Ongesteld maar toch paardrijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:00

ladypaard schreef:
Denk dat alle tips nu wel gegeven zijn, maar met doorlezen vroeg ik me toch één ding af:
Ik lees bij verschillende mensen dat ze dubbelop gebruiken. En dan niet maandverband en tampon, maar twee maandverband of inlegkruisje en maandverband. Hoe zo zou dat werken dan? Want doorlekken gaat toch altijd dat het verbandje vol is en dus aan de zijkanten overloopt? Word het dan toch nog in het tweede verbandje opgevangen en niet zoals ik denk naar je broek toe? :') Denk ik vraag het maar anders blijf ik met dit beeld in mijn hoofd zitten :D

ps. Ik vind rijden met maandverband verschrikkelijk, omdat het zo snel gaat schuren en broeien in het zadel. Heb dan soms echt hele schuurplekken. Zit dan wel meerdere uren in het zadel, dus misschien daarom dat het bij mij zo irriteert.

Nou ik ben zo hevig ongesteld dat als ik een super tampon in heb, er na een half uur de stolsel (sorry :') ) langs heen vloeien.. En dat heb ik liever op een maandverbandje dan in mijn onderbroek. :D

lienieminie

Re: Ongesteld maar toch paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:08

Heb een tampony voor het eerst geprobeert deed zoveel pijn dat ik nog maar even wacht :=

Rijden ging verder heel erg goed +:)+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:27

Als je tampons niet lang mag laten zitten, wat gebruiken jullie, de tampongebruikers, snachts dan?

Rijden met maandverband is echt verschrikkelijk.. Ben blij dat na een tijdje eindelijk tampons pasten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:29

Geryon schreef:
Als je tampons niet lang mag laten zitten, wat gebruiken jullie, de tampongebruikers, snachts dan?

Ik slaap 's nachts gewoon met een tampon hoor.. Nog nooit ergens last van gehad. In de eerste nacht word ik meestal wakker als ie omgewisseld moet worden en zodra het kan slaap ik alleen met maandverband.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:33

Geryon schreef:

Rijden met maandverband is echt verschrikkelijk.. Ben blij dat na een tijdje eindelijk tampons pasten.

Gewoon nacht maandverband. Overdag heb ik tampons, en een klein maandverbandje tegen het doorlekken op school. Thuis alleen tampon. Met paardrijden tampon en maandverband aangezien ik ook niet even snel kan wisselen. (en dat nogal awkward is als je rijdt bij een mannenhuis zeg maar :') )

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:41

Ik slaap dus ook met tampon, want op maandverband lek ik standaard door..

Zertab schreef:
Geryon schreef:

Gewoon nacht maandverband. Overdag heb ik tampons, en een klein maandverbandje tegen het doorlekken op school. Thuis alleen tampon. Met paardrijden tampon en maandverband aangezien ik ook niet even snel kan wisselen. (en dat nogal awkward is als je rijdt bij een mannenhuis zeg maar :') )

:') I understand!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:43

Geryon schreef:

Ik slaap op dit moment nog geen 5 uurtjes per nacht dus gebruik gewoon een tampon. Als ik weer meer tijd heb voor slapen (wat me sterk lijkt haha) laat ik het ook zitten. Eigenlijk vind ik het gewoon allemaal bangmakerij. Als je het vlak voor je naar bed gaat inbrengt en het direct 's ochtends verschoond is er niets aan de hand hoor.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:12

Geryon schreef:

Ik gebruikte 's nachts gewoon een tampon, nooit problemen mee gehad en ook nog nooit doorgelekt. Vlak voor t slapen een schone en meteen wisselen na het opstaan :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:39

Jup, dat mag ook gewoon :)

Ik had met maandverband, ondanks nachtverband, altijd dat het tussen mn billen door liep :') Gadverdamme.

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 18:41

Jongens ik kan weer reageren opeens.... Ik heb de rit gehad, en zoals aardbeitje_ al zei heb ik nu en zwaar gekneusde arm!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:53

Ik gebruik het liefst niets tijdens het paardrijden hihi.
Maar ik ben dan ook niet hevig ongesteld, kan bij wijze van spreke de hele dag doen met een tampon zonder door te lekken.

Maandverband gebruik ik al jaren niet meer want dat vond ik niet prettig en dat ging altijd zo dubbel zitten dat ik alsnog doorlekte. Sinds kort ook al een paar keer gehad dat het touwtje van de tampon in de weg zat en ik daar na het rijden nog een tijdje last van had vandaar de voorkeur van niets ;) .

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:21

Knap dat je toch bent gaan rijden TS, maar het is blijkbaar niet helemaal goed gegaan?
Wat is er gebeurd dan? :( Hoe kom je aan die gekneusde arm?

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:24

Geryon schreef:

's nachts kan je prima een tampon dragen, dit omdat je over het algemeen minder bloed, omdat je lichaam in rust is. Overdag ben je actiever en zal het er sneller uitlopen en dan is wisselen om de 6 uur max. voldoende. Ik hou atijd 's ochtends, s middags en voor t slapen gaan aan.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:26

Die maximale tijd van tampon wisselen is meer om tamponziekte te voorkomen dan om doorlekken te
voorkomen geloof ik.

