te lage hartslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirriezz

Re: te lage hartslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:51

Ik kruip even onder mijn leessteen vandaan...

Iedereen geeft je allerlei adviezen, maar ik denk dat je bij punt 1 moet beginnen. Hoe leuk is je leven op het moment, en kun je van de dagelijkse dingen genieten?

Hoeveel erger kan het dan nog worden als je opgenomen gaat worden?

Zoals je het schrijft, kan het niet heel veel erger, ben je er wel een beetje klaar mee. Het kan dus met een opname alleen maar beter worden. Ga weer van jezelf houden meis, dat ben je waard. Als jij van jezelf leert houden, gaan de dingen om je heen er anders uit zien en trek je leuke mensen naar je toe. Je sociale leven is dus zo weer op poten, mogelijk gebeurt dat al tijdens je opname.

Op dit moment is dat heel moeilijk, ik begrijp je uitspraken ook wel. Ik hoop dat je kunt zien dat het alleen maar beter kan gaan als je iemand zoekt die je gaat helpen. Mocht het niets blijken te zijn na een week of 4, dan kun je altijd nog een stapje terug.

Veel succes!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 08:43

Ik ga toch klinisch zodat ik af ben van de kinderarts ... :')
Iemand enig idee waar ze heliumballonnen verkopen? O:)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 12:10

Oh laat maar ... gaat niet door (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:12

Ik vraag me echt af wat er moet gebeuren voordat jij inziet dat je je lichaam en je leven (en dat van je naasten) kapot aan het maken bent. Moet je op het randje van de dood balanceren voordat je doorhebt dat je jezelf aan het verwoesten bent? Moeten je ouders van wanhoop van een brug springen voordat je door hebt dat je door jouw puberale geschop, je ouders hierin meetrekt?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:14

meid het gaat hier om je gezondheid en je gaat wat hilarisch en grappen verkopen ?

Ik zou me diep schamen als ik jou was, je mag nog van geluk spreken dat je hulp krijgt.. maak niet uit kinderarts/ een gewone dokter , ze hebben allemaal dezelfde intenties en jij wilt er gewoon onderuit komen!
Een ziekenhuis gaat je echt niet zomaar laten gaan hoor, pas wanneer je volledig weer beter ben of er geen risico's meer zijn.
Een te lage hartslag is niet zo maar iets, je hebt maar 1 hart voor je hele leven dus neem het dan ook serieus.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 12:21

Grappen verkopen ... ?
Geen idee of je de heliumballon als grapje beschouwde, want dat was het niet, maar als ik daarheen wou gaan zou ik graag een heliumballon meewillen om aan mijn bed vast te maken ...
Of bedoel je mijn houding?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:28

Aangezien je antwoorden hier in het topic voor trucjes voor toch weg te geraken zou ik er niet van verbaast zijn als je die heliumballon voor iets anders zou gebruiken, zeker met die smiley erachter.

Meid je bent 16 jaar , nog een heel leven sta je tegemoet en je gaat gewoon zo 'simpel' denken over de dokters ?
kinderarts of gewone dokter,ze hebben allemaal de beste bedoelingen voor je.
Wanneer ga je nu eens inzien dat het voor je eigen best wil is ?

Heb zelf ook 6 maand in kliniek moeten zitten, maar nooit heb ik iets geprobeerd om daar weg te geraken.. nooit heb ik geklaagd want je hebt maar 1 lichaam en daar moet je het mee zien te doen.

Ik vind het erg dat je het helemaal niet serieus neemt en zeker en vast bij hartproblemen,mijn vriend heeft zijn hartproblemen en goh wat ben ik enorm dankbaar dat hij zijn medicatie heeft.. of hij zou het helemaal niet lang uithouden.
Hij moet om de zoveel tijd naar de cardioloog en doe dit met tegenzin hoor,daar niet van maar hij weet dat het voor zijn eigen gezondheid is en hij maar 1 lichaam heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:36

xEmily schreef:
Grappen verkopen ... ?
Geen idee of je de heliumballon als grapje beschouwde, want dat was het niet, maar als ik daarheen wou gaan zou ik graag een heliumballon meewillen om aan mijn bed vast te maken ...
Of bedoel je mijn houding?

Je houding.

Ik zeg het je voor de 100e keer... Ze zijn er in het ziekenhuis niet op uit om je te pesten, maar om je beter te maken en je kwaliteit van leven te geven.

