Ontzettend ranzig en vet haar, help!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Ontzettend ranzig en vet haar, help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 15:41

Grappig, heb ik werkelijk nooit last van.
Vanochtend heb ik gereden en daarna gedoucht. Mijn haar dus anders laten drogen dan gebruikelijk. Je ziet er dan echt niets vettigs aan...

Hahaha, als ik me alleen afspoel (dat gebeurt niet zo vaak), dan kost douchen me al vijf minuten :') Ik heb een goede relatie met mijn douche. :P

Maar mijn gezicht was ik toch wel graag goed onder de douche. Met een paar handen vol water maak je mij niet blij. :n

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:56

Janine1990 schreef:
doemaar schreef:
Ik ga het ook nog eens zeggen haren elke dag wassen is zooo slecht. Ik ken ook iemand die elke dag haren wast en die heeft nu allemaal jeukende roos. Nou dat is lekker fris??

Je haar heeft echt de tijd nodig om er aan te wennen want de natuurlijke vetten is je haar helemaal kwijt dat beschermlaagje heeft weer tijd nodig. En die anti roos shampoo is zoooo agressief!

Ook ik spreek uit ervaring want ik heb zelfs een periode gehad dat ik het 2x per dag waste!! Nu had ik geen last van mijn hoofdhuid maar je haar wordt er natuurlijk niet mooier van!

Ik ben ook begonnen met om de dag wassen is even door bijten. Momenteel om de 3 dagen en dit heeft ook weer even geduurd voordat mijn haar hier aan kon wennen. Ik rij ook bijna dagelijks intensief paard maar met een cap op mijn hoofd :P maar je haar kan gewoon luchten dus hoef niet percee weer gelijk gewassen te worden hoor. Maargoed ik was mijn huid ook niet dagelijks.. Droog je huid ook alleen maar van uit en de zwetende delen neem ik af met een washandje.. En nee ik stink niet hoor :D

Ik was mijn haar ook trouwens zonder sulfaten en paarbenen :)

Ehm... wat wil je hier nu mee bereiken?
Er vanuit gaande dat je het hele topic al hebt gelezen en weet dat ik het toch niet ga doen... (en meerdere mensen met mij)
Dit is schoppen tegen een dood paard.

Geweldige reactie! Haha bah bah sorry maar je zal vast niet de enige zijn en dit
is dan ook meteen de rede waarom ik anti ov ben :p

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:33

Als ik met gewone shampoo mijn haar was heb ik er ook geen last van hoor. Alleen als ik het met de bicarbonaat was, dan wordt het met gewoon kraanwater niet goed schoon. Om die reden was ik er ook bijna mee gestopt omdat mijn haar er echt niet uitzag. Ben het bij wijze van baat het niet dan schaad het ook niet een met regenwater gaan wassen en dat bleek (voor mij) de uitkomst.

Als mijn moeder zich doucht en haar haar mag niet nat worden dan zet ze zo'n geweldig hippe badmuts op. Volgens mij kan je die nog wel bij de kruidvat ofzo kopen. Kan je toch nog je relatie met de douche onderhouden :P

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:40

Ik heb sinds kort een nieuwe shampoo ontdekt, het is een ecologisch merk ook de verpakking is biologisch afbreekbaar :j

Het heet O'right ik heb zo ontzettend last van allergie etc en sinds dat ik dit gebruik heb ik nergens meer last van :)

Hier nog wat info:

http://hairoright.nl/home/

milieuvriendelijk ecologisch floral-box recyclebaar organisch proefdiervrij green design

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:45

Mijn haar word ook snel vettig en bij mij helpt het om het 2 keer te wassen.
1e keer goed inmasseren zodat alle vettigheid er uit is en dan nog eens, t voelt de 2e keer ook heel anders aan dan de 1e keer.

Ik gebruik andrelon puur en natuur, zonder al te veel rommel.
Deze lijn:
Afbeelding
Mijn hoofdhuid is meteen rood en geïrriteerd als ik iets anders ga proberen.
Ook die creme spoeling is lekker, ruikt een beetje zoetig maar vind ik wel lekker :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 17:21

Ik zou zeker een poging gaan wagen met een variant uit de yes to lijn :j
Heb zelf lang de tomatos gebruikt en heb nu de carrots versie.
Echt heerlijk geen jeuk meer en mijn haar ziet er goed uit.

Ik heb dan wel kort haar, maar jeuk is jeuk zullen we maar zeggen. Alle andere shampoos hoef ik maar een paar dagen te gebruiken en het gaat weer mis
Vind het eigenlijk helemaal niet zo duur, zijn mega flessen en ik doe er echt lang mee.

Ben er zelfs zo happy mee dat ik nu ook de douchegel, lippenbalsem en bodybutter van heb.

*edit* en de gezichtscrème maar die vind ik een beetje dun.

