatie bedoeld, maar fijn dat je het weet .... Excusez-Moi :+

Maar jeetje, wat zit je in het gips! Mooi sh*t!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:31

Snap ik! Bedoelde het ook niet naar hoor, ben hartstikke blij dat mensen mij willen helpen! Ja baal als een stekker, Doei vakantie. :(

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:36

Beterschap met je voet, balen zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:36

Dankjewel! Zal het nodig hebben. :P

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:38

Zeker met deze hete dagen en dan in het gips. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:39

Seleenntjee schreef:
Zeker met deze hete dagen en dan in het gips. :')

Oh echt he! Lijkt mij vreselijk!
Hoop dat je wel goed nieuws hebt met je controle over 2 weken..

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:40

Als ik er al over nadenk krijg ik het al heet, jeetje.
Heb medelijden met je Doanique :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:42

:( Dankjewel! Lief!

Het is niet echt een pretje, ben ook blij dat ik niet helemaal in het gips zit en dat ik mijn enkel gewoon op en neer kan bewegen, dat scheelt echt heel veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:43

Red je het verder een beetje?

Heb je trouwens ook krukken gekregen?