En ja, zusters en verpleegsters zijn streng, maar dat doen ze zodat jij zo snel mogelijk up en running bent en beter wordt, zodat jouw plek in het ziekenhuis weer naar iemand kan gaan die ook snelle zorg nodig heeft.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:45

Zusters en dokters zijn streng waarom?? omdat jij anders gewoon echt niet luistert en meewerkt. Probeer is een dagje al is het maar voor je omgeving mee te werken en te doen wat ze van je vragen kijk eens wat het effect is ze worden iets minder streng tegen jou.
Meis denk dat de mensen die van jou houden zo verdrietig zijn doordat ze jou gewoon niet kunnen bereiken en zien hoe je maar niet opknapt.
Ga er voor VECHTEN om beter te worden het leven is het waard echt waar. Pak alle hulp die ze je aanbieden en doe er wat mee. De mensen die aan je bed staan komen echt niet iedere dag naar hun werk om jou te pesten maar omdat ze willen dat jij beter wordt.

Groetjes genja

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 12:49

De zusters zijn wel aardig, tegen hun heb ik ook niks ^.^

Maar ik wil gewoon niet beter worden. En tegen al jullie goedbedoelde berichtjes ben ik ook immuun lijkt het wel. Ik snap jullie wel, maar inleven oid lukt me geeneens -O-

@Eleio
Met wat jij bedoeld heb je een tank nodig en geen balonnetje, of ik moet je verkeerd snappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:50

Tja, je bent 16, je hebt niks te willen.

Je bent een gevaar voor jezelf en voor je eigen lichaam en daarom wordt je opgenomen. Er gaan al genoeg mensen dood. Wil jij jezelf daarbij voegen?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:56

xEmily schreef:
De zusters zijn wel aardig, tegen hun heb ik ook niks ^.^

Maar ik wil gewoon niet beter worden. En tegen al jullie goedbedoelde berichtjes ben ik ook immuun lijkt het wel. Ik snap jullie wel, maar inleven oid lukt me geeneens -O-

@Eleio
Met wat jij bedoeld heb je een tank nodig en geen balonnetje, of ik moet je verkeerd snappen.

waarom wil je niet beter worden? je kan het toch op zijn minst proberen, het een kans geven eens zien hoe het gaat... want als ik jou zo hoor heb jij zelf behoorlijk in de hand hoe ziek je bent/wordt, probeer dan eens beter te worden, op ziek zijn kun je altijd nog ( heel onverstandig ! ) terugvallen.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:01

unihorses schreef:
waarom wil je niet beter worden? je kan het toch op zijn minst proberen, het een kans geven eens zien hoe het gaat... want als ik jou zo hoor heb jij zelf behoorlijk in de hand hoe ziek je bent/wordt, probeer dan eens beter te worden, op ziek zijn kun je altijd nog ( heel onverstandig ! ) terugvallen.

Waarschijnlijk omdat beter worden betekent 'controle loslaten' en angsten aangaan
Alleen... wat je nu hebt Emily is schijncontrole, je denkt dat je het wel onder controle hebt, maar is dat zo? Als je het onder controle zou hebben zou je namelijk van de een op de andere dag, zonder angst, een aankom/normaal eetschema moeten kunnen eten, iemand die controle heeft en zich niet met andere zaken bezighoudt (angsten) kan dat namelijk, want er is geen moeilijkheid aan...
Jij vind waarschijnlijk wel moeilijk, wordt er angstig van, krijgt nare gedachtes ervan, waar is die controle die je denkt te hebben dan?
Dat is helaas de ziekte/eetstoornis

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:06

Hele gemene vraag:
Vertel eens in een zin waarom je niet beter zou willen worden?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:20

Soms moet je iets doen omdat je wéét dat het goed is. Naar de tandarts, een vaccinatie halen voor die verre vakantie, naar je werk - kunnen allemaal dingen zijn waar je vreselijk tegenop ziet, maar die nu eenmaal moeten. Je doet het dan puur op verstand. Dat moet jij nu ook gaan doen. Het hoeft helemaal niet goed te voelen, dat kan nu ook niet. Hou jezelf dus ook niet voor de gek met dat je heus hulp zoekt 'als het goed voelt' want dat zal het nooit doen.

Bekijk het rationeel.

- je hebt dusdanig lage hartslag dat je in het ziekenhuis belandt.
- die hartslag is zo laag omdat je te weinig eet.
- je wéét dat je te weinig eet want dat doe je bewust.
- als je zo doorgaat kan je hart er mee stoppen.
- dus moet er iets veranderen.