Heb afgezien van een plek op mijn hand nog geen eczeem weer gehad, terwijl ik anders toch meerdere malen per jaar bij de ha zat. Werd dan weer afgescheept met een zalfje.
Dus ik ben er echt heel blij mee

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:13

Ik volg het topic al een tijdje want ik heb ook te kampen met mega vet haar. Ik was het om de dag, laat het gewoon natuurlijk opdrogen of föhn het. Bij mij is het de avond na het wassen al weer vet, de dag erna heb ik mijn haar in een staart, vreselijke jeuk en schilfers.
Ik heb vandaag yes to carrots gekocht, hopelijk geeft het verlichting aan mijn hoofdhuid.

Maar hoe zet ik door om nog een dag te wachten met wassen? Het is zo vet dat het gewoon nat lijkt. En bepaald fris staat het ook niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 17:09

Nassie schreef:
Ik volg het topic al een tijdje want ik heb ook te kampen met mega vet haar. Ik was het om de dag, laat het gewoon natuurlijk opdrogen of föhn het. Bij mij is het de avond na het wassen al weer vet, de dag erna heb ik mijn haar in een staart, vreselijke jeuk en schilfers.
Ik heb vandaag yes to carrots gekocht, hopelijk geeft het verlichting aan mijn hoofdhuid.

Maar hoe zet ik door om nog een dag te wachten met wassen? Het is zo vet dat het gewoon nat lijkt. En bepaald fris staat het ook niet.

Gewoon wassen als je je daar prettiger bij voelt!
Kan je meteen je nieuwe shampoo testen :D

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 17:56

Maar dan doorbreek je dat vettige toch niet?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 18:10

Gewoon in een strakke knot gooien, zo heb ik m'n vette haar ooit een week gedragen. Daarna hoefde ik het nog maar één keer per week te wassen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 18:12

Ja het is kiezen of delen... Ik heb gekozen voor wassen. Simpelweg omdat ik gewoon niet voor de dag KAN komen met zulk ranzig haar...

Mijn probleem heeft overigens aan de shampoo gelegen. Nu is het weer goed, ga als ik de laatste H&S op heb ook over op Yes to Carrots of welke variant dan ook... Maar ben nog altijd niet van plan om mijn haar minder te wassen. Als het zo uitkomt dat het met die shampoo wel makkelijker kan, dan zal het vast gebeuren dat ik eens een dag oversla.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 18:20

toch is het van die shampoos niet altijd waar. Ik waste mijn haar mijn hele leven 1 keer per week en het was standaard smerig. Nu eens per 2 dagen en veel beter haar.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:36

Hoi,

Wat als je nou probeert bijvoorbeeld alleen je pony, lok, pluk elke dag even uit te spoelen of te wassen (weet natuurlijk niet wat voor soort kapsel je hebt)
En de rest van je haar om de dag of om de 2 dagen? Of is echt heel je haar direct vettig?

Ik zelf heb ook eczeem op mijn hoofdhuid vooral achter mijn oren en in mijn nek.
Alle soorten shampoos al gehad en zelfs beukenwater en natuurlijk het advies van de dokter minder mijn haar te wassen. Terwijl als ik mijn jaar elke dag was minder jeuk op mijn hoofd heb.
Om toch tegemoet te komen aan het advies van de huisarts was ik mijn haar nu meestal om de 2 dagen helemaal (gewone Schwartzkopf shampoo en soms de anti-Roos van Schwartzkopf).
Maar omdat ik vrij, broos en dun slap blond haar heb en ik elke dag een helm draag omdat ik scooter rijd en ook soms een cap draag ivb paardrijden, was ik wel elke morgen mijn pony en de zijkant langs mijn oren uit. Want dat ziet er dan echt vet uit, vies, slap en futloos, terwijl mijn lengtes juist wel een beetje olie kunnen gebruiken.
Ik blaas mijn haar overigens altijd droog na het douchen, mijn haar natuurlijk op laten drogen is een no go voor mijn hoofdhuid.
s'Morgens föhn ik mijn pony in model.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 09:29

Ik heb geen pony en ook geen lok :P

Heb overigens ook geen eczeem :P Heeft waarschijnlijk te maken met pityriasis versicolor, wat ik in de rest van mijn lichaam ook heb.
Het is ook niet dat het 'gewoon' snel vet wordt hoor..