Ik gebruik zelf 's nachts altijd zo'n nachtmaandverband.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:34

Suusje92 schreef:
Geryon schreef:

's nachts kan je prima een tampon dragen, dit omdat je over het algemeen minder bloed, omdat je lichaam in rust is. Overdag ben je actiever en zal het er sneller uitlopen en dan is wisselen om de 6 uur max. voldoende. Ik hou atijd 's ochtends, s middags en voor t slapen gaan aan.

Oh kijk dit zijn al betere tijden :P

Air schreef:
Jup, dat mag ook gewoon :)

Ik had met maandverband, ondanks nachtverband, altijd dat het tussen mn billen door liep :') Gadverdamme.

Dat gebeurde bij mij ook altijd. :') Kreeg het altijd voor elkaar om door te lekken. :=

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:37

Sem_ schreef:
Die maximale tijd van tampon wisselen is meer om tamponziekte te voorkomen dan om doorlekken te
voorkomen geloof ik.

Ik gebruik zelf 's nachts altijd zo'n nachtmaandverband.

Is inderdaad om tamponziekte te voorkomen. Klinkt heel vies, maar in principe is je tampon een bron van bacteriën, het bloed wat word opgevangen zit ook vol bacteriën, dus t is niet alleen dat je moet denken van agh hijs vol, zit er nog maar 4 uur in, kan nog we 2 uur. Direct verwisselen!

Ik ben in het begin zwaar ongesteld, ik verwissel dan zekers om de 2 uur en heb dan een super tampon in.
Daarnaast moest je ook opletten als je een tampon in doet, dat er niet te veel pluis om de tampon heen zit. Dit kan achter blijven in je schede en kan alsnog de tamponziekte veroorzaken!

Dus alles even op een rijtje:

-Tampon om de 6 uur max. wisselen, maar ook als de tampon vol!
-Geen pluisjes aan de tampon zelf hebben voordat je m in doet. Zit er pluis aan, meteen weggooien en een nieuwe in doen. De tampons van O.B. zijn pluisvrij en hierdoor heb je geen/tot weinig kans op de tamponziekte.
-Gebruik bij zware ongesteldheid een supertampon, ben je licht gebruik een kleinere. Gebruik je bij licht een grote, heb je kan dat als je hem eruit haalt dat het pijn doet, omdat de schede namelijk niet nat/bloederig genoeg is om het soepel eruit te trekken.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:49

Ik gebruik ook altijd een tampon (ook vana de 1e keer toen ik ongesteld was)
Wat hierboven word gezegt geloof me een super tampon doet ontzettend pijn als je nog niet echt ongesteld bent (dus dat je net ongesteld bent geworden en een tampon erin doet) wij hadden niks anders in huis dus moest het er wel in doen , nou de tranen stonden in mijn ogen :o

Over s'nachts met maand verband slapen kan ik niet eens, voel ik me zo vies en het plakt dan altijd helemaal nee dank u sjeu mooi niet dat ik maandverband in heb !
Beetje lekker zitten weken in je eigen bloed nee lekker is dat :')

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:50

sannedeedee1 schreef:
Ik gebruik ook altijd een tampon (ook vana de 1e keer toen ik ongesteld was)
Wat hierboven word gezegt geloof me een super tampon doet ontzettend pijn als je nog niet echt ongesteld bent (dus dat je net ongesteld bent geworden en een tampon erin doet) wij hadden niks anders in huis dus moest het er wel in doen , nou de tranen stonden in mijn ogen :o

Over s'nachts met maand verband slapen kan ik niet eens, voel ik me zo vies en het plakt dan altijd helemaal nee dank u sjeu mooi niet dat ik maandverband in heb !
Beetje lekker zitten weken in je eigen bloed nee lekker is dat :')

Ik weet hoe t voelt, ik leef met je! :') :j _/-\o_

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:52

Yes ik ben niet de enige ! :D :')

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:08

Ik verdraag geen tampons. Ze doen me altijd zeer. Welk formaat ik ook heb. Dus ik gebruik gewoon maandverband op de lichtere dagen en nacht maandverband voor de zwaardere dagen en 's nachts. En met paardrijden of fietsen een nacht verband.

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:11

listiglistje schreef:
tampony erin en gassen maar :D

Doe ik ook altijd.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:51

Tampony doet bij mij amders behoorlijk veel pijn!!!!! Phoeee

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:56

Tampony. :')
Ik draag meestal super tampons op zware dagen en anders normale.

Je hebt ook speciale mini tampons, maar dat wordt wel veel wisselen. :Y)
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 02-07-14 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:56

Ik rij altijd, behalve als de buikkramp echt niet te harden is maar dat is zelden(paracetamolletje en go!) zo. Zoals bijna iedereen hier al heeft gezegd, maandverband in of tampon en gewoon doen. Laatst werd ik ongesteld OP het paard, ik reed gewoon door en zodra ik thuis was legde ik er wat in ^^.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:05

Idd anders kan ik elke maand steeds 1x niet rijden, dat word dan weer les verzetten, geen verzorgponies wnz. Veeeel te veel gedoe gwn lekker genieten van het rijden en verzorgen!! Tis toch maar 1x in de maand en dan heb je het weer gehad

Of vergis ik me nou?