Simpeler wordt het niet. Het voelt vast anders. Je vindt misschien dat je heus niet zo heel weinig eet, je gelooft niet dat je hart er echt mee zal ophouden, je denkt dat de artsen het zwaar overdrijven. Maar da's allemaal gevoel, en je gevoel is ziek. Nog meer ratio: uiteindelijk kom je bij de keuze tussen doodgaan of veranderen. Te weinig eten = afvallen = lichamelijke klachten = dood. Vroeg of laat. Onherroepelijk. Je kan nu nog jaren zo doorgaan -of maanden- tot je dat punt bereikt, maar de weg terug omhoog is dan alleen maar langer. Je kan ook nu al je best doen om te veranderen, en dan bespaar je jezelf een aantal maanden tijdsverlies. Want veranderen moet je toch, uiteindelijk. Of je gaat dood. Komt ook niet binnen, ongetwijfeld. Want je bent verdoofd, afgesloten. Maar je bent ook méér dan slachtoffer van jezelf. Je kan ervoor kiezen dit gevecht aan te gaan, om jezelf uit de greep van die eetstoornis te halen. Laat je opnemen. Neem dat risico. Weg kan je altijd nog.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:21

Er zijn een heleboel mensen die niet beter kunnen worden, jij kan dat wel.

Ik snap dat het moeilijk is maar je moet ook proberen te beseffen wat dit doet met je omgeving.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:44

Waarom heb je eigenlijk dit topic geopend,voor dat we gingen meeleven met je ?
Nou je hebt precies iets heel totaal anders gekregen dan je had verwacht.

Jij doet het bewust en je kan het nog beteren voor je je lichaam verder schaad, je belangrijkste orgaan is al geschaad wat wil je nog meer .. je lever, slokdarm ?
Laatst bijgewerkt door Memere op 22-07-14 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:50

Oef wat zijn sommige reacties hard voor een 16(!)-jarige die flink met zichzelf in de knoop zit.

xEmily, geen advies, maar ik hoop dat je snel iemand vind die het lukt om samen met jou je leven weer leuk te maken.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 14:51

Sorry maar ik kreeg het idee dat ik per direct mijn polsen door moest snijden. Of dat het feit dat ik mijn polsen niet doorsnijd het bewijs is dat ik niet dood wil. Ik had het verkeerd opgevat.
En het spijt me mensen, maar het niet eten deed ik ook met de dood in mijn achterhoofd. Ook toen ik weg wou lopen. Ook de dagen die ik aftel.

Waarom ik dit geopend heb? Omdat ik wanhopig was en dan doe ik rare dingen :o

Net bericht gehad, wat kan ik niet precies vertellen maar eindelijk een keer iets waar ik hoop in heb +:)+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:53

Lieve meid, ik hoop dat je er met jezelf uit kan komen. Want het leven is stiekem best erg leuk en ook zonder de controle. Gelukkig ben je jong en sta je nog onder het ouderlijk gezag. Ik hoop dat je hoop kan houden! :)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:55

Ik kan hier wel een heel verhaal ophangen over mijn eigen ervaring hiermee maar luisteren doe je toch niet.

Je 'sociale leven' zal niet verpest worden want die heb je nu al niet meer. Dus maak je daar maar niet druk om. Als je zo graag je leven wil verpesten is dat prima natuurlijk maar ik weet zelf heel goed wat het met je omgeving doet.

Wat troi zegt klopt helemaal. Je bent nu langzaam bezig met zelfmoord. Je hebt géén controle. Ik wilde ook niet beter worden en ik wilde ook dat stuk controle houden. Maar je hebt geen controle meer. Die ben je allang kwijt. Het gaat tijd kosten dit te zien maar ook ik heb het gezien.

Mocht je willen weten wat het effect is op je omgeving en op jezelf van doorgaan met waar je nu mee bezig bent zie ik wel een pb. Verwacht er geen maar misschien is het fijn om te weten wat je nu allemaal weggooit en wat je voor de rest van je leven niet meer terug zal krijgen?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:07

ilaan schreef:
Ik kan hier wel een heel verhaal ophangen over mijn eigen ervaring hiermee maar luisteren doe je toch niet.

Je 'sociale leven' zal niet verpest worden want die heb je nu al niet meer. Dus maak je daar maar niet druk om. Als je zo graag je leven wil verpesten is dat prima natuurlijk maar ik weet zelf heel goed wat het met je omgeving doet.

Wat troi zegt klopt helemaal. Je bent nu langzaam bezig met zelfmoord. Je hebt géén controle. Ik wilde ook niet beter worden en ik wilde ook dat stuk controle houden. Maar je hebt geen controle meer. Die ben je allang kwijt. Het gaat tijd kosten dit te zien maar ook ik heb het gezien.

Mocht je willen weten wat het effect is op je omgeving en op jezelf van doorgaan met waar je nu mee bezig bent zie ik wel een pb. Verwacht er geen maar misschien is het fijn om te weten wat je nu allemaal weggooit en wat je voor de rest van je leven niet meer terug zal krijgen?

Helemaal mee eens. Ts gaat niet luisteren want ze moet het eerst zelf inzien. Al die berichten die hier gepost worden zijn, is weggegooide energie. Dit is een eindeloos diepe put waar ts alleen zelf uit kan komen. Je kan schelden, je kan lief blijven ts heft een gigantisch hardhouten plank voor d'r hoofd.

