czarina schreef:Ilaan, jou post komt op mij egoistisch over. Lachwekkend vind jij het ...
Zo lachwekkend is het niet als ik bij de spoedeisende hulp zit met een doodsbenauwd kind, puur en alleen doordat we in de buurt zijn geweest van iemand die had gerookt (dus de lucht in kleren)
Astma, copd etc komt steeds meer voor..
En dat is zeker dodelijk.
En natuurlijk is het grotendeels genetisch bepaald, maar ik zou er heeel veeel voor over hebben als mijn meisje, moeder, neefje, oom, en tante ook naar verjaardagen kunnen, omdat mensen er rekening mee houden dat deze mensen ook van rook in de kleding ernstig ziek worden.
Wat ze verder doen zal me een zorg wezen.
Maar het woord aansteller komt keihard aan.
Maar wat moeten rokers dan doen volgens jou? Ik kan toch moeilijk nieuwe kleren aan doen nadat ik een sigaret heb gerookt, omdat er misschien een kans is dat iemand met astma/copd mijn pad gaat kruisen als ik naar buiten ga.
Als ik op een feestje ben waar bekend is dat er astma/copd mensen aanwezig zijn die al niet tegen geur in kleding kunnen, wat moet ik dan doen? Ik ga natuurlijk wel buiten roken dan, maar als ik naar binnen kom hangt er toch geur in mijn kleren. Dus wat dan? Ik begrijp niet goed wat je dan wilt van rokers. Ook zijn er maar zeer weinig mensen die echt een aanval gaan krijgen van de geur in kleding hoor. Ik heb een aantal vrienden met astma, en ik kan bij hen gewoon op hun kleine studentenkamer roken met het raampje open. Vinden ze prima en ze hebben er geen last van.