Elmo: een hele verstandige keuze - maar het gaat om de zwartwitte manier van redeneren rondom risico's. Het is ok of helemaal fout. In werkelijkheid ligt het allemaal wat genuanceerder.
Brainless schreef:Ohhh dus ik had met mijn gebroken rug gewoon kunnen gaan rijden op mijn zeer brave paard?
Het punt is natuurlijk dat je dat zelf moet bepalen. Wat zijn de voordelen, wat zijn de risico's? Dan kan het zijn dat je bedenkt dat het beter is om niet te gaan rijden. Maar ik ken ook mensen met rugproblemen en zelfs iemand met brozebottensyndroom die wel gaan paardrijden. Zelf een afweging maken dus.
Citaat:
Als er dan wat gebeurd (ook al schrikt het paard buiten de schuld van TS om) en bezeerd bv een voetganger/fietser de verzekering heel moeilijk kan gaan doen; omdat je met een gebroken arm geen voertuig (wat een paard ook is) mag besturen!
Dat is niet automatisch waar. Op z'n minst moet dus aannemelijk gemaakt worden dat je met 1 hand te weinig controle hebt. Dat hoeft niet per se waar te zijn. Ook hier: het gaat vooral om een eigen inschatting wat verantwoord is en wat beslist niet. Het is niet automatisch verboden om met een arm in het gips nog iets te doen.