Ts, je kan laconiek doen maar heb je enig idee wat voor een soort mensen er op een is rondlopen? Je komt misschien op een jeugdafdeling maar geloof me, je ligt liever op het ziekenhuis met alle 'stomme kinderartsen'. In ibs zitten meestal allerhande soorten mensen. Onwijs koppige mensen met een of ander stoornis (of weet ik wat je hebt) zoals jij en gewoon mensen die ze niet op een rijtje hebben en geeneens ontvangbaar zijn voor een gesprek. Wil je daar op die leeftijd al zitten? Wil jij je eigen leven zo schaden? Dit is automutilatie zowel fysiek als geestelijk. Je hebt echt geen idee waar je aan begint. En als je je zelf niets boeit, prima. Maar denk aan je ouders en eventuele broertjes of zusjes? Moeten die werkelijk gaan lijden onder jouw egocentrische gedrag? Volgensmij heb jij geen enkel idee van wat de gevolgen hier van zijn.

Wij kunnen niets doen. Het enige wat mijn bericht zal oproepen bij ts zal alles behalve een helder moment zijn. Het enige wat we kunnen doen is hopen dat jeugdzorg niet weer faalt.

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:22

Weet je uberhaupt waar je mee bezig bent ?
Je slaat iedereen die je wilt helpen om je heen weg,hiermee kwets je je naasten heel erg. Denk eens aan je ouders door wat voor hel zei gaan.
Het klinkt meschien hard maar je zou een flink onder handen genomen moeten worden en niet een klein beetje ook.
Ik heb mijn man verloren aan hart problemen die te laat ontdekt zijn ,maar ik wou dat hij nog leefde, en jij wilt nu al uit het leven stappen.
Je bent pas 16 jaar je hebt nog een heel mooi (indien je meewerkt) leven voor je,al zal de weg zeker niet makkelijk zijn.
Succes al denk ik niet dat het veel zal helpen ,want mede bokkers hebben je hele goede tips en zelfs hulp aangeboden.
|( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |(

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:24

Tuurlijk weet TS niet waar ze mee bezig is, ze heeft niet voor niks een psychiatrische problematiek.
Gelukkig krijgt ze gedwongen hulp, ik hoop dat ze met hulp inziet en een leuk leven tegemoet mag gaan.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:27

Dani schreef:
Soms moet je iets doen omdat je wéét dat het goed is. Naar de tandarts, een vaccinatie halen voor die verre vakantie, naar je werk - kunnen allemaal dingen zijn waar je vreselijk tegenop ziet, maar die nu eenmaal moeten. Je doet het dan puur op verstand. Dat moet jij nu ook gaan doen. Het hoeft helemaal niet goed te voelen, dat kan nu ook niet. Hou jezelf dus ook niet voor de gek met dat je heus hulp zoekt 'als het goed voelt' want dat zal het nooit doen.

Bekijk het rationeel.

- je hebt dusdanig lage hartslag dat je in het ziekenhuis belandt.
- die hartslag is zo laag omdat je te weinig eet.
- je wéét dat je te weinig eet want dat doe je bewust.
- als je zo doorgaat kan je hart er mee stoppen.
- dus moet er iets veranderen.

Simpeler wordt het niet. Het voelt vast anders. Je vindt misschien dat je heus niet zo heel weinig eet, je gelooft niet dat je hart er echt mee zal ophouden, je denkt dat de artsen het zwaar overdrijven. Maar da's allemaal gevoel, en je gevoel is ziek. Nog meer ratio: uiteindelijk kom je bij de keuze tussen doodgaan of veranderen. Te weinig eten = afvallen = lichamelijke klachten = dood. Vroeg of laat. Onherroepelijk. Je kan nu nog jaren zo doorgaan -of maanden- tot je dat punt bereikt, maar de weg terug omhoog is dan alleen maar langer. Je kan ook nu al je best doen om te veranderen, en dan bespaar je jezelf een aantal maanden tijdsverlies. Want veranderen moet je toch, uiteindelijk. Of je gaat dood. Komt ook niet binnen, ongetwijfeld. Want je bent verdoofd, afgesloten. Maar je bent ook méér dan slachtoffer van jezelf. Je kan ervoor kiezen dit gevecht aan te gaan, om jezelf uit de greep van die eetstoornis te halen. Laat je opnemen. Neem dat risico. Weg kan je altijd nog.

gelukkig zijn er nog volwassenen op bokt..... nu je het zo zegt is het idd wel heel erg.
ik zou als ik jou was advies aannemen van de boksers die je in dit topic proberen te helpen.
alvast sterkte ermee.