Ik heb het gisteren weer gewassen met de H&S Sensitive (classic was op en ik vergat een nieuwe in de badkamer te zetten), en dat is dus wel de boosdoener. Het was weer super zacht nadat ik zaterdag mijn haar heb geverfd. En nu kreeg ik meteen een vies hoofd bij het opstaan. Nouja, niet meer zo erg als toen hoor! :P Maar nu kan die halfvolle fles mooi bij het afval.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:36

Je kunt ook even bij bijvoorbeeld de tuinen gaan kijken en informeren. Ze hebben daar diverse shampoo-lijnen zonder teveel troep erin, zoals shampoo met dode zeezout, wat ook goed voor je hoofdhuid schijnt te zijn. gebruik deze nu zelf ook (was ook dagelijks ivm cap en scooterhelm op) maar smeer er daarna weer troep in omdat het anders te droog wordt :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 09:39

danoesje schreef:
Je kunt ook even bij bijvoorbeeld de tuinen gaan kijken en informeren. Ze hebben daar diverse shampoo-lijnen zonder teveel troep erin, zoals shampoo met dode zeezout, wat ook goed voor je hoofdhuid schijnt te zijn. gebruik deze nu zelf ook (was ook dagelijks ivm cap en scooterhelm op) maar smeer er daarna weer troep in omdat het anders te droog wordt :P

Ja, dat is voor mij onderhand ook al de uitkomst geworden van dit topic :). Vind H&S alleen te duur om door de plee te spoelen :P Dus die maak ik nog even op. De classic , niet de sensitive, die pakt toch verkeerd uit :P

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:43

Nja, als je haar er verrot van wordt, zou ik het toch echt door de plee spoelen hoor! Ik heb ook van die Cios-shampoo gehad die ik niet fijn vond, die stop ik nu in de staart van mijn paard :D Was vaak alleen de onderste helft, dus heeft geen contact met zijn vel en daarna mik ik m vol glansspray, dus is ook nog een optie misschien:P
Yes to carrots is inderdaad ook erg fijn, weet niet hoe de crèmespoeling is als ze die ook hebben. Je hebt ook een shampoo-lijn van de tuinen zelf die goed schijnt te zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 12:37

De sensitive gaat door de plee ja :P De classic niet :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 17:59

Vandaag is mijn Yes To Tomatoes shampoo binnen gekomen.
Ik heb voor deze versie gekozen omdat ik behoorlijk dik haar heb, maar waar weinig volume in zit.

Ga het vanavond voor het eerst proberen, ben zo benieuwd! Ik denk dat ik zelfs vervroegd onder de douche stap. Geen enkele slechte recensie gelezen op internet, dus ik hoef ook niet bang te zijn dat het morgen als een plumpudding in elkaar is gezakt! *\o/*

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:13

En hoe bevalt de shampoo?

Ik moet zeggen dat mijn haar minder vet is nu ik yes to carrots gebruik. Mijn haar is ook veel zachter. En ik heb ook minder jeuk. Wel meer last van schilfers..

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:23

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 21:35

Nassie schreef:
En hoe bevalt de shampoo?

Ik moet zeggen dat mijn haar minder vet is nu ik yes to carrots gebruik. Mijn haar is ook veel zachter. En ik heb ook minder jeuk. Wel meer last van schilfers..

Bevalt super!!! Echt veel minder vet!
Ik heb ook het idee dat m'n hoofdhuid er wat aan heeft moeten wennen, het wordt steeds minder snel vet. Ik was het nog wel elke dag. Maar ik wil het nog wel proberen binnenkort.

Heb nu tomatoes, de volgende keer ga ik carrots proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:51

Ik geloofde zelf niet zo in allerlei dure shampoos, maar nu ik al die positieve reacties over de 'yes to' lijn lees, ga ik het ook maar eens proberen. Mijn haar zit de ochtend nadat ik het heb gewassen altijd vreselijk, heb van mezelf best droog haar, maar na een dag was het alweer vies en vettig.
Wat ik dan niet heb gelezen,zijn jullie met het gebruik van deze shampoo nog conditioner nodig of zijn deze voedend genoeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:52

Als je last hebt van droog haar (eigenlijk ook als je geen droog haar hebt) zou ik er sowieso een conditioner achteraan doen. Als je haar echt droog is misschien zelfs iets in de trant van de 3 minute miracle van Aussie. Heeft echt wonderen voor mijn haar gedaan toen ik het geblondeerd had :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 21:56

xJitskee schreef:
Ik geloofde zelf niet zo in allerlei dure shampoos, maar nu ik al die positieve reacties over de 'yes to' lijn lees, ga ik het ook maar eens proberen. Mijn haar zit de ochtend nadat ik het heb gewassen altijd vreselijk, heb van mezelf best droog haar, maar na een dag was het alweer vies en vettig.
Wat ik dan niet heb gelezen,zijn jullie met het gebruik van deze shampoo nog conditioner nodig of zijn deze voedend genoeg?

Ik gebruik niet elke dag de conditioner. Maar merk wel dat m'n haar beter zit als ik de conditioner gebruikt :)

De conditioner verdeelt overigens super makkelijk over het haar!! Heel anders dan al die goedkope merken die ik ooit heb geprobeerd!